Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Tulin surulliseksi katsoessani tuota kuvaa...
Tuo kuvastaa hyvin varsinkin alempien sosiaaliluokkien terveydentilaa monissa länsimaissa tällä hetkellä... Ihmiset vain lihovat ja lihovat. Eniten surettaa niiden lasten (kuten tuon kuvan Juulia) puolesta, joille ylipainoiset vanhemmat siirtävät "perintönä" huonot elintapansa ja sitä kautta myös liikakilonsa ja niistä johtuvat terveydelliset ongelmansa.
Melko vekkuli tulkinta! Pikkaisen lisää jos kertoisit.
Ylipainoa esiintyy eniten alemmissa sosiaaliluokissa - ylipaino altistaa raskausajan diabetekselle - raskausajan diabetes altistaa lapsen ylipainolle - ns. sokerivauva. Tietoa löytyy esim. kansanterveyslaitoksen sivuilta www.ktl.fi
Itse työskentelen valtion asiantuntijavirastossa ja reilusta kolmestakymmenestä työntekijästä (85 % naisia) ylipainoisia on kaksi naista ja yksi mies. Näistä mies ja toinen nainen on toimihenkilöitä, toinen nainen asiantuntijatehtävissä. Asiantuntijakoulutuspäivillä (satoja osallistujia) näkee yleensä 1-3 ylipainoista (naista). Koko väestön suhdeluvut ovat aivan toista..
Siis ei voi olla totta! No MUN KAVEREISTA ainoat ylipainoiset on yliopistossa. Mitäs mä tästä sit päättelen? En yhtään mitään. Ei kulje kirjakoulutus ja älykkyys käsi kädessä.
No eihän kukaan niin väittänytkään, vaan että alemmissa sosiaaliluokissa on suhteellisesti enemmän ylipainoisia kun ylemmissä. Huom, enemmän kuin, kukaan ei väittänyt etteikö ylemmissäkin luokissa olisi lihavia.
Ja ps, mistä lähtien opiskelijat on kuuluneet automaattisesti ylempään sosiaaliluokkaan, oli ne yliopistolla tai ei?