Ihanne paino 163cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painoaan pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihannepaino vaihtelee saman pituisilla ihmisillä mm. vartalotyypin ja sen mukaan, harrastaako liikuntaa. Mun mielestä bmi-taulukko antaa hyvän suunnan ihannepainolle, eli normaalipainon rajoista valitsee itselleen sopivimman painon. Sellaisen painon, missä on hyvä olla. :) 163-senttisen normaalipainon rajat ovat noin 49-66 kg.

Ei kai liikaa kannata painoindeksiinkään tuijottaa, esim. jos on lihasmassaa niin painoindeksi on korkea vaikkei olisikaan ns. läski/ylipainoinen. No jos on normiverran lihaksia ja läskiä niin BMI 19-25 on ok. Tärkeämpää kuin se paino, on terveys. Se että liikut riittävästi ja säännöllisesti, esim. hyötyliikuntaa ja syöt säännöllisesti. Että kolesteroliarvosi, verenpaineesi ja verensokerisi pysyvät kurissa, ja että olet tyytyväinen siihen mitä näet peilistä.

Olen huomannut että tässä on monenlaista koulukuntaa, eikä kaikkia kaduntallaajia kannata kuunnella. Joillakin on hirveän tiukat kriteerit sille, millainen pitäisi olla. Itse kun ole normaalivartaloinen ja -painoinen, ja tyytyväinen itseeni, niin olenpa jopa saanut eräältä tuttavalta kuulla että pitäisi laihduttaa, tuo BMI on siis n. 22.5 minulla, enkä kysynyt hänen mielipidettään. Ja toisaalta kyseinen henkilö sitten myöhemmin kertoi että tuntee olevansa lihava, eikä näe itseään kauniina, ja siis on kuitenkin paljon minua hoikempi ja oikeasti kaunis. Niin että onko tuokaan sitten hyvä? Olla aina itseensä tyytymätön, ja antaa ehkä omille tyttärilleenkin sellainen kieroutunut kuva siitä millainen on kaunis naisen vartalo.

Itse olen 163cm ja ihanne paino on 60-63kg, jos menee alle 60kg niin sitten olen ihan liian laihan näköinen. Eli vaihtelee paljonkin ruumiinrakenteen mukaan.

Nyt olen 83kg huoh... pari raskautta ja edellisesta vasta muutama kuukausi, niin pitäisi kyllä saada painoa reippaasti alas.

Mukava kuulla että aika samoilla linjoilla ovat muutkin. Oma painoni on pitkään pysynyt siinä 60-61kg ja en ole tyytyväinen. Taidan siis asettaa tavoitteeksi tuon 55-57kg jossa painoni oli muutama vuosi sitten ja silloin vaatteet tuntuivat istuvan paljon paremmin.

Kehoanalyysin mukaan se olisi muistaakseni 57 kg, mutta mun mielestä 60 kg on ihan sopiva, pitää sitä nyt vähän jotain olla luiden ympärillä. 50 kg tai alle kuulostaa jo aika sairaalta.

Olen tuon mittainen ja painan 55 kg.

Muuten tykkään tästä (olen lihonut n 5 kg) mutta kun tuon vatsanröllykän saisi pois... Kun painoin vähemmän, näytin laihalta, kylkiluut näkyi, reidet ja kädet laihat, mutta vatsakin litteämpi. Kumpi lie hyvä? Jos sais vain vatsan litteäksi, mutta kun olen niin saamaton noiden vatsalihasliikkeiden kanssa...

Olen tuon mittainen ja itselle paras paino on siinä 51-52kg (Nyt painan 53kg). Silloin ei ole ylimääräistä vyötäröllä (kertyy aina kaikki vähäkin mahaan ja se näkyy varmaan 10x törkeämmin kun vatsa on raskauden jälkeen aivan arpinen) ja minulla on kuitenkin muodot (jos lihon, niin menee vatsaan, kylkiin ja reisiin, niin että vyötärö ja peppu katoaa ja minusta tulee kivasti tolppa. Mistäkö tiedän.. painoin lapsen jälkeen 71 :ashamed: )

Kaikki varmaan riippuu siitä, mistä se paino tulee. Bmi:tä on ihan turha ottaa edes keskusteluun mukaan, koska on aivan huuhaata. Pätee varmaan noi puoliin ihmisistä ja toiseen puoleen ei todellakaan.

Mun oma ihannepaino olis jotain 60-65kg, alle 60kg mulla ei ole enää ollenkaan rintoja... Nyt painan 70kg, tavoite olis kesään mennessä pudottaa viitisen kiloa, olen nytkin suht hyvässä kunnossa ja lihaksia löytyy mutta vararengas turhan iso vyötäröllä.

No mä painan nyt 58 ja se on kyllä ainakin liikaa. Ennen viimeisintä raskautta tais sellanen 52-53 kg olla passeli. Siihen tähdätään nytkin. Jos vaan onnistuisin jossain vaiheessa vierottamaan itseni pullasta ja karkista.. :P

painossa 57kg olin ihan ok. paljon lihasta. nyt 65kg ei lihasta niin paljoa joten jotain tarttis tehä. semmoset 60kg ois hyvä. en halua olla lihavalaiha. vähän painoa mutta ei lihaksen lihasta. ennemin reilummasti lihaksia :) pituutta 165

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä