ikuisesti vanhojen huonekalujen kanssako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuongelma

Vieras
Eli mitä olette muut tehneet vanhoille isommille tavaroille (esim huonekaluille), kun on tullut uusien hankkimisen aika.

Eli onko nyt tosiaan niin, että jos ei ole omaa autoa, eikä varastotilaa, niin sitä on ikuisesti jumissa vanhojen huonekalujen kanssa, eikä uusia voi hankkia, kun niitä vanhoja ei saa pois tieltä millään keinolla.

Mä soita usein kierrätyskeskukseen ja sieltä tulevat isolla autolla kantamaan tavarat pois.
Maksaa muutaman euron, eikä itse tarvitse evääkään liikauttaa kun aina ollut kantajia tarpeeksi mukana.

Arvokkaampia olen myynyt huutiksessa noudolla ja kirpparin seinälle laittanut ilmoituksen.

Toimit sitten miten vain, niin on olemassa autovuokraamoita ja kuljetusliikkeitä. Ne ovat maksullisia, mutta niin on moni muukin asia tässä maailmassa, kuten oman auton pito tai tilojen vuokra.

Kaatikselle tai kierrätykseen on meiltä mennyt jo valmiiksi vanhat ja meille käytettynä tulleet huonekalut. Esim. sohvat. Käyttökuntoiset kannattaa toki myydä.

Voi sopia liikkeen kanssa, että he huolehtivat vanhoista (kuskaavat kaatikselle), kun tuovat uudet. Maksaa aina jotain. Pelastusarmeija hakee ilmaiseksi kunnolliset huonekalut, eivät huoli jotain lastulevyviritelmiä. Meidän täysmäntyisen parisängyn kehuivat tosi hyväksi, kun kävivät hakemassa. Kuulema tarjotaan paljon ihan kaatiskamaa.

Täällä jätehuolto käy kotoa hakemassa maksusta (maksoin 70 kiloisen television viennistä, kun joku viitsi sen raahata pois meidän nurkista). Samaten kierrätyskeskus hakee maksusta pois, mutta eivät huoli ihan mitä vaan.

Sitten voi aina yrittää myydä huutiksessa noudolla.

Tää oli ehkä vuosisadan uusavuttomin avaus!

Ei teillä ketään tuttua ole jolla olis pakettiauto taoi peräkärry?
Myy huutiksessa puoli-ilmaiseksi ja toimitusehtona vain nouto.
Vuokraa paku ja vie kaatikselle.
Soita paikalliset kierrätyskeskukset läpi. Ainakin meillä päin noutavat kotoa ilmaiseksi.

Lähes kaikki huonekalut voi laittaa osiin. Meillä mies sai pilkottua 3 hengen nahkasohvankin farmariautoon mahtuvaksi ja vietiin kaatopaikalle. Ollaan myös hävitetty joitain vanhoja huonekaluja ihan kirveellä pilkkomalla ja sitten pikkuhiljaa viety niitä paloja roskikseen sekajätteen mukana.

Yhteistyössä