Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jee, posti oli tuonut testin tänään laatikkoon! Huomenna aamulla testaan sitä ensimmäisen kerran. Saa nähä miten osaan tulkita tulosta...

Toivottavasti meidän odottajilla on kaikki hyvin!

Hei kaikki! Tulin just sieltä gyneltä, ja ainakin tällä hetkellä ultran mukaan kaikki on suht koht kunnossa. Istukan alla on verenpurkauma, ikään kuin mustelma, ja vuoto johtuu siitä. Alkio on kiinnittynyt kohtuun, ja gyne sanoi, että kun oikein tarkkaan katsoi, voi olla, että hento sykekin näkyi. Eli keskenmenoa ei ole ainakaan vielä tapahtunut. Nyt vain pitää ottaa rauhallisesti ja toivoa parasta. Menen viikon päästä kontrolliultraan. Sitten sykkeenkin pitäisi jo näkyä paremmin, jos on näkyäkseen. Voitte uskoa, että olen tosi helpottunut. Vaara ei ole vielä täysin ohi, mutta gyne sanoi, että ihan positiivisella mielellä voin olla.

Olette ihania, kun olette olleet niin huolissaan. Kiitos teille tuestanne!

Mitenkäs Lenaki ja Laureli jaksavat? Popen vatsakramppi oli varmasti pelottava, mutta hyvä, että se meni pian ohi. Koskas aiot kertoa työpaikalla vauvauutisia?

Hyva juttu Pauliina! Olipas huojentavaa saada selitys heti. Oliko teilla puhetta, mista tuo verenpurkauma johtui, kauanko se siella tulisi olemaan, ja parantuuko itsestaan? Loppuiko sulla se vuoto eilen?

Me varmaan kaikki huokaistaan nyt helpotuksesta sun puolesta.

Lääkäri sanoi, että mustelma voi tulla esim. siitä, että kohtu kasvaa ja se työntää istukkaa, tai sitten kovasta fyysisestä rasituksesta. Vuoto voi kuulemma kestää nyt vielä joitakin päiviä, periaattessa sen mustelman kai pitäisi "valua" ulos. Eilen illalla tuli siis reilusti ihan kirkasta verta. Yöllä ei mitään, mutta tänään iltapäivästä on tullut jonkinverran ruskeaa vuotoa eli "vanhaa" verta.

Huh! Olipas huojentavia uutisia Pauliinalla! Aika jännä juttu tuollainen "mustelma". En ole kyllä koskaan tuollaisesta kuullut. Niin kuin en kyllä monesta muustakaan asiasta... Oli kyllä niin hyvä, että pääsit gynelle jo tänään, ettei tarvinnut miettiä asiaa kamalan pitkään! Saitko saikkua? Vai onko tämä sellainen juttu, että tarvitaan saikkua? Huh, olen huojentunut!

Ihana kuulla, että Pauliinalla kaikki hyvin! Se taisi siis olla juurikin tuota hematoomaa, mitä eilen sulle vaihtoehdoksi tarjosin ;-) Älä ole siitä huolissasi, ota vaan nyt rennommin. Mun kaverilla oli se ja se vuoti useita päiviä. Liikunta häneltä kiellettiin ja muutenkin piti olla hissukseen. Töissä kyllä kävi normaalisti jne. Hyvä tosiaan, kun pääsit jo tänään gynelle.

Mua niin edelleen hermostutti se sydänäänijuttu, että soitin tänään neuvolaan. Saan huomenna mennä uudelleen käymään siellä ja terveydenhoitaja yrittää tällä kertaa saada äänet kuuluviin. Oon kyllä varautunut siihen, ettei niitä kuulu, mutta sentään pääsee jonkun asiallisen kanssa juttelemaan siitä... Lääkäri puhui eilen niin hiljaa ja niin huonolla suomella, etten oikeesti meinannut ymmärtää sitä. Sitten kun kyselin jotain, niin rupesi ihan eri asioista puhumaan. Josko huomenna terveydenhoitaja ainakin saisi mielen rauhoitettua :-) Sitäpaitsi ajattelin, että voisi olla hyvä tarkistuttaa vielä verenpainekin, kun se huitelehti eilen ihan hirveän korkeissa lukemissa!

