"Ilmoita asiattomasta viestistä" Ketjussa käydyn banni-keskustelun otteita ja jatkokeskustelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitön:
öööö... ketjun luettuani sä tunnut ottaneen varsinaista papua nenään jokaisesta erimielisestä kirjoituksesta... Että kuka lienee lapsellinen?

ja mua ei haittaa ip-osoitteen näkyminen, en usko että jos laittaa esim. jonkun intiimin aloituksen, että kukaan modeista jaksaa ip-osoitetta vaan uteliasisuudesta käydä vertailemaan nikkien kanssa...

ja oliko joku tosiaan noin pahoilllaan Tytsin bannauksen takia?
Kuten sanon jo aiemmin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sun näkymyksesi siis olkoon se että mun nenä on papuja tai muita palkokasveja täynnä.

Ei tällä asialla ole mitään tekemistä Tytsin kanssa, jos olet niitä tytsille tarkoitettuja "palauteketjuja" lukenut niin kyllä siellä munkin niki välillä vilahtelee, eikä tosiaan sillä kannalta että olisin puolustelemassa häntä vaan nimenomaan päinvastoin. Tuo tytsin tapaus on vain hyvä esimerkki, ja käsittääkseni painotinkin sitä jo tuossa Jätkälle laittamassani kommentissa. Musta on parempi tuoda esimerkkijä ilmi ja selittää asiaa niiden kautta.

Toivottavasti nämä kaksi asiaa tuli nyt viimeinkin selväksi. Mutta tuli tai ei niin näitä kahta asiaa en enää ala tässä toistelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIM-PI:
Ja vielä sellainen lisäys mitä en ole viitsinyt aiemmin kirjoittaa, mutta kaipa nyt silti uskaltaudun. Jos tulee banni niin ei voi mitään. Kirjoitan rohkeasti mustana, kun en ihan oikeasti luota siihen, etteikö valvojat tutki ip-osoitteita muutenkin kuin bannatessa.

Moderaattorit eli valvojat on siis aivan normaaleja palstailijoita, joista on tullut sittemmin valvojia. Kukakaan ei tiedä mitä nykyiset valvojat ovat kirjoittaneet tänne itse harmaana! Ei valvojilta vaadita mitään ihmeellistä joten minusta nyt loukataan yksityisyyttä sillä, että osa palstailijoista pääsee tutkimaan ip-osoitteet. Onhan valvojatkin voineet osallistua esim. haukkumisketjuihin harmaana. En tarkoita, että valvojat tekisivät sitä nyt, mutta ennen valvojan roolia käytös palstalla on voinut olla ihan yhtä kyseenalaista kuin muillakin. En rupea siis syyttämään tai nimeämään ketään, mutta on ihan turha pitää tämän palstan valvojia jotenkin yli-ihmisinä :).

Kaikki ei varmastikaan häiritse ip-osoitteiden näkyminen, mutta myös minulle se on ensinnäkin ihan periaatteellinen asia. Toiseksi syyksi voi mainita rehellisesti sen, että en luota tämän palstan valvojiin sen enempää kuin muihinkaan tuntemattomiin palstalaisiin. En siis halua loukata ketään, mutta näin minä asian näen.

Ja nyt saan varmasti kakkaa niskaan oikein urakalla B) .
Totta turiset!!!

Ja eniten mua huvittu tuossa Jätkänkin kommentissa se että hän oikein painotti sitä, että hän on enemmänkin tavallinen palstailija kuin mode. Musta jo se pelkästään nostattaa epäilyksiä siitä ette kuinka luotettavana näitä vapaaehtoisia modeja voidaan pitää..

Jätkä: "En ole moderoinut/poistellut viestejä/bannaillut ketään täältä lähes kolmeen viikkoon. Olen osallistunut vain ja ainoastaan keskusteluihin."

Hän siis suoraan ilmoittaa ettei ole moderoinut kolmeen viikkoon.. ja silti varmasti tuon kolmenkin viikon aikana hänellä on ollut mahdollisuus halutessaan urkkia niitä iippareita.. Mä en voi kuin ihmetellä että miksi kummassa joillakin palstalaisilla sitten on näitä "etuoikeuksia"..
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Mä olen erimieltä, kuten ap varmasti tietääkin. Mutta pitää sen verran joskus suakin kehua, että olet ainakin perustellut mielipiteesi hyvin. Mulla laskee v.tutuskynnys heti tuhannella, kun mielipide perustellaan asiallisesti ja perinpohjaisesti.
Kiitos.. :)
;) Aika hyvä tuo MendedHeartsin kirjoitus. "Mulla LASKEE v.tutuskynnys..." = alkaa v.tuttamaan tuhat kertaa helpommin. Olisiko pirtänyt lukea v.tutuskäyrä? Hih...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Mä olen erimieltä, kuten ap varmasti tietääkin. Mutta pitää sen verran joskus suakin kehua, että olet ainakin perustellut mielipiteesi hyvin. Mulla laskee v.tutuskynnys heti tuhannella, kun mielipide perustellaan asiallisesti ja perinpohjaisesti.
Kiitos.. :)
;) Aika hyvä tuo MendedHeartsin kirjoitus. "Mulla LASKEE v.tutuskynnys..." = alkaa v.tuttamaan tuhat kertaa helpommin. Olisiko pirtänyt lukea v.tutuskäyrä? Hih...
Mä en edes huomannut tuota, siis luin sen niinkuin hän todennäköisesti tarkoitti, enkä kuten hän kirjoitti. Mut sattuuhan noita.. :D Meillä kun on Mendedin kanssa vähän ollut kränää ja näkemyseroja niin todella arvostan sitä, että hän noin kuitenkin kaikesta huolimatta sanoi. :flower:
 
