Ihme meininki! Asiaa ilmaisista bussimatkoista rattaiden kanssa

  • Viestiketjun aloittaja sen yhden lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kyllä suosittelen kaupukimatkoille rattaita vähän isommillekin. Kaverin 5v tyttö pilasi ruhtinaallisesti narisemalla koko päivän kun oltiin tukholmassa. Mutta ei ne rattaat kyllä kelvanneet kun otin vauvan pois että kannan sitä että neiti saa istua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
Eikös Turussa joku mies jääny kiinni siittä että oli kait melkeen vuoden kulkenu tyhjien rattaiden kanssa bussissa.... |O
Järkee...????
No paljoko säästi??? Kulkeehan ihmiset ilman matkalippua ratikassakin.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sellainen n. 8-9-vuotias kyllä mielestäni kävelee ihan reippaasti, ja tuon ikäisiä ne tämänpäiväiset oli.
Oho, on siinä rattaat aika kovilla.
Oma poika on sellaiset 105 cm pitkä ja on siinä ja siinä, että mahtuu nytkään enää kunnolla rattaisiin. Eikös nuo 8-9 v:t ala olla jo 135 cm ja ylikin ja paina kaksi kertaa sen 15 kg painorajan verran...
Mulla on 6v täyttää elokuussa 7v jolla pituutta on 109 cm ja painoa 17kg eli menee kevyesti rattaisiin, ei oo tosin aikoihin suostunu menemään ;)
Muutta ei kukaan koskaan tota eskarilaiseksi uskokkaan (ensi syksynä jo ekaluokkalainen..) Meijän keijukainen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliini:
itseä ärsyttää myös tuo, tosin en ole yhtään ekaluokkalaistakaan rattaissa nähnyt. vanhin taitaa olla maks.5-6v, mutta se on mielestäni jo liian vanha kyllä rattaisiin.meillä poika oli 2.5 kun ei enää istunut rattaissa ollenkaan, ja mielestäni raja pitäisikin vetää johonkin 3-4 v.
Mä oon samaa mieltä. Tai siis että bussissa vois n.3-4 vuotias lapsi päästä ilmaiseksi rattaissa työntäjän kanssa. Mutta siitä vanhemmista vois joutua maksamaan myös niillä rattailla.
 
Ikäraja on tosiaan se 6v.
Täälläpäin mä en meinannut kerran mahtua vaunujen kanssa kyytiin kun sinne puski nainen jolla oli kauppakassi rattaissa eikä lapsia siis mukanakaan.
Kuski huusi sille naiselle että ihmislapset ensin, eli hänen kauppakassi-lapsensa saa jäädä odottamaan seuraavaa bussia.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sellainen n. 8-9-vuotias kyllä mielestäni kävelee ihan reippaasti, ja tuon ikäisiä ne tämänpäiväiset oli.
Oho, on siinä rattaat aika kovilla.
Oma poika on sellaiset 105 cm pitkä ja on siinä ja siinä, että mahtuu nytkään enää kunnolla rattaisiin. Eikös nuo 8-9 v:t ala olla jo 135 cm ja ylikin ja paina kaksi kertaa sen 15 kg painorajan verran...
No ihmettelen kyllä, että taitaa olla aika kookkaat vaunutkin :D Meidän esikoinen on pitkä, eikä hän enää 4-vuotiaanakaan kunnolla mahtunut rattaisiin. Tiedän, koska kokeilimme sitä kerran kun työnsin hänet kilometrin päähän sairaalalle hänen ollessaan kipeänä :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei varmana ole yli kouluikäisiä mukuloita rattaissa kenelläkään :D
Naapurilla oli erikoisvalmisteisissa, kun tyttö jäi auton alle ja oli sen verran kipsissä, ettei kulku muuten onnistunut. Saivat ne jostain apuvälinelainaamosta. Samoin lapsen luokkakaveri oli aina joskus vähän yli kouluikäisenä, yleensä liikkui kyllä pyörätuolilla.
 
Mä kanssa törmännyt bussissa vaunuihin joissa oli vaan kauppakasseja!!
Eikä ne mitään siellä väistä että pääsisit itsekin kunnolla bussiin :kieh:
Toisilla kumminkin on ne oikeat lapset siellä eikä kauppa kasseja harson takana :kieh:
 
