"Ilmoita asiattomasta viestistä" Ketjussa käydyn banni-keskustelun otteita ja jatkokeskustelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
siis ihan tiivistettynä...jos modet oisivat ns. ulkopuolisia eivätkä keskustelisi täällä niin näitä ongelmia ei olis.tarkotan että ihmiset kun on erilaisia ja kun tietävät että toi ja toi on modeja niin heihin(modeihin) kohdistuu tietynlainen paine.tavallaan eivät voi olla meidän "tavallisten kirjoittajien" kanssa samalla viivalla.toivottavasti joku ymmärs.kritiikkiä kohdistuu heihin monelta taholta ja syyksi voi käydä jopa se ettei mode tehnyt just heti niinku mä halusin.
 
tuli mieleen että onko palstaileva mode ihan sataprosenttisen aina puolueeton. Vaikuttaako miten se ketä palstaystävyyksiä on luonut palstalla ja vaikuttaako henkilökohtaiset mielipiteet ja se millaista keskustelua mode on aikaisemmin käynyt jonkun kanssa. Eli voiko modenkin hampaankoloon jäädä jotakin tai voiko joku saada suositummuusaseman joka sallii enemmän?
eli olisiko sittenkin ollut parempi jos modet olisi "näkymättömiä"
 
Ei ole oikeudenmukaista, että palstailevat (=puolueelliset) modet pystyvät yhdistämään kirjautumattomien ja kirjautuneiden keskusteluja. Minusta modet ovat tarpeen vain lapsille tarkoitetuilla keskustelupalstoilla.
 
Mä olen tässä asiassa samaa mieltä Peikkopojan kylkiluun kanssa, olen itse asiassa miettinyt sitä tytsin bannausta, ja ihmetellyt juuri sitä, että jos kerta ip-osoitteet ei näy, kun vasta bannia annettaessa, niin miten Jätkä osasi bannata tytsin harmaana provoilusta...? Ellei sitten tarkistanut sitä jo ennen bannausta. Mulla ei ole ketään modea vastaan mitään, ja uskon heidän tekevän hyvää työtä, mutta kuinka moni voi täydestä sydämestään sanoa, etteikö itselle iskisi kiusaus joskus kurkistaa, kuka vakkari harmaana tilittää kauhutarinaa omasta elämästään?

 
poikia3
Tämän keskustelun taustoja enempää tietämättä pohdiskelen, ja it-alan ihmisenä pohdiskelen. Että kun mode jonkun bannaa, bannaako hän nikin vai ip-osoitteen vai molemmat? Minä kuvittelisin, että kun hän painaa bannaa nappia, niin sekä ip-osoite, josta on kirjoitettu, että nikki, jos sitä on käytetty, menevät molemmat banniin, silloin siis ei tarvitsisi bannata kuin kerran, eikä esim. harmaana kirjoittelu onnistuisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tämän keskustelun taustoja enempää tietämättä pohdiskelen, ja it-alan ihmisenä pohdiskelen. Että kun mode jonkun bannaa, bannaako hän nikin vai ip-osoitteen vai molemmat? Minä kuvittelisin, että kun hän painaa bannaa nappia, niin sekä ip-osoite, josta on kirjoitettu, että nikki, jos sitä on käytetty, menevät molemmat banniin, silloin siis ei tarvitsisi bannata kuin kerran, eikä esim. harmaana kirjoittelu onnistuisi.
Tuo bannaaminen on senkin takia hupsua, että ohjeet bannin kiertämiseen on julkaistu tälläkin palstalla monta kertaa.
 
Nyt kun Peikonpojalla(sori lyhenne) näyttäisi olevan ristiretki pelkästään minua -ja ksanomisiani kohtaan ainoastaan, vastaankin tähän nopeasti enkä sen jälkeen ota mitään kantaa tähän(kään) asiaan.

Ihmettelit tuossa minun 'kyttäämistäni' muiden ip-numeroista, en kyttäile, en yhdistele nikkejä ja ip-numeroita keskusteluissa.

