Ihana lääkäri!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Mä kävin taas lääkärissä näiden neljä vaiko viisi viikkoa jatkuneiden päänsärkyjen takia. Lääkäri ei sitte uskonu, että mulla oikeasti on pää kipeä. Alkoi väittämään, että en pidä työpaikastani ja keksin tuon päänsäryn, että saan olla sairaslomalla |O
En kai mä juoksen joka viikko lääkärissä, jos mulla ei oikeesti oo mitään vaivaa.
Meinas vaan, että tuo päänsärky ei oo raskausoire, eli ei voi johtua tästä odotuksesta. No kuinka se sitte on alkanu vasta nyt raskaana, vaikka ennen ei ollut koskaan pää kipeä. Saakelin apina tuokin lääkäri, toivottavasti sille tulee joku krooninen päänsärky :kieh: :ashamed:

Joillekin raskaus laukaisee migreenin. Ja niiltä joilla on migreeni, raskaus saattaa poistaa kohtaukset... Ihmeellinen on elämä. Mut kyllä oikeesti joku apu pitäs saada. Vaihda tohtoria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joillekin raskaus laukaisee migreenin. Ja niiltä joilla on migreeni, raskaus saattaa poistaa kohtaukset... Ihmeellinen on elämä. Mut kyllä oikeesti joku apu pitäs saada. Vaihda tohtoria.

Mä oon käyny jo kolmella eri lääkärillä, mitään lääkettä ei oo määrätty. Kaikki vaan tuntuu vähättelevän koko särkyä, vaikka usein iltaisin joudun makaamaan vaan sohvalla, ku sattuu niin kovaa ja oksennus lentää jos nousen. Autollakaan ei paljo uskalla enää ajaa |O

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:

Mä oon käyny jo kolmella eri lääkärillä, mitään lääkettä ei oo määrätty. Kaikki vaan tuntuu vähättelevän koko särkyä, vaikka usein iltaisin joudun makaamaan vaan sohvalla, ku sattuu niin kovaa ja oksennus lentää jos nousen. Autollakaan ei paljo uskalla enää ajaa |O

Pahalta kuullostaa. Löytyiskö sieltä ihan jotain päänsärkykeskus-tyyppistä erikoislääkäriä? Mulla oli myös tollasta kun olin töissä. Johtui kai stressistä, kiireestä, huonosta ilmasta ja kireistä lihaksista. Väheni paljon kun jäin saikulle/äitiyslomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
No jo |O Mie kyllä nostaisin jo metakan. Vaihda lääkäriä tosiaan, mee vaikka yksityiselle.

Tuo oli yksityinen lääkäri.

Turvotusta ei oo, verenpaine ok. Mä en tajua mistä tämä johtuu ja ku tämä on ihan joka päiväistä, niin alkaa jo seota pää :/ Terveyskeskuksessa lääkäri sanoi pari viikkoa sitten, että luultavasti ainakin rv 12 tulee särky jatkumaan, eli se on vaan kestettävä. Toivottavasti sitte loppuu siihen. Pari viikkoa, niin on tuo rv 12 täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Eikö sulla auta särkylääkkeet?

Ei nuo panadolit ainakaan. Eikä ne oo lääkäristä suostuneet kirjoittamaan vahvempia... eikä olis kyllä kauheen kiva joka päivä raskaana syödä kaikenlaisia lääkkeitä :|

Ei nuo panadolit ainakaan. Eikä ne oo lääkäristä suostuneet kirjoittamaan vahvempia... eikä olis kyllä kauheen kiva joka päivä raskaana syödä kaikenlaisia lääkkeitä :|

Joo Panadolit on ihan turhia. Mä otin kerran lääkärin luvalla tollaseen särkyyn 2kpl panadol ja 1 kpl buranaa kerralla. Johan lähti särky, mut tosi on ettei joka päivä voi ottaa tollasia määriä!

Eikö vaikka otat 1g kerralla eli siis kaksi tablettia? Mulle lääkäri sanoi, että en oo ottanu tarpeeksi, ku olin napannut vaan tabletin sillon tällön. Panadoliahan voi ottaa sen 1gX3 päivässä. Mulle kirjotettiin sit neuvolasta Panacodia, ku oli todella monta päivää peräjälkeen pää kipeänä. Se auttoi kyllä.

