Ihmetyttää miksi niin moni karppaaja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastelija

Vieras
on niin älyttömän fanaattinen ja kärkäs omasta näkemyksestään?
Siis tunnen monen monta karppaajaa ja vain pari on ihan ok liittyen karppaamiseen.
Muut ovat todella jankuttamassa ja tyrkyttämässä näkemyksiään kovinkin kärkkäästi ja muidet tuomitsevastikin. Ja tätä samaa meiltä on aika moni muukin ei-karppaava omasta kaveripiiristään.
Siis itselleni on aivan sama, miten kukin elää ja syö, en ole puolesta enkä vastaan tätä karppaamista, jokainen tekee omat päätöksesä omasta elämästään, ja se on ok. Sama koskee kaikkia ihmisiä ja heidän elämässään tekemisä valintoja, on se sitten syömistä, uskontoa tai ylipäätään mitään. Jokainen olkoon mitä haluaa, mutta olkoot tyrkyttämättä omia valintojaan muille sen enempää.
Uskallan väittää, että karppaajat etekvät omalla toiminnallaan enemmän hallaa kuin hyötyä, koska ainakin omassa kaveripiirissäni on koettu aika paljonkin ärsyyntymistä asian puolesta.
Ihmettelen vain miksi näin mahtaa olla? En ole sanomassa, että näin olisi kaikkien kohdalla, tietenkään, mutta näin on nyt omassa ja kavereiden lähipiirissä. Ja valitettavaa, mutta vietän oman aikani mielummin nykyään muiden kavereiden kanssa, ihan vain siksi etten jaksa tätä jatkuvaa muiden arvostelemista ja oman toiminnan kaiken muiden tapojen paremmaksi julistamista. Huoh.

Ja tämä ei nyt liity itse karppaamiseen ja sen hyviin tai huonoihin puoliin.

Ai jaa, en ole huomannut. Enkä tee sitä itsekään. Syön miten syön, muut syököön miten haluavat. Sen sijaan saan kuulla tästä karppaajien fanaattisuudesta ei-karppaavilta aika usein. Ja tää palstakin tuntuu olevan täynnä "karppaajat on fanaatikkoja"-aloituksia...

Eli toimivat ihan samalla tavalla,kuin muutkin ihmiset. Oli kyse sitten uskonnosta, ruokavaliosta jne..
Eivät siis ole sen fanaattisempia kuin muutkaan..heihin nyt vaan on ruvettu kiinnittämään huomiota.
Samallaista fanaattisuutta on päivittäin lehdissä,kun paasataan kuinka esim karppaus on huono ruokavalio,ja viljaa sisältävä se oikea.

Mä tunen varmasti vain yhden ihmisen joka karppaa ja hänkään ei ole koskaan tyrkyttänyt ruokavaliotaan. Koko karppaus ylipäätä tuli ilmi puolivahingossa (ei siis suoraank ertonut karppaavansa).
En tiedä mahtaako joku muukin tuttavapiirissä karpata, eivät ole huudelleet ruokavaliostaan ainakaan mulle.

Mä tunen varmasti vain yhden ihmisen joka karppaa ja hänkään ei ole koskaan tyrkyttänyt ruokavaliotaan. Koko karppaus ylipäätä tuli ilmi puolivahingossa (ei siis suoraank ertonut karppaavansa).
En tiedä mahtaako joku muukin tuttavapiirissä karpata, eivät ole huudelleet ruokavaliostaan ainakaan mulle.

Näin mäkin toivoisin omasta kaverippiristä; mutta valiettavasti tiedän aika monen viikon syömiset paremmin kuin esim että mitä nämä ihmiset ajattelet jostain ajankohtaisesta tapahtumasta maailmalla tai mitä heidän lapsensa on viikon aikana tehneet.

oon huomannut saman! etenkin yks kaveri on tuossa asiassa aika mahdoton, käytiin yhdessä kaupassa eräänä päivänä ja ostin jauhoja, niin pitihän siihen sitten todeta että "ai sä ostat hiilarihöttöö". jep

En oikein usko, että karppaajat yleensä ovat fanaattisia, sillä enempi se on niin päin, ettei karppauksesta uskalla nykyisin edes mainita mitään, kun ihmiset on peloiteltu sen vaarallisuudella. Fanaattisuuden tunne voi kyllä tulla siitä, että melkein kaikki tarjolla oleva valmis syötävä (muu kuin oikea ruoka) ei sovi karppausruokavalioon, koska kaikessa on vehnäjauhoa ja sokeria.

Itse en ole töissä kertonut, että karppaan. Jotain on kuitenkin pakko sanoa, koska muuten ei ole sallittua kieltäytyä pullista ja kakuista, niinpä sanoin vältteleväni sokeria.

Ai jaa, en ole huomannut. Enkä tee sitä itsekään. Syön miten syön, muut syököön miten haluavat. Sen sijaan saan kuulla tästä karppaajien fanaattisuudesta ei-karppaavilta aika usein. Ja tää palstakin tuntuu olevan täynnä "karppaajat on fanaatikkoja"-aloituksia...

Tän tarkoitus ei ollut olla sellainen, en seuraa palstaa niin paljon että tietäisin näistä keskusteluista. Enkä lehtien kirjoittelua tms, koska ei kiinnosta. Mutta tämä on huomion jonka olen vain omassa kaveripiirissäni parin muun kaverini kanssa tehnyt tehnyt. Ja mietin miksi näin on. Koska valitettavaa, että nämä fanaattisemmat on parempi jättää kutsumatta, koska he pilaavat muiden olon aika usein omalla toiminnallaan.
Koska tottakai jokainen puhuu omista mielenkiinnon aiheistaan, mutta jos esim mennään porukalla syömään, niin ei ole kiva kuunnella koko iltaa ensin valitusta kun mikään ei ole syötävää ja sitten arvostellaan muiden valintoja loppuilta. Ja itsekin olen aika tarkka omista syömisistäni ja hyvin perillä näistä asioista. Mutta joskus voi heittää vapaalle ja olla tai sitten olla tulematta seuraan ollenkaan.

[QUOTE="aloittaja";25202927]he pilaavat muiden olon aika usein omalla toiminnallaan.
Koska tottakai jokainen puhuu omista mielenkiinnon aiheistaan, mutta jos esim mennään porukalla syömään, niin ei ole kiva kuunnella koko iltaa ensin valitusta kun mikään ei ole syötävää ja sitten arvostellaan muiden valintoja loppuilta. [/QUOTE]

Niin, ei se ole mitenkään mukavaa toisinkaan päin. Jätän perunat ja pastat pois lautaseltani lounaspöydässä, niin johan alkaa ympärillä tulla karppausherjaa, varoittelua ja nälvintää. Kun saisin vain syödä rauhassa!

Yhteistyössä