Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonniin... Tulihan se täti sieltä sitten tänään, vaikka vähän myöhässä tulikin. Hieman kyllä harmittaa. Eli YK2 alkakoon... Tulevassa kierrossa aion kyllä kokeilla ovistikutusta. Vaikka kyllä tässäkin kierrossa ollaan touhuiltu juuri niinä päivinä, jos laskee tästä 14vrk ajassa taaksepäin (mikäli ovis oli silloin). Aika jännä huomata itsestään, kuinka sitä tarkkailee kroppaa nyt ihan erilailla ja kuinka malttamaton on. Että pitäis tärpätä just nyt heti, kun yrityksen alkuun on päästy. No, ei auta muu kuin oppia kärsivällisyyteen... Käy muuten turhan rasittavaksi, jos joka kuukausi on kuin kissa pistoksissa. Mutta tässä nyt päivitystä listaan:

Pauliina35 30.1. YK1
Talitinttinen n. 8.2. YK3
Pre 10.2. YK3
Laureli
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Leena
Liinuska81

Plussanneet:
Pope YK2

Tosta hannauksesta ja kärsimättömyydestä vielä. Mä olin meillä se joka rupes peruuttamaan ja hannaamaan, mies oli ihan valmis kun lapsentekopuuhiin alettiin. Nyt mä olen se kärsimättömämpi joka ei malta odottaa että r-testi näyttäis plussaa. Yksi syy on itse asettamani tavoite syksyyn 2010, jota ei harjoittelematta tai raskaana ollessa pysty tekemään.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)
Saavuin juuri jumpasta, käynnissä laihdutusprojekti häitä varten...

Kyllä mäkin luulen, että monelle iskee pieni "pakokauhun tunne" siinä vaiheessa, kun aletaan tosissaan yrittämään lasta tai kun se plussa pärähtää. Ja onhan se toisaalta hyväkin, ettei liian kevyin mielin ole asialla, isosta asiasta kuitenkin on kyse, elinikäisestä vastuusta toisesta ihmisestä. Ja toisaalta, kukaan ei tiedä millaista vanhemmuus oikeasti on, ennen kuin sen kokee. Tuntematon on aina aluksi vähän pelottavaa. Mutta onneksi meillä ihmisillä on se vähintään 9 kk aikaa totutella ajatukseen vanhemmuudesta. :) Toivottavasti löydätte Leena miehesi kanssa molempia tyydyttävän ratkaisun. Kuunnelkaa itseänne ja tehkää niinkuin hyvältä tuntuu.

Itsellänikin iski pieni paniikinpoikanen, kun mies joskus yhtäkkiä vähän puun takaa paljasti, että hänen puolestaanhan lapsia voidaan tehdä vaikka heti. Yhtäkkiä mulla iski jarrut päälle, että hei hetkonen, eihän tässä nyt vielä voida mitään tehdä, en mä oo valmis.. Oli ollut ihan eri asia miettiä ja haaveilla asiasta itsekseen...

Pope, muista että sulla on kaikki oikeus maailmassa iloita raskaudesta, vaikka se tuntuisikin epäreilulta kauemmin yrittäneitä kohtaan!! Luulen kyllä, että mulla saattais olla itsellänikin samoja fiiliksiä, jos olisin vastaavassa tilanteessa. Mulla on myös tuttuja, jotka on yrittäneet kauan ja kokeneet paljon, ja varmasti olis huono omatunto, jos raskautuisin nopeasti, ja varsinkin ennen heitä! Tuntuu inhottavalta ajatukselta, että heille pitäisi kertoa iloisia uutisia, kun tietää kuinka kauan he ovat toivoneet lasta...

Voi olla että olette jo aiemminkin asiasta keskustelleet, mutta te yrittämään jo aloittaneet, oletteko muuten käyttäneet jotain tuotteita (oli se sitten greippimehua, foolihappoa, vitamiineja tai mitä vaan), joista saattaisi olla apua? Lenaki testaa ovistikutusta, mites muut?

Mulla oli viikonloppuna ohjelmassa mm. sukulointia. Ai että mun äidillä on, ja ollut jo pidemmän aikaakin, "isoäitikuume". Taas sai kuulla siitä, että toivottavasti he eivät isän kanssa ole sitten kovin vanhoja kun meille tulee lapsia, että he vielä jaksavat hoitaa heitä jne. Joo, en sitten viitsi hänelle, ainakaan vielä, puhua mitään näistä meidän suunnitelmista. Innostuis vaan liikaa ja kohta koko suku tietäis että kohta ne alkaa yrittään lasta. Kyllä niitä uteluita varmasti saa, varsinkin häiden jälkeen, kuulla muutenkin enemmän ku tarpeeks.