juu mää olen törmännyt ja todella ärsyttävää :kieh: kerran olin onneksi yksin bussilla liikkellä, mutta jos olisin ollut tuplien kanssa, niin sinne olisin minäkin pysäkille jäänyt odottelemaan seuraavaa bussia, bussissa siis oli jo yksi äiti pienen lapsen kanssa ja toinen teini tyttö tyhjien sateenvarjo rattaiden kanssa :kieh: ja kerran kun olin bussisa ja kun menin taas tupilen kanssa vaunu osio olikin täynnä, pari pysäkkiä myöhemmin joku äiti sitten kysyy meiltä et ollaanko menossa kaupuunkiin asti, et jos mennään vain tuohon lähikaupalle (jonne kävelee 20min) et olisko meistä jompi kumpi antanut paikkansa hälle? :eek: no olin kylläkin sillä kerralla menossa kaupunkiin asti, mutta vaikka matkani olis jääny tohon lähikaupalle, en olis paikkaani antanut, ne harvat kerrat milloin mekin sinne bussiin mahduttiin ja tosin sillä ei mitään huvi ajeluja tehty, vaan sillä mentin kun oli kiire!
 
Tre
Tällä ulkomaalianen huntupää ajoi yhden pysäkin välin , vajaa 100m pysäkiltä pysäkille ja tuki vaununsa bussiin tuolle matkalle vaikka oli jo kahdet vaunut. Sillit suolassa oltiin se vaivaset 100m :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
Eikös Turussa joku mies jääny kiinni siittä että oli kait melkeen vuoden kulkenu tyhjien rattaiden kanssa bussissa.... |O
Järkee...????
Oulussa on yks tällainen tapaus, pari-kolme kertaa sattunut samaan bussiin... on sellainen n. parikymppinen poika. Ekan kerran kiinnitin huomiota, kun oli helteellä vedetty sadesuoja ihan nappiin asti kiinni, mietin että tukehtuuhan se vauva sinne vaunuihin. Ei tukehdu, kun ei oo ketään kyydissä :D Jostain kirpparilta ostetut, hajoamispisteessä olevat vaunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tre:
Tällä ulkomaalianen huntupää ajoi yhden pysäkin välin , vajaa 100m pysäkiltä pysäkille ja tuki vaununsa bussiin tuolle matkalle vaikka oli jo kahdet vaunut. Sillit suolassa oltiin se vaivaset 100m :)
Vantaalla asuessani tätä tapahtui joka hemmetin kerta kun bussilla matkustin.
 
vieras
Minä toivoin yhtenä päivänä, että 5-vuotiaalla oliis ollut rattaat mukana. Vaan ei ole ollut pariin vuoteen koko rattaita olemassa. Minä viimeisillään raskaana ja eestaas horjahteleva lapsi seistiin käytävällä koko matka ja muut istuivat tyytyväisinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä toivoin yhtenä päivänä, että 5-vuotiaalla oliis ollut rattaat mukana. Vaan ei ole ollut pariin vuoteen koko rattaita olemassa. Minä viimeisillään raskaana ja eestaas horjahteleva lapsi seistiin käytävällä koko matka ja muut istuivat tyytyväisinä.
typerää käytöstä istuvilta
 
mie
muistatko niitten rattaitten merkkiä? meillä iso kokoinen kohta 3 vuotias (häntä luultu jopa ekaluokkalaiseksi) ja olen etsimässä hänelle reissuun uusia rattaita joihin mahtuisi..
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja rööttynä:
juu mää olen törmännyt ja todella ärsyttävää :kieh: kerran olin onneksi yksin bussilla liikkellä, mutta jos olisin ollut tuplien kanssa, niin sinne olisin minäkin pysäkille jäänyt odottelemaan seuraavaa bussia, bussissa siis oli jo yksi äiti pienen lapsen kanssa ja toinen teini tyttö tyhjien sateenvarjo rattaiden kanssa :kieh: ja kerran kun olin bussisa ja kun menin taas tupilen kanssa vaunu osio olikin täynnä, pari pysäkkiä myöhemmin joku äiti sitten kysyy meiltä et ollaanko menossa kaupuunkiin asti, et jos mennään vain tuohon lähikaupalle (jonne kävelee 20min) et olisko meistä jompi kumpi antanut paikkansa hälle? :eek: no olin kylläkin sillä kerralla menossa kaupunkiin asti, mutta vaikka matkani olis jääny tohon lähikaupalle, en olis paikkaani antanut, ne harvat kerrat milloin mekin sinne bussiin mahduttiin ja tosin sillä ei mitään huvi ajeluja tehty, vaan sillä mentin kun oli kiire!
oletko varma ettei se tyhjiä vaunuja kuljettanut ollut maksanut kyytiään? olen itse kerran jouduin ratikassa meneen tyhjien rattaiden kanssa, maksoin lipun, olis pitänyt vaan liimata se vaikka ohtaan - yhden niin murhaavan katseen sain yhdeltä tantalta, kahto kyllä niin selkeästi minua ja tyhjiä rattaita..hänellä itsellään ei ollut edes rattaita, joten en vieny siltä ees paikkaa.
 

Yhteistyössä