Kiitos kaikille ihanaisille taas noista matkailijan ravintoneuvoista. Kävin ostamassa lentosukat, ihan vaan suurentuneen veritulppariskin takia.
Soitin tänään semmoiseen raskaanaolevien puhelinpalveluun, josta saa tietoa kaikista kielletyistä/ei killetyistä lääkkeistä. Sain synninpäästön. En ole aiheuttanut vaaraa masuasukilleni. Paikallisia suihkutettavia lääkkeitä saa ihan vapaasti käyttää. Esim. nenäsumutteet ja silmätipat. Verenkiertoon vaikuttavat nieltävät on sitten toinen asia. Monet niistäkin ihan ok!
Itse syön raskausajan multivitaa. Mitään muuta vitamiinia ei tarvitse lisäksi. Siitä saa kaiken, näin kertoi neuvolan täti. Itse en jaksain monista eri purkeista napsia pillereitä, joten mulle tää sopii. Muistakaa syödä kalaa! Kirjolohi on tutkitusti terveellinen. Sisävesien ja itämeren kaloissa voi olla liikaa raskasmetalleja.
Miehenkin tunteet saattaa ailahdella kovasti tämän vauva-asian kanssa. Muistatko itse oman ensireaktiosi? Mä olin itse aika shokissa ja rupesin todella miettimään, että tätäkö mä nyt haluan? Seuraavat 20 vuotta on kiinni lapsessa. Mietteet oli monelaiset ja tosi epävarmat, mutta nyt kun aika on kulunut ajatukset ovat muuttuneet tosi positiivisiksi. Siksi meillä on tämä pitkä raskausaika, että niin nainen kuin mies saavat valmistautua sinä aikana vanhemmuuteen. Ei mullakaan mies riemusta hyppinyt, mutta oli ihan onnellisen olonen ja päätettiin, että otetaan vastaan mitä tulee, vaikka nopeasti tulikin. Ehkä vähän saataa olla samanmoiset aatteet kun sun miehelläsi Ms. Feelgood. itsekään en ihan riemusta hihkunut, vaan suhtauduin realistisesti, että ei tästä vielä tiedä, voi mennä keskenkin. Otettiin ihan rauhassa. Nyt molemmilla meillä on positiivinen ja odottavainen olo tän lapsen suhteen. Ollaan onnellisia tulevasta perheenlisäyksestä. Ms Feelgood sanoin, että anna aikaa miehelle sopeutua siihen ajatukseen. Kyllä hän pikkuhiljaa kasvaa kiinni siihen ajatukseen, että teille kahdelle tulee todella lapsi. Yhteinen päätöshän se on ollut ja tapahtui oletettua nopeammin, kuten meillä kaikilla muillakin plussanneilla.
Hiustenvärjäyksestä: Jos värjäät hiuksiasi esim. noin kerran kuussa se on ihan ok, alkuraskaudessakin, mutta jos värjäys on esim. viikottaista niin suositellaan vähentämään. Tästähän voi olla montaa mieltä, mutta itse olen käynyt ja aion käydä värjäyttämässä tukkaani noin kerran kahdessa kuukaudessa. Sittenhän on sellaisia täysin hakustamattomia, jotain tyyliin kemikaalittomia värejäkin, mutta mun mielestä se on hätävarjelun liiottelua. En voi uskoa, että se väri päänahan läpi vaurioittais jotenkin sikiöpussissa ja lapsivedessä lilluvaa tyyppiä. Eihän se väri nyt voi mitenkään verenkiertoon joutua? Että rohkeasti vaan kampaajalle, mutta ei joka viikko. En aio olla itse sellainen supermamma, että eläisin varoen koko loppuelämäni. Meidän vatsassaoloaikana on käytetty jos minkälaista myrkkyä ja syöty kaikkea sitä, mikä on nykyään raskaanaolevilta kiellettyä ja luulen meidän kaikkien olevan kutakuinkin normaaleja! Raskaus ei ole sairaus, vaan maailman luonnollisin tila.
Onko teillä ollut pahoinvointia? Mulla helpottanut. Vain kahtena päivänä oon oksentanut.... Iltaisin iskee usein kamala, etova olo, mutta ei tuu oksuja onneksi. Jos en saa ruokaa 3 h välein, sitten tulee huono olo.
Nyt täytyy mennä pakkaamaan! Mukavaa viikonloppua ihanaisille naisille!