Ihastunut varattuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhonen vatsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhonen vatsassa

Vieras
Onneton tilanne. Minä, sinkkunainen, mies avoliitossa (yhdessä ovat olleet noin 4 vuotta). Ihan ok liitto. Molemmat olemme vähän yli 40 vuotiaita. Heillä ei lapsia kummallakaan, minulla 1 joka asuu jo itsenäisesti.
Olen tuntenut miehen jo vuosia ja aina pitänyt hänestä. Nyt, noin kuukausi sitten tuli hetki jolloin yks kaks tapahtui jotain. Ihastus iski tornaadon lailla. Tiedän tämän naisen, todella kiva ihminen enkä haluaisi loukata häntä. Kuten ei myöskään mies. Tiedämme ettei ihastuminen tai rakastuminen oikeuta tuottamaan pahaa mieltä avovaimolle, mutta emme pysty lopettamaan suhdettamme. Paha mieli tulee joka tapauksessa miehellä, tai oikeastaan se hänellä jo on. Eniten tulee kärsimään avovaimo tai minä. Jossain vaiheessa jäämme varmasti kiinni, pienellä paikkakunnalla kun asumme. Minä ottaisin miehen heti omakseni, mies miettii kummasta luopuu. Vakaasta ok-suhteesta, vai minusta. Voiko luottaa että huuma jatkuu vielä ensi hetkien jälkeen -nyt tuntuu siltä että voi.
Hirvittää jo etukäteen tilanne jossa jäämme kiinni ja heidän liittonsa jatkuu ja minä jään yksin riutumaan. Että tällainen tilanne.

Tulitko hakemaan täältä oikeutusta teoillesi? Kahden kauppahan tuo pettäminen on, mutta sinä sinkkuna olisit voinut ottaa järjen käteen, kieltäytyä ja katsella vapaita miehiä.

En voi hyväksyä pettämistä yleensä saati sitten vielä toisen suhteen jatkamista taustalla. Jos ei uskollinen parisuhde kiinnosta niin silloin on rehellisesti pantava välit poikki entisen kanssa.

Mielestäni olet pelkkä viihdyttäjä ja huvitutti.

Minun terveyteni ja perheen vei lukuisat toiset naiset. Itse en sortuisi moiseen vaikka mahdollisuuksia on ollut. Terveisiä vaan ja toivottavasti joskus omatunto kolkuttaa --p...le.

Pallo on sinulla ja sinua tullaan syyttämään viattoman perheenisän viekotttelusta, olipa se ollut mitenpäin tahansa.
Siinä rikkoutuu niin paljon, ettei kukaan "toinen nainen" voi sitä koskaan käsittää, ennenkuin se omalle kohdalle napsahtaa.
Miksi me naiset teemme tätä toisillemme??? Onko se joku kilpailu tai paremmuusjärjestys, nokittaa miehen tähden toinen? Vaikka sinä luulet, että sen miehen saanti on kuin lottovoitto, niin häviö se on.

Höpöhöpö! Pallo on sillä ukkomiehellä, eikä ap:lla. Sinkku voi seurustella kenen kanssa haluaa, koska hän ei petä ketään. Mutta parisuhteessa olevan tulee käyttää harkintaa. Ihmeellistä, miten sinkkunaisia paheksutaan tällä palstalla. Taitavat olla vähän pelottavia ;))

Höpöhöpö! Pallo on sillä ukkomiehellä, eikä ap:lla. Sinkku voi seurustella kenen kanssa haluaa, koska hän ei petä ketään. Mutta parisuhteessa olevan tulee käyttää harkintaa. Ihmeellistä, miten sinkkunaisia paheksutaan tällä palstalla. Taitavat olla vähän pelottavia ;))

Vastuu on suhteen molemmilla osapuolilla koska vapauteenkin ( sinkkuuteen ) liittyy aina vastuu, helpompaa ajatella että vain toinen osapuoli, se varattu olisi jotenkin vastuullisempi salasuhteesta koska on varattu ja näin loukkaa läheistään, vaikka sinkku ei tuntisikaan petettyä osapuolta ei se tarkoita että hän loukkaisi petettyä jotenkin vähemmän. Näin yksinkertaista matematiikkaa.

