V
"vieras"
Vieras
Ainakun juttelen yhden kaverini kanssa negatiivista asioista ja kerron ajatuksiani jostain tilanteesta/ihmisestä, hän on pitkän aikaa hiljaa ja
sen jälkeen AINA ns."tyrmää" kokemukseni ja ajatukseni ja puolustaa tätä vastapuolta.
Pääasiassa juttelemme siis ihan mukavista tai kevyistä aiheista mutta heti jos aihepiiri vaikuttaa vähänkään negatiiviselta tyyliin : "Autoni hajosi tänään moottoritiellä ja myöhästyin töistä 2 tuntia, kyllä vituttaa" tai "Anoppini tai kuka tahansa ottaa minua niiiin päähän koska tapahtui sitä ja tätä..." tai joku ihan pienikin potutuksen aihe, jonka sivumennen mainitsee ajattelematta sen enempiä, käy näin.
En ole muiden kavereiden kohdalla törmännyt tämmöiseen vaan yleensä he "myötäelävät" tilanteessa, osoittavat siis tuntevansa myötätuntoa tai toteavat itsekin tuntevansa niin ajottain tai olleensa samantyyppisessä tilanteessa, kertovat omasta elämästään jotain jne.
Tämän kyseisen kaverin kanssa jutellessa tulee yleensä aina jälkeenpäin todella nolo,vaivaantunut,hämmentynyt ja jotenkin epäkunnioitettu olo.
Ajattelen aina että valitanko liikaa/olenko liian negatiivinen ja peilaan kaikkia aiempia kokemuksia, mutta kun mietin muita ihmissuhteitani, en ole törmännyt tälläiseen.
Miksiköhän tuo kyseinen kaveri käyttäytyy niinkuin käyttäytyy?
Yrittääkö hän vain "saada ajattelemaan muilta kanteilta" vai eikö vain osaa suhtautua mihinkään negatiiviiseen(pieneen tai isoon asiaan) elämässä.
sen jälkeen AINA ns."tyrmää" kokemukseni ja ajatukseni ja puolustaa tätä vastapuolta.
Pääasiassa juttelemme siis ihan mukavista tai kevyistä aiheista mutta heti jos aihepiiri vaikuttaa vähänkään negatiiviselta tyyliin : "Autoni hajosi tänään moottoritiellä ja myöhästyin töistä 2 tuntia, kyllä vituttaa" tai "Anoppini tai kuka tahansa ottaa minua niiiin päähän koska tapahtui sitä ja tätä..." tai joku ihan pienikin potutuksen aihe, jonka sivumennen mainitsee ajattelematta sen enempiä, käy näin.
En ole muiden kavereiden kohdalla törmännyt tämmöiseen vaan yleensä he "myötäelävät" tilanteessa, osoittavat siis tuntevansa myötätuntoa tai toteavat itsekin tuntevansa niin ajottain tai olleensa samantyyppisessä tilanteessa, kertovat omasta elämästään jotain jne.
Tämän kyseisen kaverin kanssa jutellessa tulee yleensä aina jälkeenpäin todella nolo,vaivaantunut,hämmentynyt ja jotenkin epäkunnioitettu olo.
Ajattelen aina että valitanko liikaa/olenko liian negatiivinen ja peilaan kaikkia aiempia kokemuksia, mutta kun mietin muita ihmissuhteitani, en ole törmännyt tälläiseen.
Miksiköhän tuo kyseinen kaveri käyttäytyy niinkuin käyttäytyy?
Yrittääkö hän vain "saada ajattelemaan muilta kanteilta" vai eikö vain osaa suhtautua mihinkään negatiiviiseen(pieneen tai isoon asiaan) elämässä.