IL: Lapsen nimi sai pastorin itkemään – ”Miksi?”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupu ja hupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26466152:
no miksei jos tykkää.Haittaako se jotenkin muiden ihmisten elämää?

ei tämä varmasti kenenkään elämää haittaa, mutta miksi ihmeessä tuolla erikoisuuden tavoittelulla halutaan kiusata omaa lasta. Eihän tuolla voi olla mikään muu tarkoitus kuin erikoisuus. Tottakai meillä kaikilla on lapsillemme erikoiset hellittelynimet, mutta ne onkin sitten asia erikseen.

ei tämä varmasti kenenkään elämää haittaa, mutta miksi ihmeessä tuolla erikoisuuden tavoittelulla halutaan kiusata omaa lasta. Eihän tuolla voi olla mikään muu tarkoitus kuin erikoisuus. Tottakai meillä kaikilla on lapsillemme erikoiset hellittelynimet, mutta ne onkin sitten asia erikseen.

no aika montaa näyttää kyllä haittaavan.

[QUOTE="Ccc";26466202]Esittelettekö itsenne esim. Moi olen miia anneli siiri virtanen vai miia virtanen?[/QUOTE]

kyllä esittäydyn virallisimmissa paikoissa ja jutuissa. samoin kun kirjoitan virallisiin papereihin, koulutus ym. juttuihin aina koko nimen. Joka viikko olen tekemisissä asioiden/ihmisten kanssa joille esitän koko nimeni.

[QUOTE="Ccc";26466202]Esittelettekö itsenne esim. Moi olen miia anneli siiri virtanen vai miia virtanen?[/QUOTE]

Muut nimet tulevat kuitenkin usein esille, esim. joissain työvuorolistoissa lukee ihmisen koko nimi. Ja monesti koulussa opettaja sanoo lapsen koko nimen. Kaikissa virallisemmissa yhteyksissä myös käytetään kaikkia nimiä. Ja kyllä olen monesti puhunut kavereiden kanssa, että mitkä ovat kavereiden koko nimet.

ei, vaan aika moni on huolissaan lapsesta! Mikä on minusta aivan luonnollista!

haukkumalla vanhemmat maanrakoon? asioista voi olla erimieltä, mut kun vanhempia haukutaan mielenvikaisiksi, lapsiaan rakastamattomiksi, niin silloin ei olla huolissaan lapsesta, vaan nostetaan itsensä paremmaksi kuin toinen ( joka taas on sitä kiusaamista itsessään )

jos lapsesta ollaan huolissaan, niin silloin opetetaan omat lapset siihen et muut tekee päätöksiä jotka itsestä ei aina ole oikein, mut silti se ei oikeuta rääpimään päätään.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26466209:
no aika montaa näyttää kyllä haittaavan.

Mua ei toisen nimi haittaa, mutta en ymmärrä miksi joku haluaa laittaa oman lapsensa naurunalaiseksi. Kuten olen jo todennut, että nauru on luonnollinen reagtio vitsin kuullessa, ei sen naurun tarvitse olla pahansuopa, jotta senkin kuulemiseen väsyy.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26466244:
haukkumalla vanhemmat maanrakoon? asioista voi olla erimieltä, mut kun vanhempia haukutaan mielenvikaisiksi, lapsiaan rakastamattomiksi, niin silloin ei olla huolissaan lapsesta, vaan nostetaan itsensä paremmaksi kuin toinen ( joka taas on sitä kiusaamista itsessään )

jos lapsesta ollaan huolissaan, niin silloin opetetaan omat lapset siihen et muut tekee päätöksiä jotka itsestä ei aina ole oikein, mut silti se ei oikeuta rääpimään päätään.

eiköhän meistä jokainen (ainakin yleensä ) siihen pyri omassa kasvatuksessaan ja minusta lapsen elämää ei pysty siloittamaan, mutta onko siihen tekemällä tehtävä niitä raskaita ylämäkiä?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26466244:

Luuletko sä tosiaan että kaikki pahuus maailmassa voidaan poistaa sillä että jokainen nyt kertoo niille kultamussuntussuilleen että kenenkään nimeä ei saa haukkua? Eiköhän jokainen hyvä vanhempi pyri siihen että lapsesta ei kasva kiusaajaa. Nyt oli kyse siitä että miksi laittaisi lapsen ikäänkuin tarjottimelle,ottaa tietoisesti sen riskin että omituisesta ankkalinnarimpsunimestä tullaan joskus kuittailemaan? Vai ihanko tosiaan on noin sinisilmäistä porukkaa että kuvittelee voivansa jotenkin muuttaa maailmaa sillä että tekee omasta lapsestaan jonkun pioneerin,jonkun vara-jeesuksen jonka tehtävä on ottaa se kaikki paska vastaan ja opettaa ihmisille suvaitsevaisuutta?

Miksei jumaliste voi aloitta itsestään,miksi ne vanhemmat ei vaihtaneet omia nimiään vaikka Hessu Hopo Popoksi tai Sisu Risu Visuksi? Kun on niiiiiiin kaunis ja ihana nimi <3 <3 <3 Ihan sama asia kun laittais lapsensa keikistelemään jossain pikkurintsikoissa ja stringeissä nettiin ja sti itketään että YHYY,KUN JOKU IRSTAS MIES KATSOI MEIDÄN MALLUA SILLÄ SILMÄLLÄ,nyt ilkeät pedofiilit linnaan ja munat pois ja hirvee mielenosoitus päälle siitä että jokainen saa pukeutua ja levitellä itseään miten haluaa! Voisko ihan maalaisjärkeä käyttää,onko liikaa vaadittu?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";26466682]Luuletko sä tosiaan että kaikki pahuus maailmassa voidaan poistaa sillä että jokainen nyt kertoo niille kultamussuntussuilleen että kenenkään nimeä ei saa haukkua? Eiköhän jokainen hyvä vanhempi pyri siihen että lapsesta ei kasva kiusaajaa. Nyt oli kyse siitä että miksi laittaisi lapsen ikäänkuin tarjottimelle,ottaa tietoisesti sen riskin että omituisesta ankkalinnarimpsunimestä tullaan joskus kuittailemaan? Vai ihanko tosiaan on noin sinisilmäistä porukkaa että kuvittelee voivansa jotenkin muuttaa maailmaa sillä että tekee omasta lapsestaan jonkun pioneerin,jonkun vara-jeesuksen jonka tehtävä on ottaa se kaikki paska vastaan ja opettaa ihmisille suvaitsevaisuutta?

Miksei jumaliste voi aloitta itsestään,miksi ne vanhemmat ei vaihtaneet omia nimiään vaikka Hessu Hopo Popoksi tai Sisu Risu Visuksi? Kun on niiiiiiin kaunis ja ihana nimi <3 <3 <3 Ihan sama asia kun laittais lapsensa keikistelemään jossain pikkurintsikoissa ja stringeissä nettiin ja sti itketään että YHYY,KUN JOKU IRSTAS MIES KATSOI MEIDÄN MALLUA SILLÄ SILMÄLLÄ,nyt ilkeät pedofiilit linnaan ja munat pois ja hirvee mielenosoitus päälle siitä että jokainen saa pukeutua ja levitellä itseään miten haluaa! Voisko ihan maalaisjärkeä käyttää,onko liikaa vaadittu?[/QUOTE]

:flower: Hienosti kirjoitettu asian ydin. :)

no kyllä on naurettava haloo yhdestä helvetin nimestä.

että pastorikin oikein itki.
just joo. voi taivas sanon minä.

Lupu Upu Pupu. Okei, se on erilainen nimi kuin moni muu. Mutta kaikkeen tottuu. Kakskyt vuotta eteenpäin, voi olla että on ihan peruskauraa moinen nimi.

no kyllä on naurettava haloo yhdestä helvetin nimestä.

että pastorikin oikein itki.
just joo. voi taivas sanon minä.

Lupu Upu Pupu. Okei, se on erilainen nimi kuin moni muu. Mutta kaikkeen tottuu. Kakskyt vuotta eteenpäin, voi olla että on ihan peruskauraa moinen nimi.

Ja se lapsiraukka joutuu sen 20 vuotta elämään tuon nimen kanssa.
Mä luulen että koko kirkko on itkenyt kun tuo nimi julkistettiin kasteessa..

[QUOTE="trolli";26467980]Ja se lapsiraukka joutuu sen 20 vuotta elämään tuon nimen kanssa.
Mä luulen että koko kirkko on itkenyt kun tuo nimi julkistettiin kasteessa..[/QUOTE]'

siinähän itkevät, isot ihmiset. luulis, että olis kamalampiakin asioita uskovilla itkeskellä.

[QUOTE="vieras";26466682]Luuletko sä tosiaan että kaikki pahuus maailmassa voidaan poistaa sillä että jokainen nyt kertoo niille kultamussuntussuilleen että kenenkään nimeä ei saa haukkua? Eiköhän jokainen hyvä vanhempi pyri siihen että lapsesta ei kasva kiusaajaa. Nyt oli kyse siitä että miksi laittaisi lapsen ikäänkuin tarjottimelle,ottaa tietoisesti sen riskin että omituisesta ankkalinnarimpsunimestä tullaan joskus kuittailemaan? Vai ihanko tosiaan on noin sinisilmäistä porukkaa että kuvittelee voivansa jotenkin muuttaa maailmaa sillä että tekee omasta lapsestaan jonkun pioneerin,jonkun vara-jeesuksen jonka tehtävä on ottaa se kaikki paska vastaan ja opettaa ihmisille suvaitsevaisuutta?

Miksei jumaliste voi aloitta itsestään,miksi ne vanhemmat ei vaihtaneet omia nimiään vaikka Hessu Hopo Popoksi tai Sisu Risu Visuksi? Kun on niiiiiiin kaunis ja ihana nimi <3 <3 <3 Ihan sama asia kun laittais lapsensa keikistelemään jossain pikkurintsikoissa ja stringeissä nettiin ja sti itketään että YHYY,KUN JOKU IRSTAS MIES KATSOI MEIDÄN MALLUA SILLÄ SILMÄLLÄ,nyt ilkeät pedofiilit linnaan ja munat pois ja hirvee mielenosoitus päälle siitä että jokainen saa pukeutua ja levitellä itseään miten haluaa! Voisko ihan maalaisjärkeä käyttää,onko liikaa vaadittu?[/QUOTE]

Näin juuri!!!! Lasta ei laiteta miksikään koekaniiniksi!

No kamalintahan tuossa nimessä on nimenomaan se, että koko ritirimpsu on paiskattu yhden lapsen harteille. Siis mikä hyvänsä noista nimistä yksinään johonkin muuhun nimeen yhdistettynä ei aiheuttaisi samanlaista niskakarvojen nousemista ja "Mitävittua...?!?!"-reaktiota. En voi muuta sanoa, kuin VOI LAPSI PARKAA!!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Voi eeeiiii mä en nyt tule olemaankaan se erikoisista erikoisin nimen keksijä tänä vuonna, iso itku tulee!! Kaksosista ois tullu Jäger ja Maister, mut ei enää mikään tunnu missään täällä Ankkalinnassa.