Viimeksi muokattu:
Homma menee laskuopillisesti niin sinkkunainen jää koska sulla on jo lapsi. ei kai tosissaan ukkomies jos ei kerran jo ole eronnut tosissaan sua ota. Käsitä nyt realiteetit.

Lapseton sinkkunainen olisi edes samalla viivalla . Kun kerran miehellä ei ole lapsia luuletko ett'ä sinä jo rasiteen kanssa olisit se parempi vaihtoehto?

Minä sinkku nainen hoikka koulutettu kelpaisin kyllä lähes jokaiselle naapurin miehelle kun ei ole edes niitä lapsiakaan. Mutta käyttäisinkö ilmaiseksi ukkomiestä. No en takuulla.

Tulitko hakemaan täältä oikeutusta teoillesi? Kahden kauppahan tuo pettäminen on, mutta sinä sinkkuna olisit voinut ottaa järjen käteen, kieltäytyä ja katsella vapaita miehiä.

En voi hyväksyä pettämistä yleensä saati sitten vielä toisen suhteen jatkamista taustalla. Jos ei uskollinen parisuhde kiinnosta niin silloin on rehellisesti pantava välit poikki entisen kanssa.

Mielestäni olet pelkkä viihdyttäjä ja huvitutti.

Minun terveyteni ja perheen vei lukuisat toiset naiset. Itse en sortuisi moiseen vaikka mahdollisuuksia on ollut. Terveisiä vaan ja toivottavasti joskus omatunto kolkuttaa --p...le.

En hae oikeutusta teollemme. Tiedämme molemmat tekevämme väärin ja se tuntuu pahalta.
En ole viihdyttäjä. Olen ihminen johon mies ihastui, eikä vielä tiedä kuinka etenee.

Olisit jättänyt miehesi ennen kuin hän vei terveytesi. Turha minua on syyllistää sinun miehesi teoista ja oman mieleterveytesi kadottamisesta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys;10613310:
Homma menee laskuopillisesti niin sinkkunainen jää koska sulla on jo lapsi. ei kai tosissaan ukkomies jos ei kerran jo ole eronnut tosissaan sua ota. Käsitä nyt realiteetit.

Lapseton sinkkunainen olisi edes samalla viivalla . Kun kerran miehellä ei ole lapsia luuletko ett'ä sinä jo rasiteen kanssa olisit se parempi vaihtoehto?

Minä sinkku nainen hoikka koulutettu kelpaisin kyllä lähes jokaiselle naapurin miehelle kun ei ole edes niitä lapsiakaan. Mutta käyttäisinkö ilmaiseksi ukkomiestä. No en takuulla.

Etkö sinäkään osaa lukea? Minulla lapsi joka ei enää asua kotona. Hän ei myöskään ole koskaan ollut rasite.

Mies pitää paljon lapsista, eikä mahdollinen kotona oleva lapseni olisi hänelle rasite.

Rahastako ukkomiestä käyttäisit, jos et ilmaiseksi?

En hae oikeutusta teollemme. Tiedämme molemmat tekevämme väärin ja se tuntuu pahalta.
En ole viihdyttäjä. Olen ihminen johon mies ihastui, eikä vielä tiedä kuinka etenee.

Olisit jättänyt miehesi ennen kuin hän vei terveytesi. Turha minua on syyllistää sinun miehesi teoista ja oman mieleterveytesi kadottamisesta.

Kuka on puhunut mielenterveydestä? Miten oletit heti niin? Miehen otsassa ei lukenut mitä tautia hän kantaa, eikä hän puhunut minulle käyvänsä vieraissa.

