ihanaa soitin tänään uutta verokorttia

• Viestiketjun aloittaja "jes"
  • Ensimmäinen viesti
"jes"
oli kyllä ihanaa... ensin jonotin noin 10min ja sitten kun vastattiin kerkesin sanoa: Hei, olisin tarvinnut uuden vero.... tuuttuuttuuuttuut... puhelu katkes tai löikö virkailija luuria korvaan? en tiedä mutta kyllä vituutti... :(

joo tiiän verokortin saa kans tehtyä netissä mutta mä en osaa/luota että osaan täyttää sen oikein... siks soitan...

"Vieras"
Voithan sää tehä sen netissä, jos veroprosentti näyttää väärältä niin soitat sitte ja varmistat tiedot.
Eihän kyse ole muustaku että syöttää arvioidut vuositulot ja tarkistaa että vähennykset on suunnilleen oikein, esim asuntolainan korot, ne muut vähennykset se laskee melko automaattisesti. Ja jos on kela. Etuuksia syötät ne omaan kohtaansa.

Ja vaiks menis ihan pieleen niin voit myöhemmin tänä vuonna hakea uuden verokortin jolloin loppuvuodn aikana korjataan virheet.

Oon jo kaksi kertaa kokenut ihan saman!!!
Se että ensin jonottaa n. 10 min ja sit tuut tuut tuut..
Soitat uudestaa ja sama homma..
Kolmannella tai neljännellä kerralla vasta saa jonkun kiinni..

viimeksi vielä sattui olemaan nii vittuuntuneen kuuloinen mies luurin toisessa päässä,että huh huh!!

Ihan sama voiko asiat hoitaa netissä vai ei,mutta jos siitä jonotuksestakin maksaa ni ei ole mukavaa,että aina tipahtaa jonosta,kun puhelu katkaistaan ja saa aloittaa alusta.
Ja sitten jos vielä saa tympeää palvelua,kun itse yrittää pitää mölyt mahassaan.

Tietääkseni noille ihmisille maksetaan siitä,että palvelevat ihmisiä.
Ei kaikki vanhukset osaa netissä esim tehdä verokorttejaan jne..!!!!

Asiakasoikeessa
No ei ne siellä tahallaan luuria korvaan iske. Yritä nyt itse olla naminamipositiivinen, kun oot kuunnellu asiakkaiden vituttelua ja huorittelua muutaman tunnin putkeen. Itse oon saanu verotoimistosta aina asiallista palvelua. Äänensävyjä en kyllä aina jaksa analysoida, kunhan saan mitä haluan niin kaikki on ok.

Rauhoitu
...nyt on vasta tammikuu. Puhelinlinjat on nyt tukossa koska kaikki haluaa muutoksen heti ja osa vain varmistaa selviä asioita.Netissä muutoksen voi tehdä heti, sinne sinun tarvitsee ilmoittaa ihan samat asiat joita virkailija kysyy puhelimessa.

Naapurin mamma kertoi soittaneensa yleveron takia. Oli kysynyt kuulemma tilisiirtolomaketta jotta voisi maksaa kaiken kerralla pois:)

"vieras"
Jos et osaa täyttää tietoja verokorttia varten netissä, niin miten osaat tilata sen puhelimitse? Samat asiat ne sielläkin kysyy, että paljonko olet jo tienannut ja paljonko arvioit tienaavasi tänä vuonna. Mitään muuta ei tarvitse nettiinkään täyttää.

mulla sama ongelma, ku hukkasin idiootti verokorttini, pitää tilata uus.. enkä osaa laittaa netissä sitä arvioitua jotain vuosituloa koska oon nyt äitiyslomalla ni en tiiä tulojani.. ni ei saa ketään kiinni, monta päivää kuunnellu nyt sitä rasittavaa odotusmusaa.. :( onkohan sillä sitte miten kiire, jos oottais että pahimmat ruuhkat on ohi

Helppo homma
Jep, se lomake "kysyy" tasan tarkkaan samat tiedot kuin ihminen puhelimessa. Ja sekin on totta niinkuin joku sanoi, että ei mitään järkeä kiiruhtaa ruuhka-aikaan kortin kanssa kun ihan hyvin voit tilata uuden vaikka helmi- tai maaliskuussa. Mahdollinen alkuvuoden väärä ennakonpidätys% kyllä korjaantuu sitten loppuvuoden aikana.

Helppo homma
mulla sama ongelma, ku hukkasin idiootti verokorttini, pitää tilata uus.. enkä osaa laittaa netissä sitä arvioitua jotain vuosituloa koska oon nyt äitiyslomalla ni en tiiä tulojani.. ni ei saa ketään kiinni, monta päivää kuunnellu nyt sitä rasittavaa odotusmusaa.. :( onkohan sillä sitte miten kiire, jos oottais että pahimmat ruuhkat on ohi
Sen IHAN SAMAN ARVION se ihminenkin kysyy. Ei siis mitään extrahyötyä siitä että soitat. Luuletteko te että niillä verotoimiston virkailijoilla on jokin ennustajan pallo siellä mistä ne katsoo että paljonkos se Irski nyt tienaakaan tänä vuonna?? Heitä sinne nettiin joku arvio, ei sen niin tarkka tartte olla.

ihmettelenpä vaan...
Mistä se verotoimisto sitten sun tulot tietää kun et itsekään tiedä?

"a.p"
Haluan sen uuden verokortin etuuksia varten nyt enkä myöhemmin. Muuten kela vie 20% ennakkopidätystä. Ja mä en piittaa saada veronpalautuksia vaan haluan että veroprosentti on mahdollisimman oikein.

Puhelimessa virkailijalle ole tarvinnut sanoa muutakun että saan työmarkkintukea 44,74e/pvä ja viimevuoden tulot oli kotihoidontuki 440e/kk. se siitä... netissä se lomake kysyy vaikka ja mitä ihmeellisyyksiä joihin en osaa vastata.

Helppo homma
[QUOTE="a.p";27886601]Haluan sen uuden verokortin etuuksia varten nyt enkä myöhemmin. Muuten kela vie 20% ennakkopidätystä. Ja mä en piittaa saada veronpalautuksia vaan haluan että veroprosentti on mahdollisimman oikein.

Puhelimessa virkailijalle ole tarvinnut sanoa muutakun että saan työmarkkintukea 44,74e/pvä ja viimevuoden tulot oli kotihoidontuki 440e/kk. se siitä... netissä se lomake kysyy vaikka ja mitä ihmeellisyyksiä joihin en osaa vastata.[/QUOTE]

Niin, se virkailija osaa laskea 44,74 * 21,5 * 12 jonka EI pitäisi olla liian monimutkainen laskutoimenpide.

Eikä sinun tartteisi odottaa veronpalautuksia, vaan jos korjaat kortin loppuvuodeksi niin se loppuvuoden verotus kyllä korjaa alkuvuoden liikaa/liian vähän maksetut ennakot. Eli saat mahdolliset liiat takaisin sitten tämän vuoden aikana.

Sääliksi käy niitä puhelinpalvelijoita kun ihmiset tuntuvat olevan NIIIIIN pihalla siitä miten verotus toimii! Kyllä kuuluisi ihan yleissivistykseen sen verran tajuta asiasta joka kuitenkin vaikuttaa meidän jokaisen elämään, että osaisi sen lomakkeen itse täyttää.

"a.p"
niin mutta jos en toimita verokorttia kelaan ennen 24.1 niin se vie 20% tammikuun työmarkkinatuesta ja sitä mä en halua. mä tärtten rahat nyt en ens kuussa tai puolen vuoden kuluttua.

