Ilmansaasteiden vaikutuksesta uutta tietoa.

vierailija
Mä luulen että nykymaailmassa on paljon sellaista mikä tulevaisuudessa todetaan ihmiselle sopimattomaksi.
Lähti muuten näpeistä se mun lause, minkä lainasit: tarkoitin siinä, et sokerijuurikkaankasvatus ja siihen tarvittavat traktorit, myrkyt (poikkeusluvalla niitä syötetään suomalaisille hirvittävät määrät jo nyt) ja mikä ei meille kelpaa, viedään kiinalaisille, joiden ilma on suhteellisesti huonompaa kuin meillä. Ei se silti muuta niitä myrkyllisiä tuotteita puhtaiksi, vaan taas määrää hyllyikä. Mikähän sen possun elinaikakerroin olis, jos sille syötettäisiin pikkupottuja, kuten ennenvanhaan? Tansalainen maajussi ihmetteli, miksi nykyään possut teurastetaan niin nuorena? Kai ne vaan sairastuu ja täytyy pumpata täyteen kaikenlaista, ennen kuin voidaan syytä markkinoille? Hän kasvattaa jotain juurikasta eläimille, valtavan suuria, mut mitä ne ovat? Fosfaatti on todettu haitalliseksi jo 1976, kun siitä biologian opettaja kertoi, mutta eipä ole vieläkään kielletty!
 
vierailija
Niinmutsiis possuthan halutaan kasvattaa mahd nopsaan teurasikään. Ei niitä haluta turhaan hengissä pitää.
Niin, mut suhteellista kuitenkin, miten. Rypsi on kasvatettu kautta aikojen moottorisahan voiteluaineeksi, ei ihmisruoaksi. Siinä on viljelijääkin kusetettu roimasti, jos eivät sitä ole koskaan hoksanneet. Possuilla ON kärsä, jolla ne haluaa kaivaa maasta matoja, juuria ym. Ikinä eivät niitä saa. Pilkoin kauan sitten pikkupottuja vuohille - tosin ne ovat ihan hyvää siemenperuna-ainestakin, jos joku ei tiedä--- Yks maatalon emäntä naureskeli vieressä, ettei kukaan sitä tee. Katsos ostorehun hinnanalennuskorvaus (sai takaisin melkein puolet ostetuista) oli niin hyvä, ettei kannattanut sotkea käsiä tyhyjää:censored::confused:
 
vierailija
Sun kannattaisi alkaa myydäonnellisen vuohen lihaa.

Missähän se oli kun myytiin "onnellista" possua? Hinta oli niiin huima että huhhuh.
Ei mulla ole eläimiä enää, vaikka suosittelenkin niitä muille. Luomulihaa ei sais kaupasta muutkaan, jos lopettaisin sen ostamisen - on nähty:D

Eikä mulle pelkkä onnellisuus paina, vaan täytyy olla oikeesti luomua, et se tuottaja itse tietää, mitä niille syöttää. Siis se luomumerkkikin maksaa, eikä silti tarkoita muuta kuin sen, et täyttää tietyt kriteerit. Ja tarkastusmaksut peritään tuottajilta, mut sille joka hyväksyi sen luomun pilaamisen askorbiinihapolla, ei tule mitään sanktioita:devil:
Ei ole ihme, et ihmiset tulee helposti kipeeksi. Eviraan ym. kai valitaan sellaiset ihmiset, etteivät edes tiedä mistään mitään:censored:
Siitä on niin monta kokemusta, ettei kestä päivänvaloa:ninja:
 
vierailija
Me syödään possua joka viikko, joten jouluna voi syödä muuta... Hyvä juttu tuo:
"Hän päätti olla avoin ja läsnä, ja päätös on kantanut hedelmää. MunaEggsPress tunnetaan jo paljon laajemmin kuin vain asiakkaiden piirissä, ja Vaahteramäen Aittapossunkin maine leviää.

Välttilä käyttää sosiaalisessa mediassa aikaa 2–4 tuntia päivässä.

Hän pyrkii kertomaan tuotannosta ja tilan tapahtumista avoimesti, ikäviäkään asioita peittelemättä. Kiertely tai salailu veisi asiakkaan luottamuksen.

”Kun kertoo kaikesta rehellisesti ja perustelee oman näkemyksensä, kuluttaja hyväksyy koko paketin.

Vaahteramäen MunaEggsPress ja Vaahteramäen Aittapossu -ryhmät löytyvät Facebookista."
 
vierailija
Ylläolevan takaa:
"Tutkij
at löys
ivät my
ös gl
yfos
aattia, joka on mä
ärätty kie
llettäv
äksi Rans
kassa kol
men vuod
en kulues
sa. Ain
etta kä
ytetään mu
un muas
sa rik
kakas
vien tor
junnas
sa. Osa maan
viljelijö
istä saa ja
tkossa kä
yttää sitä poik
keuslu
valla."
 
vierailija
T.S. kertoo tänään:
"Kymmenet luomutilat pitävät avoimia ovia tämän viikon lauantaina Suomen luonnon päivänä. Koko maassa neljä tilaa tarjoaa lisäksi mahdollisuuden yöpyä luomutilan pihapiirissä Suomen ladun Nuku yö -tapahtumassa.

Tapahtuman tavoitteena on tutustuttaa yleisöä kotimaiseen luomutuotantoon ja tilojen arkeen.

Varsinais-Suomesta mukana on viisi luomutilaa. Ne ovat Kallelan luomutila Maskussa, Kamparsin luomutila Sauvossa, Myssyfarmi Pöytyällä, Saloniemen Juustola Laitilassa ja Uusitalon tila Liedossa. Näistä Saloniemen Juustola ja Kallelan tila tarjoavat mahdollisuuden yöpymiseen. Oma teltta tarvitaan mukaan."
 
vierailija
Niinmutsiis possuthan halutaan kasvattaa mahd nopsaan teurasikään. Ei niitä haluta turhaan hengissä pitää.
Valtavia ristiriitoja, verrattuna esimerkiksi lastensairaalan hoitajavajeeseen, tuo, joka johtuu kaikenlaisista poikkeuslaeista ym,
[URL]https://docplayer.fi/1128280-Suomessa-on-elossa-tata-nykya-yli-2-500-elinsiirtopotilasta.html
[/URL]
Jos joskus tarvii elinsiirron, on tupakointi este sille.
https://docplayer.fi/1128280-Suomessa-on-elossa-tata-nykya-yli-2-500-elinsiirtopotilasta.html
 

Yhteistyössä