Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laureli ei sinulla ole mitään hätää, vaikka pillereitä olisitkin pitkään syönyt. Niin olen minäkin, enkä tullaista panikoi ollenkaan... Nautitaan nyt tästä olotilasta (nautitaan?) ja ei stressata turhaan. Siitä stressaamisesta se sikiö kärsii.

Pahaolo ei ole hirveästi helpottanut. Etova ja tosi väsynyt olo jatkuvat. Pönttöä tai lumihankea en ole halaillut, mutta kyllä on vaan melkein kokoajan tosi heikottava olo. Ehkä säännöllinen syöminen 3 h välein on auttanut ja se aamuinen pilttien syöminen makuuasennossa.

Hyvä Pauliina 35 kun täti pysyy poissa. Vielä on toivoa! Pidetään peukut pystyssä!

Ihan uutena raskausoireena on jatkuva silmien valuminen. Mulla valuu siis silmistä ihan valtoimenaan vettä. Ei itketä eikä mitään, mutta vettä tulee niin, että ripsivärit on melkein pitkin poskia. Onkohan tää ihan normaalia?

Eikö yksi alkuraskauden oire ole tukkoinen nenä. Eli jos sielläkin erittyy normaalia enemmän eritteitä, niin eiköhän tuo silmienkin vuotaminen ole normaalia? Näin ainakin mun maalaisjärkeni kertoisi... Tietoa se ei kyllä ole. Toivottavasti Pope sun paha olo helpottas pian. Eihän se onneksi yleensä kestä kun ekat viikot.

Pauliinalle on kuitenkin peukut pystyssä. Voihan aina olla mahdollista, että ovis on ollut vähän myöhemmin ja testi ei vielä näytä!

Mulla kipeyty taas tissit oviksesta ja nännit on tosi arat. Näin kävi myös toissa kierrossa. Joten nyt en erehdy luulemaan tätä raskausoireeksi. Koska vaikka jotain tapahtuiskin, niin eihän tuo vielä kertois. Eli osaanpa taas tulkita kroppaani vähän paremmin!

Heippa

Viikonloppuna on tullut vietettyä niin paljon aikaa raittiissa ulkoilmassa, että tuntuu kuin olis saanut raittiin ilman myrkytyksen :)
Mulla on ollut vatsa kipeä koko viikonlopun, oviksita varmaan johtuu. Miten äkkiä Popella alko pahoinvointi?

Alice

Kiitos kannustavista viesteistä. Olen kyllä jo rauhoittunut ainakin välillä :). Välillä tuntuu, että kehoni valtaa joku demoni ja itkettää ja masentaa ja seuraavassa hetkessä olen pirteä kuin peipponen. Sanoinkin miehelle, että olet saanut nyt hormoonihyrrän viereesi yhdeksäksi kuukaudeksi :). Ei ainakaan vielä pahaa oloa vain pientä kuvotusta. Sunnuntaitsempit täältä kaikille!

Panttasin sitä testin tekoa yli puolitoista viikkoa. Eli menkat oli siis puolitoista viikkoa myöhässä ja sitten vasta testasin illalla tosi selkeän plussan. Kuulin just tänään että veljeni vaimo saa kaksi viikkoa mun jälkeen lapsen... Heh! Ne kertoi meille, mutta me ei sanottu mitään. Mahtavaa, kun on ihan samanikäiset serkukset (jos kaikki menee hyvin)! Oli kyllä jännää pimittää oma olo ja tieto tulevasta pienokaisesta. Ei aiota kertoa piiiiiitkään aikaan. Ne hehkuivat onnea ja laskeskelivat päiviä ja kertoilivat +-testistään ja huonoista oloista.... Minä vaan myhäilin ja kerroin, kuinka ihanaa on edelleenkin ensikin vuonna saada nukkua yönsä hyvin ;). Kyllä teki mieli kertoa, mutta säästetään myöhemmäksi jymy-yllätys.

