Ikä ja kuinka monta kertaa tai kuinka usein otettu PAPA?

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuutti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
50 v lähestyy (mutta ei nyt ihan tänä vuonna vielä). viimeksi otettu 45 v ja sitä edellisen kerran 40 v. Jossakin vaiheessa ottivat n joka toinen vuosi mutta joskus sanottiin että riittää kun käy niissä yleisissä ikäkausitarkastuksissa, kun kerran ei koskaan ole ollut mitään
Aika harvoin. :eek: Eikö esim. kohdunkaulansyöpä vie nopeastikin?
näin toimitaan vakituisessa parisuhteessa kun ei mitään ole koskaan ollut, sanottiin minulle. jos kaikki näytteet on puhtaita aina olleet niin ehkä parempi keskittää niihin joilla on jotakin muutoksia joskus ollut

Mä luin jostain et alle 36 vuotiaiden pitäis käydä papassa vuoden välein ja yli 36v puolen vuoden välein. Varsinkin jos monta lasta ja aloittanut sukupuolielämän aikaisin, noi siis riskitekijöitä kohdunkaula syöpään.
ja kohta 50 v varmaan jo kahden kuukauden välein??? :LOL:
enpä ole moisia juttuja kuullut ja ihan lääkäreiden kanssakin keskustellut aiheessa. Et kai seiskasta lukenut (sorry!!! mutta kun seiskasta moni lukee kaikenlaista)
Mutta en olekaan vielä 14 v sukupuolielämää aloittanut enkä partneria vuoden välein vaihtanut. Ja kolme lastani ei ole vielä paljon

 
vieras
Mulla on tullut ihan virallinen kutsu joukkoseulontaan vuosina, joina täytin 25 ja 30 - luulin, että tää viiden välein oleva joukkoseulonta on joka kunnassa? Itse olen noiden aikaan asunut kahdella eri paikkakunnalla ihan eri puolilla Suomea ja ainakin niissä on kutsu tullut siis automaattisesti.
 

Yhteistyössä