Jos tulee nimittelyketju(suom. haukkumisketju) toki saatan vilkaista ip:n joltakin, minulla ei ole Tiimarin vihkoa johon laitan ylös niitä numerosarjoja.
Vietän nykyään koneella niin vähän aikaa, että miksi ihmeessä kyttäilisin muiden kirjoituksia suurennuslasin kanssa? :D

Ip:stä ei ole minulle eikä muillekaan modeille mitään muuta hyötyä, kuin se banni.

Ps.

En ole moderoinut/poistellut viestejä/bannaillut ketään täältä lähes kolmeen viikkoon. Olen osallistunut vain ja ainoastaan keskusteluihin. Hauskaa päivän jatkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ei ole oikeudenmukaista, että palstailevat (=puolueelliset) modet pystyvät yhdistämään kirjautumattomien ja kirjautuneiden keskusteluja. Minusta modet ovat tarpeen vain lapsille tarkoitetuilla keskustelupalstoilla.


se modettomuus sitten edellyttäisi aikuismaista käytöstä koko palstaväeltä. Minä nukun yöt mutta jos aikaisemmin aamulla herään ja avaan tämän palstan, niin en voi kuin pudistella päätäni.... aikamoisia törkeyksiä jotkut kirjoittaa
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mä olen tässä asiassa samaa mieltä Peikkopojan kylkiluun kanssa, olen itse asiassa miettinyt sitä tytsin bannausta, ja ihmetellyt juuri sitä, että jos kerta ip-osoitteet ei näy, kun vasta bannia annettaessa, niin miten Jätkä osasi bannata tytsin harmaana provoilusta...? Ellei sitten tarkistanut sitä jo ennen bannausta. Mulla ei ole ketään modea vastaan mitään, ja uskon heidän tekevän hyvää työtä, mutta kuinka moni voi täydestä sydämestään sanoa, etteikö itselle iskisi kiusaus joskus kurkistaa, kuka vakkari harmaana tilittää kauhutarinaa omasta elämästään?
samaa mäkin oon miettinyt... :whistle: :whistle: :whistle:
 
modelle kysymys tässä: entäs se aika kun kukaan ei moderoi palstaa?? Joskus tulee ajatus että modeilla pitäisi olla "työvuorot" tai ainakin heidän lukea viestit itselleen suht heti. mutta se vaatii kirjautumisen, miksei sitten joku viestisysteemi veisi vaikka sellaseen sähköpostiin jonka lukee useammin. tai jotkut varmaan enemmän palstalla kuin sähköpostissa... sorry, itse kun kirjoitan enemmän sähköpostia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Nyt kun Peikonpojalla(sori lyhenne) näyttäisi olevan ristiretki pelkästään minua -ja ksanomisiani kohtaan ainoastaan, vastaankin tähän nopeasti enkä sen jälkeen ota mitään kantaa tähän(kään) asiaan.

Ihmettelit tuossa minun 'kyttäämistäni' muiden ip-numeroista, en kyttäile, en yhdistele nikkejä ja ip-numeroita keskusteluissa.

Jos tulee nimittelyketju(suom. haukkumisketju) toki saatan vilkaista ip:n joltakin, minulla ei ole Tiimarin vihkoa johon laitan ylös niitä numerosarjoja.
Vietän nykyään koneella niin vähän aikaa, että miksi ihmeessä kyttäilisin muiden kirjoituksia suurennuslasin kanssa? :D

Ip:stä ei ole minulle eikä muillekaan modeille mitään muuta hyötyä, kuin se banni.

Ps.

