Ilkeät äitipuolet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä yksi joka omisti ilkeän äitipuolen.. Siinä ei ole mitään pahaa että lapselle laitetaan samat rajat kuin omillekkin mutta jos sille avioerolapselle tehdäänkin vähän enemmän rajoja kuin omille niin sitten on ongelmia.. Mä en edes uskaltanut jääkaapilla tms käydä kun olin isäni ja äitipuoleni luona :/ ja lisättäköön vielä että äitipuolen omat lapset käyvät aina kun haluavat jääkaapilla yms.. Musta ei tuntunut eikinä että se olis ollut mun toinen koti vaikka niin kuuluisi olla.. Monissa asioissa äitipuoli käytti vain hyväkseen, jotka nyt aikuisena vasta tajuan.. Ehkei se itsekkään sitä huomannut mutta mustasukkainen se oli mulle isästä.. Ja tämähän tietenkin päätyi siihen että en ole enää isäni perheen kanssa väleissä :\| Kannattaa kyllä tarkoin miettiä kohteleeko varmasti sitä avioero lasta samoin kuin omiaan koska voi olla että sitä ei itse edes huomaa välttämättä :/ Itsestäni tiedän että olisin sen verran mustasukkainen jos miehelläni olisi lapsi edellisestä suhteesta että en ottaisi sellaista miehekseni.. koska en halua lapselle mitään traumoja.. Te puhutte aina siitä kuinka sille lapselle on samat rajat kuin omillennekin mutta onko tosiaan näin ?????? miettikää sitä... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 15:28 hei kirjoitti:
Täällä yksi joka omisti ilkeän äitipuolen.. Siinä ei ole mitään pahaa että lapselle laitetaan samat rajat kuin omillekkin mutta jos sille avioerolapselle tehdäänkin vähän enemmän rajoja kuin omille niin sitten on ongelmia.. Mä en edes uskaltanut jääkaapilla tms käydä kun olin isäni ja äitipuoleni luona :/ ja lisättäköön vielä että äitipuolen omat lapset käyvät aina kun haluavat jääkaapilla yms.. Musta ei tuntunut eikinä että se olis ollut mun toinen koti vaikka niin kuuluisi olla.. Monissa asioissa äitipuoli käytti vain hyväkseen, jotka nyt aikuisena vasta tajuan.. Ehkei se itsekkään sitä huomannut mutta mustasukkainen se oli mulle isästä.. Ja tämähän tietenkin päätyi siihen että en ole enää isäni perheen kanssa väleissä :\| Kannattaa kyllä tarkoin miettiä kohteleeko varmasti sitä avioero lasta samoin kuin omiaan koska voi olla että sitä ei itse edes huomaa välttämättä :/ Itsestäni tiedän että olisin sen verran mustasukkainen jos miehelläni olisi lapsi edellisestä suhteesta että en ottaisi sellaista miehekseni.. koska en halua lapselle mitään traumoja.. Te puhutte aina siitä kuinka sille lapselle on samat rajat kuin omillennekin mutta onko tosiaan näin ?????? miettikää sitä... :)

Mä en ainakaan pystyis kohtelemaan jonkun muun lapsia samalla tavalla kuin omiani vaikka olis miehen lapsia.. Kyllä se on niin että omat on omat ja vieraat on vieraita.. Se olis tietenkin vähän eri asia jos miehen lapset asuis meillä niin sit pitäs olla vähän tarkempi mut ei ne siltikään sais samaa kohtekua kuin omat.. Vielä tosta kodista että eihän se nyt niin mee että etävanhemman koti olis automaattisesti myös erolapsen toinen koti!! Mutta toi sun kirjotukses antoi kyllä mullekkin ajattelemisen aihetta, että kiitos siittä =)

\

Miten sinä joka kerroit kokeneesi äitipuoli-helvetin voisit olla noin lapsellinen?Mielestäni mustasukkaisuus on juuri sitä,lapsellisuutta!EI TAINNUT ELÄMÄ SITTENKÄÄN KASVATTAA SINUA TARPEEKSI... :laugh:

Minäkin olen ilkeä äitipuoli ja kadun sitä, että olen koskaan edes äitipuoleksi alkanut :/ :/ nykyiselläni en edes pidä lasten isästäkään, ihan vihon viimeinen mies sekin. Olen täysin pettynyt tähän uusperheyritelmään, joka meillä on, mitään hyvää sanottavaa ei ihan äkkiä tule mieleen. Toisten lapsia olen saanut hoitaa ilman kiitosta ja vielä sellaisten vanhempien lapsia, joiden ei olisi ollut väliksi edes koskaan saada lapsia, äidillä kolme isälle hyljättyä lasta, kahdelle eri isälle hyljättyjä, bravo äitiys on oikein kunniassaan tuonkin naisen kohdalla!!! Vuosiin ei ole edes kysynyt mitä lapsille kuuluu!!!