Saamasi vastaukset varmaan antavat pontta sinulle lopettaa moinen suhde ennen kuin on liian myöhäistä.

Viimeksi muokattu:
perhosia ap. kirjoittaja on näköjään ulkomaalainen.

Vai millä hoono suomi kirjoitettuna muuten maistuu. Ja kun et ymmärrä kaikkien kirjoittajien rivinväli viestiä et ymmärrä siis monia vastaajiakaan??

Näköjään olet ainakin itsekäs ja nokkava vaikka ensin lämmintä ymmärtäjää ehkä miehellekin esität. Hui hai . Nai tai et. Mies ei jätä vaimoaan . Näin minä ennustan.

Kuka on puhunut mielenterveydestä? Miten oletit heti niin? Miehen otsassa ei lukenut mitä tautia hän kantaa, eikä hän puhunut minulle käyvänsä vieraissa.

Saamasi vastaukset varmaan antavat pontta sinulle lopettaa moinen suhde ennen kuin on liian myöhäistä.

Viimeksi muokattu:
Juu jännä juttu miten ap:n todellinen luonne alkaa tulla esiin kun ei ollakaan silittämässä päätä.

Toisaalta hän taitaa jopa tuntea ns. paremmuuden tunnetta, että on muka jollain tapaa parempi kuin entinen. Me naiset ilmeisesti kilpailemme koko ajan paremmuudesta, hoikkuudesta, nuorudesta ja kauneudesta toistemme kanssa?

Minun mielenterveydessä ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Niin tervepäinen olen, ettei yhden ukon toilailut saa minun pilareitani järkkymään. Löysinpä semmoisen miehen, joka on kunnollinen eikä vilkuile muita ja jos niin kävisi, ei muuta kuin kengän kuva persuuksiin.

Ja vielä kerran sanon: mikään ei oikeuta pettämään toista ihmistä, jos parisuhteeseen on lähdetty. Ensin vanha suhde lopetukseen ja sen jälkeen vasta uuteen. Pettävä nainen tai mies on minun arvoasteikossani aivan viivottimen alapäässä.

entinen ukko oli oikea häntäheikki, sillä kokemuksella minä puhun ja voi niitä selityksiä!
ap, voitko sinä muuten uskoa ja luottaa mieheen, joka on pettänyt entistään?
Olisin mokoman luovuttanut hopeatarjottimella jollekkin toiselle, mutta vaadin myös lupauksen, että palautusoikeutta ei ole.
Eikä se mies luopunut saaduista eduistaan, ukkomiehen edut ja poikamiehen edut, kuka hullu niistä lähtisi?...mutta pakon edessä taipuu rautakin.
Nykysen kanssa on sopimus, kertalinttuulla poikki, jos kumpikaan vieraista narahtaa, siitä ei edes neuvotella, armoa ei anneta, eikä sitä pyydetä.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys;10613431:
perhosia ap. kirjoittaja on näköjään ulkomaalainen.

Vai millä hoono suomi kirjoitettuna muuten maistuu. Ja kun et ymmärrä kaikkien kirjoittajien rivinväli viestiä et ymmärrä siis monia vastaajiakaan??

Näköjään olet ainakin itsekäs ja nokkava vaikka ensin lämmintä ymmärtäjää ehkä miehellekin esität. Hui hai . Nai tai et. Mies ei jätä vaimoaan . Näin minä ennustan.

Sivusta. Koulutettuko? Hui hai ja heh! Taisit tarkoittaa apukoulua. Hassua, kuinka ihminen arvostelee toisen kirjoitusta ja sen virheitä, vaikka omanssa tekstissä on virheitä vaikka kuinka! Mm. pilkut, pisteet yhdyssanat, lauserakenteet yms.

"Minun terveyteni ja perheen vei lukuisat toiset naiset." Jeps. Ja heh taas.

Sivusta. Koulutettuko? Hui hai ja heh! Taisit tarkoittaa apukoulua. Hassua, kuinka ihminen arvostelee toisen kirjoitusta ja sen virheitä, vaikka omanssa tekstissä on virheitä vaikka kuinka! Mm. pilkut, pisteet yhdyssanat, lauserakenteet yms.

"Minun terveyteni ja perheen vei lukuisat toiset naiset." Jeps. Ja heh taas.

Miksi minun lauseeni otettiin mukaan tähän oikeinkirjoitustaisteluun.

Minä en ole kenenkään oikeinkirjoitusta arvostellut. Tuohtuneena tulee vähemmän ajatelleeksi pilkkuja ja lauserakenteita yms.

Viimeksi muokattu:
nyt jos "naarattaa" puttoes vettee, nii ee naarattas!
Minu käsittääksen tällä palstalla ee oo tärkeetä oekeenkirjotus ja laaseenrakenteet, van ite asia. Joka luojan palstallekko näetä kielopin pilikun viiloojia sikiää, kun ee osata ite asiaan mittää iäntee, maksaako teelle joku nuista jootavista tölöväsyistä???

Olen ihan Suomalainen, tavallinen nainen. En ole sen parempi tai huonompi kuin kukaan mukaan, niin kuin nimimerkki Vieraat naiset ja miehet koitti kääntää. En hae oikeutusta suhteelle ja aidosti tunnen myötätuntoa avovaimoa kohtaan. Katson kuitenkin tämän suhteen loppuun. Mies on se joka päättää mitä elämälleen tekee. Mies ei ole ennen pettänyt, enkä minäkään. Tunnemme toisemme jo vuosien takaa.

Lapsellista ruotia kirjoitusvirheitä. Kirjoitin muuten vaan, ehkä juuri siksi, että saisin raipan iskuja pahaan olooni.

No tavallinen nainen tietää varmaan, että saa olla onnellinen, jos tän miehen rakkaus tornaado kestää 4 kk pitempään.
Siinä ajassa moni ihastus menettää sen hehkunsa ja mies palaa vanhan kokkonsa ääreen.

Olen ihan Suomalainen, tavallinen nainen. En ole sen parempi tai huonompi kuin kukaan mukaan, niin kuin nimimerkki Vieraat naiset ja miehet koitti kääntää. En hae oikeutusta suhteelle ja aidosti tunnen myötätuntoa avovaimoa kohtaan. Katson kuitenkin tämän suhteen loppuun. Mies on se joka päättää mitä elämälleen tekee. Mies ei ole ennen pettänyt, enkä minäkään. Tunnemme toisemme jo vuosien takaa.

Lapsellista ruotia kirjoitusvirheitä. Kirjoitin muuten vaan, ehkä juuri siksi, että saisin raipan iskuja pahaan olooni.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys;10613310:
...Minä sinkku nainen hoikka koulutettu kelpaisin kyllä lähes jokaiselle naapurin miehelle kun ei ole edes niitä lapsiakaan...

Voi kuinka itsekehu haisee! Koulutettu ja hoikka...
Konditionaali (mahtotapa) verbistä "kelpaa" paljastaa kaiken. Edes itse ei luota itseensä, vaan luulee, että joku saattaisi...

Lapsettomuus varmaan johtuu siitä, kun kukaan ei ole vaivautunut panemaan.

Kummallista, ettei kukaan vastaavassa tilanteessa oleva ole puolustanut Sinua. Ainoa jolta voisit saada myötätuntoa on samanlaista suhdetta harrastava.

Usein syytetään pettämisessä rakastumista ja hullaantumista. Ihastua ja rakastua voi toiseen ilman, että hypätään sänkyyn. Kyllä se ihastuskin helpottaa kun aikaa kuluu.

Valitettavasti on vain niin, että naisesta tehdään aina se syntipukki tällaisessa tilanteessa ja mies jostakin syystä on vaan uhri, joten varaudu siihen.

Toivon sydämestäni, että pystyisit lopettamaan suhteen ja tekemään oikein. Eipä ole enää huonoa omaatuntoa yms.

Viimeksi muokattu:
Voi kuinka itsekehu haisee! Koulutettu ja hoikka...
Konditionaali (mahtotapa) verbistä "kelpaa" paljastaa kaiken. Edes itse ei luota itseensä, vaan luulee, että joku saattaisi...

Lapsettomuus varmaan johtuu siitä, kun kukaan ei ole vaivautunut panemaan.

Heh "tikka". Minä kyllä saan säännöllistä rakkautta ja seksiä mieheltä. Saatko sinä ? Sinun tapaiset naismiehet jää vaan näille sivuille nokittamaan kun tosi elämä ei kohtaa.
Minä en tee au-lapsia. Siksi ei lapsia.

Viimeksi muokattu:
Kummallista, ettei kukaan vastaavassa tilanteessa oleva ole puolustanut Sinua. Ainoa jolta voisit saada myötätuntoa on samanlaista suhdetta harrastava.

Valitettavasti on vain niin, että naisesta tehdään aina se syntipukki tällaisessa tilanteessa ja mies jostakin syystä on vaan uhri, joten varaudu siihen.

Toivon sydämestäni, että pystyisit lopettamaan suhteen ja tekemään oikein. Eipä ole enää huonoa omaatuntoa yms.

Ei minua tarvitse puolustella.

Tiedän, että minusta tehdään syntipukki jos asia tulee ilmi, vaikka mies on ollut koko ajan se suhteen moottori ja minä passiivinen mukaan lähtijä.

Olen ehdottanut miehelle taukoa jotta hän saisi miettiä rauhassa mitä haluaa. Mies sanoi, ettei halua mitään aikalisiä.

Viimeksi muokattu:
Enpä syyttele ketään. Mutta itse tiedät mitä teet. Ajattelin vaan, että jos mies ei haluakkaan erota, empii ja sit ehkä sinut jätetään tai ei ja voit jäädä surkuttelemaan tilannetta ja juorut kulkee ja sinua syytetään miesten nielijäksi. Ja vaikka olisi kuinka ihanan tuntuinen miehen vaimo, voi silti vaimosta tulla julma hirviö sinulle. Ihan mitä tahansa voi tapahtua. Eikö kannattaisi asia ratkaista mahdollisimman nopeasti. Ei mitään aikalisää mieheltä. Mitä enemmän aikaa kuluu sen mutkikkaammaksi asiat saattaa mennä. Ja mieti oletko aivan varma, että mies on se oikea. Kuinka hyvin tunnet miestä, jonka kanssa et ole asunut päivääkään. Eit koskaan saa tietää miten muualla on, jos et anna tilaisuutta itsellesi. Katsoisit vähän ympärillesi ja koko maailma on edessäsi.

Ap:lle sanoisin, että oman itsesi kannalta kannattaisi hankkiutua suhteesta eroon. Mä elän vähän vastaavassa tilanteessa, paitsi että minä ja rakastajani ollaan kumpikin tahoillamme varattuna. Olen tätä omaa juttuani pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että kävi niin tai näin, minuun sattuu lopulta kumminkin.

Jos mies valitsee vaimonsa ja jättää sut, kärvistelet jätetyn sydänsuruissa, vaikka toisaalta tiedät, että mies teki moraalisesti oikean ratkaisun.

Jos mies jättää vaimonsa sun takia, joudut seuraamaan eroa aika läheltä, ja se eron pahoinvointi tarttuu jossain määrin suhun.

Jos mies pitää vaimon ja sinut, saatte pelätä kiinnijäämistä ja kärvistellä syyllisyyden kanssa.

Parasta olisi, että kyllästyisitte toisiinne ennen kuin jäätte kiinni. Silloin ehkä sattuu kaikista vähiten.

Yhteistyössä