Ikuista narinaa päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun lukee näitä päiväkoti-haukkumisketjuja tulee mieleen että eikö kukaan oikeasti pidä lapsensa hoitopaikasta! Milloin hoitajat laittavat väärät vaatteet milloin ei ole oikealla tavalla vastassa lasta aamulla ym. Miksi pitää sitten tunkee niitä lapsia sinne, ymmärrän että pitää käydä töissä mutta on niitä pph. Virikelapsien vanhemmat voisi sitten ottaa pois lapsensa päiväkodista jos nyt on niin huonoa palvelua. En usko että kukaan voi sanoa olevansa iana 100% tehokas, hyvätuulinen työpaikallaan. Kyllä hoitajillakin saa olla huono päivä.

IHAN SAMA VAIKKA VANHEMMAT NURISEE. PARHAIMMAN PALKINNON SAAN KUN MONET PIENET KÄDET KIERTYY KAULALLE KUN SYLIIN TAHTOVAT KIVUTA. TEEN TYÖTÄ MIKÄ OIKEESTI PALKITSEE.

Mä olen monesti kertonut täällä sen, että olen todella tyytyväinen lasteni päiväkoteihin :)

Ikäviä tapauksia on sattunut vain kaksi tai kolme kertaa. Nekään eivät kovin vakavia, ja niistäkin olen sanonut samantien päiväkodissa - ei ole mun tyyliä se, että ollaan mielin kielin tätien edessä ja haukutaan niitä selän takana, vaan jos mulla on kerrottavaa tai huomautettavaa, niin sanon siitä kauniisti.

Pph:sta on niin karvaita kokemuksia omasta lapsuudesta, että sitä en pidä vaihtoehtona.

varmaan siksi kun koskaan ei osata mistään hyvästä sanoa, aina vaan marisijat kirjottaa. En mäkään ymmärrä eikö vanhemmat osaa puhua noista asioista päiväkodilla tai pph:lla. Lapsia hoitavien pitäis olla jotain superihmisiä jotta pysytyis miellyttämään vanhempien kaikkia vaatimuksia.

minä ainakin olen kiitollinen päiväkodin tädeille kun jaksavat hoitaa mun lapsiani. Ei se kuulkaa niin kovin ihanaa aina ole tuommosten itkevien ja tappelevien uhmaikäisten kanssa.

meiän alsten edellinen päiväkoti oli ihana. harmittaa kun loppui eikä lapset enää päässeet sinne. sen verran suosittu paikka. nykyinen hoitopaikka on ihan kiva. varsinkin 1 täti siellä. sit on 1 vähemmän kiva mutta tyytyväinen ollaan siihen ja tärkeintä on että lapsi viihtyy. :)

Mulla ei oo tarvetta valittaa lapseni päiväkotipaikasta. Itse olen piiitkällä sairaslomalla masennuksen yms. takia ja olen kiitollinen siitä, että lapsellani on paikka, jossa nähdä ikäisiään kavereita jne. Itse en jaksa tällä hetkellä masennukseni takia hoitaa lasta ja mies on töissä. Illalla jaksan sen vähän antaa mitä on annettavana. Kaikkien elämä ei oo mustaa, valkoista ja harmaata. Siihen mahtuu monia sävyjä. Kandee miettiä seuraavan kerran vastaan tulevaa tuttua ihmistä, josta ei päällepäin näy masennus voi olla, että hän on todella vaikeessa elämäntilanteessa ja yrittää kaikkensa toipuakseen taas elämään ns. normi elämää.

Mulla on hyviä kokemuksia päiväkodista ja hoitajista. Mari, ihana ihminen, voitti todella ujon ja aran tyttäreni luottamuksen. Hän kannusti ja auttoi, silitti ja piti huolta. Nyt tyttö on 6 vuotias itsevarma nuori neiti.

Nuorimmaiseni on allergikko ja atoopikko. Hänen hoitonsa oli myöskin ensiluokkaista niin ruokavalion kun psyykkisen ja fyysisen hyvinvoinnin osalta. Toimivat annettujen ohjeiden mukaan, soittivat jos oli mitään epäselvää. Rasvasivat ihon monesti päivässä, käyttivät suihkussa tarvittaessa (jos tyttö hikoili jumpassa tai hermostui, lämpimällä vedellä suihkuttelu auttoi).

Eli olen todella kiitollinen lapseni päiväkotiin.

mä olen myös ihan sitä mieltä, että jos ei kelpaa hoito ni eiku lapset kotiin. Välillä valitukset vaan on niin älyttömiä; hanska katos, puvussa reikä jne. No hei, sellasta sattuu!!! Voi voi. Tai sitten jou täti ei miellytä. No hei, kaikista EI voi tykätä, mutta entä jos lapsi tykkää? Tai siellä ei tehdä sitä sun tätä. Entä jos lapsi silti viihtyy? Jos lapsi viihtyy kaikki on hyvin!!!

Minulla ovat lapset joutuneet olemaan kolmessa päiväkodissa sekä kesällä kolmessa varapäiväkodissa ja AINA ovat viihtyneet. Ehkä joku mummelihoitsu oli rasittava ja yhessa paikassa ulkoilivat vähemmän kun toivoin, mutta ikinä en valittanut koska lapsilla oli kivaa!!!!

Itse oon nähnyt päiväkodit kahdelta suuntaa, lastentarhanopettajana ja vanhempana. Ja molemmissa suunnissa on valittamista toisesta osapuolesta. Mutta molempina olen mölyt pitänyt mahassani tai hyvin asiallisesti ja rakentavasti pyrkinyt niistä keskustelemaan vastapuolen kanssa. Omien lasteni päiväkotiin olen tyytyväinen kunhan heidän päivänsä on turvallinen ja lapset viihtyvät.

Yhteistyössä