Ihon kutina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jujkjfda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jujkjfda

Vieras
Minulla on ollut ihon kutinaa nyt reilun viikon. Iho kutisee kauttaaltaan, paikka vaihtelee nopeasti. Hiukankin jos raapii, niin ihoon nousee pientä syheröä joka häviää myös aika nopeasti. Rasvailla olen yrittänyt aika paljon, ei tunnu pidemmän päälle auttavan. Mistähän tämä voisi johtua? Iho ei ole ainaakaan mitenkään hilseilevän kuiva. Pesuaineet pysyneet samoina, muutaman kerran olen käyttänyt uutta suihkugeeliä.

kannattaa rajoittaa niiden pesuaineiden levitystä koko ihoalueelle, eli vain just sinne minne tarkoituskin. ja pienempiä määriä. öljyt ja hyvät rasvat sisäisesti nautittuna ja tarvittaessa ihon rasvaus ja öljyäminen. mulla kans talvisin kuivuu iho, ainakin päänahka, olkapäät ja kyynärpäät. sensitive shampoota, ilman hajusteita. tavallinen suihkugeeli.

Kuulostais urtikarialta (nokkosihottuma), googlaa ni löytyy aika paljon tietoo. Paskamainen riesa, pakko sanoo. Ite joutunu jo 7 vuotta syömään päivittäin allergialääkettä et pysyy hallinnassa. Eikä loppua näy, talvisin tuntuu olevan pahempi, ku auringon valo jeesaa kesällä, valohoitoo käytetään nimittäin kans yhtenä hoitona.

Kiitos vastauksista. :) Nyt olen huomannut lisäksi muutamana iltana että käteeni(kumpanikin iltana samaan käteen, mutta eri kohtaan) on ilmestynyt muutamia ns. nokkospaukamia eli sellaisia vaaleita kohonnoite kohtia ihoon, joissa hiukan punoitusta ympärillä. Ovat tulleet suurinpiirtein samaan aikaan ja sohvalla telkkaria katsoessa. Voiko siinä olla jotain mikä ärsyttää ihoani? Käsi ei kyllä ainakaan mitenkään hankaa sohvaa tms.

Ihmeellisiä nämä alkaneet iho-oireet, kun lapsuuden jälkeen en ole juurikaan edes kutinasta kärsinyt.

Joku ruoka-aine vois sitä kans tehdä, itelläni ilmeisesti valkopippuri ärhäköittää, hankala välttää ku sitä on nii monessa tuotteessa. Allergiatestissä sain valkopippurista kolmosen, nuorempana en reagoinu siihen mitenkään, käytettiin kotona paljon. Allergiat voi puhjeta kumminkin aikuisiällä millon vaan, ei niitä voi tietää ennenku testaa. Yks mikä vois kans tehä ni stressi, mulla rupee kädet kihiseen stressistä. Käsisaippua, ootko vaihtanu merkkiä? Tai muut pesuaineet? Onko ollu ab-kuuria tai penisilliiniä menossa? Nekin voi sen lehauttaa. Tai sit ei löydy syytä, niinku mullakaan ei. Omalle hien jollekkin ainesosalle allerginen, ei voi mitään, menee ohi jos on mennäkseen, huoh.. Urtikari kun voi kestää tyyliin päivän tai kymmeniä vuosia, toivottavasti sulla se menee helpolla ohi etkä saa tällästä riesaa.

Oho, luin alotusviestin uudestaan, vastasin vaan viimeiseen viestiin :) jätä Se saippua pois varalta, saattaapi siitä löytyä syy tai sit ei, kokeilla kuitenkin kannattaa.