Miksi äidin kotiinjäämistä kotihoidontuen loputtua katsotaan niin karsaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se ei liene ajan hengen mukaista. Kuvitellaan, että uran luominen on niin olennainen osa nykynaisen elämää.
Tiedä vaikka olisi vähän kieroutunutta tasa-arvon hakemista tässäkin, pitää molempien tuoda oma osana yhteisestä leivästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Ei ne muuta ku kateellisuuttaan oudoksuvat. Nähkääs, jos ihminen HALUAA jäädä kotiin lapsen kans ja on siihen taloudellisesti mahdollisuus, ni olet outo. Moni haluaa, mutta ei ole varaa. Siksi menevät töihin. Moni ei myöskään siedä lapsiaan ja siksi on helppo tunkee ne hoittoon.

Ole sinä vain kotona ja ole ylpeä siitä. Elä anna kateellisten vaikuttaa päätökseen tai omaan järjen juoksuun millään tavalla.

juuri näin.
ja kohta alkaa jutut siitä, miten eläkettä ei kerry ja pitää seistä omillaan ja muuta bullshittiä, mitä tyhmät syöttävät.
suurten ikäluokkien jälkeen täällä ei tule kukaan saamaan eläkkeitä.
suurten ikäluokkien eläkkeet ja nykyinen vanhusten viimeinen elinvuosi maksaa niin paljon, etä suomen valtin velka kasvaa järkyttävää vauhtia. kukaan ei kohta anna lisävelkaa, jolla maksaa eläkkeitä.

Mitäs tuosta? Kun et yhteiskunnan tukia keplottele, niin kotona olemisesi pitäisi olla ihan kaikille (muille kuin teidän perheelle) aivan se ja sama!

Ja ei, en ole itse kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Cupcake Housewife:
Henkilökohtaisesti en tunne ketään joka olisi jäännyt kotiin lapsen täytettyä 3 ellei uutta sisarusta ole pistetty tulille. Minua se ei haittaa niin pitkään kunhan kotona oleva ei elele millään tuilla kuten ap juuri kerroit. Täytyy sanoa että ihmettelen että mistä riittää kiinnostus olla kotona ja tietääkseni jos on työpaikka niin sun on palattava sinne työpaikalle lapsen täytettyä 3 vuotta kun kotihoidontuki loppuu. Mä en hauku enkä arvostele ketään,mutta mielestäni mulla on oikeus ihmetellä toisten ihmisten valintoja tekemättä asiasta kuitenkaan hulabaloota. Yhteiskunta odottaa naisen palaavan takaisin tuottavaksi työläiseksi kun lapsi on 3 vuotiaana kypsä menemään hoitoon.

eiköhän 99% työllisistä aiheuta pahaa käymällä töissä. saastutetaan maapallo autoilulla ja tehdän ja myydään turhaa paskaa ja roinaa. omien lasten maapallo hukkuu paskaan, kun sitten kun on se asunto maksettu, ja on kaksi autoa, pitää olla sähköistettyä mökkiä ym...

Kun usein vedotaan siihen että taloudellisesti ei ole mahdollista kotihoidontuen loputtua kotona hoitaa niin itse kyllä uskallan epäillä että huomattavasti nykyistä useammalla tuo mahdollisuus olisi, kotihoidontuki-ainakin ilmaan kuntalisiä- on niin pieni että en usko sen läheskään kaikissa perheissä niin olennainen tulonlähde olevan että sen loppuminen vararikkoon veisi.
Toki tiedän että sellaisiakin perheitä on joissa kotihoito kolmen vuoden jälkeen ei ole taloudellisesti mahdollista mutta uskon että varmasti nykyistä useampi perhe voisi tuon ratkaisun tehdä jos haluaisi.

Ja tällä siis EN tarkoita sitä että kaikkien äitien täytyisi kotiin jäädä, jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa.
Mutta halusin vaan tuoda esiin sen että jos tässä ap:n kertomassa on kyse kateudesta, niin moni kyllä kadehtii turhaan, voisivat saman ratkaisun tehdä itse jos haluaisivat.
Eli onko arvostelun syy sitten joku muu kuin kateus, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
Minusta se on hienointa mitä voi lapsilleen antaa. Kodin, jossa on äiti paikalla. Tsemppiä, älä mieti muiden mielipiteitä, niillä ei ole merkitystä. Katkeruuttakin voi olla, unohda ihan kokonaan!

En nyt olisi niin varma. Voi kun kiitin sitä päivää, kun äiti lähti viiiihdoin töihin :laugh:

Mutta mikäs siinä, jos elintaso riittää ja kotona olevalla riittää puuhaa. Mun vaan täytyy kyllä rahoittaa harrastukset työnteolla... Toki jollekin riittää tosiaan lapset ja kodinhoito tasapainoiseen elämään. Mutta eihän ihmisillä ole samanlaisia motiiveja - sen näkee jo ammatinvalinnoista.

niin, meillä joillan on niin ihmeellsiet lapset, että he ovat parempaa kuin ulkomaanmatkat tai laskuvarjohyppääminen tai etelänmeren sukellus...

siiitäkin huolimatta että asuntolainainen yhden palkalla elävä perhe on rahallisesti niin tiukilla, että kotona oleva joutuu tehdä työtä enemmän kuin moni työssäkäyvä, marjastus, sienestys, kasvimaat, leivänleipomiset, jne

Yhteistyössä