Taitaa Pope+ ne vauvan sykkeet vaihdella aika lailla ihan normaalistikin vai mitä sulle sanottiin niistä?

Migreeni vaivannut tänään... Ilkeätä, kun ei voi oikein lääkkeitäkään ottaa. Täytyis joku poppaskonsti keksiä.

Lenaki ja Pope, kommentoin nyt tuota sykejuttua. On ihan normaalia, etta syke vaihtelee alkion/sikion eri kasvuvaiheissa. Ma seurailen viikottain oman alkion kehittymista www.vau.fi sivustolta, jossa saa esiin nippelitietoa joka raskausviikkoa koskien. Syotat vain omat tietosi lasketun ajan laskuriin, ja esiintulevan sivun lopussa on linkki tamanhetkisen raskausviikkosi tietosivulle. Noilta eri raskausviikkojen sivuilta kay ilmi esim, etta sykkeet on normaalisti
viikko 7: 100-120
viikko 8: 130-160
viikko 10: 177
viikko 12: 150
Eli korkeimmillaan viikolla 10, jonka jalkeen lahtee laskuun. Popen lukema siis ihan normaali.

Hyva Lenaki, etta vaadit uutta tutkimusta huonon kokemuksen jalkeen!

Iltaa!
Aika jännä tuo masuvauvan sykkeen kehitys.

Noin sitä pitää Lenaki! Hyvä juttu, että sait uuden ajan. Oli kyllä ihan varmasti tosi ikävä kokemus tuo aikaisempi käynti. Niin... ja Lenaki migreeniin auttaa tutkitusti seksi! ;D Siinäpä sinulle oikein kunnon poppakonsti. ;D

Ja listaa...

Pre 3.4. YK5
Alice76, 27.4, YK4
Talitinttinen 30.4, YK 6
Papunen84 (yritys päällä)
Haaveileva Pu YK5
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Olipas mukava tulla tänne ja saada lukea hyviä uutisia! Ihanaa, että Pauliinan masuasukilla on asiat hyvin!

Hienoa, että Lenaki pääset takaisin sydänääniä kuuntelemaan. Toivottavasti jumputus nyt kuuluisi. Peukut on pystyssä!

Tänään ekaa kertaa tuijottelin sen sylkitestin tulosta, ja ainakaan minä en onnistunut mitään vielä näkemään. Mutta toisaalta ovis pitäskin olla vasta loppuviikosta tai ens viikon alussa. Eli mitään ei siis pitäskään näkyä. Huomenna ajattelin alkaa tikuttaankin, kun niitä on vielä kaapissa jäljellä. Näkee sitten osaako tulkita oikein sitä sylkitestiä.

Tosiaan hienoa Lenaki, että pääset uudelleen kuuntelemaan niitä sydänääniä. Täälläkin on peukut pystyssä, että teillä kaikki on niin kuin pitääkin. Tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

Jännä juttu tuo Tinttisen sylkitesti. Minä en sellaisesta ole kuullutkaan. Täytyypä tutkia asiaa netistä.

Vuoto on nyt loppunut, mikä on hyvä asia. Koko ajan on pieni jännitys päällä, alkaako se uudestaan. Hematooma voi ymmärtääkseni pahimmassa tapauksessa irrottaa koko istukan, ja sittenhän ei enää ole mitään tehtävissä. Mutta yritän olla murehtimatta turhia ja ottaa rauhallisesti. Saikkua en saanut, kun mun työ ei kuitenkaan ole fyysisesti rasittavaa.

Pauliina, mahtavaa, että kaikki on kunnossa! Tiedän todellakin sen kauhun, kun verta vaan valuu. Näinköhän minullakin olisi tuo samainen vaiva?! Minulla kyllä on tullut sitä verta useampaan otteeseen. Voi, kun pääsisin nopeasti sinne polille. Meillä ei siis ole omassa neuvolassa ultralaitetta. Doplerilla sydänäänet kuuluivat taas hyvin. Minä täällä kotioleilen, ulkoilen, lueskelen ja kokkailen. Työni on tosiaan fyysisesti raskasta ja olen myös helpotunut, ettei tarvitse nyt siellä olla. Välillä on kipuja, liekö niitä valesupistuksia. Pääsiäisen aikaan kutsua tutkimuksiin on varmaan turha odottaa, mutta toisaalta olen luottavaisella mielellä, tuntuu, että kaikki on hyvin ja mieli on rauhallinen. Eilen vähän jännitti, kun vuoto on tullut kahtena edellisenä keskiviikkona, nyt sitä ei kuitenkaan onneksi kuulunut. Kävin katsomassa kummilastani 7 kk, ja se pieni paketti tuntui niin lämpimältä ja hyvältä sylissä! Vieläkin välillä ihmettelen omien äidinvaistojeni heräämistä, tämä muutos on tullut todella äkkiä. Mukavaa pääsiäisenalkua itse kullekin!

Hematoomasta
Enpä ole ennen kuullutkaan moisesta, mahtavaa, että löysin palstan aiheesta, tuohan kuulostaisi loogiselta selitykseltä. Lääkäri ei kumma kyllä osannut oikeen sanoa sillon mihinkään mitään, nyt toivon entistä hartaammin, että pääsisin pikaisesti ultraan, jos se tosiaan on hematooma niin enhän minä töihin uskalla mennä riehumaan.

Toivottavasti pääset Laureli pian ultraan. Sais mielelle rauhan ja tiedon siitä uskaltaako töihin mennä.

Ihanaa!!!! Ulkona vähän pilkistää aurinko ja ihan kohta alkaa pääsiäisloma! Mie alan olla jo vähän loman tarpeessa. Huomaan olevani tosi väsyny. Nyt saa rentoilla, viettää aikaa kavereiden kanssa ja vaan olla. Vähän ajattelin alotella pihan kevättöitä pikkuhiljaa. Perkaan vanhoja penkkejä pois ja kuolleita kasveja. Jospa pian pääsis sitte uusia istuttaan!

Pääsiäisen aikana tulee välillä täällä piipahdettua varmasti kun ihan kotosalla ollaan, mutta kuitenkin toivottelen jo nyt kaikille iloista pääsiäistä! Ja nyt tähän yhteyteen sopii myös hyvin kulunut sanonta, että munarikasta pääsiäistä teille kaikille ja erityisesti meille yritteliäille!

He,Hee, joo todellakin munarikasta toivotaan :) Ovis varmaan su- ma käsillä, joten ajankohta on oikein sopiva munimiselle.

Kiva kuulla että Pauliinan vuodolle löytyi syy. En ole koskaan hematoomasta kuullutkaan, joten itse olisin ollut aivan paniikissa.

Ah, kerrankin on luvattu ihanaa auringonpaistetta kun on vapaata. Meinaan ulkoilla ja nauttia hyvästä ruuasta kaikkina neljänä päivänä.

Hyvää pääsiäistä!

Alice

Kävin tänään uudelleen sydänääniä kuuntelemassa, mutta eipä terveydenhoitajakaan niitä saanut kuuluviin :-( Kuulemma vilahti pariinkin kertaan lukemia 120-130 sykkeen välistä, mutta ne nyt varmaan voi olla mitä tahansa häiriöitä. Ja Ms. Feelgoodin listan mukaan ne pitäisi olla yli 170 luokkaa... No, nyt ei tosiaan auta muu kuin odotella ensi keskiviikon ultraan. Terveydenhoitajaa yritti kyllä rauhoitella, ettei näillä viikoilla ääniä saada kaikilta kuulumaan. Mutta kyllä tuo silti huolettaa.

Voi Lenaki! Olipa tosi ikävä juttu, ettei terkkarikaan saanut niitä ääniä kuulumaan. On varmasti hankalaa odottaa ensi keskiviikkoon. Itse ainakin nukuin toissayön vain pienissä pätkissä, kun mietin ja murehdin sitä vuotoa. Mutta yritä nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti (helpommin sanottu kuin tehty... kyllä minäkin joka kerralla veskiin mennessäni jännitän, että onko vuotoa tullut vai ei).

Pysy positiivisena Lenaki! Jos googletat sydanaanien kuulumisesta, niin esiin tulee kymmenittain vastaavia juttuja, joissa sydanaania ei ole saatu kuulumaan syysta tai toisesta. Ja paljon sinua myohemmilla viikoilla jopa. Jostain luin, etta doppleria suositellaan kaytettavaksi viikosta 12 eteenpain (aiemmin ei valttamatta loyda syketta), eli ethan ole edes viela ohittanut tuota rajapyykkia. Muista nyt, etta se sun varhaisultraaja merkkasi papereihin nahneensa sydamen sykkivan, eli varmasti kaikki on hyvin. Tietty viikon odottelu seuraavaan ultraan on tuskastuttavaa, mutta koita jaksaa!

Kiitos taas myötätunnosta teille :-) Täytyisi tosiaan nyt yrittää ottaa vaan rauhassa, mutta aivan varmasti pitkältä tuntuu tuleva viikko! Ja osaan kyllä Pauliina kuvitella, kuinka säkin jännität vessaan mennessäsi, että onko vuotoa. Aikamoisia huolenaiheita nää raskaudet voi tuodakin!

Heippa Naiset!

Ihanaa, kun on vapaapäivä! Mies lähti tekemään vähän rästihommia töihin, mutta minä pötköttelen sohvalla ja otan rennosti :) Pienen kävelylenkin uskallan varmaan päivemmällä käydä tekemässä, mutta muuten noudatan lääkärin ohjeita ja olen ihan hissukseen. Vuotoa ei onneksi eilenkään enää ollut.

Nenä on tukossa ja silmiä kutittaa, mutta ei auta muu kuin yrittää pärjätä ilman antihistamiineja. Onneksi sentään nenäsuihketta ja silmätippoja voi käyttää.

Jahas, jospa vaikka lankalauantain kunniaksi tarttuisi puikkoihin ja kutoisi muutaman rivin sitä villahaalaria. Leppoisaa päivänjatkoa kaikille!

Kiva Pauliina, kun sulla ei enää ole ollut vuotoja! Kuulostaa hyvälle leppoisalle päivälle. Meillä myös vietetään rauhallista pääsiäistä. Eilen tehtiin lammasvartaita ja oli kyllä hyvää. Mies on herkutellut viinillä parina iltana ja mä kävin vastineeksi ostamassa tänään jotain hedelmä-smoothie -juomaa itselleni.

Mitäs ruokia muiden pääsiäiseen kuuluu?

Pauliina, nenäkannu on tosi hyvä keksintö, ainakin minulla toimii!
Täällä ollaan herkuteltu lohella ja lampaalla, ja leipomuksilla ja mämmillä tietysti. Tänään kävin ystävän kanssa oikein ulkona syömässä ja rupattelemassa, ihana oli vähän humputela ja siinä sitten pistelin hyvällä halulla tuorejuustoa leivän päällä ja muistin vasta myöhemmin, että sitäpä en olisi saanut syödä. Kotona sen aina muistaa, mutta se oli jotenkin niin hyvin naamioitu, no tokkopa siitä mitään tulee. Vuoto on edelleen hyvin pientä tihkuttelua, mutta ei onneksi muuta. Ihana aurinko!

Nyt rupeaa kyllä jo epätoivo valtaamaan mielen... Tänään on tullut vaalean ruskehtavaa vuotoa muutama loraus. Ei taida nyt oikein hyvältä näyttää tää raskaus, kun niitä sydänääniäkään ei silloin löytynyt :-(

rv 11 ois tänään

Yhteistyössä