En ole moderoinut/poistellut viestejä/bannaillut ketään täältä lähes kolmeen viikkoon. Olen osallistunut vain ja ainoastaan keskusteluihin. Hauskaa päivän jatkoa.
Just, onhan se tietysti tuokin yksi tapa suhtautua saamaansa kritiikkiin... Kiitos-palautteet kyllä kelpaavat, mutta heti jos on jotain ihan asiaakin sanottavana niin heti suhtaudutaan tuohon sävyyn. Tollainen marttyyriasenne on aika naurettava.. :/

Pakko muuten todeta, että tässä ketjussa en ole ottanut mitään kantaa asiempiin sanomisiisi. Mutta ilmeisesti kuten tuossa joku pohti niin modeillakin jää jotain hampaan koloon, kun tarvitsee tässäkin ketjussa viitata johonkin aiempaan asiaan, jossa itse kaiken lisäksi olit väärässä.

Koska nyt lapsellisesti otat tässä kantaa asiaan, mitä tässä ei käsitellä niin uteliaita varten varmaan täytyy kertoa mitä vihjailusi koski. Ensinnäkin itsepähän puhuit itsesi pussiin siinä asiassa mitä tarkoitat, että ei sitä kannata enää jälkeenpäin itkeskellä, coolimpaa olisi vaan jos olisit myöntänyt että sori näin oli ehkä päässyt käymään, se olisi ollut ihan riittävä selitys mutta kun on pakko vängätä vastaan niin sitten kait on. Tiedät itsekin että antamasi tiedot tuon IP-osoitteen näkemisestä ovat muuttuneet useampaankin otteeseen tässä uudistuksen tultua. Sen toki uskon että uudistus on kesken ja viilaulua tapahtuu, mutta senkin olisit voinut kertoa ja silloin selittää hippasen fiksummin ja jättää tuon marttyyriasenteesi jo silloinkin narikkaan.

Sä otat nämä modeilu asiat tosi henkilökohtaisesti, jos mä kritisoin moderointia, niin se ei tarkoita että kritisoisin sinua ihmisenä. Miksi ihmeessä otat tämänkin niin pirun henkilökohtaisesti, mähän puhun tuossa näkyvistä modeista, käsittääkseni sinä et ole ainoa sellainen! Jos nyt tytsin tapaus on tullut tuossa esimerkin lailla mukaan niin se on silloin esimerkki, ei hyökkäys suoraan sinua kohtaan. Nyt otat vähän liikaa krediittiä itsellesi.

Lisäksi sanoinhan jo tuossa eräässä aiemmassa kommentissa, että mielestäni tämä ongelma on enemmänkin lähtöisin ylläpidolta, sillä he ovat tuon IP-osoitteiden kyttäilyn tehneet teille mahdolliseksi, mutta tämäKIN jäi kai sinulta huomaamatta kun koet tämän hyökkäyksenä sinua vastaan.

Mutta joo, kieltämättä kaduttaa että tuli edes otettua asiaa puheeksi, olisihan se pitänyt arvata että kuulemattomiin korviin nämä menee ja moden kommentit asiaan ovat vähintäänkin tuota luokkaa, kun itse asian ydin menee ohi. Paree kait lopettaa asian jankkaaminen kun rautalankaakaan ei ole käden ulottuvillla. Sontsankin avasin, että antaahan sadella vaan!

Kiitos ja anteeksi. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
:headwall: :headwall:
Uskomatonta.
Netissä löytyy keskustelupalstoja pilvin pimein, jokainen voi valita sellaisen jonka tavat ja säännöt sopivat omiin periaatteisiin.
Ei tämä ole ainoa paikka jossa voi aikaansa kuluttaa.
No anteeksi, että mulla on mielipiteitä, jotka eroavat omistasi, kiesus.
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Ja eikös sun pitänyt jättää tämä jauhanta väliin?! Teeppä niin jos et asiallisempaan sävyyn viitsi kirjoittaa.

Keskusteleeko sun kanssa tästä aiheesta kukaan muu?
Lieneekö tällä kenellekään yhtä suurta painoarvoa kuin sulle jostain syystä?
Odotan, että joku muukin perustelee kantaansa, kun sulla on mennyt hieman ylireagoinnin puolelle, mielestäni-

Tottakai sulla on oikeus mielipiteeseesi, se on tullut jo erittäin selväksi.
Mä halusin kertoa omani jos sillä nyt palstan toiminnan kannalta on mitään merkitystä.
Eli kun tässä lienee kaksi koulukuntaa kyllä vai ei.
sä olet i ja mä olen kyllä.
Voihan tästä vaikka äänestää, vaikka tuskin sekään toimintaan millään tapaa vaikuttaa.

Enkä oo mielestäni ollut mitenkään epäasiallinen, ainoastaan eri mieltä sun kanssa :)
Minun mielipide osuu aika lailla yksiin ap:n kanssa ja se löytyy tuolta ketjun alkupäästä jonne se on kopioitu. En viitsi enää toistaa sitä täällä uudelleen, mutta samaa mieltä olen tietysti edelleen :).
 
vieras
Mielestäni p-pojan kylki puhuu ihan asiaa ja vieläpä asiallisesti. Joskin tuntuu, että jotkut lukee aivan liian hätäisesti tekstejä, joka sitten näkyy vastauksessa.
Eipä tässä sitten sen kummempia.
 
Ja vielä sellainen lisäys mitä en ole viitsinyt aiemmin kirjoittaa, mutta kaipa nyt silti uskaltaudun. Jos tulee banni niin ei voi mitään. Kirjoitan rohkeasti mustana, kun en ihan oikeasti luota siihen, etteikö valvojat tutki ip-osoitteita muutenkin kuin bannatessa.

Moderaattorit eli valvojat on siis aivan normaaleja palstailijoita, joista on tullut sittemmin valvojia. Kukakaan ei tiedä mitä nykyiset valvojat ovat kirjoittaneet tänne itse harmaana! Ei valvojilta vaadita mitään ihmeellistä joten minusta nyt loukataan yksityisyyttä sillä, että osa palstailijoista pääsee tutkimaan ip-osoitteet. Onhan valvojatkin voineet osallistua esim. haukkumisketjuihin harmaana. En tarkoita, että valvojat tekisivät sitä nyt, mutta ennen valvojan roolia käytös palstalla on voinut olla ihan yhtä kyseenalaista kuin muillakin. En rupea siis syyttämään tai nimeämään ketään, mutta on ihan turha pitää tämän palstan valvojia jotenkin yli-ihmisinä :).

Kaikki ei varmastikaan häiritse ip-osoitteiden näkyminen, mutta myös minulle se on ensinnäkin ihan periaatteellinen asia. Toiseksi syyksi voi mainita rehellisesti sen, että en luota tämän palstan valvojiin sen enempää kuin muihinkaan tuntemattomiin palstalaisiin. En siis halua loukata ketään, mutta näin minä asian näen.

Ja nyt saan varmasti kakkaa niskaan oikein urakalla B) .
 
Mä olen erimieltä, kuten ap varmasti tietääkin. Mutta pitää sen verran joskus suakin kehua, että olet ainakin perustellut mielipiteesi hyvin. Mulla laskee v.tutuskynnys heti tuhannella, kun mielipide perustellaan asiallisesti ja perinpohjaisesti.
 
narsku
Kommentoinpa minäkin nyt :)

Eli lemmikkipalstoilla näkyy jokaikisessä viestissä KAIKILLE lukijoille kirjoittajan IP-osoite, huolimatta siitä, onko rekisteröitynyt vaiko rekisteröimätön.

Jos tämä toiminto otettaisiin tännekin käytöön, asiattomuudet (toivottavasti) vähenisivät.

Modet eivät pääsisi pätemään ja juoruilemaan, muut palstailijat eivät pääsisi vittuilemaan modeille ja modeista, siitä, kuinka he kyttäävät IP-osoitteita.
Eikä varmasti tule myöskään tytsin tapaisia kohuja, joissa kirjoittelee itselleen harmaana ja rekkautuneena.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis ihan tiivistettynä...jos modet oisivat ns. ulkopuolisia eivätkä keskustelisi täällä niin näitä ongelmia ei olis.tarkotan että ihmiset kun on erilaisia ja kun tietävät että toi ja toi on modeja niin heihin(modeihin) kohdistuu tietynlainen paine.tavallaan eivät voi olla meidän "tavallisten kirjoittajien" kanssa samalla viivalla.toivottavasti joku ymmärs.kritiikkiä kohdistuu heihin monelta taholta ja syyksi voi käydä jopa se ettei mode tehnyt just heti niinku mä halusin.
Minä näen asian niin, että moderaattorit ovat tasan tarkkaan entisiä aktiivipalstailoijoita ja vasta myöhemmin heistä on tullut valvojia. Yksi valvoja voi suositella ystäväänsä valvojaksi ja missään ei tule esille mm. menneet harmailut jne. Valvojien toimintaan vaikuttaa siis koko historia palstalla ja omat henkilökohtaiset mielipiteet eri henkilöistä. On toki hyvä jos kaikki ovat sitä mieltä, ettei nykyisistä valvojista kukaan ole koskaan kirjoittanut mitään epäasiallista harmaana ja ettei valvojat missään nimessä käyttäisi väärin mahdollisuutta tutkia kirjoittajien ip-osoitteita. Pointti on se, että valvojaksi tosiaan pääsee hyvinkin heppoisin perustein ja siksi minusta ne ip-osoitteet kuulu valvojien nähtäviksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Kommentoinpa minäkin nyt :)

Eli lemmikkipalstoilla näkyy jokaikisessä viestissä KAIKILLE lukijoille kirjoittajan IP-osoite, huolimatta siitä, onko rekisteröitynyt vaiko rekisteröimätön.

Jos tämä toiminto otettaisiin tännekin käytöön, asiattomuudet (toivottavasti) vähenisivät.

Modet eivät pääsisi pätemään ja juoruilemaan, muut palstailijat eivät pääsisi vittuilemaan modeille ja modeista, siitä, kuinka he kyttäävät IP-osoitteita.
Eikä varmasti tule myöskään tytsin tapaisia kohuja, joissa kirjoittelee itselleen harmaana ja rekkautuneena.
Ketjua lukiesa ajattelin samaa...
Pidän kyllä muutenkin lemmikkipalstojen kirjoittelua paljon asiallisempana ja olen ihmetellyt miksi täällä kirjoitetaan niin paljon harmaana verrattuna esim Päivän Peiliin (siis lemmikkipalstojen vast. Mitäs Nyt? palsta). Kyllähän koiraihmisillä mielipiteet eroavat yhtälailla kuin lasten vanhemmilla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Kommentoinpa minäkin nyt :)

Eli lemmikkipalstoilla näkyy jokaikisessä viestissä KAIKILLE lukijoille kirjoittajan IP-osoite, huolimatta siitä, onko rekisteröitynyt vaiko rekisteröimätön.

Jos tämä toiminto otettaisiin tännekin käytöön, asiattomuudet (toivottavasti) vähenisivät.

Modet eivät pääsisi pätemään ja juoruilemaan, muut palstailijat eivät pääsisi vittuilemaan modeille ja modeista, siitä, kuinka he kyttäävät IP-osoitteita.
Eikä varmasti tule myöskään tytsin tapaisia kohuja, joissa kirjoittelee itselleen harmaana ja rekkautuneena.
ja siinä menisi sekin ilo sitten kirjotella myös aroista asioista, jotka ovat monesti erittäin mielenkiintoisia juttuja. Kyllä minua ainakin on kiinostanut jutut intiimivaivoista ja niiden hoitoon liittyvät vinkit, parisuhdeongelmat jne. Monen palstailijan tutut/ystävät/sukulaiset kirjoittelevat täällä myös, eli se on hyvä että aremmat asiat voi kirjoittaa kirjautumatta ja muuten löpistä kirjautuneena. En minä ainakaan tahtoisi että koko suku tietää millon minulla on peräpukamat ja millon miehen kanssa riitoja jne :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Nyt kun Peikonpojalla(sori lyhenne) näyttäisi olevan ristiretki pelkästään minua -ja ksanomisiani kohtaan ainoastaan, vastaankin tähän nopeasti enkä sen jälkeen ota mitään kantaa tähän(kään) asiaan.

Ihmettelit tuossa minun 'kyttäämistäni' muiden ip-numeroista, en kyttäile, en yhdistele nikkejä ja ip-numeroita keskusteluissa.

Jos tulee nimittelyketju(suom. haukkumisketju) toki saatan vilkaista ip:n joltakin, minulla ei ole Tiimarin vihkoa johon laitan ylös niitä numerosarjoja.
Vietän nykyään koneella niin vähän aikaa, että miksi ihmeessä kyttäilisin muiden kirjoituksia suurennuslasin kanssa? :D

Ip:stä ei ole minulle eikä muillekaan modeille mitään muuta hyötyä, kuin se banni.

Ps.

En ole moderoinut/poistellut viestejä/bannaillut ketään täältä lähes kolmeen viikkoon. Olen osallistunut vain ja ainoastaan keskusteluihin. Hauskaa päivän jatkoa.
Tummensin tuosta tekstistä yhden kohdan ja juuri tuon takia ne ip-osoitteet ei kuulu moderaattoreille. Miksi se osoite pitää vilkaista? Ja jos ei kerran viikkoihin ole tarvinnut ketään bannata niin onko tuo mahdollisuus todella tarpeelline työväline valvojille?

Minusta osoittaa myös lapsellisuutta vastata tänne, että joku olisi aloittanut jonkun ristiretken yhtä valvojaa vastaan. Höpönhöpö! Valvojia on useita ja yhden valvojan on turha ottaa nokkiin mielipiteistä ja perusteluista. Minusta on hyvä, että mielipiteet kerrotaan ja myöskin perustellaan. Ja tässä ketjussa näistä asioista kirjoitetaan jopa ihan mustana.
 
vieras
mä olen monesti miettinyt sitä, että kun itselläni ei ole konetta, ja käyn tässä naapurissa siskoni luona surffailemassa, siskoni on täällä mustalla nikillä, ja minä kirjoitan ainakin vielä toistaiseksi harmaana. Jos siskoni (tai minä) saisi bannia, niin eikö silloin toinenkaan voisi kirjoitella tänne??? Entä ne jotka käyttää esim. kirjaston tms yleistä konetta?
 
Mulle on aivan sama vaikka ip:t näkyisikin kaikille.
Eniten häiritsee se, et ensinnäkään tällaisella palstalla tarvitsee (ja todellakin tarvitsee) olla modet jotka pitävät edes jonkinlaista tasoa yllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Kommentoinpa minäkin nyt :)

Eli lemmikkipalstoilla näkyy jokaikisessä viestissä KAIKILLE lukijoille kirjoittajan IP-osoite, huolimatta siitä, onko rekisteröitynyt vaiko rekisteröimätön.

Jos tämä toiminto otettaisiin tännekin käytöön, asiattomuudet (toivottavasti) vähenisivät.

Modet eivät pääsisi pätemään ja juoruilemaan, muut palstailijat eivät pääsisi vittuilemaan modeille ja modeista, siitä, kuinka he kyttäävät IP-osoitteita.
Eikä varmasti tule myöskään tytsin tapaisia kohuja, joissa kirjoittelee itselleen harmaana ja rekkautuneena.
ja siinä menisi sekin ilo sitten kirjotella myös aroista asioista, jotka ovat monesti erittäin mielenkiintoisia juttuja. Kyllä minua ainakin on kiinostanut jutut intiimivaivoista ja niiden hoitoon liittyvät vinkit, parisuhdeongelmat jne. Monen palstailijan tutut/ystävät/sukulaiset kirjoittelevat täällä myös, eli se on hyvä että aremmat asiat voi kirjoittaa kirjautumatta ja muuten löpistä kirjautuneena. En minä ainakaan tahtoisi että koko suku tietää millon minulla on peräpukamat ja millon miehen kanssa riitoja jne :)
Siis kyseisellä palstalla voi kirjoittaa myös harmaana ja väitän että yhtä intiimeistä asioista ihmiset siellä kirjoittelee kuin täälläkin. Ja tuskin sielläkään ketään kiinnostaa tarkkailla toisten IP-osoitteita vain sen vuoksi jos vaikka naapurin Sanna pettäisi miestään ja kertoo siitä anonyymisti palstalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nicola81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Kommentoinpa minäkin nyt :)

Eli lemmikkipalstoilla näkyy jokaikisessä viestissä KAIKILLE lukijoille kirjoittajan IP-osoite, huolimatta siitä, onko rekisteröitynyt vaiko rekisteröimätön.

Jos tämä toiminto otettaisiin tännekin käytöön, asiattomuudet (toivottavasti) vähenisivät.

Modet eivät pääsisi pätemään ja juoruilemaan, muut palstailijat eivät pääsisi vittuilemaan modeille ja modeista, siitä, kuinka he kyttäävät IP-osoitteita.
Eikä varmasti tule myöskään tytsin tapaisia kohuja, joissa kirjoittelee itselleen harmaana ja rekkautuneena.
ja siinä menisi sekin ilo sitten kirjotella myös aroista asioista, jotka ovat monesti erittäin mielenkiintoisia juttuja. Kyllä minua ainakin on kiinostanut jutut intiimivaivoista ja niiden hoitoon liittyvät vinkit, parisuhdeongelmat jne. Monen palstailijan tutut/ystävät/sukulaiset kirjoittelevat täällä myös, eli se on hyvä että aremmat asiat voi kirjoittaa kirjautumatta ja muuten löpistä kirjautuneena. En minä ainakaan tahtoisi että koko suku tietää millon minulla on peräpukamat ja millon miehen kanssa riitoja jne :)
Siis kyseisellä palstalla voi kirjoittaa myös harmaana ja väitän että yhtä intiimeistä asioista ihmiset siellä kirjoittelee kuin täälläkin. Ja tuskin sielläkään ketään kiinnostaa tarkkailla toisten IP-osoitteita vain sen vuoksi jos vaikka naapurin Sanna pettäisi miestään ja kertoo siitä anonyymisti palstalla.
Kyllä noita kyttäysjuttuja täältä joskus lukee kun serkunkumminkaima seuraa jonkun kirjoituksia, miksei sitten ip:n perusteella :) minä ainakaan en enää harmaana kirjottelis mitään jos ip näkyis suoraan kaikelle kansalle, tuskin siinä vaiheessa moni muukaan :)
 
nyt nikitön
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Nyt kun Peikonpojalla(sori lyhenne) näyttäisi olevan ristiretki pelkästään minua -ja ksanomisiani kohtaan ainoastaan, vastaankin tähän nopeasti enkä sen jälkeen ota mitään kantaa tähän(kään) asiaan.

Ihmettelit tuossa minun 'kyttäämistäni' muiden ip-numeroista, en kyttäile, en yhdistele nikkejä ja ip-numeroita keskusteluissa.

Jos tulee nimittelyketju(suom. haukkumisketju) toki saatan vilkaista ip:n joltakin, minulla ei ole Tiimarin vihkoa johon laitan ylös niitä numerosarjoja.
Vietän nykyään koneella niin vähän aikaa, että miksi ihmeessä kyttäilisin muiden kirjoituksia suurennuslasin kanssa? :D

Ip:stä ei ole minulle eikä muillekaan modeille mitään muuta hyötyä, kuin se banni.

Ps.

En ole moderoinut/poistellut viestejä/bannaillut ketään täältä lähes kolmeen viikkoon. Olen osallistunut vain ja ainoastaan keskusteluihin. Hauskaa päivän jatkoa.
Just, onhan se tietysti tuokin yksi tapa suhtautua saamaansa kritiikkiin... Kiitos-palautteet kyllä kelpaavat, mutta heti jos on jotain ihan asiaakin sanottavana niin heti suhtaudutaan tuohon sävyyn. Tollainen marttyyriasenne on aika naurettava.. :/

Pakko muuten todeta, että tässä ketjussa en ole ottanut mitään kantaa asiempiin sanomisiisi. Mutta ilmeisesti kuten tuossa joku pohti niin modeillakin jää jotain hampaan koloon, kun tarvitsee tässäkin ketjussa viitata johonkin aiempaan asiaan, jossa itse kaiken lisäksi olit väärässä.

Koska nyt lapsellisesti otat tässä kantaa asiaan, mitä tässä ei käsitellä niin uteliaita varten varmaan täytyy kertoa mitä vihjailusi koski. Ensinnäkin itsepähän puhuit itsesi pussiin siinä asiassa mitä tarkoitat, että ei sitä kannata enää jälkeenpäin itkeskellä, coolimpaa olisi vaan jos olisit myöntänyt että sori näin oli ehkä päässyt käymään, se olisi ollut ihan riittävä selitys mutta kun on pakko vängätä vastaan niin sitten kait on. Tiedät itsekin että antamasi tiedot tuon IP-osoitteen näkemisestä ovat muuttuneet useampaankin otteeseen tässä uudistuksen tultua. Sen toki uskon että uudistus on kesken ja viilaulua tapahtuu, mutta senkin olisit voinut kertoa ja silloin selittää hippasen fiksummin ja jättää tuon marttyyriasenteesi jo silloinkin narikkaan.

Sä otat nämä modeilu asiat tosi henkilökohtaisesti, jos mä kritisoin moderointia, niin se ei tarkoita että kritisoisin sinua ihmisenä. Miksi ihmeessä otat tämänkin niin pirun henkilökohtaisesti, mähän puhun tuossa näkyvistä modeista, käsittääkseni sinä et ole ainoa sellainen! Jos nyt tytsin tapaus on tullut tuossa esimerkin lailla mukaan niin se on silloin esimerkki, ei hyökkäys suoraan sinua kohtaan. Nyt otat vähän liikaa krediittiä itsellesi.

Lisäksi sanoinhan jo tuossa eräässä aiemmassa kommentissa, että mielestäni tämä ongelma on enemmänkin lähtöisin ylläpidolta, sillä he ovat tuon IP-osoitteiden kyttäilyn tehneet teille mahdolliseksi, mutta tämäKIN jäi kai sinulta huomaamatta kun koet tämän hyökkäyksenä sinua vastaan.

Mutta joo, kieltämättä kaduttaa että tuli edes otettua asiaa puheeksi, olisihan se pitänyt arvata että kuulemattomiin korviin nämä menee ja moden kommentit asiaan ovat vähintäänkin tuota luokkaa, kun itse asian ydin menee ohi. Paree kait lopettaa asian jankkaaminen kun rautalankaakaan ei ole käden ulottuvillla. Sontsankin avasin, että antaahan sadella vaan!

Kiitos ja anteeksi. :wave:
öööö... ketjun luettuani sä tunnut ottaneen varsinaista papua nenään jokaisesta erimielisestä kirjoituksesta... Että kuka lienee lapsellinen?

ja mua ei haittaa ip-osoitteen näkyminen, en usko että jos laittaa esim. jonkun intiimin aloituksen, että kukaan modeista jaksaa ip-osoitetta vaan uteliasisuudesta käydä vertailemaan nikkien kanssa...

ja oliko joku tosiaan noin pahoilllaan Tytsin bannauksen takia?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä