Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, Torey Haydenit on hyviä. Tosin en ihan kesälomalla niitä viitsi lukea, kun tulee liikaa työ mieleen... Tuisku-ponista en oo ikinä kuullutkaan! Aukko sivistyksessä näköjään. Paitsi etten ollut pienenä hevoshullu, kuten moni kavereista, joten varmaan siksi ponikirjat ovat jääneet hyllyyn. Muistatteko Vihreä varis -sarjaa? Niitä kirjoja luin myös pienenä. Tosiaan toi Danielle Steel voi ollakin hyvä lukea englanniksi, kun rupeaa yököttämään suomeksi luettuna ne kaikki diipadaapajutut... Vaikka kyllä mä silti Steelit aina kirjastosta otan, jos niitä siellä nään. Huvittaa vaan, kun ne kaikki menee melkein saman kaavan mukaan. Onpahan ainakin helppoa luettavaa :-D

Mä oon Länsi-Suomesta (onpahan meitä muuten ympäri Suomea näköjään!) Kelit on täällä varsin mainiot ja kävinkin juuri mattopyykillä. Kohta uusia perunoita keittelemään... ah tätä kesäfiilistä!

Talitinttisen piha kuulostaa ihanalta!!! Haluu kans oman pihan......

Tsemppiä Hannalle yritykseen! Voidaan porukalla jännäillä täällä.

Millaista asuntoa Flox etsitte? Kerrostaloa, omakotitaloa?

Hep!
Niin siis etsimme asuntoa kerrostalosta. Omakotitalo olisi aivan ihana, mutta sitten joskus...! :) Rivitalokin kävisi, mutta taitaa nekin olla hinnoissaan, niin kuin omakotitalotkin. Me asumme kanssa pääkaupunkiseudulla. Ollaan molemmat muualta kotoisin.

Minulta on kanssa jääneet kaikki poni-kirjat muksuna lukematta varmaan samasta syystä kuin Lenakillakin, eli en ole ollut hevoshullu lapsena. Hmm... en kyllä muista Vihreä varis -sarjaa. Millaisia kirjoja nuo olivat? Minäkin olen ajatellut, että pitäisi varmaan lainata englanninkielisiä kirjoja, että pysyisi kielitaito edes jotenkin kunnossa. Välillä oppikirjat on järjestään englanniksi ja sitten äkkiseltään tuntuu, että ei osaa enää mitään. Ja alkuunpääseminen on ihan tuskallista. Sitten taas kun muisti alkaa palailemaan, niin olisi järkevää jatkaa muilla kirjoilla.

Tuli tuosta Pauliinan "me"-jutusta mieleeni eräs tuttuni, joka ihan tosissaan kielsi kaveriltaan tämän odottaessa kaikki kurkkukarkit! Tämä tuttuni satuili kaikenlaista, että ei niitä karkkeja ole tutkittu tarpeeksi hyvin ja ei tiedetä, että onko niissä jotain haitallista vauvalle. Peloteltu sitten paniikissa soitti ystävälleen, joka opiskelee lääkiksessä ja kysyi tältä, että miten on. Lääkis tyyppi nauroi näille jutuille ja sanoi, että kurkkukarkithan on verrattavissa tavallisiin karkkeihin. Tämähän on ihan kuin siinä blogissa kirjoitettiin, eli että kaikki hyvä muka tappaa vauvan. Tällä tutullani on jo 2 lasta.

Heip!
Hyviä uutisia ultrasta! Kaikki on kohdallaan ja kasvattelen täällä kuulemä vilkasta standardivauvaa. Kuulostaa yleensä minun korviini vähän pelottavalta tuo standardi, mutta tässä tilanteessa taitaa olla vain hyvä asia. Painoakin on tullut vauvelille lisää, nyt hän ( onpas jotenkin outoa sanoa hän ) painaa lähemmäs 900g! Mutta kyllä taas jännitti, paikka kun oli sama, missä viimeksi todettiin se käsijuttu. Siis sormet eivät tietenkään ole kasvaneet nytkään, mutta siihen ajatukseen ollaan jo sopeuduttu ja katsellaan sitten syntymän jälkeen mitä vai tehdä.
Mitenkä muut suhtaudutte noihin vakuutusasioihin, nykyäänhän tarjoavat lapsivakuutusta jonka voi ottaa jo ennen syntymää ja on voimassa siis jo synnytyksestä, että jos siinä sattuu jotain ja sitten jatkuu normaalina hoitokuluvakuutuksena? Täällä ollaan ristiriitaisin tuntein asiaa pähkäilty.
Voi kun tää helle jo loppuis, tukala on olo!

Heissan!

Oi kiva, Hanna liittyi yrittäjiin. :) Mä kans aloitan nyt sitten virallisesti ekan yrityskierrokseni!! :) Jännäyspäivistä ei vielä mitään hajua, täytyy kattoa milloin menkat taas palaa. Tietty ihanaa jos menkkoja ei ehtis tulla ainuitakaan. ;) Labratuloksista ei oo vieläkään kuulunu mitään, kuinkahan kauan niitä oikein pitää odottaa?!?
Mutta olo on fyysisesti ihan normi, joten toivotaan että ovis tulee jo tässä kierrossa. En tiedä mistä uusi kierto nyt pitäis laskea, jostain luin että km-päivä olis "eka kiertopäivä". En tiiä sitten. Hurahdin eilen ja hommasin netistä ovis+ raskaustestipakkauksen (kun halvalla sai ;) - ja ehkä myös siksi että meilä olis pitäny sillon olla eka neuvola-aika...). Lisäksi oon alkanut lipittää greippimehua ja ostin ylimääräisiä foolihappovalmisteitakin. Eilen pupuiltiin ekan kerran km:n jälkeen, ja JOS kierto menis tuon aikaisemmin mainitsemani mukaan, niin oviksen pitäis tulla viikonvaihteessa. Mutta huomenna pitäis saada nuo testit niin voi sitten seurailla tuleeko ovista vai ei. Lähinnä omaksi "huvikseni" niitä ostin, ja vähän tutkaillakseni miltä kehossa tuntuu kun ovis tulee (mulla ei edelleenkään oo hajua siitä...). Yritän olla ottamatta niistä sen kummenpaa stressiä. Tai niin ainakin yritän itselleni vakuuttaa. ;) Miehen kanssa voidaan kuitenkin pupuilla viikonvaihde joka tapauksessa vaikkei ovista kuuluiskaan, haittaahan siitä ei tietenkään ole. ;D Kai nää mun kaikki ennakkotoimenpiteet on sen varalta, ettei tunnu itsestä ettei oo yrittäny tarpeeks tai tehny jotain väärin.

Jaahas, vielä pitäis tää ja ens viikko jaksaa ennen lomaa. Kyllä on työteho ollu alhainen, voin kertoa! ;)

Täytyy tunnustaa että mä oon tosi huono lukemaan kaunokirjallisuutta. Ammattikirjallisuutta yritän ehtiä lukemaan töissä, mutta muuten en yksinkertaisesti jaksa lukea. Tai yleensä aloitan sen vuoden ainoan romaanin lukemisen ulkomaan reissulla, ja kun oon sen lukenut kotona loppuun, unohtuu mun "lukuharrastus" taas ensi kesään saakka. Muksuna tuli kyllä luettua Neiti Etsivät ja Tiinat ym. Ehkä se innostus taas jonkin ajan päästä syttyy, kun muisto tenttikirjojen pakkolukemisesta ei oo niin tuoreena muistissa...

Mekin ollaan alettu vähän enemmän katseleen noita perheasuntoja sillä silmällä. Esittelyihin asti ei olla vielä päästy, kun aina juuri sinä päivänä ollut sattumalta menoa. Asutaan myös pk-seudulla. Ehkä me floxin kanssa aletaan sitten törmäillä samoissa esittelyissä. ;D Me haluaisimme muuttaa kerrostalosta rivariin, vaikka tosiaan hinnoissa ne täällä päin ovat.

Nyt syömään.. Ihanaa kesäillan jatkoa! :)

Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia Laurelilta!! Ajatella, "hän" painaa jo melkein kilon. :)

Onko odottajilla muuten jo nimivaihtoehtoja mietittynä? Tai miksei haaveilijoillakin? Meillä on jo muutama nimi mietittynä. Saas nähdä tuleeko niitä ikinä oikeesti käytettyä vai päätyykö johonkin vallan muuhun nimeen.

Itse en ole vakuutusasioita kerinnyt miettimään, eli en osaa sanoa tuohon kyllä mitään. :)

Heippa!

Olipa kiva kuulla, että Laurelin vauvelilla kaikki hyvin! Hyvä myös, että Liinuskan fyysinen olo tuntuu ihan normaalilta. Tsemppiä yritykseen!

Me ollaan miehen kanssa mietitty noita vauvavakuutusjuttuja, ja varmaankin sellainen otetaan. Sehän pitää ottaa jo ennen vauvan syntymää, että on sitten heti voimassa. Olemme miehen kanssa molemmat tosi allergisia, joten on aika todennäköistä, että myös tenavasta tulee allerginen. Eli on ihan hyvä, että on sitten vakuutus olemassa. On kuitenkin kivempi käydä yksityisellä kunnon lastenlääkärillä / allergologilla kuin tk:ssa jonkun vastavalmistuneen luona. Ja jos muksu on yhtä allerginen kuin esim. mieheni vauvana oli, niitä käyntejä tulee vuodessa melkoinen pino.

Nimiasioitakin on mietitty, tai lähinnä minä olen miettinyt. Mies on enemmän sitä mieltä, että mietitään sopivaa sitten, kun tiedämme, miltä vauva näyttää :)

Ootte olleet niin aktiivisia kirjoittelun kanssa, etta jollen kanna korteani kekoon, jaan muuten kokonaan kelkasta. On kylla alyton kiire just talla viikolla, kun deadline painaa taas paalle. . Menee toissa varmaan vahintaan klo 21 yli tanaankin... Alkais jo loma!

Onnea Laureli hyvista uutisista! Meillakin on rakenneultra edessa ens viikolla. Vauvavakuutuksesta mun ei onneksi tarvitse huolehtia, kun mulla on tyon puolesta erillinen sairausvakuutus, joka korvaa myos jalkelaiset :)

Nimia on mietitty nyt vahan aktiivisemmin, kun sukupuoli selvis. Ei kylla kenellekaan sita paljasteta ennen syntymaa. On tarkoituksena loytaa nimi, joka olis vahintaan suomalainen, mutta mahdollisesti myos kansainvalinen. Ja sellainen jota mahdollisimman vahan tarttee tavailla, jos viela ulkomailla jatketaan elamista. Yllattaen mies ei valttamatta halua nimea omasta maastaan, ja sehan mulle sopii. Meidan tarttee ilmoittaa nimi 3 paivan kuluessa syntymasta, joten siina ei paljon jaa aikaa tarkkailla minkanimiselta vauva nayttaa ;-)

Lukemisesta - ma luen aika kausiluontoisesti, joskus innokkaammin. Nyt on ollut pari kk tyon alla Sofi Oksasen Stalinin Lehmat, jota on onneksi jaljella enaa muutama sivu. Alussa kirja oli ihan mielenkiintoinen, mutta siihen erikoisuuteenkin tylsyin jossain vaiheessa. Piti vain lukea, kun tunnen kirjailijan parin vuosikymmenen takaa. Muuten luen aika paljon englanniksi, ja sellaisia tunnetuimpia teoksia (yrittaen sivistaa itseani :) Mies lukee ihan hulluna, ja valilla tuntuu, sen takia munkin pitaa. Miehella on tosin aikaa paivittain lukea 25 min tyomatkalla julkisissa, mun 5 min kavelymatkalla ei paase lukemaan.

Meilla on kanssa asuntoetsinta paalla. Yritetaan ehka saada ostettua nykyista vuokra-asuntoamme, tai jos se ei onnistu, katsellaan markkinoilta. Hirmu vahan on ollut viime aikoina tarjolla sopivan kokoisia pienelle perheelle sopivia asuntoja. Ja hinnoista en viitsi edes mainita, lainaa tarttee ottaa niin paljon, etta seuraavat 25 vuotta menee sita maksellessa, vaikka saastojakin on kertynyt 20% arvioidusta hinnasta. Joskus se on kuitenkin repaistava, vaikka kipeeta tekiskin.

Kavin aamulla gynella kuukausittaisessa tarkastuksessa. Kaikki oli hyvin, painoakin tullut vain 1.5kg alusta. Pitaiskohan alkaa syomaan enemman? Sita painoa kuulemma tulee sit jossain vaiheessa, eli ei tartte valttamatta olla huolissaan. Laakari ei kovasti suositellut automatkailua Suomeen... kuulemma saattaa siina vaiheessa olla mulle kivuliasta istua monen paivan ajan autossa. Saa nyt nahda sit miten tehdaan. Riippuu edelleen niista naima-aikeista, etta milla aikataululla pitaa ehtia Suomeen paperisotaa kaymaan ja kauanko tarttee viipya, etta saadaan hommalle sinetti.

On muuten hurja helle taallakin, jaateloa menee parikin kertaa paivassa :) Jaksakaahan hyvin!

Niin ja unohtui teille kertoa jo aiemmin, etta Popen ja Lenakin ohjeistuksella kavin ostamassa vauvalle vaatteita viikonloppuna, aina 18kk ikaan saakka :) Alennusmyynneista tarttui kaikkea kivaa esim ensi kesaa ajatellen. Ostin vahan summamutikassa, yrittaen haalia eri kokoja, eri malleja ja eri varejakin. Viela tarttee ihan ekoiks kuukausiksi vahan lisaa alusvaatteita - kietaisupaidat ja erilliset potkuhousut ovat kuulemma helpoimpia kaytannossa. Ostin myos yhden mekon, sopot ensikengat, samettihaalarit, farkkusortsit ja muuta 'kivaa'. Eli kylla se tasta, olen paasemassa pelkojeni yli. Varsinaisia vauvatavaroita ei ole viela mitaan, niihin pitaa paneutua seuraavaksi.

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua. Muistankohan kommentoida edes osaa asioista...? Tosiaan viikon päästä olis tarkoitus mennä naimisiin. Huomenna on se neuvola, jossa selviää onko minusta lentäjäksi enää... Jos raskaus on sujunut normaalisti (kuten mulla) mitään estettä viikolla 30 lentämiseen ei pitäs olla. Silti pelottaa, jos lääkäri huomenna huomaa, että kohdun suu on avautunut tai lyhentynyt. Eli ei tule todistusta, jos on riski ennenaikaisesta syntymästä. Mutta kaikki pitäs olla ok, silti pelottaa.

Kiva, että yrittäjiä on tullut lisää joukkoomme! Toivotaa pikaisia plussatuulia!

Mullakin on ihan törkeä närästys välillä. Koko torvi vatsalaukusta kurkkuun on aivan tulessa. Mulla närästystä helpottaa piimän juonti. Sitä juonkin varmaan litran päivässä. Siten ei oo tarvinnut närästyslääkkeitä syödä. Apteekin käsikaupan närästyslääkkeet sopii raskaanaoleville myös. Neuvolatäti suositteli mulle Cavisconia (olikohan noin se nimi?). Se auttaa myös, jos piimä ei vie närästystä pois.

Me ollaan otettu jo vauvavakuutus. Se pitää ottaa 3 kk ennen laskettua aikaa. Sen vakuutuksen voi sitten lopettaa, jos tuntuu, että tarvetta ei ole. Halutaan turvata pienokaisellemme varma hoito, jos hänellä jotain on. Vakuutus korvaa esim. maitoallergian takia ostetut soijamaitovalmisteet jne. Kiva viedä jonottamatta yksityiselle, jos jotain tulee, eikä "arvauskeskukseen". Suosittelen kyllä ottamaan!

Vaikka käsitöitä paljon teenkin, en opeta koulussa työni puolesta tuntiakaan ko. ainetta. Olen pääasiassa musiikin ja liikunnan ope. Nyt sain valmiiksi tilkkupeiton pikkuielle sekä anopille ompelin pinnasängyn suojuksen ja uudet verhot meidän ja vauvelin huoneeseen. Aikaahan mulla nyt lomalla on...

Tänään on juostu tukkaputkella tekemässä hankintoja matkaa varten... Videokameraankin investointiin, jotta saa ikuistettua ne häät ja sit myöhemmin pikku tytttömme elämää filmille. Ostin myös uuden matkalaukun, sellaisen, jota ei tarvi ollenkaan kantaa, vaan saa vedettyä. Kantaminen ja nostelu aiheuttaa mulla niitä harkoijussupistuksia jo.

Tää kuumuus alkaa tosiaan olla aika tukalaa. Edellisinä kesinä olen niin nauttinut kuumuudesta, nyt toivon vain, että viilenisi! Tää patteri mahassa lämmittää ja paljon!

Mä oon kanssa lukenut kaikki Torey Haydenin kirjat, tosi hyviä. Suosittelen myös niitä Liza Marklundin Uhatut kirjaa. Siihen on vielä kaksi jatko-osaakin. Ne oli kans hyviä. Itse luen myös paljon keskitysleireistä ja juutalaisvainoista kertovia kirjoja. Yksi hyvä, mutta tosi järkyttävä kirja oli Poika raidallisessa pyjamassa. Siitä on talvella ilmestynyt leffakin. Parhaillaan työnalla on Simo Frangenin ja Rosa Meriläisen päiväkirja "nollasta ykköseksi". Sopii hyvin meille vauvailijoille. Isä ja äiti kertovat kirjassa päiväkirjamaisesti omia ajatuksiaan vauvan odotuksesta ja sitten siitä, millaista elämä vauvan kanssa oli nolla vuotiaasta yksi vuotiaaksi.

Kiva, että Laureli ultrassa kaikki oli hyvin, ja "standardivauva" on tulossa. :)

Meillä on nimi jo päätettynä tytölle. Pitkään mietittiin, mutta lopulta keksittiin sellainen harvinainen, mutta kumminkin suomalainen nimi. Mulla ja miehellä rajaa valintoja se, että molemmat työskentelee opeina ja me tunnetaan ihan hirveä määrä lapsia ja ylipäätään ihmisiä. Ei halua omalle lapselleen nimeä, josta tulee joku oppilas (ainakaa vaikea sellainen) mieleen. En usko, että enää sitä vaihdetaan. Kutsutaankin nyt aina masuasukkia sillä nimellä. Nimi pysyy salassa ristiäisiin saakka...

Nyt lähti käyntiin 8. raskauskuukausi. Hui, justhan mä vasta jännäsin teidän kanssa, että onkohan tuolla mahassa elämää ja miksi menkat on myöhässä! Kohta se jo syntyy... iik! Pitäkäähän ystävät mulle peukkuja, että lääkärikäynti tuottaa toivotun tuloksen ja että masukin kanssa kaikki menee hyvin matkalla!

pope + 28+2

Vilkasta keskustelua, kiva kiva :)

Voi Talitinttinen, koitahan saada hampaasi kuntoon! Toivottavasti kipu ei palannut puudutuksen jälkeen. Onneksi oli sentään hyvät ilmat viettää saikkupäivää :) Minne päin ootte suuntaamassa lomareissulle? Joko oot saanut ovisplussan? Peukut pystyyn, että se sieltä tulee pikimmiten! Ja siitä sitten plussaputki muutenkin auki.

Täytyy sanoa, että ennen näille palstoille rantautumista en ollut kuullutkaan oviskivuista, mutta sitten kun tiesin niistä, niin eikös ne iskeneetkin pahemman kerran (tai ainakin niin luulen) viime kierrossa. Luulin jo, että mulla on umpisuolentulehdus, kun niin toispuoleisesti alavatsaa särki. Ei kyllä tosiaan ollut seksi ekana mielessä silloin :)

Noista hampaista tuli mieleeni, että eikös raskausaikana joudu käymään sekä tuleva äiti että isä hammaslääkärissä? Mitä siellä tehdään?

Minäkin kuulun tuohon ei-heppahullujen porukkaan, eli niin hevoskirjat kuin -tallitkin on vieraita. Jotenkin se meni multa ihan ohi, vaikka muutama meidänkin luokalla oli aivan intona hevosista. Äiti varmaan salaa huokaili helpotuksesta, kun on tosi allerginen eläimille ;) Vihreä varis kuulostaa etäisesti tutulta, mutta en kyllä sen tarkemmin muista, että oonko niitä lukenut. Minkä tyyppisiä kirjoja ne oli? Ja Lenaki, oon kyllä samaa mieltä Danille Steelistä, samaa rataa joka ainut kirja. Jos ei jotain sanaa ymmärrä, niin sen pystyy kyllä arvaamaan juonen perusteella :D

Onnea Floxille, Liinuskalle ja Ms. Feelgoodille asunnon etsintään! Siellä pääkaupunkiseudulla on kyllä asunnoilla huimat hinnat :( Ms. Feelgood taitaakin asua ulkomailla, asutteko kaupungissa vai maaseudulla?

Ihanaa, että Laurelin ultra sujui hyvin! Aika iso on jo sinun pikkuisesi :) Minäkin oon tuota vakuutusasiaa joskus miettinyt (vaikkei ole niin ajankohtaista ollutkaan), ja luulen kyllä että tositilanteessa voisin ottaa sellaisen vakuutuksen, joka otetaan jo ennen vauvan syntymää. Itselläni on ollut semmoinen, ja oli kyllä kiva, kun pääsi aina erikoislääkärille nopeasti, kun jotain vaivaa tuli. Mulle tuli vielä melko paha migreeni joskus 12-vuotiaana, ja vakuutus korvasi kalliit lääkkeetkin 18-vuotiaaksi asti. En oo kyllä tarkemmin tutkinut noita vakuutusehtoja, että saako edelleen noin kattavia vakuutuksia.

Kiva kun meitä jännääjiäkin on useampi :) Minäkin hurahdin kai hiukan tänään ja kävin apteekista ostamassa foolihappoa. No, ei siitä varmaan mitään haittaakaan ole :) Muita "vippaskonsteja" ei ole tarkoitus käyttää vielä tässä kierrossa, pupuilua joka toinen päivä, katsotaan johtaako se mihinkään.

Mitään nimiä mulla ei sen kummemmin ole mielessä, tosin nyt oon vähän alkanut kuulostelemaan eri nimiä kuullessani, että olisko se kiva nimi omalle lapselle. Haluaisin että lapsella olisi suomalainen nimi, joka ei olisi aivan tavallisin mahdollinen, muttei kuitenkaan mikään aivan erikoinenkaan. Minäkin oon ope, ja kuten Pope sanoi, kaikki (ainakin hankalien) oppilaiden nimet on pois laskuista.

Ms. Feelgoodillahan on ollut oikein kunnon shoppailumeininki :) On varmaan kyllä ihanaa ostella vaatteita tulevalle pikkuiselle. Kuulostavat tosi söpöiltä nuo ostoksesi!

Popella onkin jännät paikat huomenna, peukut pystyssä täällä, että lupa lentämiseen tulee! Eiköhän kaikki suju aivan hyvin. Oot jo tosi pitkällä maha-asukin kanssa! :)

Moiks! Täällähän on ollut hurjan puheliasta sakkia.
Uskomatonta, miten nopeasti aika menee! Vastahan Pope täällä jännäsi plussaa ja nyt on kohta jo synnytys käsillä. Jännää! Onnea lentoluvan hankintaan!
Laurelillakin on jo iso kyytiläinen matkassa :)
Mites Ms.Feelgood - montako viikkoa on kasassa? Ja ketäs kaikkia täällä olikaan onnellisesti jo odottajissa..?

Itse en harrasta lukemista (paitsi aikakauslehtien lukemista), omaa pihaa ei ole eikä parvekekasvattelu oikein nappaa. Käsityöt ei ole ollu mun juttu ikinä, enemmänkin olen tykännyt leipomisesta, joka tosin on sekin jäänyt jostain syystä... Me asutaan toistaiseksi pk-seudulla, mutta haaveillaan muutosta jonnekin rauhallisempaan paikkaan. Haluisin niiiiiiin oman talon!

