Ilmalämpöpumppu vuokra-asuntoon...??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli vuokra rivaris ilmalämpöpumppu. Omalla kustannuksella se hommattiin ja vuokranantajan piti se lunastaa kun siitä muutetaan sit pois, mutta toisin kävi.. ei halunnut lunastaa joten otettiin pois lähteissä ja seinään kyllä vähän jäi jälkiä mutta ne jäi vuokranantajan paikattavaksi... Eli tarkkana saa tollasten kans olla kyllä...

Vuokranantajan lisäksi on tarkistettava taloyhtiöltä saako sitä edes asentaa, ulkoyksikkö on aiheuttanut meluhäiriöitä naapureihin.

Ilmalämpöpumpun saa asentaa vain pätevä kylmälaiteliike.
http://www.tukes.fi/fi/Palvelut/Tiedotteet/Kylmalaiteliikkeet/Ilmalampopumpun-saa-asentaa-vain-pateva-kylmalaiteliike/

No parasta siis vaa unohtaa moinen... Menee vaikeeks.
Lähinnä kesän kuumuutta aattelin, pitää sit ostaa se semmonen laite, mistä menee poistoputki ikkunanraon kautta ulos...Pelkään vaan et ne "huutaa" yöllä eikä saa nukuttuu...

en todellakaan rupeis vuokrakämppään laitatuttaa. Omaan sitten. Ja sehän vaatii valtuutetun ammattimiehen asentamaan. Ite joutuisitte maksamaan ja sinne jäis vuokranantajalle sitten. Ei sitä nyt sieltä repimään aleta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo:
Ei se sitä tiedä että oot ruvvannu sen sinne. Ku muutat pois ni tukit reiät vaa :)

Siinä menee rikki kaikki seinärakenteet... ääliömäistä toimintaa, josta joutuu myös vastuuseen.

Itse ainakin olen peittänyt pakkelilla ja maalilla reiät jos olen jotain tehnyt. Ei ainakaan omistajat valittaneet mitään. Ehkä osasin sitten paikata hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No parasta siis vaa unohtaa moinen... Menee vaikeeks.
Lähinnä kesän kuumuutta aattelin, pitää sit ostaa se semmonen laite, mistä menee poistoputki ikkunanraon kautta ulos...Pelkään vaan et ne "huutaa" yöllä eikä saa nukuttuu...

no ne pitää meteliä kyllä jäähdyttäessä ilmaa.

Ei se sitä tiedä että oot ruvvannu sen sinne. Ku muutat pois ni tukit reiät vaa :)

Siinä menee rikki kaikki seinärakenteet... ääliömäistä toimintaa, josta joutuu myös vastuuseen.

Itse ainakin olen peittänyt pakkelilla ja maalilla reiät jos olen jotain tehnyt. Ei ainakaan omistajat valittaneet mitään. Ehkä osasin sitten paikata hyvin

no siihen ilmanlämpöpumpun mentävään reikään ei riitä kyllä pakkeli ja maali:)

Vähän asian vierestä, mutta vuokralaiset on keskimäärin aika piittaamattomia muiden omaisuudesta. Meidän vuokralaiset asuivat kaksi vuotta kämpässä ja eivät viitsineet ilmoittaa, että huippuimuri oli menny rikki!!
"Me luultiin, et se ei vaan toimi". Haloo!

Ei niin, mut jos ne ois ilmoittaneen vuokranantajalle, niin olisimme pyytäneet huoltoyhtiötä korjaamaan. Korjaus nimittäin tapahtui kahden päivän sisällä ilmoituksesta! Olis varmaan parantanut heidänkin asumismukavuutta kummasti!

Laitatko leikkaushaavankin kiinni laastarilla?

Tiedätkö sinä ap mikä ilmalämpöpumppu on ja mitä se ensinäkin maksaa ja mitä kaikkia huoltotoimenpiteitä se vaatii? Ihan vain tuulettimeksi sitä ei missään tapauksessa kannata hankkia ja rivitaloyhtiöt kun usein kuuluvat kaukolämpöverkkoon, niin siitä laitteesta ei ole mitään hyötyä. Mitäpä jos vaikka aloittaisitte vaihtoehdoista ikkunan avaaminen tai pöytätuuletin.

Laitatko leikkaushaavankin kiinni laastarilla?

No jos se ei mikään hirmu iso haava ole niin näin on ollut tapana tehdä

Yhteistyössä