Ei kai liikaa kannata painoindeksiinkään tuijottaa, esim. jos on lihasmassaa niin painoindeksi on korkea vaikkei olisikaan ns. läski/ylipainoinen. No jos on normiverran lihaksia ja läskiä niin BMI 19-25 on ok. Tärkeämpää kuin se paino, on terveys. Se että liikut riittävästi ja säännöllisesti, esim. hyötyliikuntaa ja syöt säännöllisesti. Että kolesteroliarvosi, verenpaineesi ja verensokerisi pysyvät kurissa, ja että olet tyytyväinen siihen mitä näet peilistä.
Olen huomannut että tässä on monenlaista koulukuntaa, eikä kaikkia kaduntallaajia kannata kuunnella. Joillakin on hirveän tiukat kriteerit sille, millainen pitäisi olla. Itse kun ole normaalivartaloinen ja -painoinen, ja tyytyväinen itseeni, niin olenpa jopa saanut eräältä tuttavalta kuulla että pitäisi laihduttaa, tuo BMI on siis n. 22.5 minulla, enkä kysynyt hänen mielipidettään. Ja toisaalta kyseinen henkilö sitten myöhemmin kertoi että tuntee olevansa lihava, eikä näe itseään kauniina, ja siis on kuitenkin paljon minua hoikempi ja oikeasti kaunis. Niin että onko tuokaan sitten hyvä? Olla aina itseensä tyytymätön, ja antaa ehkä omille tyttärilleenkin sellainen kieroutunut kuva siitä millainen on kaunis naisen vartalo.