Woland, Ihan kuin minun tilanne: -
"Hymyilee melkein aina minua katsoessaan, mutta en tiedä onko sittenkään kiinnostunut, kun se hymy ei varsinaisesti ole sellainen lapsenomaisen hyväntahtoinen, vaan sellanen "ovela", vähän pilkallisen oloinen eikä kuitenkaan ilkeä - jotenkin kaverillinen. esim. jos joku sivullinen (hänen oma kaverinsa tms.) sanoo jotain vähänkin typerää, niin hän kääntyy minuun sellainen "eiks toi ookin tyhmä, nauretaan yhessä sille" -virne naamalla ja sanoo hieman teennäisellä, ylikorostetulla äänellä että: "Kiinnostipa taas paljon!". Tuota hienoista varautunutta ja teennäisyyttä kyllä hänen jutuissaan taitaa olla silloinkin kun hän puhuu muille kuin minulle ainakin jonkin verran, mutta esim. kun istuttiin vierekkäin ja paikalla oli lisäksemme vain kaksi hänen kaveriaan, jotka olivat äänessä, niin hän yritti vähän väliä ottaa minuun katsekontaktia.
Lisäksi usein tuntuu myötäilevän mielipiteitäni ja jos joku idiootti laukoo mulle koulussa jotain ilkeää niin voi julkisesti "puolustaa" tms. Pari kertaa myös lähtenyt (mesessä siis, livenä ei oikein puhuta) selittämään, miten mä olen mukava, hauska ja että ollaan harvinaisen samanlaisia ihmisiä...
hän on todella hyvännäköinen ja hänellä on kysyntää, minä taas aika keskinkertaisen näkönen poika josta kukaan ei ole tähän mennessä ollut kiinnostunut. onko etäisestikään mahdollista että hän tykkäisi minusta (muutenkin kuin kaverina)?"
-----
Olen itse tyttö, lukion ekalla ja tosi ihastunut poikaan jonka kanssa mesessä puhuttu myös kaikkea mahdollista mutta livenä - molemmat liian ujoja. Kun on oikeasti ihastunut ja kiinnostunut toisesta, se on vain niin vaikeaa. Tyttö odottaa kuitenkin että olet mies ja teet aloitteen - ei halua vaikuttaa helpolta ja halvalta vaan kunnioittaa sinua jos ei pelaa kannssasi pinnallista ja julkista näytölmää.
Mutta: ei kukaan katsele ja hymyile jos ei tykkää! Ihastunut hymy ei olekaan lapsenomainen vaan itse ainakin olen ihastuneena niin sekaisin että se on varmaan ihan ristiriitainen. Katse silmiin, se on varmin ihastuksen merkki. Ei voi pitää silmiään erossa. Katsetta ihastnut ihminen hakee, koska on ihastunut ihmisen sieluun, ei ulkomuotoon. (sekin on tärkeä, että näyttää että arvostaa itseään)
Näytä että arvostat itseäsi ja tyttöä. Juttele jotain arkipäivåistä, aloita vaikka siitä että sanot aina MOI kun näet. Osoita että huomaat hänet, älä katsele muualle. Katso silmiin! Alä menetä tilaisuutta!
Pyydä sitä tyttöä kahville,tai leffaan tai vaikka kotiisi kun porukat on poissa, koulun jälkeen, kevyesti, ilman suurta dramatiikkaa. Se olisi tytölle(minulle) unelma - ei kännisekoilu vaan kahvillakäynti, toisen kotona, näytä jotain omaa? Huone, leffa, soita levy josta tykkäät?
Tsemppiä!
Kerro miten sujui!