Ikä ja kuinka monta kertaa tai kuinka usein otettu PAPA?

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja kuinka monta lasta olet saanut?

Mietityttää vain, mulle ei ole kertaakaan PAPA-testiä tehty. :/
Miten voi olla mahdollista ettei ole paoaa tehty ja sul lapsia??? Tääl otetaan alkuraskaudessa ja jälkitarkastukses aina!

Vähän oot tyhmä jos et papaa ole otattanut!
Raskauden aikana yritetään välttää papakokeita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hunsvotti:
28v, 4lasta ja 2krt otettu, ekan kerran vuonna 99 ja nyt parisen viikkoa sitten ja olen raskaana... Ja nyt mulle vasta ilmotettiin, että ois joka synnytyksen jälkeen kuulunu ottaa :eek:

En oo ikinä edes kuullut tuota, että joka synnytyksen jälkeen kuuluis ottaa papa-koe...! :eek:
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja kuinka monta lasta olet saanut?

Mietityttää vain, mulle ei ole kertaakaan PAPA-testiä tehty. :/
Miten voi olla mahdollista ettei ole paoaa tehty ja sul lapsia??? Tääl otetaan alkuraskaudessa ja jälkitarkastukses aina!

Vähän oot tyhmä jos et papaa ole otattanut!
Raskauden aikana yritetään välttää papakokeita.
Juu ja kuten kirjoitin jo, olen sitä pyytänyt muutaman kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja hunsvotti:
28v, 4lasta ja 2krt otettu, ekan kerran vuonna 99 ja nyt parisen viikkoa sitten ja olen raskaana... Ja nyt mulle vasta ilmotettiin, että ois joka synnytyksen jälkeen kuulunu ottaa :eek:

En oo ikinä edes kuullut tuota, että joka synnytyksen jälkeen kuuluis ottaa papa-koe...! :eek:

Meillä kanssa otetaan aina sen jälkeen,siinä jälkitarkastuksessa taisi olla.
 
LilliM harmaana
Täällä meillä päin ainakin 25v täyttäneet kuuluvat "seulontaryhmään" joille tulee kutsu papaan. Näin mulla ainakin oli.

Itse olen 27v ja 3.lapsi tulolla. Papa otettu ainakin 5kertaa.
 
vieras
Ompas jännä miten erilaisia neuvoja jokainen on saannut papan ottoon! Meillä ottavat automaattisesti kun käy uusimassa ehkäsyreseptin joka toinen vuosi, tosin sanoivat että 5 vuoden väleinkin riittää... Mulla ikää 29 v ja kaks kertaa otettu. Lapsia ei ole :(
 
mie
Siis oikeesti, oon kyl yllättyny kuinka vähän on papa-näytteitä yleensä ottaen otettu...
Minä oon 32-v, neljä lasta ja ainakin 6-8 kertaa jollei enemmän niin on papa otettu. aina kun oon hakenu esim. nuorempana pillereitä, niin joka toinen vuos piti otataa että lääkäri suostu lisää kirjoittaan. Sit raskaus ja imetys ajat niin sillon ei paljon oo otettu. sit ku kierukkaa halusin niin taas vaadittiin papa ennen sitä. nii ja 30-v:nä alko sit joukkotarkastukset.
Paljon on tuttuja joilla on löytyny jonkin "stressitilanteen" yleisimmin synnytyksen jälkeen kondylooma (eli papilloomaviruksen aiheuttama, suurin osa pahanlaatuisista muutoksista juuri sen aiheuttamaa) niin ja kyne on sanonu et lähes tulkoon joka kolmannella se löytyy... eli mars mars aktiivisemmin naiset papakokeelle!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Ikää kohta 27v ja olen käynyt ehkä..joka toinen vuosi suunnilleen. Jostain sieltä kun aikoinaan e-pillerit ekaa kertaa sain 16-17v.
Hienoa!
Sentään yksi joka huolehtii!PAPA pitäisi ottaa joka toinen vuosi sen jälkeen kun aloittaa yhdynnät.Esim.pillereitä ei saisi uusia jos papaa ei ole kontrolloitu.Jos papassa esim.luokka 2,kontrolli pitää ottaa puolen vuoden välein,niin kauan että näytteet on puhtaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
25v, yks lapsi ja papa otettu varmaan jotain 5-7 kertaa. Täällä terveyskeskuksessa otetaan automaattisesti noin 1-2 vuoden välein, näkevät aina koneelta kun asioi muilla asioilla siellä tai sitten ite varataa.
täälläkin näin että 2 vuoden välein ottaavat ja siitä pitää itse huolehtia. Mulla ikää 22v ja 1 laps,papa on otetta varmaan n.5 kertaa.
 
Hello Kitty
mulla ikää 25 ja odotan kolmatta ja huomenna taas papaan,on otettu varmaan kymmenen kertaa aikasemmin.Mutta mulla on ollut joskus 18v papassa luokka 3 ja alkavasyövän esiaste joten olen ollut seurannassa.Nyt on sit enää parinvuoden välein.(niin siis huomenna eka neuvola lääkäri)
 
Sionia
Ikää mulla 30v, lapsia kaksi ja papa otettu ehkä viisi kertaa?? Meillä päin papa otetaan jälkitarkastuksessa, sen lisäksi on otettu muutaman kerran muista syistä. Eka kerran vissiin 18v, kun aloitin e-pillerit.
 
vieras
lapsia kohta 3, papa otettu melkein 10 kertaa ja ikää 28. eka kerran jo 16 vuotiaana, kun piti pillerit aloittaa että sai menkat "normaaleiksi" eli e-neuvolas otetaan aina ennen ku annetaan pilleriresepti täällä meillä ainakin
 

Yhteistyössä