Ilmoitetaanko aikuisille lapsille, jos vanhemmat on viety sairaalahoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
eli puhun nyt tästä..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907029871641_uu.shtml

Purjeveneestä pudonneen epäillään hukkuneen Lahdessa
Torstai 2.7.2009 klo 20.23

Purjeveneestä pudonneen miehen epäillään hukkuneen Lahden Vesijärvellä torstaina iltapäivällä.

Veneessä myös ollut nainen vietiin hoitoon sairaalaan.

Pelastuslaitos sai puoli viiden aikaan iltapäivällä ilmoituksen turmasta Myllysaaren edustalla. Pelastajien tullessa paikalle purjevene kiersi ympyrää kyydissään nainen, joka ei osannut venettä ohjata. Mies oli tuolloin jo pudonnut veteen.

Pelastuslaitos etsi miestä tuloksetta iltaseitsemään kahden sukeltajan ja neljän veneen voimin.

Mietin siis vaan, kun miehen vanhemmat omistaa purjeveneen (tänä kesänä vasta ostettu eli taidot ei taida olla täysin hanskassa) ja aika vähän ollaan yhteyksissä oltu, ja nyt kun luin tuon, niin tuli vaan mieleen, että eikai he oo kyseessä. Onnettomuudessa ollut nainen tuon mukaan on sairaalassa hoidossa, toisaalta varmaan kyllä sellaisessa kunnossa että olisi voinut itekin soittaa, en tiedä. Pyysin miestä soittamaan kotiinsa, muttei viitsi tähän aikaan :/ Tarviikohan olla huolissaan? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä kai niitten pitäisi ilmoittaa jos papereissa on tiedot?

Mie en oo varma onko, pitäiskö ne jotenkin erikseen sinne ilmoitella, vai kattooko ne henkilön tiedoista että tolla on ton niminen lapsi ja etsii sitä kautta sitten läheisten tiedot? Mutta jos ei olisi, kai ne kyselis siltä että onko läheisiä joille ilmoitetaan, eri asia sitten, mitä siihen vastais.

No ei mulle ainakaan koskaan sairaalasta ilmoitettu kun isäni sinne joutui muutamaan otteeseen. Riippunee siitä että kenet on papereissa merkitty lähiomaiseksi ja useimmilla se varmaan on puoliso. Ite en edes muista mitä omissa papereissa mahtaa lukea.. :ashamed:

Meillä ilmoitetaan yleensä yhdelle lähiomaiselle.. Yleensä se on puoliso, vanhemmat tai joku lapsista (tilanteesta riippuen). mutta ei siis kaikkia lapsia soitella läpi.. yleensä sitten se, jolle ilmoitetaan, ilmoittaa asiasta muille sisaruksille tms..

Mulle ei ainakaan ilmoitettu kun äitini oli yrittänyt itsaria ja oli ambulanssilla viety sairaalaan. Samoin isäni saadessa slaagin, ei ilmoitettu, sain tietää vasta kun itse ilmoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Mie en oo varma onko, pitäiskö ne jotenkin erikseen sinne ilmoitella, vai kattooko ne henkilön tiedoista että tolla on ton niminen lapsi ja etsii sitä kautta sitten läheisten tiedot? Mutta jos ei olisi, kai ne kyselis siltä että onko läheisiä joille ilmoitetaan, eri asia sitten, mitä siihen vastais.

En tiiä mutta kun äitini joutui pakkohoitoon soittivat kun siellä oli tiedot lähiomaisista. Ei kaikille. Tietenkin minä sen tiedon eteenpäin kerroin sisaruksilleni.

Juu ei varmaankaan ilmoita kuin sille, joka on ilmoitettu lähiomaiseksi. Mulla sielä koneella on mieheni sekä äitini. Varmaan lasten tultua aikuisiksi kannattaisi joku heistä vaihtaa äitini sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

En tiiä mutta kun äitini joutui pakkohoitoon soittivat kun siellä oli tiedot lähiomaisista. Ei kaikille. Tietenkin minä sen tiedon eteenpäin kerroin sisaruksilleni.

oletko vanhin lapsista?

voi paska :( siis tuo mies ei suostu soittamaan tähän aikaan, koska hänen mielestään äitinsä olisi jo soittanut jos olis hänen vanhemmistaan kyse. No, tiedä tuosta nyt sitten, oon täälläkin joskus kertonut että meillä on vähän ollu riitoja niiden kanssa, tosin mies on kyllä nykyään suht hyvissä väleissä. No, kai me sitten oletetaan, että ovat kunnossa. Mua nyt vaan jää häiritsemään..

Eivät näemmä soita aina vanhemmillekaan, jos täysi-ikäinen lapsi ollut onnettomuudessa. Tässä tapauksessa pari vuotta sitten täysi-ikäistynyt. Tavallaan aika uskomatonta, meinasi käydä tosi huonosti... :(