Tähän pinoon pakko kai minunkin liittyä. Vaikka oikeasti harva kai oikeesti ilkeä on. Jos haluaa olla omassa kodissaa siten, eetä se on oma koti omilla säännöillä, niin kamalaa on jos niitä sääntöjä ei voi laittaa ihan vieraille lapsille. Sama kun joku naapurin lapsi tulisi teille ja sanelisi miä teillä syödään ja juodaan ja tv:stä katsellaan ja mihin kellonaikaan. Meillä lisäksi perheen omilla lapsilla ihan samat säännöt jotka käännetään ylösalaisin kun etälapset valtaavat kodin. Sanokaa sitten että ilkeä olen kun yritän ylläpitää normaalielämää :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 15:58 taas tätä kirjoitti:
\

Mä en ainakaan pystyis kohtelemaan jonkun muun lapsia samalla tavalla kuin omiani vaikka olis miehen lapsia.. Kyllä se on niin että omat on omat ja vieraat on vieraita.. Se olis tietenkin vähän eri asia jos miehen lapset asuis meillä niin sit pitäs olla vähän tarkempi mut ei ne siltikään sais samaa kohtekua kuin omat.. Vielä tosta kodista että eihän se nyt niin mee että etävanhemman koti olis automaattisesti myös erolapsen toinen koti!! Mutta toi sun kirjotukses antoi kyllä mullekkin ajattelemisen aihetta, että kiitos siittä =)

Ihmettelen vain sitä että kun mun kerran siellä piti joka viikonloppu olla ihan vain siksi että isä niin halus (itse en olisi niin usein halunnut mennä justiin sen takia että SE EI OLLUT MUN KOTI, silti mun piti siellä kaikki viikonloput viettää!!!!) ja kyllä sen lapsen isän täytyy silti kohdella sitä erolastakin samoin kuin muitakin.... Eikös näin??? Niin ja lisäänpä vielä että mä en edes ole koskaan vaatinut keltään siellä mitään... Siivosin oman huoneeni ym.. ja tein muutenkin paljon kotitöitä....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 16:36 Niina kirjoitti:
\

Miten sinä joka kerroit kokeneesi äitipuoli-helvetin voisit olla noin lapsellinen?Mielestäni mustasukkaisuus on juuri sitä,lapsellisuutta!EI TAINNUT ELÄMÄ SITTENKÄÄN KASVATTAA SINUA TARPEEKSI... :laugh:

Niin että mitähän tarkoitat???? Mähän myönsin että olisin varmaan miehestäni sen verran mustasukkainen etten pystyisi siihen :o Niin ja lapsena en isästäni ole mustasukkainen ollut... Silloin pidin äitipuolestanikin.. vasta kun olen vanhemmaksi tullut on monet asiat mulle selvinneet.. Mutta ei tästä sen enempää.. Nämä asiat on niin henkilökohtaisia että niitä ei kukaan vieras voisi ymmärtää... eikä ainakaan sellainen joka itse ei sitä ole kokenut..
Omistan myös maailman ihanimman isäpuolen joka on mulle paljon läheisempi kuin oma isäni. Ja on kohdellut mua aina samalla tavalla kuin omia biologisia lapsiaankin... Se onkin kyllä varmaan todella harvinaista =)

Tsemppiä sinulle hei, aika tylyjä ovat vastaukset, mutta olen huomannut että täällä saa peetä niskaan, toiset nauttii siitä..

