Imetykseen apuja..

Mulla tuli paljon maitoa, mutta koska lapseni äidinmaitokeltainen on ollut kaksi taukoa. Viimesimmän jälkeen maito alkaa jo ehtymään, kuinka lisäilen sitä. Pumpannut olen kyllä jne, mutta silti ei oikein enää tule ja tyttö sitten vain hermostuu kun ei ruokaa niin vaan herukkaan. Nyt mammat vinkkejä kehiin =)
 
Eli bilirubiini nousi niin että eka viikko oltiin sairaalassa, ei kuitenkaan valohoitoon. Hidasta nousua. 6 päivää kotona tämän jälkeen käyden joka päivä kontrollissa labrassa. 7:nä päivänä tays kontrolli ja siellä sitten bilirubiini nousi yli 310 joka oli valohoitoraja ja sitten valohoitoon päiväksi, bilit laskuun hetkeksi kunnes taas nousivat ja siten tutkittiin pää ja maha ja kaikki mahdolliset labra kokeet. Sitten äidinmaito lakko kun syytä ei löytynyt ja bilit hurjaan laskuun. 2 päivän lakon jälkeen tissiä ja taas bilit nousuun ja jälleen kerran lakko ja nyt kaiken stressin jne jälkeen maito hieman vähissä kun tissitys pitäs alottaa.

Eli on todella harvinaista, ja maitoni kävisi muille lapsille. Tekee keltaiseksi vain omat lapseni.
 
Anna syödä ja lutkuttaa niin paljon kuin haluaa, se aktivoi parhaiten maidontuotantoa, pumppu on melko avuton vempele. Itse en ole ikinä saanut pumpulla juuri mitään irti, ellen ole tyyliin pihdannut toista tissiä imetykseltä päivän tai yön yli..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Ilman Nikkiä. Lääkärit eri mieltä ku nousi niinkin ylös että ylitti valohoitorajan, olivat sitä mieltä että vois ylittää sen aivovaurio rajankin sitten...kauheeta miettiä tällasia...
Ai jaa, onkohän tässä sitten jonkinlaisia eroja lääkäreiden kesken?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=138&Itemid=165

Ja keskusteluja kun on seurannut, googlellakin löytyy, niin lääkärit antavat aika erilaisia ohjeita.

Toivottavasti saat maidon lisääntymään :) Ootko kokeillut sitä "imetysteetä"? Joillakin auttaa pilsneri :D
 
no just sillon ku joutu noita taukoja pitään niin pumppasin aika hurjiakin määriä, silti se pääsee ehtyyn että kyllä se vauvan imu on vaan ihan eri juttu ku pumppu vaikka pumppuun satsasin että saisin kunnolllisen ja imetys loppu vimmein onnistuis... Nyt alkaa vaan tuntuun ettei vieläkään onnistu :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Eli bilirubiini nousi niin että eka viikko oltiin sairaalassa, ei kuitenkaan valohoitoon. Hidasta nousua. 6 päivää kotona tämän jälkeen käyden joka päivä kontrollissa labrassa. 7:nä päivänä tays kontrolli ja siellä sitten bilirubiini nousi yli 310 joka oli valohoitoraja ja sitten valohoitoon päiväksi, bilit laskuun hetkeksi kunnes taas nousivat ja siten tutkittiin pää ja maha ja kaikki mahdolliset labra kokeet. Sitten äidinmaito lakko kun syytä ei löytynyt ja bilit hurjaan laskuun. 2 päivän lakon jälkeen tissiä ja taas bilit nousuun ja jälleen kerran lakko ja nyt kaiken stressin jne jälkeen maito hieman vähissä kun tissitys pitäs alottaa.

Eli on todella harvinaista, ja maitoni kävisi muille lapsille. Tekee keltaiseksi vain omat lapseni.
Siis täh? Väittääkö ne että sun maito aiheuttaa lapsen bilirubiinien nousun? Oon aina aatellu et bilirubiinit ja ns. äidinmaitokeltaisuus on kaks aivan eri asiaa..
 
mites jos vuokraisit jostain sähköpumpun, jos sulla ei sellaista ole. koettaisit sillä vaikka nostatella lisäksi maitoa, kun annat lapsen olla tosi paljon rinnalla-esim 12 krt vuorokaudessa ei ole yhtään liikaa, vaikka kuulostaa paljolta
 
jojo
Mä jossain vaiheessa tein niin, että pumppasin heti sen jälkeen kun vauva oli syönyt. Vauvalle kyllä riitti silloin yksi rinta per ruokinta, mä sitten pumppasin sen toisen.Mulla ainakin maito heruu molemmista rinnoista vaikka vauva on vain toisella, siksi syötön perään sai hyvin maitoa irti.Tällä tavoin maidontulo yltyi nopsaan kiitettäviin lukemiin
 
tuossakin muuten yksi keskustelu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1061088 ja tuossa http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/998123/aidinmaitokeltaisuus jos haluat kokemuksia kuulla, tuo on kai loppujen lopuksi aika yleistä? Mullakin esikoinen oli jonkin verran keltainen, mutta arvot ihan ok, ei ainakaan maksassa vikaa.

ja imetystukilistalta saa hyviä vinkkejä maidontulon lisäämiseen :)
 
Meilläkin maksa tutkittiin,ei siinä vikaa ole.. Voin sanoa että kurjaa tämmönen arviointi ja sitten syyllistää itteensä kun toinen kellastuu ja sitten joutuu antaan korviketta josta taas vatta sitten ihan kipee :( , kiitti linkeistä ...pitää lukasta.

Meillä tosiaan arvot kuitenkin sellaset että syytä "huoleen" on ollut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Ei ne ole eri asia. Ja selvästi se johtuu maidosta kun lopetan imetyksen ne arvot laskee ja kun alotan ne nousee...tyhmää :(
On ne eri asia. Syntymän jälkeen vauvan hemoglobiini on korkea, kun se alkaa laskea niin hajoamistuotteena syntyy bilirubiinia joka aiheuttaa keltaisuutta. Joillain vauvoilla bili nousee niin korkeaksi että tarvitaan valohoitoa. Rintamaitokeltaisuus taas ei liity bilirubiineihin millään tavalla. Näin siis normaalisti. Ettei kellekään jää väärää käsitystä.. :)
 

Yhteistyössä