Mulla se pahoinvointi alkoi kaksi viikkoa siitä kun menkat oli myöhässä. Eli testinteon jälkeen. Ehkä en aiemmin tiedostanut sitä? Mutta niinhän sitä sanotaan, että pahoinvointi alkaa olla pahimmillaan kuuden rv:n jälkeen. Mulla se ajoittui tuohon viidenteen viikkoon. Nyt tääkin päivä on ollut oikein hyvä. Tosin on viikonloppu ja olen saanut nautittua ruokaa ja unta niin paljon ja silloin kun haluan. Pelottaa taas huomenna tuo töihin meno ja herääminen aamulla.

Onpa hauska sattuma, että Popen veljen vaimo saa lapsen melkein samaan aikaan :) Tiesitkö Pope heidän vauvahaaveistaan, vai oliko raskaus ihan yllätys teille? Oli takuulla hauskaa miehesi kanssa kuunnella toisten hehkutusta!

Hauskaa uuden viikon alkua kaikille toivottelee Pauliina, joka on edelleen samassa tilanteessa - ei tätiä, ei raskausoireita

Minäkin sain eilen kuulla että ystäväni on raskaana, oli todella mukava uutinen. Olis niin kiva viettää mammalomaa samaan aikaan ystävän kanssa.
Nyt olis sitten edessä kaksi julmetun pitkää viikkoa... Tiedän että tämä on vain 'luulotautisuutta', mutta vähän väliä tulee paha olo ja vatsa on edelleen kipeä, vaikka eri tavalla kuin viime viikolla.

Alice

Ehdin kuin ehdinkin tänne piipahtamaan!

Vielä peukalot sojottaa pystyssä, että Pauliinan luota täti pysyis poissa, koska kyytissä ois joku, eikä vain minkään häiriön vuoksi!!!

Alice, me siis elellään yhtä aikaa piina viikkoja! Mullakin pitää vielä puolitoista viikkoa odotella. Mie kans kuuntelen kroppaani koko ajan ja jokaisen pienen nippauksen tuntuessa alkaa mielikuvitus laukkaamaan. Järki kuitenkin sanoo, että höpö höpö, mutta aina järjen ääni ei kyllä voita ja mielikuvitus saa vallan.

Mutta onneksi tämä ja ensi viikko on aika täynnä ohjelmaa, niin ei ehdi ajatella niin paljon ja aika kuluu nopsempaa!

Aivan Talitinttinen !Pitää ottaa järki käteen ja maltaa odottaa.. ;) Luulen että nää ekat odotuskerrat on niitä tuskallisimpia..

Nyt lähden kotiin töistä ja lenkille, karistan kaikki höpö-höpö ajatukset lenkkipolulle.

Alice

Joo tiesin, että veljen perheellä on tosiyritykset käynnissä ja on ollut keskenmenoa ja kaikkea, joten aivan mahtava siunaus heille tuo lapsi! Kyllä vaan vieläkin naurattaa, miten pokan sai pidettyä. Hauskaa sitten joskus paljastaa oma tilanne ja kertoa eilisen tilanteen koomisuus samassa yhteydessä.

Mulla on kahvin jättäminen auttanut pahoinvointiin. Ei ole ollut ollenkaan tänää etova olo. Jospa olisin päässyt noin helpolla? Toivotaan.

Vielä on toivoa Pauliina35. Jokuhan joskus ennusti, että sinä olet eka, joka tässä ketjussa plussaisi. Uskon siihen, että kolmas sija voi hyvinkin olla sinun! Ei siitä raskaudesta välttämättä mitää oireita tule aluksi. Sitten vasta kun mäkin tiesin olevani raskaana, alkoi se pahaolo ja järkky väsymys. Heräsin just 2,5 h:n päiväunilta... Että näin...

Juu, kylläpä on mielenkiintoista nähdä, miten Pauliinan käy! Peukut pystyyn, että tärppi tulee kuitenkin!

Tässä jännäyslistaa taas:

Pauliina35 30.1. YK1
Pre 10.2. YK3
Talitinttinen 12.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Leena
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli

moi,
olen lukenut kyllä kirjoituksenne ! mutta omat tarinat on kiireen vuoksi jääny.
Mulla on vielä perjantaihin asti odotettava ekaa testausta, ja en varmaan voi sitä vielä silloin tehdä, ehkä maanantaina jos ne kuukkarit ei sieltä tule, mitä kyllä pelkään, mulla ei oo ollenkaan sellanen olo että olis tapahtuntu mitään. Olen myös alkanu epäillä ettei ovikseni oo sillon ku kaiken maailman kalenterit sen laskee, eli menen kyllä ovistikku kaupoille kun ne seuraavat menkat tulee.
ja mulla myös kaveri ilmotti että on raskaana.

Huhuu, missäs kaikki ovat?

Täällä on tilanne edelleen sama: ei menkkoja, ei raskausoireita. Aika turhauttavaa.

Näin kuitenkin aika hassun vauvaunen viime yönä. Olimme saaneet vauvan, ja nukuin sen kanssa kotona samassa sängyssä. Heräsin, kun vauva alkoi inistä ja älysin, että varmaan sitä pitää ruokkiakin. En ollut syöttänyt vauvaa ollenkaan! Mietin, että kai mun täytyy sitä sitten imettää. Siinä tissejä esiinkaivaessani ja vauvan maiskuttaessa suutaan kummastelin, että kas kun ne eivät puhuneet näistä imetysjutuista mitään siellä synnytyssairaalassa :)

Ehdin taas pikapikaa piipahtamaan paikalla. Taitaa kaikki muutkin olla tosi kiireisiä kun täällä on niin hiljaista.

Koskas meinaat Pauliina taas testata, jos tätiä ei kuulu? Peukut on edelleen yläasennossa!!

Mie lähen tänään reissuun viikonlopuksi, joten hyvät viikonloput kaikille teille ihanille naisille!!!

Moikka

Pauliina, sua mahtaa jännittää? Mee nyt ihmeessä ostamaan uusi testi!

Mulla on jotain ihmeellistä meneillään, eilen meinasin pyörtyä töissä ja alavatsa on viime viikon keskiviikosta asti ollut kipeä. Eli jos en nyt ole pieniin päin, niin varmasti menen lääkäriin ottamaan verikokeen jne. koska kaikki ei tunnu olevan ihan ok.

Nyt menen nauttimaan Runebergin-leivosta!

Alice

Olipas Pauliinalla hauska uni! :-D Etkö ole testannut sen yhden kerran jälkeen uudelleen?

Mä rupesin eilen tikuttamaan ovulaatiota. EIlen tuli haalea viiva ja tänään ihan selkeä viiva! Nyt pitäis mies saada sitten tänään vällyjen väliin...

Joo, aamulla mua itseänikin oikein nauratti tuo uni ja oma kummasteluni siinä! Ihmeen kiltisti se vauva ensin nukkui vieressä, vaikka ei ollut saanut mitään ruokaa koko aikana :)

Vain kerran olen testannut. Ajattelin mennä tänään apteekin kautta kotiin ja testata uudelleen sitten aamulla. Olen kyllä lähes 100 % varma siitä, että en ole raskaana, kun minkäänlaisia, ei siis kerrassaan minkäänlaisia, oireita ole. Odottelen sitten vielä varmaan ensi viikon sitä tätiä, ja jos ei ala kuulua, otan toisen Terolut-kuurin. Ja jos sekään ei vielä auta, pitää hipsiä gynen vastaanotolle hakemaan järeämpiä lääkkeitä kierron tasaamiseksi.

Lenakille hauskoja peitonpöllytyshetkiä :) Toivotaan, että ovis nyt hyödyntyy parhaalla mahdollisella tavalla!

Täällä ollaan haalealla viivalla raskaana. En uskalla siirtää itseäni vielä plussanneisiin, kun pelkään et jos ne kuukautiset sittenkin vielä alkais.
Mutta maanantaina testaan uudelleen, ja soian neuvolaan.
Olo ihan pihalla, onnellinen, epäilevä ja kaikkea! Hyvää viikonloppua kaikille.

Upeaa, matkailijarouva! Kerrassaan hieno juttu! Toivotaan, että maanantaina saat oikein vahvan viiva. Ihanaa, kun teitä plussanneita on jo niin monta - meillä on hieno ketju :)

Sitten vähän omaa napaa: tilanne on edelleen sama. Eilen työpäivä venyi niin pitkäksi, että enhän minä minnekään apteekkiin ehtinyt. Täytyy tänään ehtiä hakea se testi ja testata sitten aamulla.

Nyt kiireellä takaisin töiden pariin. Kivaa perjantaita kaikille!

Matkailijarouvalta jymy-yllatys! Kun yritystakin on ollut kaynnissa vain pari paivaa viimeisimman listan mukaan :) Paljon onnea!

Pauliina35, nyt akkia testaamaan, nyt on plussa-aalto vahvimmillaan. Entas jos se ovulaatio onkin myohastynyt oletetusta ajankohdasta, oletteko puuhailleet aktiivisesti myos oletetun ajankohdan jalkeen? Tuollaisessa pitkittyneessa kierrossahan se ovulaatio voi olla vaikka tanaan, eiko vaan?

Alicellakin kuulostais olevan raskausoireita, vai alkoiko ne jo ennen ovista?

Meilla ei ole aloituslupaa herunut vielakaan. Ostin miehelle sellaisen tuleville isille suunnatun opaskirjan, jonka otti vastaan ihan asiallisesti ja on sita lueskellut jonkin verran. Toivo siis elaa, etta kohta paasemme tositoimiin. Ovulaatio olis ens viikon lopulla, mutta en usko, etta sita viela paastaan hyodyntamaan :( Hyvaa viikonloppua kaikille, poistun pariksi paivaksi lumisiin maisemiin.

Paljon onnea Matkailijarouva!!

Eipä ole ennen huipannut ja nälättänyt niinkuin nyt. Söin kunnon lounaan ja jo nyt vatsassa kurnii. Viime yönä heräsin kun oli niin karmea nälkä ettei pystynyt nukkumaan.
Kävin ostamassa rautatabletit, jos vaikka niistä olis apua huimailuun (samalla apteekkireissulla ostin raskaustestin, hih) tekis jo kovasti mieli testata :)

Mukavaa työpäivän jatkoa kaikille!

Saattaapi hyvin olla, että Alicekin on pieniin päin :) Ainakin oireiden perusteella.

Jep, taidan testata jo tänään. Menkathan ovat jo viikon myöhässä, joten ehkä testitulos on luotettava, vaikka sitä ei aamupisusta teekään. Pitäisikö samalla ostaa myös ovistestejä, tänään on meinaan tullut sellaista limaa, että oksat pois (sori, jos jotain inhottaa...)! Jos se olis niin kuin Ms. Feelgood kirjoitti... Eli ei muuta kuin peittoja pöllyyttämään :)

Mitä, mitä? IHANAA! Onnea kovasti matkailijarouva!! <3 <3 Kerrassaan taas ihana uutinen! Ollaan me kyllä hedelmällisiä naisia. ;)

Koitas nyt Pauliina tehdä tänään se testi. Tänään ei saa mennä töissä niiiin myöhään. Jännittävää. Alicen oireet kyllä vois vaikka viitata plussaan. Jee! Lisää vaan!

Minä olen ollut aika kiireinen näiden opiskelujuttujen kanssa. En ole edes täällä käynyt kurkkimassa. En tiedä miten näin on päässyt käymään, mutta en ole edes muistanut. Voi minua. Täytyy skarpata vähän.

Pauliina, missäs vaiheessa se kastemekko on?

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! ;)

Suurkiitos kaikille onnittelijoille!
Toivotaan että tää nyt sit ois sitä.
Ms Feelgoodin kommenttiin siitä että yritystä on ollu niin vähän aikaan ;-), niin pakko vastata, eli satuttiin miehen kaa samaan paikkaan Tammikuun oviksessa (eli ekassa kuussa kun aiottiin olla ilman ehkäisyä) alunperin luulin, etten ees kerkeä olemaan kotona vielä tammikuussa, ja siksi itse pidin helmikuuta itselleni mahdollisena aloitus kuuna..ja nyt odotellaan kuukautisia.. ;-D
Pidän peukkuja myös teille Pauliina, Alice ja muut ja Ms Feelgoodillekin tsemppiä aloitusluvan odotteluun!
Täytyy sanoa, että täällä ketjussa on niin positiivinen ja stressaamaton henki, että taitaa vaikuttaa ;-D

Yhteistyössä