Itse en ole ilkeä äitipuoli. Outoko? Joku kohta toteaa että tekopyhä =) Meillä minun lapset ja miehen lapset on MEIDÄN lapsia, asuu ne meillä koko ajan tai vain harvemmin. Ja täysin samat oikeudet ovat kaiklla, ja myös velvollisuudet. Minä teen miehen lasten kanssa läksyjä kuljetan harrastuksiin pidän sylissä jne. Samaa tekee hän minun lasten kanssa, ja uskokaa pois, vaikka lapset eivät ole omia, niin tärkeitä ovat kuitenkin ja sen myös huomaa lapset. Ja se on meille tärkeää, että kun lapsilla on hyvä olla, sitten on myös meillä. Ja kaikki 6 lasta ovat hyviä kavereita keskenään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 21:48 vieras kirjoitti:
jep, täälläkin yksi,koska haluan että meillä eletään meidän tavoilla!!

toisaalta asenteesi on ihan oikea Jos kyse on esim päivärytmistä tai siitä ettei pelkällä karkilla eletä, mutta hiukan kyllä mietityttää.. eikös se isä enää päätäkkään mitään lastensa kasvatuksesta ja elämästä. Joko lapset ovat äidillään, missä ehkä toimitaan niinkuin mies lasten kanssa toimisi, mutta silloin hän ei heitä edes näe ja kun lapset ovat hänellä, uusi kumppani määrää miten MEILLÄ toimitaan. Ja moni mies myötäilee ettei tulisi konflikteja.. Esimerkiksi minulla ja lasten isällä on hyvin samanlaiset ajatukset kasvatuksesta ym. arjen pyörityksestä (alkoholi on meidän suhteemme tuhonnut, ei arjen erimielisyydet) olisihan se toki lastenkin edun mukaista että samat rajat ja säännöt on joka paikassa. Isän Velvollisuus on huolehtia lapsista ja heidän kasvatuksestaan lasten sielä ollessa, ei uuden puolison. Toki kompromisseja täytyy tehdä jos uudella kumppanillakin lapsia ja hyvin erilaiset säännöt. Kannattaa kuitenkin muistaa että vaikka jokainen kokee toimivansa juuri oikealla tavalla niitä tapoja kasvattaa ja toimia on juuri niin paljon kuin on äitejä ja isiä. yksikään ystävistäni ei toimi täysin samalla tavalla lastensa kanssa kuin minä. Se ei tee heidän tavastaan huonompaa. ja toi kasvatus juttu on aika tärkeää, tuskin haluaisit että joku tietty asia mitä olet lapsille opettanut kumotaankin toisaalla. Mitä se opettaa lapselle. Jos äidillä on tapana että ruokaa on aina maistettava ja edes vähän syötävä, mutta kaikkea ei ole pakko syödä, kun kaikesta ei vaan voi tykätä ja toisaalla on istuttava pöydässä vaikka koko päivä jos ei lautanen ole tyhjä, tai syömättömyydestä seuraa rangaistus, tai sit toisaalla ei ole pakko syödä tai edes käydä pöydässä jos ei huvita. Kun toisaalla toimitaan toisin säännöin kumotaan samalla ne oman äidin (ja isän) kasvatusperiaatteet joka ei ole lapsen etu ja vaikeuttaa myös muiden elämää kun lapsesta tulee huonosti kasvatettu kakara, joka tietää että jotain sääntöjä on ehkä noudatettava, tai sitten ei...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 20:22 soturi kirjoitti:
Meillä on kyllä meidän säännöt ja toisaalla saa olla toisen paikan säännöt.Meillä rajat taitaa kyllä olla tiukemmat sillä toisaalla rajoja ei taida olla lainkaan.
Vähän näinkin meillä olisi jos minusta olisi kiinni.Meillä ei saa olla rajoja niille ex:n lapsille meilläkään. Ja auta armias jos jotain erehdyn sanomaan niin olen paha äitipuoli (miehen mielipide), vaikka mielestäni lapsilla täytyy olla säännöt ja rajoitukset. Itse olen kodista jossa oli kotiintuloajat ja muutkin rajat joita ei sopinut rikkoa(selkään ei kyllä saatu) se oli tehty selväksi ja mielestäni se oli oikea tapa, tiesin vanhempieni välittävän hyvin voinnistani. Jotkut kaverit ovat myöhemmin sanoneet, että he olisivat toivoneet rajoja myös, mutta niitä ei ollut.