Puhelinpalvelu on olemassa sitä varten että sinne voi soittaa. ikävää vain kun puhelu katkeaa pitkän jonottamisen jälkeen. mulle on ihan sama miltä se virkailija kuulostaa. olkoon niin tympääntynyt kuin vain haluaa se ei mua haittaa. itse pyrin olemaan ystävällinen kuitenkin :)

Helppo homma
[QUOTE="a.p";27886681]niin mutta jos en toimita verokorttia kelaan ennen 24.1 niin se vie 20% tammikuun työmarkkinatuesta ja sitä mä en halua. mä tärtten rahat nyt en ens kuussa tai puolen vuoden kuluttua.[/QUOTE]

No paljonkos sait uudeksi vero%:ksi? Laskin tuon (meni alle minuutti) Verohallinto sivustolla, ja ilmoittamallasi päivärahalla, ei-kirkkoon kuuluvana ja keskimääräisellä kunnallisverolla (19,25) ennakonpidätykseksi tuli 19.5%. Puolen prosentin ero siihen 20:een tekee noin 4!!! euroa enemmän rahaa kuussa. Vaikka asuisit halvimman kunnallisveron kunnassa olisi ero yhä enintään luokkaa ~10 euroa.

Huonosti on asiat jos muutamalla eurolla on noin väliä, todennäköisesti sen verran tuhlasit jo puhelinmaksuun jonottamalla...

"Sanna"
[QUOTE="a.p";27886681]niin mutta jos en toimita verokorttia kelaan ennen 24.1 niin se vie 20% tammikuun työmarkkinatuesta ja sitä mä en halua. mä tärtten rahat nyt en ens kuussa tai puolen vuoden kuluttua.

Puhelinpalvelu on olemassa sitä varten että sinne voi soittaa. ikävää vain kun puhelu katkeaa pitkän jonottamisen jälkeen. mulle on ihan sama miltä se virkailija kuulostaa. olkoon niin tympääntynyt kuin vain haluaa se ei mua haittaa. itse pyrin olemaan ystävällinen kuitenkin :)[/QUOTE]

Suosittelen koulun penkille palaamista, jos tosiaan olet noin tyhmä,ettet osaa yhtä verokorttia tilata netistä. Tuskin tulet missään työpaikassakaan pärjäämään.

"Irene"
[QUOTE="a.p";27886803]jaa viimeksi elokuussa 2012 mulle laskettiin veroprosentiksi11,5%.[/QUOTE]

Juu no se oli viime vuonna kesken vuotta. Jos työttömyyspäivärahaa maksetaan sinulle näillä näkymin koko vuosi niin yllä mainittu laskija on laskenut oikein ja prosentti on lähempänä 20. Valitettavasti.

Helppo homma
[QUOTE="a.p";27886803]jaa viimeksi elokuussa 2012 mulle laskettiin veroprosentiksi11,5%.[/QUOTE]

Niin, koska ilmeisesti alkuvuoden olet ollut joko töissä (ja maksanut enemmän veroja jo alkuvuodesta) tai sillä kotihoidontuella (jolloin vuositulot pienemmät = verontarve pienempi).

Nimenomaan tämän takia peräänkuulutan sitä että pitäisi ymmärtää miten verotus toimii, niin ei tulisi yllätyksenä nämä prosentit.

no miksei ne tiedä paremmin, koska se lappu oli jo mun kädessä missä ne tiedot oli, eli joku ne siihen on kirjottanu?? kusipää tartte siellä vittuilla muutenki ottaa niin päähän koko touhu
Sen IHAN SAMAN ARVION se ihminenkin kysyy. Ei siis mitään extrahyötyä siitä että soitat. Luuletteko te että niillä verotoimiston virkailijoilla on jokin ennustajan pallo siellä mistä ne katsoo että paljonkos se Irski nyt tienaakaan tänä vuonna?? Heitä sinne nettiin joku arvio, ei sen niin tarkka tartte olla.

Helppo homma
no miksei ne tiedä paremmin, koska se lappu oli jo mun kädessä missä ne tiedot oli, eli joku ne siihen on kirjottanu?? kusipää tartte siellä vittuilla muutenki ottaa niin päähän koko touhu
Eli ihan oikeasti luulet että vaikka et ITSE tiedä paljonko tienaat, niin silti se veroviraston virkailija sen tietää. Hah, uskomatonta kyllä :D. Varmasti ottaa päähän koko elämä jos on älynlahjat sillä tasolla että verotuskin on mielestäsi moista henkimaailman touhua :D.

Yhteistyössä