daa
juu, mutta toki vasta sitten kun verottajalla on ne tulotAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kela tarkastaa verottajalta tulot t. Kelan täti
juu, mutta toki vasta sitten kun verottajalla on ne tulotAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kela tarkastaa verottajalta tulot t. Kelan täti
No, mun ei tarvitse todistaa mitään, onneks. Soitin kelalle ja kerroin, että näin hän on sanonut. He sanoivat tarkistavansa asian. Jos kaveri olis jostain syystä mulle valehdellu, mitä on kyllä vähän vaikea uskoa, niin sittenhän hänelle ei tule mitään seuraamuksia. Tuskin edes saisi tietää koko asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja hanski:No jos oot ihan varma asiasta, mut jotenki tuntuu, että hankala todistaa tuollaista asiaa!!! Paheksun ite tuollaisia ihmisiä jotka väärin käyttää sosiaalipalveluja, mut en jaksais sekaantua asiaan. Eihän ne mun rahat ole ja kai siihen sossu ois puuttunu jos pennut ihan heitteillä olis.
samaa mieltä!!täys kusipää,mikä sä oot puutuumaa muitten asioihin vaikka tuskinpa tää ees totta on...Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Sitä mieltä että kusipää olet.Alkuperäinen kirjoittaja veronmaksaja:Kusettanut kelaa mukamas olemalla töissä ennen äitiyslomaansa, sai todella hyvät äippärahat. Hankki toisen lapsenkin heti perään koska ei ole koskaan tienannut näin hyvin!! Ei pidä huolta lapsistansa kunnolla, ei kuulemma jaksa tehdä mitään, mutta raha kelpaa. Kusetus tapahtui siis hnen sukulaisensa avulla. Oli mukamas töissä sukulaisella ja tämä"työnantaja" lähetti kelalle papern, että olis tienannu tonneja kuussa vaikka todellisuudessa istui persiillään kotona.
Ekasta äippälomasta en ilmiantanu, mutta nyt tuo sotki lapset tähän liikaa. Todella vastuutonta tehdä toinen lapsi heti perään (alle vuoden ikäero) pelkän rahan takia kun ei ensimmäistäkään jaksa hoitaa kunnolla.
Mitä mieltä palsta tästä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:EI LASKETA... Voi helvetti. Jos äp-raha lasketaan edellisten 6 kuukauden työtuloista niin ei verottajalta pyydetä mitään vaa työnantajalta!!!!!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu ei todellakaan ole mahdollista kusettaa kelaa. Verotustiedoista nämä jutut kuitenkin lasketaan ja tarkistetaan.
Minä kun jäin keskimmäisestä hoitovapaalle ja toimitin kelaan kaikki liput ja laput mitä pitikin niin soittivat perään, että "saako miehesi vielä tälläistä summaa vuodessa kuin 23,40 jonka on saanut edellisen verotuksen mukaan". Minä en edes tiennyt mikä se summa oli, mutta osottautui puhelinosakkeesta tulleeksi suuren suureksi tuotoksi. Tuo summahan ei kauheita tee kuukautta päälle, mutta senkin tarkistivat että jos mies saa sen niin laskevat sitten sen pari euroa kuukaudessa hänelle lisää tuloa etten vaan vahingossa saa liikaa hoitolisää.
Näinhän se menee! Vihaan pummeja, joten oikein teit!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei kela multakaan kysyny mitään muuta ku sen lomakkeen minkä työnantaja täyttää. Miksi he sen tarvitsisivat jos automaattisesti tarkistavat verottajalta tulot? Kyse on nyt siis siitä metodista, että äp-raha perustuu viimeisen 6 kuukauden työtuloihin, eivät toissavuoden verotietoihin.
Näin tämä "kaveri" on sanonut tehneensä. Sukulainen täytti kelalle sen lomakkeen missä kysellään tuloja. Sukulainen on yrittäjä, joten pystyi tarpeeksi luotettavanoloisesti toimimaan työnantajana.
Ei teidän tarvitse uskoa, mutta näin se vaa on. Mua SAPETTAA tuollanen. Itse tein ylitöitä hiki hatussa saadakseni äippärahaa nostettua, toinen makasi kotona ja saa nyt melkein kaksinkertaista äp-rahaa minuun verrattuna.
Kelasta kiittivät ja kysyivät haluanko pysyä nimettömänä. Sanoivat tarkistavansa asian. Eivät he automaattisesti siis tarkista jokaiselta onko verotkin maksettu. Tuskin heillä sellaseen resursseja.