Just sain eilen tietää että olen huutanut lapsille,miehen exä soitti ja kertoi.En kyllä tiedä koska ja mistä asiasta,ehkä sekin joskus selviää.Mies vaan sanoi että tämä meidän koti ja täällä meidän säännöt eikä tarvitse puuttua.
Tsemppiä kaikille joilla mies ei vielä samaa mieltä,meilläkin kesti kolme vuotta.Ihan sama millaisen ilkeän leiman saan,mutta avaan suuni nykyään aina kun on jotain sanottavaa,koska tämä on myös minun koti.Kaiken lisäksi hoidan ruokapuolenkin useimmiten lasten ollessa täällä ja haluan sille asialle jotain arvostusta,koska minun ei sitä mikään pakko olisi tehdä.
Lapsille ei nykyään myöskään osteteta juurikaan mitään viikonloppuisin kun ovat täällä.Kotona on niin paljon kaikkea krääsää.Ruokaa tietysti saavat,herkkujakin hyvin harvoin.Ei olla mikään namu talo.Ite voi sitten herkutella kun lapset nukkuu jos sikseen,mutta pakko opettaa että kaikkea ei voi saada ja kaikki maksaa eikä raha kasva puussa.

Minä kait lukeudun näihin ilkeisiin äitipuoliin myös :kieh:

Meillä on meidän säännöt, ja meillä eletään meidän säännöillä. Tämä on ensisijaisesti minun kotini.
Miehen lapset vain vierailevat täällä. Olkaa mitä mieltä tahansa, mutta ei tästä kotia saa eikä niihin tapaamisiin arkea saa mukaan, koska viikonlopun tapaamiset on kuitenkin aika harvoin. On ihan sama, peseekö silloin hampaita vai ei, syökö salaattia vai ei. Kokonaisuuteen se ei vaikuta mitenkään.

Tilanne olisi toinen, säännötkin toiset, jos asuisivat vakituisesti. Silloin oltaisi tarkempia.

Kun kerran tämä on viikonlopun vietto paikka, ei täällä ole samoja velvotteita kuin vakituisesti asuville. Esim. kotiintuloajat, siivoukset ja niin edelleen. Ei sitten ole samoja oikeuksiakaan, esim. jääkaapilla käyminen luvatta tai jääkaapilla käyminen ylipäätään.

Kuinka moni haluaa että joku vieras, aikuinen tai lapsi, kävisi teidän kotinne vaate- ja ruokakaapeilla? Käskettekö vieraiden viedä roskat ulos ja siivota vessan? Vaikka se vieras kävisi teillä useinkin, vaikkapa joka iltapäivä, olisi lapsenne hyvä ystävä ????

12-vuotiasta ei voi viedä väkisellä tapaamiselle, vaikka äiti tai isä niin haluaisivat. Jos 12 v täyttänyt sanoo, että en mene, ei häntä sinne tapaamiselle poliisivoiminkaan saada.

"Kun kerran tämä on viikonlopun vietto paikka, ei täällä ole samoja velvotteita kuin vakituisesti asuville. Esim. kotiintuloajat, siivoukset ja niin edelleen. Ei sitten ole samoja oikeuksiakaan, esim. jääkaapilla käyminen luvatta tai jääkaapilla käyminen ylipäätään.

Kuinka moni haluaa että joku vieras, aikuinen tai lapsi, kävisi teidän kotinne vaate- ja ruokakaapeilla? Käskettekö vieraiden viedä roskat ulos ja siivota vessan? Vaikka se vieras kävisi teillä useinkin, vaikkapa joka iltapäivä, olisi lapsenne hyvä ystävä ????"

Toisen lapsiko VIERAS? Etteikö saa käydä jääkaapilla niin halutessaan?? No huh huh... säälin näitä teidän "viikonloppu vieraita" ei varmasti ole kovin kiva tuollaiseen paikkaan, kotihan se ei ole, tulla.

Eikä lasten,alle10v,tarvi muutenkaan käydä jääkaapilla omin päin.
Ja harvempi nyt etävanhemman kotia kodiksi sanoo,yleensä ollaan sillon isällä tai äidillä.En oo kuullu kenenkään sanovan että kotona.

Ja tarviiko aina niin kivaa olla.Tuskin siellä lähin kotonakaan aina kivaa on.Ihem juttu että ihmisten mielestä tapaamisviikonloput pitäs olla aina jotain juhlapäiviä,arkea meillä on sillonkin.En ainakaan halua antaa sellasta käsiteystä että tää on joku herkkupaikka ja lepokoti :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 14:54 Kaisa kirjoitti:
"Kun kerran tämä on viikonlopun vietto paikka, ei täällä ole samoja velvotteita kuin vakituisesti asuville. Esim. kotiintuloajat, siivoukset ja niin edelleen. Ei sitten ole samoja oikeuksiakaan, esim. jääkaapilla käyminen luvatta tai jääkaapilla käyminen ylipäätään.