joskus käsitin jostakin että niin tarkkaa ip osoitetta että tietäisi kenen koneelle mennään ja mihin postiosoitteeseen, ei noin vaan saa selville eikä edes rikosoikeudellisesti ole edes mahdollinen selvittää. bannijutun ymmärrän niin että tietty nikki ja siihen liittyvät osoitteet bannataan ja myös se samalla kertaa (siis sulkematta konetta välillä, koska ip yleensä on vaihtuva tavallsella kotisurfaajalla) tapahtunut harmailu paljastuu.
Ei kukaan, ei edes palstan mode pysty sanomaan kuka minä olen, ellen ole rekkautuessani kertonut oikeaa osoitettani ja nimenäni, vaikka rekkautuneena aina kirjoitankin (ja oikealla nimelläni olen toki rekisteröitynyt ja osoitteella). Ja pääseekös mode edes niihin minun itseni laittamiin rekkautumistietoihin sitten?? Luulet että ei vaan pelataan vaan pelkästään se ip osoitteen kanssa joka tuli minulle kun aamulla avasin koneen ja kirjauduin sisään. huomenna se osoite onkin jo toinen....
 
vieras

minä esimerkiksi pystyn muuttamaan IP-osoitettani yhdellä napin painalluksella. toisaalta taas jonkun IP-osoitteen takana voi olla tuhat konetta. jne jne....
 
nyt harmaana banninkin uhalla
Kyse lienee nyt siitä, ettei kaikkiin valvojiin luoteta. Syy löytynee tämän palstan historiasta. Kaikki valvojat tuskin voivat tulla tänne käsisydämellä kertomaan, että ovat aina käyttäytyneet palstalla hyvin. Jospa sellainen valvoja luopuu tehtävästä ihan vapaaehtoisesti, joka tietää osallistuneensa toisten haukkumiseen harmaana niin loppuu tämäkin keskustelu. Ei ole soveliasta toimia valvojana jos on osallistunut aiemmin jonkun nimeämainitsemattoman henkiln mustamaalaamiseen tällä samailsella palstalla. Monella vanhalla palstalaisella on kyllä hyvä muisti ja myös yksityisviestejäkin tallella. Kukaan ei vain uskalla täällä nyt nimetä ketään tai edes kirjoittaa asiasta. Minäkään en uskalla kirjoittaa nyt mustana ja nytkin mietityttää tämän kaiken lapsellisuuden keskellä kirjoittaa edes harmaana, kun kyseinen valvoja voi laskea tämän herjaksi, kaivaa ip:n ja heittää bannin kehiin.

Minusta tämän ketjun voisi lukea joku ylläpidosta ja tehdä tälle asialle jotain. Tällä hetkinen valvojakokoonpano ei valitettavasti nauti kirjoittelijoiden luottamusta. Kilpaileva keskustelupalsta sai juuri hyvä mainosta iltapäivälehdessä ja täältäkin siirtyy koko ajan enemmän porukkaa sinne, kun tämän palstan taso on laskenut kuin härän häntä. Touhu muistuttaa jo nuoruuden osa-aikatyötä hampurilaisravintolassa, jossa oli keskenkasvuisia simputtajia mitättömissä esimiestehtävissä ;).

Nyt siten bannia odottamaan, koska olen varmasti ollut liian röyhkeä vaikka kaikki onkin totta ja mielipidekin käsittääkseni saa olla. Mutta tällä palstalla tuntuu vallitsevan nykyisin puolueellinen kommaritouhu B).

 
'Nyt harmaana banninkin' uhalla nimimerkille:

Tämä ketju on ylläpidolla jo. =)

Luuletko tosiaankin, että he eivät olisi tarkistaneet kirjoituksiamme, ennenkuin ottivat meidät moderaattoreiksi? =)
 
vieras
Jos mustat kirjoitukset tarkistetaan niin valtaosahan täällä on huippuhyvin käyttäytyviä ja ystävällisiä kirjoittajia B). Siksi ei ole ihme, että nykyisten moderaattorien kirjoitukset ovat läpäisseet yllpidon tarkistuksen. Voiko nykyiset moderaattorit tosiaan käsi sydämellä vannoa, etteivät ole koskaan osallistuneet asiattomuuksiin harmaana?

Todella hyvä, että ketju on ylläpidolla. Ylläpitoon on varmaankin otettu yhteyttä tämän ongelman vuoksi. Toivottavasti ylläpito tekee jotain asioille. Monilla muilla palstoilla on nykyään luovuttu siitä, että moderraattorit näkisivät ip-osoitteet. Ongelmia on tullut liikaa ja virheistä on opittu. Täällä sen sijaan otetaan takapakkia, sääli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Moderaattori on poistanut tämän viestin.
Siis oikeesti? Ette ole tosissanne?