Pauliina35 30.1. YK1
Talitinttinen n. 8.2. YK3
Pre 10.2. YK3
Laureli
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Leena
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2

Huomenta likat.

Juteltiin sitten miehen kanssa eilen, itkin ja sitten naurettiinkin.Mies nauroi minulle ensin, ettei tiedä mitä kanssani tekisi! No tottahan se on, olen niin mahdottomasti halunnut sitä lasta...ja nyt sitten pelottaa.Mutta kun itkin siinä niin mieskin sanoi olevansa helpottunut kuullessaan peloistani kun häntäkin kuulema pelottaa pirusti. Sanoi vain hänen tehneen minulle mieliksi kun suostui. =) Sovittiin nyt sitten niin että ei edelleenkään hätäillä...jatkan niitä pillereitä ja koetan selvittää mitä todella haluan.

Huomenta kaikille,

Toivottavasti sieltä löytyy pirteämpää porukkaa kuin mitä täältä. Oltiin kaveriporukalla ruotsin-risteilyllä viikonloppuna. Tuli hurviteltua ja valvottua niin että tänään herääminen oli työn ja tuskan takana.

T.Alice

Heippa hei!
Ihan aluksi pahoittelut siitä, että en kerennyt lukea kaikkea mitä tänne on kirjoitettu sitten viime vierailuni jälkeen. Eli jos jotain oleellista jää kommentoimatta, niin harmitus harmitus.

Ikävä juttu, että täti on ollut taas liikkeellä. Olisi se niin hauskaa, että saataisiin lisää plussia tänne. :)

Anoppi oli kylässä viikonloppuna ja me sitten käytiin porukalla Ikeassa ostoksilla syömässä. Oli oikein mukavaa. :) Mitäs muuta viikonloppuna...hmmm... eilen jökötettiin sisällä kun ei ulos huvittanut mennä, kun sää oli niin ikävä ja loskaa vaan. Aloitin muuten eilen uuden neulomuksen. Nyt mä sitten kudon itselleni myssyä. Tämä ohje onkin vähän erikoisempi. Tässä siis myssy tehdään ei-suljettuna neuleena ja lopuksi ommellaan reunat yhteen ja tadaa... siitä tulee myssy. Vai olisiko baskeri parempi sana kuvaamaan tekelettäni.

Jeps, nyt takaisin koulujuttujen pariin! Palaillaan.

Hyvä, Leena, niin sitä pitää!
Täällä on vietetty yö menkkakouristuskipujen kourissa, nyt kivut vähän onneks helpottivat, alamaha vaan hellänä, tätiä ei kuulu, tää on jo kolmas päivä näin. Jos tää on joka kuukaus tällasta taidan aloittaa pillerit uudestaan. No, toivotaan, että vaan ekan luomun ongelmia. Töissä vaan hihittelin kun pikkukakara väsymystäni, voi tätä elämätä.

Moikka naiset!

Hienoa, että saitte Leena miehen kanssa juteltua. Hyvä keskustelu monesti valottaa omiakin tunteita kummasti.

Toivottavasti täti pysyy nyt pois Laurelin luota ja mahassa möyryäis jotain ihan muuta!

Mie olen koittanut ovista bongailla tikkujen avulla, mutta ainakaan vielä ei ole plussaa tullut. Ihan haaleeta viivaa vain. Näinä päivinä sen pitäs olla. Tänään on selkää jomotellu vähän menkkamaiseen tyyliin, joten jospa sen viivan sais. Vaikka mulla vähän kyllä tän mun kierron kanssa epäilyttää, että ovuloinko ollenkaan. Muita merkkejä, kuten limoja, en ole onnistunut bongaamaan.

Mutta nyt talviseen säähän lenkkeilemään! Ihanaa kun lunta, mielikin on pirteämpi!

Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet haaveilijat!

