Ilman isovanhempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsen oikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsen oikeus

Vieras
Lapsen isä ei jostain syystä halua olla tekemissä lapsensa eikä lapsen äidin kanssa. Eikä halua ilmoittaa lapsesta vanhemmilleen.

Onko kenelläkään kokemuksia ettei isää kiinnosta, ovatko isän vanhemmat ottaneet saman roolin kuin isä, etteivät halua olla tekemisissä tai haluavat kaikesta huolimatta olla tekemisissä lapsenlapsensa kanssa?

Vaikea tilanne sinällään.
Itse ehkä kertoisin tuleville isovanhemmille että heillä lapsenlapsi.
Toisaalta jos tilanne hankaloituu lapsen isän kanssa en tiedä kertoisinko.
Ehkä aika antaisi myöden ja tilanne helpottuisi.<br><br>

Onpa kurja tilanne. Toisaalta voi lapsen kannalta olla parempi ettei näe isovanhempiaan jos ovat yhtä välinpitämättömiä kuin isänsä. Välittävä ja rakastava ilmapiiri on lapsella turvallinen kasvuympäristö, jota ei kannata pilata toisten typerällä käytöksellä. Toivottavasti lapsella on paljon muita tärkeitä ihmisiä ympärillään, ei rakastavien aikuisten aina tarvitse olla isovanhempia, kummit, sedät,tädit ym riittävät jos tilanne on tämänkaltainen.
:hug:

Eli kävi vanhanaikaisesti "vahinko" ja isä ei halunnut olla tekemisissä ja kun kysyin eikö edes hänen äitiään kiinnosta lapsenlapsi niin sain jyrkän kommentin olla sekoittamatta hänen äitiään tähän p*skaan. No en sitten sekoittanut, lapsen ollessa viisi mummo otti itse yhteyttä ja kertoi halustaan nähdä lapsi. Eli nykyisin tilanne on että lapsi tapaa mummoa kerran viikossa. Mummo on pojalleen katkera ettei saanut tavata lasta pienestä pitäen.

meillä oli vähän samankaltainen tilanne, mutta koska olin jokin verran käynyt lapsen isän äidin (en yhtän vaikeammin osannut sanoa) luona kun vielä seurustelstiin...neiti oli jo syntynyt (n.2kk) kun päätin kertoa "mummulle" joka aluksi vähän hämmästyi ja ihmetteli että miksi ei aikaisemmin saanut tietää. nyt menee hyvin me käydään kylässä heillä ja he meillä, jonkunverran on neiti myös nähnyt muita sukulaisiaan isänsä puolelta :)

Yhteistyössä