Kylpyläloman jälkeen ihon kutina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnnnt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnnnt

Vieras
Olin viime viikon kylpylälomalla, uitua tuli paljon. Nyt iho kutisee lähes koko ajan jostain, ympäri kehoa vaihdellen. Mitään puremajälkiä/näppylöitä ym ei ole. Kenelläkään muulla perheenjäsenellä ei kutinaa ole.
Voiko johtua vain ihon kuivumisesta? Olen kyllä nyt kotiin palattuamme yrittänyt rasvailla reilusti, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut.

kuivuudesta. apteekin tai marketin urearasvat (hth) korjaavat tilanteen nopeimmiten ennalleen. pahiten kutiseviin kohtiin kannattaa ajoissa laittaa kortisonia. raavittu iho alkaa kutista enemman.

Kloori uimavedessä aiheuttaa tuota. Kyllä se siitä tokenee viimeistään viikon sisään kun iho kuoriutuu itsestään ja kloori tulee sitämyöten huokosista ulos.

Mä saan kloorista allergisen reaktion, mulle nousee koko kehoon päästä varpaisiin saakka jotain punasia näppylöitä. Tuossa syy, miksi mua ei saa umahalliin, eikä kylpylöihin, koska sen jälkeen saa eristäytyä kotiin, kun kehtaa näppyläisenä missään liikkua. Joten kesäsin otan kaiken takasin, kun päsee järveen :).