Eikö vaikka otat 1g kerralla eli siis kaksi tablettia? Mulle lääkäri sanoi, että en oo ottanu tarpeeksi, ku olin napannut vaan tabletin sillon tällön. Panadoliahan voi ottaa sen 1gX3 päivässä. Mulle kirjotettiin sit neuvolasta Panacodia, ku oli todella monta päivää peräjälkeen pää kipeänä. Se auttoi kyllä.

Mä söin vähä aikaa kuurina panadolia, eli 2 tablettia kolmesti päivässä, ei minkäänlaista vaikutusta |O

Mä söin vähä aikaa kuurina panadolia, eli 2 tablettia kolmesti päivässä, ei minkäänlaista vaikutusta |O

:/ inhottavaa. Soita huomenna neuvolaan ja pyydä apua.

Mulla oli ekassa raskaudessa rajuja päänsärkyjä. Koko raskauden ajan, pahimmillaan joka päivä, parhaimmillaan 2 kertaa viikossa. Migreeniä, ja toisentyyppistä kovaa päänsärkyä. Se ei loppunut edes synnytykseen, vaan kesti koko imetysajankin, tosin päänsärkykohtauksia oli hieman harvemmin tuolloin. Imetyksen loputtua niitä ei ole näkynyt, tai särkee mulla tottakai aika ajoin edelleenkin päätä, muttei niin rajusti ja invalidisoivasti kuin tuolloin.

Joku lääkäri puhui nestehukasta, toinen jostain muusta. Panadolia meni maksimiannostuksella tosi paljon, muutaman kerran otin Buranaa lääkärin luvalla, migreenimaski ja pilkkopimeä huone oli mun parhaat kaverit. Verenpaineet oli kunnossa (alhaiset), eikä mitään muutakaan vikaa löytynyt. Hormonaalista taisi olla.

Onneksi toinen raskaus oli ihan erilainen.

Tuli vaan mieleen et onks sulla viisaudenhampaat nousullaan? Mulla oli yhteen aikaan raskaana ollessa järettömiä päänsärky putkia ja sit ne väheni (mulla migreeni) ja myöhemmin tajusin et oli yhteyttä niihin viisureihin ku ne väheni ku viisurit poistettiin.

minulla oli helvetillinen päänsärky raskaana ei loppunut millään lääkkeillä, ei edes panacodeilla vaikka tyksissä niitä määrättiin... pari viikkoa kesti ja sitte loppu... varaudu myös selkäsärkyyn.

Mä soittelin taas lääkäriin, ja taas hoitaja sanoi, ettet vaan keksisi noita päänsärkyjä. Kai ne pian meinaa, että mulla on päässä jotain vikaa |O Aivan niinku olisin keksiny kaikki kivut :o
Kaikki vaan sanoo, että tuo ei oo raskausoire... no mikä helevetti sitte, ku ne on nyt raskaana alkanu ja vielä näin pahoina :headwall:

Mä soittelin taas lääkäriin, ja taas hoitaja sanoi, ettet vaan keksisi noita päänsärkyjä. Kai ne pian meinaa, että mulla on päässä jotain vikaa |O Aivan niinku olisin keksiny kaikki kivut :o
Kaikki vaan sanoo, että tuo ei oo raskausoire... no mikä helevetti sitte, ku ne on nyt raskaana alkanu ja vielä näin pahoina :headwall:

:/ Mut mitä terkkari neuvolassa sanoo? Kyllä sen luulis asiaan puuttuvan ja juttelevan neuvolalääkärin kanssa.

Mulla laukasi eka raskaus migreeni, viikkoja oli silloin 35, kyllä säikähdin ,kun eka meni osittain näkö, sit puutu käsi ja alko julmetunmoinen päänsärky....

Mulla laukasi eka raskaus migreeni, viikkoja oli silloin 35, kyllä säikähdin ,kun eka meni osittain näkö, sit puutu käsi ja alko julmetunmoinen päänsärky....

:/ Mut mitä terkkari neuvolassa sanoo? Kyllä sen luulis asiaan puuttuvan ja juttelevan neuvolalääkärin kanssa.

No se olikin ainut joka otti asian tosissaan, mutta neuvolasta mut taas pökätään samalle lääkärille, joka ei näihin särkyihin usko. Koko ajan vaan pistetään sairaslomalle, eikä tutkita ollenkaan.

Yhteistyössä