Ihanitse.com, onko edelleen yhtä naurettava foorumi?

16.07.2011
228
0
16
Joskus pari vuotta sitten sinne kirjoitettelin, mutta kun se oli niin ääliömäisen ylimoderoitu (esim. kiellettyjä olivat sanat apteekki, kirpputori, vankila). Koska niissä oli jotain kaupallista, huoh...

Onko meininki edelleen sama, vai onko parempaa käsityöfoorumia kenelläkään tiedossa?

Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;24339189:
Ei se avaudu kun rekkaamalla enkä viitsi tehdä sitä, kun ei voi mainita ostaneensa kierrätyskankaita kirpparilta kun iso paha mode tulee ja poistaa.

Semmoista peliäkö siellä on? En ole käynyt moneen vuoteen.

Juu, piti olla jokin tietty viestimäärä että sai avattua jotain osioita (tavarataivas tms) mutta kun ei tahtonut saada niitä viestejä kun mitään ei saanut nimeltä mainita, ei voinut tiedustella että mistäköhän löytyis jotain tiettyä - ja monta muuta asiaa. Ei kertakaikkiaan mun sielläoloaikana selvinnyt, mistä siellä ylipäätään voi puhua, jolloin koodikielellä varmaan.

Olishan sinne voinut linkittää kuvia töistään ja saada kehuja ja kehuskella muita että ai kun kiva, mutta mitään muuta sillä foorumilla ei sitten voikaan......

• Tykkää
Reactions: tykkää tästä
En ole enää käyttänyt kun meni niin mahdottomaksi. Tosiaan modet poisti kirjoituksia tai sitten siirteli johonkin toiseen osioon ja tietenkin sellaiseen, mihin oli pitänyt hakea ja pääsi vain tietyillä kriteereillä. Hölmöintä minuta oli kuitenkin se, että kuukaudessa oli kirjoitettava vähintään viisi viestiä jotta edes tunnukset pysyivät voimassa.

Onko tämä foorumi enää pystyssä, en tunnu löytävän googlella mitään keskusteluja? Joskus kun etsin ohjeita ompeluun, niin aina tuli linkkejä keskusteluihin, nyt ei onnistu.

Onko tämä foorumi enää pystyssä, en tunnu löytävän googlella mitään keskusteluja? Joskus kun etsin ohjeita ompeluun, niin aina tuli linkkejä keskusteluihin, nyt ei onnistu.

En ole minäkään enää päässyt sinne pitkään aikaan, mutta löysin tuoreeltaan tämän uuden ompeluyhteisösivuston. Tänne kun rekisteröityy, niin varmasti vielä pystyy vaikuttamaan siihen, millaiseksi yhteisö sääntöineen jne. muodostuu! Osoite tuonne on: Ompeluopas - yhteisö, ompeluohjeet ja kaavat

Itse sain sieltä noottia modelta, kun kirjoitin "kudontatarvikkeita myyvästä liikkeestä."

Nyt näyttää olevan nurin tuo foorumi. Harmi niiden puolesta, jotka sieltä tietoa saivat. Tai siis pikemminkin osasivat jollain tavalla luovia moderaattoreiden lomassa.

Säännöt pitää tietty olla, mutta on sitä eroa Pohjois-Korean ja Suomenkin välillä niissä säännöissä.

Minä siellä kanssa olin aikoinaan rekisteröityneenä, mutta homma kaatui siihen etten kertakaikkiaan kolmen pienen lapsen äitinä ehtinyt käydä joka välissä kirjoittelemassa. Viimein tunnukset poistettiin, kun en saanut kasaan sitä vaadittua kuukausittaista viestimäärää joka kuukausi. Tuo kun on/oli palsta, jossa juteltiin lähinnä pelkästään käsitöistä eikä sitä välttämättä itse edes joka kuukausi ehtinyt ompelemaan tai neulomaan. Ei siis ollut tarvetta palstallekkaan. Enkä sitten siihenkään viitsinyt alkaa, että joka kerta rekisteröityisin uudelleen, kun tuli joku kysymys mieleen.

Sain palstan ylläpitäjältä viestin jossa mainittiin jotta "Mulla ei
oikeasti riitä aika eikä energia siivota kenekään jälkiä foorumilta vain
siksi, että taas kerran joku mies kuvittelee että häntä yhteiset
pelisäännöt eivät koske. Olen tämän kuvion nyt nähnyt useamman miehen
kohdalla ja tälläkertaa en oikeasti jaksa edes yrittää puhua järkeä ja
perustella asioita yhä uudestaan ja uudestaan."

Että silleen se tasa-arvo kulkee. Kyseessähän on vihreiden edustaja.

Kokeilin viimeksi reilu vuosi sitten, kun kaipasin vinkkiä saumurin asetuksiin, yhteen ompeluohjeeseen ja pariin muuhun juttuun. Ensin jouduin kikkailemaan tunnusten kanssa, kun vanhat olivat vanhentuneet ja uusia en saanut kun sähköpostiini on jo käytetty tunnusten luomiseen. Viikon kuluttua palautteestani sain uudet tunnukset. Laitoin kolme kysymystä, mielestäni ihan oikeisiin ryhmiin, kuitenkin sellaisiin mihin kuka tahansa pääsee. Saumurikysymys oli siirretty suljettuun ryhmään ja ohje kyselyni oli kuulemma liian kaupallinen ( kysyin ihan yleisellä tasolla vetoketjun ompelusta enkä maininnut yhtäkään tuotemerkkiä tai liikettä). En yhtään ihmettele jos nyt ovat suljetut, kun eihän tuolla voinut enää kysyä yhtään mitään sääntöjen mukaan.

Sain palstan ylläpitäjältä viestin jossa mainittiin jotta "Mulla ei
oikeasti riitä aika eikä energia siivota kenekään jälkiä foorumilta vain
siksi, että taas kerran joku mies kuvittelee että häntä yhteiset
pelisäännöt eivät koske. Olen tämän kuvion nyt nähnyt useamman miehen
kohdalla ja tälläkertaa en oikeasti jaksa edes yrittää puhua järkeä ja
perustella asioita yhä uudestaan ja uudestaan."

Että silleen se tasa-arvo kulkee. Kyseessähän on vihreiden edustaja.

Ettäjotta se sukupuoli on näköjään noin tärkeä asia. Olkoot onnellinen omata itsestään.

Voi herrajumala, se oli kyllä karmea sivusto! Kuinka hyvä se olisikaan voinut olla jos sitä ei olisi moderoitu ihan pilalle... Ei uusilla ollut mitään mahkuja päästä sinne sisään, kun olis pitänyt viestitellä ahkerasti, mutta ei olis saanut viestitellä sitä, tätä eikä tuota... Mahtoi modeilla lopulta homma hajota käsiin, kun ei muuta enää voinut kuin poistaa, siirtää, valittaa, päsmäröidä...

Heti ensimmäisestä viestistä alkaen modet olivat haukkana niskassa. Vähäisinkin viittaaminen tuotemerkkiin tai edes liiketyyppiin aiheutti muutaman todella ikäväsävyisen modeviestin.

Uutena käyttäjänä ihmettelin sitä vihamielsiyyden määrää, joka modeviesteihin sisältyi. Viestejä tuli sekä rivimodeilta, että palstan perustajalta. Yksikään viesti ei ollut ystävällinen tyyliin "hei, lukisitko säännöt?" vaan kakkamyrsky alkoi välittömästi uhkailuineen "jollet osaa noudattaa sääntöjä, niin bannaamme käyttäjätunnuksesi".

Ja kaikkinensa: en kirjoittanut loukkaavaa tekstiä, en viitannut mihinkään asiaan epäasiallisesti, en yrittänyt kikkailla tai väännellä sääntöjä. Olen aikuinen ihminen, joka odottaa tulevansa kohdelluksi asiallisesti. Tämän palstan ylläpito ei todellakaan missään vaiheessa rivimodea tai perustajaa myöden käyttäytynyt niin.

Palstan moderointilinjan puolustajat taitavat olla vähissä, ymmärrettävistä syistä.

Myös minä rekkauduin sivuille muutama vuosi sitten. Kun hienovaraisesti tiedustelin missä vaiheessa tunnukset aktivoidaan, sain hirveän haukkuryöpyn niskaani. Mode haukkui kun "ahdistelin"häntä kesken kiireimmän vaalikauden jne jne. Viesti oli niin ikävä, että ilmoitin eroavani ryhmästä saman tien. Siitäkin tuli ryöppyä niskaan...taitaa olla frouvalla legot sekaisin kun pitää tuollalailla hyökätä ihmisten kimppuun.

Yhteistyössä