Kuinka moni haluaa että joku vieras, aikuinen tai lapsi, kävisi teidän kotinne vaate- ja ruokakaapeilla? Käskettekö vieraiden viedä roskat ulos ja siivota vessan? Vaikka se vieras kävisi teillä useinkin, vaikkapa joka iltapäivä, olisi lapsenne hyvä ystävä ????"

Toisen lapsiko VIERAS? Etteikö saa käydä jääkaapilla niin halutessaan?? No huh huh... säälin näitä teidän "viikonloppu vieraita" ei varmasti ole kovin kiva tuollaiseen paikkaan, kotihan se ei ole, tulla.

Ei tämä niin kurja paikka ole kuin Kaisa kuvittelee. Ei edes lasten mielestä, toinen näistä VIERAISTA VIIKONLOPPULAPSISTA haluaisi suorastaan MUUTTAA MEILLE ASUMAAN, vaikka myös minä täällä olen ja arkea vedän. ;)

Ja tätä hän on hokenut kohta 2 vuotta. No, miksi ei asu, se onkin oma tarinansa eikä johdu meistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:55 minä myös kirjoitti:
Kun kerran tämä on viikonlopun vietto paikka, ei täällä ole samoja velvotteita kuin vakituisesti asuville. Esim. kotiintuloajat, siivoukset ja niin edelleen. Ei sitten ole samoja oikeuksiakaan, esim. jääkaapilla käyminen luvatta tai jääkaapilla käyminen ylipäätään.

Kuinka moni haluaa että joku vieras, aikuinen tai lapsi, kävisi teidän kotinne vaate- ja ruokakaapeilla? Käskettekö vieraiden viedä roskat ulos ja siivota vessan? Vaikka se vieras kävisi teillä useinkin, vaikkapa joka iltapäivä, olisi lapsenne hyvä ystävä ??

onkos se miehen koti sit lainkaan? miehen perheeseen kun kuuluu sinun lisäksesi myös hänen lapsensa, joka ei siis ole hänelle vieras ihminen.. Sinun lapsesi (mikäli ei ole miehen) on hänelle vieras ihminen, jonka kanssa hän on sopeutunut elämään, omat ovat omia ja ihan tuttuja perheenjäseniä,
mutta eihän sen väliä.. sinun kotisihan se on eikä miehen.. saako mies käydä itse jääkaapilla sinun kodissasi? Ja tuo lapsenne ystävä juttu on ihan eri asia. ystävät on ystäviä ja perheenjäsenet perheenjäseniä, eivät lapset tietenkään sinun perheenjäseniä ole mutta miehen perheeseen he ovat kuuluneet jo ennen kuin sinä siihen kuuluit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 12:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:55 minä myös kirjoitti:

Kuinka moni haluaa että joku vieras, aikuinen tai lapsi, kävisi teidän kotinne vaate- ja ruokakaapeilla? Käskettekö vieraiden viedä roskat ulos ja siivota vessan? Vaikka se vieras kävisi teillä useinkin, vaikkapa joka iltapäivä, olisi lapsenne hyvä ystävä ??

onkos se miehen koti sit lainkaan? miehen perheeseen kun kuuluu sinun lisäksesi myös hänen lapsensa, joka ei siis ole hänelle vieras ihminen.. Sinun lapsesi (mikäli ei ole miehen) on hänelle vieras ihminen, jonka kanssa hän on sopeutunut elämään, omat ovat omia ja ihan tuttuja perheenjäseniä,
mutta eihän sen väliä.. sinun kotisihan se on eikä miehen.. saako mies käydä itse jääkaapilla sinun kodissasi? Ja tuo lapsenne ystävä juttu on ihan eri asia. ystävät on ystäviä ja perheenjäsenet perheenjäseniä, eivät lapset tietenkään sinun perheenjäseniä ole mutta miehen perheeseen he ovat kuuluneet jo ennen kuin sinä siihen kuuluit.

Miks tää on niin vaikea tajuta
\|O \|O Eihän se tarkota että jos koti on miehen niin se sit automaattisesti myös miehen lasten \|O \|O Meillä ainakin miehen lasten koti on siellä missä asuvat eli äitinsä luona.. Eikä se tee minusta ilkeää jos olen tätä mieltä \|O Jos ne lapset asuis meillä niin sitten niiden koti olis sama kuin meillä mut sit niiden koti olis vaan täällä ei niiden äidin luona.. :headwall: Miksi täytyy yksinkertaisesta asiasta tehdä niin vaikeaa..

Yhteistyössä