On ihan harhaluulo ettei hyvässä pitkässä suhteessa voisi ihastua muihin. Miehillä se on yleistä kun vaimo on raskaana. Miehen biologinen tehtävä on silloin suoritettu eikä vaimoa voi enää saattaa raskaaksi, joten on etsittävä joku muu. Lisäksi vaimon ajatukset ovat niin pitkälti vauvassa, että mies kokee itsensä ulkopuoliseksi.
Itse olen nainen joka elää muutaman vuoden ikäisessä hyvässä suhteessa jossa molemmat rakastaa. Silti ihastuin toiseen, parikin kertaa. Onneksi olin jo yhden suhteen pilannut moisella niin ymmärsin mistä on kyse enkä enää ottanut niin suurta syyllisyyden ja huonouden taakkaa harteilleni. Nautin vaan siitä tunteesta. Varoin mitenkään näyttämästä sitä kenellekään ja muistuttelin itseäni siitä mitä todella haluan ja kuinka en voi saada kaikkea. Enkä ottanut pisaraakaan alkoholia jos ihastus oli paikalla. Ihastus kesti varmaan vuoden, mutta se meni ohi.
Sinun on hyvä miettiä mikä sinulle on tärkeää, mitä todella haluat. Muista että jos alkaisit olemaan ihastuksesi kanssa, sekin huuma haihtuisi ja pian olisit hänen kanssaan arkisessa suhteessa. Mitä haluat elämältäsi? Haluatko että lapsesi joutuu kasvamaan isättömänä? Haluatko pahoittaa vaimosi mielen? Haluatko menettää nykyisen suhteesi? Kun muistaa mikä on oikeasti tärkeää, ei pettämättä oleminen ole kovin vaikeaa. Ihastuksia saa tulla ja mennä kunhan siitä ei tee fyysistä eikä pakkomiellettä. Itsensä on kyettävä pitämään kurissa. Koita pitää kunnon isyysloma että saat olla erossa siitä naisesta ja saat vähän perspektiiviä. Ja vältä ihan viimeiseen asti tilanteita, joissa joutuisit olemaan ihastuksesi kanssa kännissä. Silloin ajattelee helposti vain hetkellisiä mielihalujaan ja unohtaa mikä itselle on oikeasti tärkeää, arvokasta ja rakasta, mitä sitä oikeasti elämältään haluaakaan.