Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!
Saavuin juuri jumpasta, käynnissä laihdutusprojekti häitä varten...
Kyllä mäkin luulen, että monelle iskee pieni "pakokauhun tunne" siinä vaiheessa, kun aletaan tosissaan yrittämään lasta tai kun se plussa pärähtää. Ja onhan se toisaalta hyväkin, ettei liian kevyin mielin ole asialla, isosta asiasta kuitenkin on kyse, elinikäisestä vastuusta toisesta ihmisestä. Ja toisaalta, kukaan ei tiedä millaista vanhemmuus oikeasti on, ennen kuin sen kokee. Tuntematon on aina aluksi vähän pelottavaa. Mutta onneksi meillä ihmisillä on se vähintään 9 kk aikaa totutella ajatukseen vanhemmuudesta.

Toivottavasti löydätte Leena miehesi kanssa molempia tyydyttävän ratkaisun. Kuunnelkaa itseänne ja tehkää niinkuin hyvältä tuntuu.
Itsellänikin iski pieni paniikinpoikanen, kun mies joskus yhtäkkiä vähän puun takaa paljasti, että hänen puolestaanhan lapsia voidaan tehdä vaikka heti. Yhtäkkiä mulla iski jarrut päälle, että hei hetkonen, eihän tässä nyt vielä voida mitään tehdä, en mä oo valmis.. Oli ollut ihan eri asia miettiä ja haaveilla asiasta itsekseen...
Pope, muista että sulla on kaikki oikeus maailmassa iloita raskaudesta, vaikka se tuntuisikin epäreilulta kauemmin yrittäneitä kohtaan!! Luulen kyllä, että mulla saattais olla itsellänikin samoja fiiliksiä, jos olisin vastaavassa tilanteessa. Mulla on myös tuttuja, jotka on yrittäneet kauan ja kokeneet paljon, ja varmasti olis huono omatunto, jos raskautuisin nopeasti, ja varsinkin ennen heitä! Tuntuu inhottavalta ajatukselta, että heille pitäisi kertoa iloisia uutisia, kun tietää kuinka kauan he ovat toivoneet lasta...
Voi olla että olette jo aiemminkin asiasta keskustelleet, mutta te yrittämään jo aloittaneet, oletteko muuten käyttäneet jotain tuotteita (oli se sitten greippimehua, foolihappoa, vitamiineja tai mitä vaan), joista saattaisi olla apua? Lenaki testaa ovistikutusta, mites muut?
Mulla oli viikonloppuna ohjelmassa mm. sukulointia. Ai että mun äidillä on, ja ollut jo pidemmän aikaakin, "isoäitikuume". Taas sai kuulla siitä, että toivottavasti he eivät isän kanssa ole sitten kovin vanhoja kun meille tulee lapsia, että he vielä jaksavat hoitaa heitä jne. Joo, en sitten viitsi hänelle, ainakaan vielä, puhua mitään näistä meidän suunnitelmista. Innostuis vaan liikaa ja kohta koko suku tietäis että kohta ne alkaa yrittään lasta. Kyllä niitä uteluita varmasti saa, varsinkin häiden jälkeen, kuulla muutenkin enemmän ku tarpeeks.
Pauliina35 30.1. YK1
Talitinttinen n. 8.2. YK3
Pre 10.2. YK3
Laureli
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Leena
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Plussanneet:
Pope YK2