No nyt saavat tarkistettua jo ennen ku tuo toinen loma pääsee kunnolla vauhtiin. ei tällä naisella kuitenkaan ole mistä maksaa takasin, parempi se on etukäteen jättää maksamatta ne ylimääräset.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mutta tarkistavat kyllä sitten jälkikäteen, kun verotus on vahvistunut. Usko pois. Ja Kela kyllä perii omaansa takaisin
no ON mahdollista, johan se on moneen kertaan tässäkin ketjussa kerrottu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap kusettaa. Tuo ei ole mahdollista. Ja jos voisi olla mahdollista, kuka on niin tyhmä "työnantaja" että tekee noin, kun joutuu siitä sitten tilille petoksesta.
tää on totta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap kusettaa. Tuo ei ole mahdollista. Ja jos voisi olla mahdollista, kuka on niin tyhmä "työnantaja" että tekee noin, kun joutuu siitä sitten tilille petoksesta.
Sitä paitsi mun viime tiedon mukaan ei oo mitään lappusia mitkä työnantaja täyttää palkoista, vaan sinne toimitetaan palkkatodistukset, missä näkyvät myös maksetut verot, että siltäkin osin homma kusee. Kela tarkistaa kyllä.
näin on. ainakin mun kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:EI LASKETA... Voi helvetti. Jos äp-raha lasketaan edellisten 6 kuukauden työtuloista niin ei verottajalta pyydetä mitään vaa työnantajalta!!!!!!!!!!!
peesaan, tän jutun täytyy olla provoAlkuperäinen kirjoittaja ev:joku tässä tarinassa mättää, ei voi kusettaa kelaa ja verottajaa
Joo mut eiks silti tartte olla palkkatodistus viimeseltä puolelta vuodelta? Multa ainakin vaadittiin sitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos hakee äitiyspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden ajalta, työnantaja lähettää Kelaan Y17 lomakkeen täytettynä.
verottajaa ei mun tietääkseni ole kusetettu. kelaa vaa. täyttämällä se lomake Y17 niin ku tuossa ylempänä demontstroin.Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:peesaan, tän jutun täytyy olla provoAlkuperäinen kirjoittaja ev:joku tässä tarinassa mättää, ei voi kusettaa kelaa ja verottajaa
multa ei. ainoastaan tuo Y17. ei pyydetty mitään muuta ku se normihakemus ja tuoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo mut eiks silti tartte olla palkkatodistus viimeseltä puolelta vuodelta? Multa ainakin vaadittiin sitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos hakee äitiyspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden ajalta, työnantaja lähettää Kelaan Y17 lomakkeen täytettynä.
Jos ei tarkistettaisikaan niin jos muka saa jo toista äippärahaa tuon saman tulon perusteella niin viimeistään siinä kohtaa asia tulisi ilmi. Siinä vaiheessa kela katsoo kyllä verotustiedot.Alkuperäinen kirjoittaja gg:Kelalla ei oo resursseja tarkistaa kaikkien tuloja vuoden päästä.
Siksi nää nilkit jää kiinni ainoastaan ilmiannoista!
Tuosta lomakkeestahan Kela näkee, miten paljon palkkaa on maksettu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo mut eiks silti tartte olla palkkatodistus viimeseltä puolelta vuodelta? Multa ainakin vaadittiin sitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos hakee äitiyspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden ajalta, työnantaja lähettää Kelaan Y17 lomakkeen täytettynä.
Mä en ainakaan kadehdi mutta en voi sietää siiveilijöitä ja toisten kustannuksella eläviä,,eli ap teki oikein.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei mene jakeluun tää ihmisten kateellisuus ja toisten asioihin puuttuminen!!
Katotaanpa mitä sä olet elämässäs tehnyt ja eikähän se vielä omaan nilkkaan napsahda...
Jos näet kaupassa myymälävarkaan, joka ahtaa vaatetta laukkuun minkä kerkeää, ja huikkaset asiasta myyjälle/vartijalle - olet kateellinen? Wtf.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei mene jakeluun tää ihmisten kateellisuus ja toisten asioihin puuttuminen!!
Katotaanpa mitä sä olet elämässäs tehnyt ja eikähän se vielä omaan nilkkaan napsahda...
Peesi. En todellakaan kadehdi aloituksessa mainittua henkilöä, omat asiani ovat merkittävästi paremmin.Alkuperäinen kirjoittaja vv:Mä en ainakaan kadehdi mutta en voi sietää siiveilijöitä ja toisten kustannuksella eläviä,,eli ap teki oikein.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei mene jakeluun tää ihmisten kateellisuus ja toisten asioihin puuttuminen!!
kyllä mut saa ihan mielellään naurauttaa jos varastan ihmisiltä. ei tulis mieleenkään näin aikuisiällä tehdä mitään noin iljettävää. varastaa kymppitonni ja tehdä lapsi vaa rahan takia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei mene jakeluun tää ihmisten kateellisuus ja toisten asioihin puuttuminen!!