Ei kait nyt IP-osoitteen vaihtamiseesta puhuminen tai ylipäätän IP-osoitteisiin liittyvien faktojen kertominen mitään valtion salaisuutta loukkaa??? Nyt te kyllä viimeistään teitte itsestänne ihan pellejä..

:eek: :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Moderaattori on poistanut tämän viestin.
Siis oikeesti? Ette ole tosissanne?

Ei kait nyt IP-osoitteen vaihtamiseesta puhuminen tai ylipäätän IP-osoitteisiin liittyvien faktojen kertominen mitään valtion salaisuutta loukkaa??? Nyt te kyllä viimeistään teitti itsestänne ihan pellejä..

:eek: :eek: :eek:
Niin, mun ymmartaakseni tuo viesti ei kertonut lainkaan sita seikkaa, miten ne ip=osoitteet voidaan vaihtaa, vain sen mika on ip-osoite ylipaansa.
:| Jos nyt oikein ymmarsin lukemaani tahan aikaan yosta. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Moderaattori on poistanut tämän viestin.
Siis oikeesti? Ette ole tosissanne?

Ei kait nyt IP-osoitteen vaihtamiseesta puhuminen tai ylipäätän IP-osoitteisiin liittyvien faktojen kertominen mitään valtion salaisuutta loukkaa??? Nyt te kyllä viimeistään teitti itsestänne ihan pellejä..

:eek: :eek: :eek:
Niin, mun ymmartaakseni tuo viesti ei kertonut lainkaan sita seikkaa, miten ne ip=osoitteet voidaan vaihtaa, vain sen mika on ip-osoite ylipaansa.
:| Jos nyt oikein ymmarsin lukemaani tahan aikaan yosta. :ashamed:
Nimenomaan, ymmärsit viestin sisällön ihan oikein..

Mä olen kyllä nyt sen verran ymmälläni. Kyllähän mä tiesin että tällä keskustelualueella kusee aika moni juttu, etenkin tuohon moderointiin liittyen mutta tämä nyt on jo kaiken huippu.. :eek:

Oikeesti, ei voi kuin ihmetellä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Moderaattori on poistanut tämän viestin.
Siis oikeesti? Ette ole tosissanne?

Ei kait nyt IP-osoitteen vaihtamiseesta puhuminen tai ylipäätän IP-osoitteisiin liittyvien faktojen kertominen mitään valtion salaisuutta loukkaa??? Nyt te kyllä viimeistään teitti itsestänne ihan pellejä..

:eek: :eek: :eek:
Niin, mun ymmartaakseni tuo viesti ei kertonut lainkaan sita seikkaa, miten ne ip=osoitteet voidaan vaihtaa, vain sen mika on ip-osoite ylipaansa.
:| Jos nyt oikein ymmarsin lukemaani tahan aikaan yosta. :ashamed:
Nimenomaan, ymmärsit viestin sisällön ihan oikein..

Mä olen kyllä nyt sen verran ymmälläni. Kyllähän mä tiesin että tällä keskustelualueella kusee aika moni juttu, etenkin tuohon moderointiin liittyen mutta tämä nyt on jo kaiken huippu.. :eek:

Oikeesti, ei voi kuin ihmetellä..
Periaatteessahan tuon saman tiedon saisi googlettamallakin varmasti, ei toki sanasta sanaan, mutta asiasisalloltaan..

Pieni hetki..

*painuu googlettamaan, ihan yleisesta kiinnostuksesta.*

---

Muoks. en ma jaksanutkaan mitaan gooletusta, silmat lupsii jo muutenkin, saatika jos lukisin ip-osiksista.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Moderaattori on poistanut tämän viestin.
Siis oikeesti? Ette ole tosissanne?

Ei kait nyt IP-osoitteen vaihtamiseesta puhuminen tai ylipäätän IP-osoitteisiin liittyvien faktojen kertominen mitään valtion salaisuutta loukkaa??? Nyt te kyllä viimeistään teitti itsestänne ihan pellejä..

:eek: :eek: :eek:
Niin, mun ymmartaakseni tuo viesti ei kertonut lainkaan sita seikkaa, miten ne ip=osoitteet voidaan vaihtaa, vain sen mika on ip-osoite ylipaansa.
:| Jos nyt oikein ymmarsin lukemaani tahan aikaan yosta. :ashamed:
Ei ollut mitään syytä poistaa tuota tekstiä. Tekstissä ei ollut ohjeita IP-osoitteen muuttamiseen vaan ihan perusinfoa ylipäätänsä IP-osoitteesta. Tuon poistaminen oli naurettavaa ja täysin aiheetonta! No kaikki kiinnostuneet voi hakea tiedon hakukoneella. Tässä olisi ollut vain lyhyt tietopaketti, mutta jostain syystä valvoja ei halua kenenkään täällä tietvän mikä on IP-osoite, naurettavaa :LOL: .
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä