Ikävä isä

Mä haluisin tietää voinko mitään mun isälle, joka eros mun äidistä n. 3v sitte ku löysi netistä uuden.. Niiin nyt se taas kiusaa meijän äitiä että jos hän ei saa mitä haluaa, niin hän tulee ja leikka matotkin kahtia..
Äiti just oli kirjoittanu mulle kirjeen että isäs kävi taas, että han ei enää uskalla nähä sitä, että hirvee tappelu ja huuto ja että taas sai äitin itkemää.. Isä oli vaan sanonut että lakimies oli sanonut, että hänelle kuuluu kaikki mitä on perinyt plus puolet mitä meijän äiti on hankkinu..
Äiti ostanu kämpät ja kaikki ja elättäny koko perheen, makasanu lasten kaikki opiskelut ja ajokortit sun muut ja isä ei oo ikinä osallistunu näihin kustannuksiin.. Tekis mieli pistää välit poikki..
Onko kellään mitään järkeviä neuvoja`??
 
eipä kai tuohon muuta keksi,kun oikeuteen vaan,jospa joku lähestymiskielto.Eihän kukaan saa toista loukata ja toiselta kaikkea viedä,kai siihenkin on joku laki turvaksi tehty.Kurjaahan se on oikeuteen mennä ja kaipa se on se viimeinen minkä haluaa kukaan tehdä,mutta jos ei järkipuheet auta ja jos ei muutenkaan saa mitään asiallista keskustelua käytyä.Kurjaa tuommoinen :hug:
 
Nii, niitten piti alunperin nähdä tuomarin luona, mut äiti oli sit kuitenkin jostain syystä päästäny sen kotiin.. Mä en ymmärrä miten , et jos on 30vuotta ollu yhdessä niin sit pitää olla tommonen, tokihan sille lain mukaan kuuluisi puolet, mutta mun mielestä vähän törkeätä, että ite luule voivansa päättää mitä ottaa ja sit sen mielestä kämppä pitäsi laittaa myyntiin..
Eikö se vois nyt vaan nauttia kerran on aloittanu uuden elämän.. Jättää mutsin uuden naisen vuoksi ja päälle haluais viedä kaiken..
Isä oli pitkään vakasti sairas ja mutsi hoiti sitä paljon ja nyt kun se parani, niin se on morjens.. molemmat on 60 ja en ymmärrä, pitäis olla jo aikuinen.. Hävettää olla ees sukua??
 
Isä meni uuden kanssa naimisiin vuos siitä kun lähti äidin luota.. Uudella naisella 3 alaikäistä lasta... Ja elelevät soskun varoin. Meidän mutsi makso niiden häät. Ja isä haluais mahdollisimman paljon varmaan ohi tilin, ettei vaikuta niiden tukiin..
 
Keittiönoita
Ositus kannattaa hoitaa lakimiehen luona, jos asiasta on oletettavasti syntymässä riitaa. Puolethan kuuluu - valitettavasti - isällesi, jos heillä ei ole ollut avioehtoa. Kämpän myyntiin laittaminen riippuu tietysti ihan siitä, onko äidilläsi mahdollisuus ostaa isäsi osuus siitä vai ei.
 
Niinhän se menee, mutta kun mun käy sääliksi äitiä, kun se on koko elämänsä hoitanu kodin ja perheen, meijän isä oli vissiin ensimmäisen 15vuotta juoppo, joi perintönsä ja kaiken mitä tienas ja mutsi huolehti kaikesta, sit kun isä sairastu, niin lopetti juomisen, mutta ei edelleenkään oo rahallisesti ollut ikinä kodin menoissa, paitti makso kauppalaskut mitkä 95% käytti ite.. hävettää että joku ei oikeesti kato taaksepäin ja mieti voisko jotenkin olla vaikka kiitollinenkin jostain.. Mullekkin vaan avautu kerran, et miten mutsi joskus nuorempana sitä ja tätä.. sillee huhhuh et kun kaikki tietää ettei se mikään pulmunen olu kun ryyppäs.. :headwall:
Mä saan pian lapsen, mun isän eka lapsenlapsi.. mut valitettavasti mun ei hirveesti tee mieli tutustuttaa niitä toisiinsa..
 
No ei se kämpästä saa puolia, kun sitä oli mun papan omistamaa osa ja kun meidän mutsi peri sen osan niin pappa oli tehnyt siihen ehdo että siitä ei kuulu isälle yhtään.. Mutsi vaan mietti että olipa isä silloin kaukaa viisas.. Ja onhan mutsilla velkaakin joka menee myöskin puoliksi.. Että katotaan milloin isä haluaa sen oikeuteen.. Että mitä sille jää.. Sillä kun on edelleen se ongelma että jos se saa avioerossa rahaa niin sehän vähennetään niitten soskun tuloista että plus miinus nolla.. ei se hirveesti rahalisesti pitäis hyödyttää
 
Keittiönoita
Pappasi on ollut fiksu mies =) Toi on ihan totta, että kun isäsi osuutensa saa, niin siihen loppuu sossun tuet vähäksi aikaa. Toisaalta ei äidillesikään ole varmaan kovin kivaa, jos ositusta ei tehdä, koska se antaa isällesi mahdollisuuden ... miten sen nyt sanoisi...tavallaan pitää äitiäsi epävarmuudessa. Sen jälkeen, kun oststus on tehty, äitisi voi sanoa isällesi "häivy painajainen" eikä hänen tarvitse olla isäsi kanssa koskaan enää missään tekemisissä, jos ei halua.
 
Niinpä.. alunperin niillä oli ollut sopimus että isä ottaa makuuhuuoneen kaluston ja nojatuolit ja rahin ja äitille jää ruokailuryhmä ja kaappi ja shenkki.. siis isän perintöjä, niin nyt kun oli käyny niin puhu että ottaakin vielä ehkä sen pöydän?? :eek: Et kai se ois kaikki pitäny laittaa heti lakimiehen kanssa puoliksi niin ei tarviis sitten aika-ajoin käydä mutsin hermoja viemässä.. Ja isällä on jotain osakkeita, niin on ne sit laittanut mun veljen nimiin, et hän ei omista niitä.. :headwall: ja silloin kun se oli ilmoittanu että sillä on uus nainen että muuttaa parin kk päästä sen luo, niin oikeesti oletti että meidän mutsi tekee sille edelleen joka päivä ruokaa kun se asuu siellä :eek:
Kun ei toi mun mielestä oo ihan terve... Et ei nää omaa napa pidemmälle, eikä osaa ollenkaan asettua toisen asemaan.
Et ekana ilmottaa et lähen tästä kohta, mut eletään tää aika niinku ennenkin.. *huoh* kun mäkin oon ihan kypsä niin voin vaan kuvitella meidän mutsin fiilikset..
 
Keittiönoita
Kyllä kai sen lakimiehen voisi vieläkin ottaa avuksi? Omaisuudenhan pitää mennä rahalliselta arvoltaan tasan ja jos isäsi meinaa viedä enemmän, niin äitisi on syytä pitää puolensa.
 
Niin, kyllähän niillä nyttenkin piti olla tapaaminen tuomarin kanssa, mutta en tiedä miten se isä nyt tuntuu välttelevän sitä.. Se oli järkänny että kerkee käydä entisessä kämpässä penkomassa että mitä taas haluasi, mut ei sit aikaa tuomarille. Ja muutti 300km päähän et en tiedä miten helppoo, varsinkin kun on jo vienyt omaisuutta mennessään.. No kaipa tuo jotenkin selviää.. Kiitos kovasti ajattelu seurasta.. Taidanpa ottaa tässä joku päivä puhelun isän suuntaan ja lausua pari valittua sanaa..
 

Yhteistyössä