Meillä on nyt aloitettu häiden suunnittelu, eli ehkäpä ensi syksynä siis sääty muuttuu. Ja jos ei vielä ensi syksynä niin sitten seuraavana. Katsotaan nyt, ei olla suuremmin panikoitu päivämäärän tai vuodenkaan suhteen.
Tässä yritän kovasti työstää ajatusta, että sitä toisen vaimoksi ryhtyy. Kamalaa! Sinne meni nuoruus ja sinkkuelämä, nyt tervetuloa avioliitto... Jos nyt on jo tällanen "paniikki", niin entäs sitten häiden aattona? *apua*
Mutta onhan tässä aikaa. Onneksi :)
Aika paljon organisoitavaa häissä tuntuu olevan, täytyy valjastaa kaasot apureiksi. Mulle kyllä riittää että on kunnolla ruokaa kaikille, hyvä bändi ja ehottomasti boolia!
Ootteko te muut aviossa jo tai onko suunnitteilla?

Viime yönä näin taas unta että mulla oli vauva, jolle en osannut tehdä yhtään mitään. Piti kavereilta kysellä että miten vaipatkin vaihdetaan.. 'heh*

Heippa...mekin suunnitellaan häitä, tai ainakin minä suunnittelen. =) Mies lähinnä tuhahtelee minun kouhoamiselleni.Ette muuten usko miten helpottunut olo tuli kun saimme juteltua miehen kanssa siitä vauva asiasta...eihän sitä vielä mikään pakko ole alkaa työstämään. Olisi ihanaa pitää syksy häät...oih. =)

Moi. Täälläkin hääsuunnitelmat käynnissä, mennään alkusyksystä naimisiin. :)
Joo mullekin tärkeintä häissä on, että on riittävästi hyvää ruokaa ja juomaa, ja ennen kaikkea rento ja hauska tunnelma. Tähän pyritään. :) Vaikka oon aina halunnu suunnitella ja pitää kunnon hääjuhlat, huomaan välillä ajattelevani, että oispa ne jo ohi, jotta voisi keskittyä kunnolla perheen perustamiseen... ;)

Hienoa Leena että olo helpottui! Puhuminen kannattaa aina. =)

Menkää nyt kaikki vielä naimisiinkin. ;p Minä haluaisin kanssa syyshäät. Tai talvihäät. Yksi sukulaistyttö meni just viikonloppuna naimisiin. (Me ei oltu häissä, ei olla niin läheisiä.) Perjantaina oli satanut lunta ja lauantaina oli sitten tosi kaunista ja oli pikku pakkanenkin. Eli ihan mahtavaa siis. Minäkin haluan hössöttää häistä. Mitenköhän tuon ukko kullan saisi innostumaan asiasta edes pikkasen. Tai edes siitä kihloihin menosta. Tai ei hän nyt mitenkään vastaan ole, mutta hän haluaa että kaikki jutut on jotenkin vakaampaa, eli siis esim. työkuviot ja mun opinnot, ja sitten voisi alkaa häitä miettimään.

Tuhannesti onnea Laurelille :)
Jo toinen plussa tähän ketjuun, aika kovalla "tatsilla" mennään!

Kiva kuulla että muitakin avioitujia on ketjussa! Millä mallilla teidän suunnitelmat jo on? Me ei tosissaankaan olla suunniteltu vielä yhtään mitään, just ja just vieraslistaa..

Ihanaa Laureli! Onnea tuhannesti!!! <3 <3 <3 Toinen plussa tosiaan jo tähän ketjuun, taidetaan olla aika hedelmällisiä naisia! :) Toivotaan, että plussaketju jatkaa menoaan muiden yrittelijöiden kanssa. Onnea vielä!

Yöllä oli tullut viesti miehen siskolta, että niiden esikoispoika on syntynyt. Jotenkin ihan liikuttunut siitäkin vielä. Illalla tai huomenna olis tarkoitus mennä katsomaan pientä nyyttiä jos uuden äidin vointi sallii. Voi pientä. <3

Hei Laureli, mieletöntä! Hurjan paljon onnea! Nyt voitte Popen kanssa perustaa tuonne odottajien puolelle Ihan uusia odottajia -ketjun :) Mitäs miehesi tuumasi asiasta?

Hienoa Leena, että juttelitte miehen kanssa ja saitte asiat järjestykseen.

Täällä odotellaan tätiä tällä viikolla kylään. Mitään raskauteen viittavia oireita ei ole, joten en edes odota, että tässä kierrossa olisi tärpännyt. Kunhan se täti nyt tulisi itsekseen ja ajoillaan, ettei tarvitse hakea toista Terolut-kuuria apteekista.

Vautsi Laureli! Hurjasti onnea!! Mitä mies uutiseen tuumasi? Ota kuppi teetä, käperry sohvan nurkkaan ja makustele uutista ja nauti siitä! Kyllpä oli tuollainen uutinen mukava lukea taas! Kunpa itsekin pääsis pian samaan junaan hyppäämään.

Papunen, voi kuinka ihanaa päästä katsomaan ihan pientä nyyttiä! Ne on niin ihania juuri kuoriutuneina!

Oi kun kuulostaa ihanalle kun moni suunnittelee häitä! Onko väki suunnittelemassa suuria kemuja vai pieniä ja intiimejä juhlia? Joko on pukuja katsottu?

Meillä vasta juhlittiin häitä, eli tuore rouva olen. Syyskemut oli ja aivan loistavat! Paremmin ei olisi voinut enää sujua ja päivä oli juuri niin ikimuistoinen kuin kuuluukin. Meillä oli sellaiset keskikokoiset häät, paikalla sukulaisia ja kavereita. Paljon hyvää ruokaa! Juomapuolena meillä oli vain vähän mitään alkoholipitoista, koska haluttiin selvät bileet. Ruokaviini ja kahville avec. Niin ja alussa lasi kuohuvaa. Häitä on mukava suunnitella! Varsinkin jos siitä ei ota itselleen kamalaa stressiä!

Mulla ei edelleenkään viivaa ovistestissä. saa nähä, tuleekokaan.

Taalla olisi uusi haaveilija erittain halukkaana liittymaan miellyttavaan ja fiksuun joukkoonne! Te ette viela tunne minua, mutta mina tunnen teidat :) Olen seurannut ketjuanne alusta alkaen, joten olen melko hyvin perilla kaikkien tilanteesta. Popelle ja Laurelille suuresti onnea mahtavista uutisista! Laurelin ja miehensa nakemat enneunet pitivat paikkansa!

Tassa pieni katsaus omasta elamastani. Haaveiluni vauvasta nosti paataan ensimmaista kertaa viime kesana. Viime syksyn ajan totuttauduin ajatukseen ja kerasin tietoa, ja siita lahtien olen hengaillut vauvapalstoilla. Aluksi en uskaltanut aaneen haaveilemaan, vaan seurasin teita muita, mutta kovin samankaltaisia ajatuksenne ovat omieni kanssa. Miestani olen joutunut pehmittelemaan, koska han tulee naissa asioissa hieman minun perassa. Nyt on selkeasti havaittavissa jonkinlaista mielenkiintoa miehenkin puolelta, vaikka lupausta tositoimista en ole viela saanut. Pillerit lopetin lokakuussa, kierto on ollut siita lahtien normaali. Uskoisin, etta on ihan viikkojen tai korkeintaan muutaman kuukauden kysymys, milloin luovutaan kondomeista. Saa nahda, onko mies samaa mielta...

Olen 31-vuotias, mieheni 32v., ja asumme ulkomailla, emme kovin kaukana tosin vaan ihan Euroopassa. Olemme olleet yhdessa pienen ikuisuuden, noin 8 vuotta. Naimisissa emme ole, eika avioliitto ole paallimmaisena ajatuksissamme. Olemme vakitoissa ja muutenkin nyt olisi erittain sopiva ajankohta tekaista lapsi. Pelkaan tosin, ettei se valttamatta tule olemaan helppoa. Popen ja Laurelin aikaansaaman vauva-aallon turvin uskaltaudun virallisesti haaveilemaan tahan ketjuun!

Meidän juttuja lukee varmaan useampi kun uskoiskaan *spooky* :)
Tervetuloa Ms. Feelgood porukkaan!

Meille on tulossa keskikokoiset häät, max. 80 henkeä. Ajateltiin vetää tiukka raja, eli ei kumminkaimoja, serkkuja joita ei ole ikuisuuksiin nähnyt jne. Haluamme kutsua vain ne läheisimmät ja ne, jotka oikeasti halutaan olevan kyseisenä päivänä paikalla. Tiedän kyllä, että ei-kutsutuilta varmasti kuulee palautetta jälkeenpäin, mutta se on aivan sama. Mieheni on onneksi samoilla linjoilla kanssani, oma järkähtämätön kallioni ;)
Puheissa oli illalla suunnitella miehen kans budjettia, tai lähinnä että mitä vyötä aletaan kiristämään että saadaan juhliin jotain spesiaaliakin. Onneksi ei tarvitse ottaa lainaa häitä varten, sukan varressa on pieni säästö laitettavaksi vaikkapa näihin yhteisiin juhliimme. Aika kiva ajatus muuten :)

Olisiko Talitinttisellä jotain hyvää vinkkiä, syyshäitä kun tekin vietitte?

Ms. Feelgood, tervetuloa porukkaan! Kiva saada myös "ulkomaanvahvistus" joukkoomme :)

Mukavaa lukea teidän muiden hääsuunnitelmia. Me ollaan miehen kanssa oltu aviossa jo reilu viisi vuotta, häät pidimme mekin syksyllä (puolessa välissä syyskuuta). Vieraita oli noin 60. Satsasimme hyvään ruokaan, kauniiseen juhlapaikkaan ja tunnelmaan. Tarkoitus ei ollut pitää mitään prinsessahäitä, joihin olisi päiväkausia väkerrelty hääkarkkeja ja jotka olisivat olleet täynnä hääleikkejä (usean kaverin häissä käyneenä aloin olla jo kurkkuani myöten täynnä kaikenmaailman tuttu juttua ja säärten tunnustelua). Kuten Elliisa on miehensä kanssa suunnitellut, mekään emme kutsuneet kumminkaimoja ja muita, vaan vain ne ihmiset, jotka oikeasti halusimme todistamaan avioitumistamme. Halusimme siis suht hillityt ja "tyylikkäät" häät, ja siinä mielestämme onnistuimme. Emme kuitenkaan enää olleet mikään parikymppinen pari, joten "aikuismaiset" juhlat sopivat meille hyvin. Oli mukavaa, kun illan aikana ehti jutella kunnolla jokaisen vieraan kanssa. Saimme hääjärjestelyt tehtyä ilman stressiä, nautimme juhlapäivästä ja uskon, että myös vieraamme viihtyivät.

Heippa hei taas ja tervetuloa meidän sakkiin Ms. Feelgood! Minä olen kanssa miettinyt tuota, että onkohan meillä kuinkakin paljon taustailijoita. Mukavaa, että yksi taustailija liittyi mukaan. :)

Piti tosiaan jo aiemmin kirjoittaa, että hyvä juttu Leena, että saitte miehen kanssa juteltua asioita. Ilmeisesti oli taas oikein hyvä keskustelu. Meillä tuo mies on nyt työjuttujen takia niin pinnakireänä, että en oikein uskalla puhua mitään vakavampaa. Noh, onneksi kohta helpottaa näiden työasioiden suhteen. Nyt on täällä ollut sellainen kinaherkkä ilmapiiri, eli on kyllä viisaampi jutella vaan kevyistä aiheista.

Minä haluaisin sellaiset ihan pienet häät. Haluaisin kutsua vain ne läheisimmät ja tärkeimmät ihmiset. Mies on vähän toisella linjalla. Hän haluaisi isompia häitä. Katsotaan nyt, että mihin päädytään. Sitten minusta tuntuu siltä, että jos pitäisi alkaa järjestämään isompia häitä, niin minulta voisi lähteä koko homma ihan totaalisesti käsistä. Pitäisi olla sitä ihan pakko olla tätä. Jep, varmaan viisainta vaan suunnitella niitä pieniä häitä.

Paljon onnea Laureli!!!! Mahtavaa! Etkös sä ensin saanut testissä negan? Missä vaiheessa kiertoa teit ekan testin ja missä vaiheessa tokan testin? Muistanko oikein, että tikutit ovistakin? Aika hienoa kyllä on, että lyhyen ajan sisällä on 2 jo tärpännyt meidän ketjusta! Nyt ei muuta kuin lisää plussia meille muillekin...

Meillä on asiat päinvastoin kuin Floxillä: mies haluaa pienet häät (=maistraatissa), minä vähän isommat. Tosin en itsekään isoja haluaisi, mutta kuitenkin jotkut kivat pienet intiimit häät. Saa nyt nähdä kuinka käy. Ei kai ne itse häät kuitenkaan pääasia ole, vaan se avioelämän arki...

Niin ja tervetuloa Ms. Feelgood mukaan!

Yhteistyössä