Imetän tasan 1v:tä noin 6-7x/vuorokausi. Onko paljon, haittaako se jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikiliikku

Vieras
olen yrittänyt vähentää / lopettaa imetystä ja antaa esim. pulloa tilalle. Vauva oikeasti rupeaa itkemään, etsii minua, takertuu jalkoihin, kitisee ja itkee, ja on niin onnellinen kun pääsee tissille.

Kun olen yrittänyt harventaa imetyskertoja on vauva todella huonotuulinen, kitisevä, takertuva, eikä pullo kelpaa. VAIN tissi poistaa pahan mielen. Oli jakso, jolloin imetin vain 2x/vuorokausi ja vauva ei lopettanut tissin perään olemista. Kiipesi syliin ja yritti paidan läpi ottaa tissin suuhun. Itkeskeli, kitisi, oli tyytymätön. En jaksanut sitä sitten viikkoa kauempaa.

Ei haittaa: maailman terveyssäätiön imetyssuositushan on vähintään kahteen vuoteen saakka. vierotus on paljon helpompaa sitten, kun lapsi on siihen valmis.

Itse imetin esikoista yli kaksi-vuotiaaksi, kuopus on nyt 1 v 9 kk ja imetys jatkuu. :)

Anna mennä vaan jos se ei itseäsi haittaa ja viittaa kintaalla niille joita se haittaa.

Meillä 18kk ikäsen kanssa meni päivällä se 6-8 imetyskertaa, kun yötkin ykskaks alkoi meneen samalla määrällä pitkäkestoisesti niin lopetin kerrasta ko ei pelkkä yövieroitus onnistunu, itsekkäästi omien yöunien tarpeesta... ...muuten olisin kyllä jatkanu vielä jonkin aikaa.

TODELLA omituinen aloitus. o.O

Miksi IHMEESSÄ vaihtaisit sujuvan imetyksen varsinkaan enää tuossa iässä PULLOON? En keksi yhtään syytä. Imetystä sitäpaitsi suositellaan jatkettavaksi 2v asti ja senkin jälkeen, jos siltä tuntuu.

Minun 1v3kk syö tissiä 3 kertaa päivässä.. aamulla, päivällä ja illalla. :) Aamutissi tuntuu olevan se tärkein vasta sen jälkeen voi hymyillen herätä uuteen päivään :D

Ja minäkin imetän vain kotona, en missään muualla.

Jos lapsi ei saa mitään muuta maitoa, niin 6 kertaa vuorokaudessa tuon ikäistä pitääkin imettää jotta hän saa riittävästi maitoa imetyksestä.

Lapsi ei selvästi ole vielä valmis vieroittumaan rinnasta. Jos imetys toimii ja itselläsi ei ole pakottavaa syytä lopettaa, niin miksi et jatkaisi? Älä huoli, et sinä ikuisesti imetä.

Miksi olet yrittänyt vähentää imetystä? Siis haittaako se sinua?

Jos imetys sujuu niin miksei sitä voisi rauhassa jatkaa vielä kun kerta vauva niin haluaa?

Itse imetän 13kk ikäistä varmaan saman verran, joskus enemmänkin enkä näe siinä mitään haittaa. Pullolle tuo ei koskaan ole oppinut eikä opetettukaan, ruokajuomansa juo lasista/mukista.

Yhteistyössä