Meillä on kyllä pupuilut jääneet toistaiseksi ihan täysin, mulla kyllä haluja riittäisi mutta mies haraa vastaan. Mikä ihme sillä nyt on!? Hermohan tässä menee. Olisi kiva edes yrittää niin olisi jotain jännäämistä! Ymmärrän kyllä hänen työpaineet, toisaalta hänellä kyllä innostusta riittää jäädä valvomaan kun minä jo menen sänkyyn. Vihjailutkaan ei auta, pitäisi varmaan siirtyä suoraan toimintaan!

Onko muiden haaveilijoiden miehillä havaittavissa muutoksia sänkykäytöksessään?

elliisa kp8

Huh, onpas tänne tullut tekstiä! Lukemassa olen yrittänyt käydä joka päivä mutta kun on olevinaan niin kova kiire koko ajan ettei muka ehdi istua rauhassa alas ja lukea ja kirjoittaa ajan kanssa tänne. Toivottavasti muista kaikki jutut mistä olette kirjoitelleet... Tässä siis kommentointia ja omanapaisuuttakin, onneksi sen on täällä sallittua;).

Aivan ensimmäiseksi onnea kaikille asunnon etsijöille, itsekin kuulumme saman porukkaan. Meillä asunnon etsiminen alkoi reilu vuosi sitten, löysimmekin kivan ja olimme tehneet ostopäätöksen kun saimme huonoja uutisia miehen työpaikalta, eli ne lomautusuutiset. Lomautusten pituudesta ja niiden jälkeisestä mahollisesta irtisanomisesta kun ei ollut mitään tietoa niin oli asunnonostot pakko laittaa jäihin ja odotella. Nyt on lomautuksista kärsitty, niitä on tulossa vielä lisääkin mutta irtisanomisesta ei ole toistaiseksi luunut mitään. Toivottavasti ei kuulukaan. Minä haluaisin rivitaloasunnon (mies kahdenvaiheilla rivitalo vai omakotitalo), pääty on ehdoton vaatimus josta ei tingitä eikä bussireitin välittömässä läheisyydessä. Huonounisena bussireitti on vihonviimeinen sijaintipaikka, asuimme sellaisen vieressä nyt. Onhan se kiva ttä bussipysäkille pääsee hetkessä mutta yöllä 3.40 bussin ääneen ei ole kiva herätä kun sen jälkeen ei nukahda.

Ihanan kuuloisia pihoja teillä, itse ei-niin-viherpeukalo-tyylisenä ihmisenä minulle riittäisi pienehkö piha jossa oman mielenvirkeydeksi voisi kasvatella joitakin HELPPOJA kasveja, yrttejä ja kukkia sekä syksyllä hieman haravoida. Lumityöt kuuluu miehelle...:)

Mä harrastan aktiivisesti liikuntaa omalla ajallani sekä liikun paljon työajallani ammattini vuoksi. Harrastan lajeja laidasta laitaan, ainut missä en ole "hyvä" eli toisinsanoen en pidä siitä erikoisesti, on juoksu. Mun ruumiinrakenteeni, eli kohtalaisen lihaksikas, ei oikein sovi siihen, olen liian raskastekoinen sellaiseen gasellimaiseen pitkäkestoiseen liitämiseen joten lenkkeilen sen mikä aerobisen kunnon kannalta on tärkeä ja that's it. Sukellan (voikohan sitä tehdä raskaana, en ole vielä selvittänyt), ratsastan, rullaluistelen, spinnaan ja pyöräilen sekä käyn kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa oman ohjaamisen lisäksi. Hiki tulee vähintään kuusi kertaa viikossa ja mikäs sen mukavampaa. Kaikki liikkuu sen verran kun hyvälle tuntuu, mull saattais toki riittää vähmepikin toisinaan, yleensä tulee liikuttua kyllä enemmän, mutta pääkoppa vaatii nollausta päivittäin.

Käsitöissä olen surkea ja kateellisena kuuntelenkin täällä teidän kastemekon ym. tekemisiä. Osaan kuitenkin ommella jotakin, ainakin verhot, mutta mikään missä tarvitaan lankaa ja puikkoja ja tai virkkuukoukkuja ei onnistu ikinä. Saan aikaan vaan hirveän kasan solmuja ja hikisen lankamyttyrän...

Luen aika paljon, lomalla täytyy olla aina kasa dekkareita ja pari hömppäkirjaa tasapainottamassa. Parhaimmat dekkarit mitä olen koskaan lukenut on ollut Stieg Larssonin Pilvilinna- trilogia, suosittelen ehdottomasti tutustumaan. Parhaimpia dekkaristeja mielestäni ovat pohjoismaalaiset (ruotsalaiset erityisesti). Hömppäkirjoista viimeksi olen lukenut Himoshoppaaja- sarjaa, ihan kiva, ei ainakaan aivot rasitu. Luen myös ammattikirjallisuutta, vaihteleb´vasti tosin, joskus tulee kahlattua oman alan opuksia läpi suuremminkin, joskus taas ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta niin se kai on kaikilla. Olen ajatellut aloittaa opinnot avoimessa yliopistossa syksyllä, saa nähdä miten käy...

Mukava kuulla että kaikki odottajat voivat hyvin. aika on todellakin mennyt nopeasti, musta tuntuu että Pope+ paljasti vastaa äskettäin Suuren Uutisen ja nyt loppusuora häämöttää. Toivottavasti saat sen lentoluvan bd! FG:n hääsuunnitelmat kuulostavat kivoilta, toivottavasti onnistutte saamaan paperisodan ajoissa läpi.

Nyt rupeaa muisti pettämään, en enää muista mitä kaikkea piti kirjoitella mutta onhan tuossakin jo paljon, toivottavasti jaksoitte lukea. Mukava kuulla että koko meidän porukka voi hyvin ja uusia yrittäjiä on mukana. Nyt kun saataisiin sen plussaus käyntiin oikein ryminällä, voisimme Tinttisen kanssa liittyä mukaan oiken mielellämme, vai mitä Tinttinen? Kiitos Tinttinen kun tarjoat tukeasi, lomalla, joka muuten alkaa ensi ma, taidankin kirjoitella sinulle kun toivottavasti aikaa on enemmän ja saa rauhoittua. Mulla on kahden vkon päästä verikokeet ja simojen uimatestit sitten elokuussa. siihen asti rentoa meininkiä ja pupuilua silloin kun hyvältä tuntuu...toisinaan varmaan liikaakin....

Mukavan lämpöisiä kesäpäiviä kaikille, palaillaan!!

Pakko vastata elliisan kysymykseen vielä että ON! No osittain meillä johtuu käytösmuutokset (ihan kun koiralla, hih!) työtaakasta joka tällä hetkellä ennen lomaa on kasautunut mutta se kysely "onko nyt NE päivät" ja "tänään ei voi kun eilen just, ei ne oo valmiita", välillä ärsyttää. Mä kun olisin valmis...

Ja ainiin, me asutaan eteläsuomessa, kohtuukokoiswessa yliopistokaupungissa. Ollaan molemmat läheltä kotoisin, itse olen muuttanut pois kotoa tähän kaupunkiin 16v.

Juu, vakuutukseen päädyttiin täälläkin. Toisaalta olen sitä mieltä, että tämän yhteiskunnan pitäisi huolehtia kaikista samalla lailla ja heti, mutta minkäs teet kun päättäjät koko ajan leikkaavat määrärahoja myös terveydenhuollosta, se on hirvittävää. Ja ihan oikein mies sanoi, etten sillä mitään voita, vaikka boikotoisinkin vakuutuksia. Ja sääliksi käy ne vauvelit ja äidit, kun joutuvat jonottamaan tuntikaupalla päivystyksessä jollekin yleislääkärille joista luultavasti ei edes ole apua. Tai minulla ainakin on aika huonoja kokemuksia päivystyksestä. Että näin, toivottavasti ottavat meidät vakutuksen piiriin tämän käsiasian takia, mutta eiköhän.
Juu, hammaslääkärillä kävin sekä minä, että mies. Ihan normitarkastus se oli ja sit tarvittaessa jatkotoimia.
Minäkin haaveilen omasta asunnosta, toistaiseksi se on vain haavetta, meidän alallamme on kovin hankalaa saada vakityötä eikä vielä tiedetä halutaanko jäädä pysyvästi näin kauas isovanhemmista ja ystävistä.
Se Larssonin trilogia on tosi koukuttava. Kamala, mutta sitä ei voi laskea käsistään!

Heip!
Jopas tänne olikin tullut juttua! Jee! Kivaa, kun on paljon luettavaa!

Ihanaa, että Laurelin ultrakuulumiset oli hyviä. Ja melkein kilon mukelo! <3 Ihanaa. Aika iso jo. :) Niin se aika vaan kuluu nopeasti. Mutta miten ihmeessä Pope voi olla jo noin pitkällä. Vastahan se plussa tuli. Ja toivottavasti tulee nyt sitten lentolupa.

Ms. Feelgoodilla on tosiaankin ollut kivat shoppailut! Tuulostaa oikein ihanilta nuo hankinnat. Aika monet tuntuu tekevän isommat hankinnat (sänky, hoitopöytä,...) vasta vauvan synnyttyä. Äitiyspakkauksella kuulemma pääsee aika pitkälle. Onko näin?

Minäkin olen jo miettinyt potentiaalisia nimiehdotuksia. Olen harrastanut tätä jo vaikka kuinka kauan! Olen erityisen paljon pohtinut sitä, että antaisinko lapselle toiseksi tai kolmanneksi nimeksi oman etunimeni, siis jos tulisi tyttö. Tämä minun nimeni on sellainen, että se kuuluu muutaman lähisukulaisen nimilitaniaan (esim. serkkuni toinen nimi, hänen vanhimman tyttärensä toinen nimi). Jotenkin tuntuisi hassulta, jos tätä nimeä ei antaisi omalle lapselle, jos siis tulisi tyttö. Taitaisi tulla nimilaki esteeksi, jos koettaisi pojalle antaa. ;D

Kirjoista vielä... Tuota Himoshoppaajaa olen minäkin suunnitellut lukevani. Olisi juuri sellaista söpivaa kevyttä luettavaa vastapainoksi kaikella "raskaalle" opiskeluihin liittyvälle luettavalle. Pitäisikin piipahtaa kirja-alessa. Olen katsellut yhtä englannin kielistä neulekirjaa. Jos se vaikka olisi hyvässä alennulksessa, niin sehän pitäisi ehdottomasti saada. Siinä olisi muutama kivan oloinen ohje. Täydellä hinnalla ei näitä neulekirjoja oikein viitsi ostaa, kun hyviä ohjeitahan saa useasti netistä ilmaiseksi.

Hauskaa, jos Liinuskan kanssa törmätään asuntoesittelyissä. Olikos vielä joku muukin asunnon etsijä täältä päin...? Pitäisiköhän laittaa punainen kukka rintaan, että tunnistettaisiin. :p

Mukavaa kesäpäivää kaikille!

Olipas taas tullut viestejä! Mukavaa kun juttua riittää! Kohtahan on jo tän meidän ketjun vuosipäivä. Kävin tuolta ketjun alusta katteleen, kun rupesin miettiin, että kauankos tässä on nämä vauva-asiat olleet aktiivisesti mielessä. Elokuun 15. päivä siis tulee vuosi viestittelyä täyteen! Pitää kotona syödä vaikka kermaleivos sen kunniaksi!

Me päädyttiin tuohon asunnon ostoon vuosi sitten. Tuska päästä pois kaupungista oli kova. Eli me hujahdettiin pois sieltä pääkaupungista ja vähän kauemmas muutettiin. Vaikkakin töissä edelleen siellä käydään. Onnea kaikille asunnon metsästäjille, toivottavasti löytyy juuri Se Oma Koti!

Mie muistan kans nuo vihreä varis -kirjat! Himoshoppaajat luin tässä keväällä ja ah ne on niin ihanan hömppää. Aivot narikkaan ja varmaan unohtuu kaikki murheet!

Hienoa oli kuulla Laurelin hyvät uutiset! Ja Popen maha alkaa varmaan olla jo tosi muhkea! Sehän syntyy jo kohta, ja tosiaan tuntuu ihan eiliselle kun täällä ekoja jännäyshetkiä elettiin kaikkien kohdalla! Kyllä aika menee nopeeta. Toisaalta, omalla kohdalla se aika kans juoksee... Mutta jospa tämä meidän täsmäisku tuottaisi tulosta.

Eli tänään tikkuun tupsahti ovisplussa, joten peitto heiluu. Saa mies kulta varoa kotona kun yritän sen joka käänteessä kampittaa. Mie oisin joka käänteessä tekemässä taikoja peittojen välissä ja vaikka keittiön pöydällä, mutta... Yhdyn edellisiin puhujiin! Mutta en valita, meillä on kuitenkin erittäin viriili ja villi salainen elämä... ;)

Enää kaksi päivää jäljellä lomaan!

Hei!
Minä olen taas lähdössä maalle nettiyhteyksien ulottumattomiin joten vähään aikaan en täällä pyöri, mutta pitäkäähän palsta pystyssä! Ja tsemppiä peitonheilutukseen Tinttinen ja muut!
Vai jo te olette vuoden kirjoiteleet, mietinkin, että millonhan tämä ketju on alkanut, itsehän liityin vasta sillon joulun tietämissä.
Joku kyseli laskettua aikaani, se varmistettiin nyt ultrassa siis 5.10 olevaksi eli perästä tullaan. Pope, varo vaan, kohta saan sinut kiinni ;)!
Lokoisaa lomaa lomailijoille ja muille muuten vaan mukavaa oloa!
Laureli, joka tosiaan toivoo, että helle helpottaisi, huoh!

Joku kyseli taannoin onko mitään oireita ja sanoin että ei. Jos nyt ihan väkisin haluan keksiä jotain niin rinnat on arat ja turvonneen oloiset, alavatsakin vähän pömpöttää, mutta itse kyllä syytän kesämässäilyä ja kuumaa ilmaa molemmista. Kuumuus ja syöpöttelyhän tunnetusti turvottaa. Sitten vielä väsyttääkin koko ajan, se varmaan johtuu kuumasta säästä ja liian lyhyiksi jääneistä yöunista. Eiliset treenit meinasi mennä ihan plörinäksi, kun haukottelin koko alkulämmittelyn ajan, silmä meinasi väkisin lupsata vaikka viriteltiin vauhdikkaita akrobaattisia temppuja.
Nyt olisi seuraavana vuorossa tavallista varhaisemmat treffit nukkumatin kanssa että ei tarvitse haukotella huomenna töissä.

Heipparallaa!

Elliisa kyseli miesten haluista :) Meillä mies on yleensä ollut enemmän kuin halukas, minä taas en aina ihan yhtä paljon, joten nyt on siinä mielessä mennyt tosi mukavasti. Mies tykkää kovasti tästä joka toinen päivä -menosta. Ei silti, ei itsellänikään ole kyllä valittamista :) Eikun suoraan toimintaan vaan Elliisa, jos muu ei auta :D

Pre, kävipä teillä kurjasti tuon asuntokaupan kanssa. Oon kuullu vastaavia tapauksia muitakin :( No, toivottavasti ne työt siitä lisääntyvät ja sopiva asunto löytyy. Kateeksi käy muuten tuo sun liikunnallisuus (ja pää joka vaatii liikuntaa)! Mulla oli jossain vaiheessa opiskeluaikana sellainen hyvä liikuntaputki (liikuntaa väh. 3 kertaa viikossa), mutta nyt on kyllä käynyt aika paha repsahdus. No tänään sentään uiskentelin jonkin aikaa ihan matkauintia :)

Talitinttiselle onnea täsmäiskuun ja Laurelille mukavaa maalaiselämää!

Miten Popelle kävi neuvolassa?

Heippa!

Onpa tullut paljon tekstiä, mukavaa! On kiva juttu, ettei ketjumme osoita hyytymisen merkkejä näin lomakautenakaan.

Pre, kun pohdiskelit sitä sukeltamista ja raskautta, niin tuli mieleeni, että ainakin muistini mukaan omalla sukelluskurssillani oli puhetta siitä, että sukellusta ei pitäisi harrastaa raskausaikana. Jos en vallan väärin muista, syy taisi olla se, ettei vereen liukenevan typen vaikutuksia sikiöön ole juurikaan tutkittu. Ja kai sitä yleensäkin suositellaan kaikista extreme-lajeista pidättäytymistä raskausaikana, ja varmaan sukellus sellaiseksi lasketaan. Oletko muuten sukeltanut kauankin? Mun piti valitettavasti lopettaa homma astman pahennettua, mutta tosi hieno laji se kyllä on!

On tosiaan hurjaa, miten aika juoksee! Vastahan iloitsimme ketjumme ekasta plussasta, ja pian saamme jo lukea ekan synnytyskertomuksen :) Toivottavasti porukkamme ei hajoa sittenkään, kun plussanneet ovat saattaneet vauvat maailmaan. Jotenkin teistä on tullut jo niin läheisiä, että minä ainakin mielelläni jatkaisin tätä jutustelua teidän kanssanne hamaan tulevaisuuteen saakka!

Tinttiselle ja miehelle hauskoja peitonheilutushetkiä! Kumpia tikkuja (vai molempia, niin kuin minä tohkeissani) muuten käytit?

Mites Popen neuvola meni - saitko lentoluvan?

Unohdin sanoa, että minäkin häippäsen jo tänään viikonlopun viettoon mökille, enkä välttämättä ole linjoilla (kannettavan yhteys temppuilee jatkuvasti siellä). Eli oikein aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!

Joo tosi mukavaa kun ihmiset jaksaa kirjoitella näin kesälläkin! Ja minäkin toivon ettei ketju hajoa, kun vauvelit syntyvät. Kiva kuulla synnytyskertomuksia ja elämästä vastasyntyneen kanssa. Tiedetään muutkin mitä odottaa! :) Juuri eilen tuli puheeksi työpaikalla, että paljon on sellaisia asioita raskaudessa tai synntyksessä tms., mitä ei vaan missään kerrota. Että hyvä kun asioista tulee naisporukalla aian välillä puhe.

Peukut täälläkin pystyssä että pope pääsee lentämään! Ihan mieletöntä että että olet jo noin pitkällä!

Sama juttu meilä nimiasioissa. Teen lasten kanssa töitä, ja ei osaa omalle lapselle kuvitella nimeä, josta tulee ikäviä fiiliksiä. Yks päivä päädyttiin mieehn kanssa katsomaan netistä nimilistoja ja matustelemaan kivoja vaihtoehtoja. Hauskaahan niitä on miettiä vaikkei vielä ajankohtaista olekaan. :)

Ms Feelgood, mä oon myös aloittanut lukeen tota Stalinin lehmät -kirjaa, mutta mulla jäi se kyllä kesken. Alkoi kyllästyttämään, kun tuntui että samaa asiaa jauhettiin eikä eteenpäin päästy, ja tyylikin tais olla erikoinen (mitä siitä nyt muistan, on mennyt jo vuosia kun kirjan aloitin). Ehkä se joku tulee luettua loppuun saakka, katotaan. ;)

Elliisa kyseli miesten haluista. Meillä on ollut samalla lailla ku Hannalla, eli mies on ollut aina se haluukkaampi osapuoli. Joten muutos on hänelle oikein mieluinen. ;) Pren mies oli kommentoinut että "ei ne oo valmiita", tarkoitti ilmeisesti simppoja. Just eilen luin artikkelin, jossa tutkimuksen mukaan jokapäiväinen ejakulaatio itse asiassa parantaa sperman laatua, joten ei ole tieteellistä syytä pantata niitä simppoja kuten joskus on väitetty. Eli eikun peitot heilumaan! :)

Mulla saapui eilen tilaamani testit, tänään alkaa tikutus. Ja peitonheilutussessiot, tuntuu että omatkin halut on jotenkin kasvaneet. :D Musta pillerit vei haluja joten mukavaa kun kroppa reagoi luonnollisella tavalla.

Pre, hyvä vinkki ettei asuntoa kannata ihan bussipysäkin vierestä hankkia. Ei tosiaan varmasti päivisin niin haittaa, mutta mäkin olen niin herkkäuninen, että kaikki mahdolliset häiriötekijät on suljettava pois.

Sukelluksesta tuli mieleeni, että ollaan varattu häämatka, lähetään Karibian suuntaan. Siellä on tietty nämä vesiharrastukset suosittuja. Mutta jos sattuisinkin olemaan jo silloin raskaana, niin ainakinhan sitä voisi snorklata. Sukellusta en oo koskaan koittanu (paitsi uima-altaassa mutta siinäkin vain koitettiin varusteita ja uitiin naama vedessä). Mua jotenkin ahdisti jo toikin, ja jotenkin pelkään sukeltamista... Joten ei sinänsä niin haittaisi vaikka jäisi multa väliin. Voisin vallan mainiosti vaan kasvatella masua rannalla alkoholiton drinksu kädessä ja katsella kun mies sporttailee munkin edestä. :D Mutta joo, ei mennä nyt asioiden edelle. Ties kuinka monta vuotta tässä vielä menee.....

Hyvää mökkeilyä naiset! Mekin suunnataan viikonloppuna lyhyellä mökkireissulle. Jospa sen talviturkinkin uskaltautuisi silloin "jo" heittämään.. :)

Juu, peittoa heiluteltu! Nyt vaan peukut pystyyn, että se tuottaisi toivotun tuloksen. Käytin tikkuja sillai, että ensin niitä liuskoja ja ja digitaalisia sitten kun olin jo melko varma, että parin päivän sisällä plussa tulee. Tästä kierrosta näyttää tulevan vähän pidempi, ovis oli pari päivää myöhemmin kuin aiemmissa kierroissa. Saattaa noilla hampaaseen syödyillä särkylääkkeillä olla jotain tekoa asian kanssa.

Minä kans muistelen jostain lukeneeni, että sukellus olisi kiellettyjen harrastusten listalla raskausaikana. Syytä en muista, mutta kannattaa varmaan tarkaa asia ennen veteen menoa.

Toivottavasti Popelle heltiää matkustuslupa neuvolasta!

Juu, toivotaan, että jengi pysyy kasassa, vaikka vauvoja putkahtelisikin maailmaan! Tää meidän porukka on kyllä ihan mainio. Joskus on käynyt mielessä, että olis kiva perustaa jokin vähän yksityisempi foorumi, jossa vois vielä vapaammin puhua, mutta sitten uudet eivät joukkoon löytäisi. Kahteen paikkaan kun keskustelu ei kuitenkaan pysy yllä.

Toiseksi vika työpäivä ennen lomaa!!!! Ketuttaa olla tällaisella säällä jumissa sisällä toimistossa. Tällaisina aikoina kaipaan takaisin vanhaan työhön, jossa olin lasten kanssa koko ajan. Silloin sai olla ulkona ja pelata ja nauttia kesästä eri tavalla kuin nyt toimistorottana.

Mutta lomalaisille aurinkoista päivää ja työn raskaan raatajille jaksamista!

Johan on ollut täällä vilkasta! Kiva, että Laurelin vauvalla asiat hyvin ultrassa! Mites Popen neuvola?

Kirjoista vielä, että vihreä varis -sarjassa oli monenlaisia eri kirjoja. En kyllä nyt kuollaksenikaan muista mitä kirjoja, mutta muistan, että aktiivisesti niitä lainasin kirjastosta joskus ekaluokkalaisena. Täytyykin lainata noita Stieg Larssonin kirjoja, oon myös aikaisemmin kuullut niitä kehuttavan. Muuten, jos tykkäätte Himoshoppaaja -kirjoista, niin samalta kirjailijalta on yks tosi hauska kirja "Salaisuuksia ilmassa". Naureskelin ja hihittelin ihan ääneen, kun luin sitä kirjaa! Mies katseli vierestä ja ajatteli, että nyt toi nainen on tullut hulluksi...

Joo, mulla kans nimivaihtoehtoja on karsiutunut runsaasti pois viime vuosina johtuen juuri hankalista oppilaista. Ei olisi kiva antaa sellaista nimeä, joka muistuttaa jostain rasittavasta tapauksesta... huoh... Ootko Hanna luokanope?

Voi, ollapa tuollainen liikuntainto kuin Prellä! Välillä tulee liikuntakausia, jolloin tekee ahkerammin ja sitten taas lopahtaa...

Koska Liinuska ootte lähdössä häämatkalle? Voi että mä rakastan Karibiaa... Meettekö all inclusiveen?

Talitinttiselle onnea täsmäiskuun!!

Yhteistyössä