Ihme meininki! Asiaa ilmaisista bussimatkoista rattaiden kanssa

  • Viestiketjun aloittaja sen yhden lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti
sen yhden lapsen äiti
Meidän kaupungissa tuo bussilla rattaiden/vaunujen kanssa liikkuminen on ilmaista, mutta tänään rupesi ketuttamaan pahasti tuon asian hyväksikäyttö. Ei sitten mahduttu meidän yksivuotiaan kanssa bussiin, kun siellä oli kahdet rattaat, kummassakin istui paljon yli kouluikäinen mukula. Ei kai se nyt ole tarkoitus tuolla ilmaisella kyydillä, että penskat haetaan koulusta, pysäkillä sitten rattaisiin ja avot, ilmainen kyyti kummallekin?! Olenpa nähnyt joskus tyhjätkin vaunut kyydissä, siihen vaan rätti eteen ja välillä "hyssytellään", niin taas tuli 2,50e säästöä...


Onko muut huomanneet tällaista? Ärsyttää kun myöhästyttiin neuvolasta tuon asian takia, ja tosiaan, nämä lapset olivat _todella_ yli ratasikäisiä.
 
Keittiönoita
Mä liikun lähes joka päivä bussilla - usein myös junalla, raitiovaunulla ja metrolla - , mutta en ole vielä näiden noin 30 "bussivuoteni" aikana nähnyt ikinä kouluikäistä rattaissa.
 
Periaatteessa olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta sitten on muistettava että voihan lapsella olla joku fyysinen vika tai sairaus tai mitä vaan jonka vuoksi ei kävely onnistu ja on kuljettava rattailla? Eli kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.
 
NO mäkään en kyllä koskaan ole nähnyt yli kouluikäistä rattaissa. Meillä on kolmet ja mihinkään niihin yli kouluikäinen ei edes mahtuisi. Aina näistä väärinkäytöksistä puhutaan, mutta itse en ole nähnyt koskaan.
 
niin
Uskotko oikeasti että koululainen suostuisi istumaan rattaissa, koska äiti haluaa ilmaismatkan? Jos taas sitten puhutaan tuosta sinun koulualoitusiästä, niin silloin jos oikeasti ovat lapset rattaissa, niin siihen varmaan joku syy on (=jokin sairaus).
 
tt ei kirj
Siis yli 6 vuotias lapsi oli rattaissa, enpä oikein usko.....vaikka kyllä täälläkin kuskataan 4-5 vuotiaita vielä rattailla :D ei siis meillä, mutta tuolla kylillä...
 
itseä ärsyttää myös tuo, tosin en ole yhtään ekaluokkalaistakaan rattaissa nähnyt. vanhin taitaa olla maks.5-6v, mutta se on mielestäni jo liian vanha kyllä rattaisiin.meillä poika oli 2.5 kun ei enää istunut rattaissa ollenkaan, ja mielestäni raja pitäisikin vetää johonkin 3-4 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei varmana ole yli kouluikäisiä mukuloita rattaissa kenelläkään :D
Voin kuule hyvinkin kuvitella että on :kieh:
Itse tiedän ihan tapauksenkin kun on 6v kuljetettu rattaissa koska äiti ei jaksa odottaa kun lapsi omaan tahtiin kävelisi :headwall:

Suomenlinnan paatissa näkee usein näitä joilla on vaunut mukana ja harso vedetty ostoskassin eteen.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sellainen n. 8-9-vuotias kyllä mielestäni kävelee ihan reippaasti, ja tuon ikäisiä ne tämänpäiväiset oli.
Oho, on siinä rattaat aika kovilla.
Oma poika on sellaiset 105 cm pitkä ja on siinä ja siinä, että mahtuu nytkään enää kunnolla rattaisiin. Eikös nuo 8-9 v:t ala olla jo 135 cm ja ylikin ja paina kaksi kertaa sen 15 kg painorajan verran...
 
vieras
ja mua hävettää kulkea 3vuotiaan kans rattailla bussissa :ashamed: just sen takia että alkaa olla niin vanha että ihmiset saattaa katsoa... muttakun me kävellään matkasta 3km niin sitä tuo ei vielä jaksa reippaasti kävellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliini:
itseä ärsyttää myös tuo, tosin en ole yhtään ekaluokkalaistakaan rattaissa nähnyt. vanhin taitaa olla maks.5-6v, mutta se on mielestäni jo liian vanha kyllä rattaisiin.meillä poika oli 2.5 kun ei enää istunut rattaissa ollenkaan, ja mielestäni raja pitäisikin vetää johonkin 3-4 v.
justjust... ikäräja on 6v ja saakin olla.

Se, että sun mielestä lasta ei "saa" kuljettaa rattaissa kuin 3-4v asti, ei tarkoita etteikö ne rattaat olisi ihan aiheelliset isompienkin kuljetukseen.

Jos rupeaa odottelemaan että se 5v kävelee sitä omaa tahtiaan joka paikkaan, siinä käy helposti niin ettei minnekään enää sitten kerkeä menemään.
 
yhden kerran
minä jouduin kerran pakosta laittamaan pienehkö-kokoisen 6-vuotiaan rattaisiin kun oli mentävä lääkäriin ja kuumetta oli aikalailla, ostin kyllä itselleni matkalipun.
 

Yhteistyössä