ihan täpinöissään :))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marimint
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marimint

Jäsen
24.05.2004
399
0
16
viikko maalattu ja kädet ihan turtana :\| mut tilanne olis että makkareista puuttuu vielä värit, pohjat niissäkin on jo. muut seinät maalattu. keittiötä alettu asentaa, yläkaapit paikallaan. eteinen ja keittiö laatotettu. ens viikolla tulee laminaatit ja kodinkoneet. ulko-oven asennus just meneillään.

äsken kun läksin raksalta, nii tuli jo ihan kotifiilis, kun ulko-ovelle näkyi olkkarista telkkari (jonka ukko vei sinne kisojen takia).

siis täällä minä muuttoa odotan ja kohta jo pakkaan =) =) B) B)
ärsyttää vaan tää kotona käkkiminen lasten kanssa kun nyt ois niin paljon mulla tehtävää sielläkin :/

Vautsi !!!! Varmaan mahtava fiilis, kun pääsee kohta muuttaan ihka uuteen kotiin ! :flower:

Miltä näyttää, pysyykö budjetti ? Teillähän oli tarkoitus rakentaa kivitalo alle/n. 200 000?, vai muistanko väärin :whistle:

Täällä vaan uteliaana kyselen, kun meillä kivitalo haaveena, kunhan tämä rakas kotikuntamme tajuais kaavottaa vähän nopeammin :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 22:17 Vieras kirjoitti:
Vautsi !!!! Varmaan mahtava fiilis, kun pääsee kohta muuttaan ihka uuteen kotiin ! :flower:

Miltä näyttää, pysyykö budjetti ? Teillähän oli tarkoitus rakentaa kivitalo alle/n. 200 000?, vai muistanko väärin :whistle:

Täällä vaan uteliaana kyselen, kun meillä kivitalo haaveena, kunhan tämä rakas kotikuntamme tajuais kaavottaa vähän nopeammin :kieh:

joo kyllä näyttää vielä hyvältä tuon budjetin suhteen, vaikka eilen sain tuhlattua 10 000 :whistle:

mut nyt on menny jotain 140 - 150 000, kalliimmista mitä puuttuu on ulkorappaus. pintamateriaalitkin on suurinpiirtein ostettu, kaakeleista tulee vielä parin tonnin lasku. sitte puuttuu takkahuoneen pinnat ja itse takka. niin ja sauna. ja khh kalusteet. mut näyttää kyllä lupaavalta =)

Me kans perässä tullaan,väliseinät kaikki valmiina,seinät kitattu,pitäs alkaa hiomaan,piipun tekoa seuraavaksi,takka tulollansa parin viikon sisällä!Kaikki materiaalit ollaan jo melkein tilattu,suunnittelemme muuttoa huhtikuulle,mites te?Eilen kävin taas siivoaan rakennusmiehen jälkiä,ihanaa ois jo muuttaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 08:26 puuha-petra kirjoitti:
Me kans perässä tullaan,väliseinät kaikki valmiina,seinät kitattu,pitäs alkaa hiomaan,piipun tekoa seuraavaksi,takka tulollansa parin viikon sisällä!Kaikki materiaalit ollaan jo melkein tilattu,suunnittelemme muuttoa huhtikuulle,mites te?Eilen kävin taas siivoaan rakennusmiehen jälkiä,ihanaa ois jo muuttaa...

me meinattiin että päästäis jo ens kuun puolella muuttamaan. kun tarkotus olikin että heti muutetaan kun mahdollista, eli tehdään yläkerta valmiiksi ensin. siis talo kun on rinteessä ja pääsisäänkäynti on yläkertaan, jossa makuuhuoneet, olkkari ja keittiö ja vessa. alakerrassa on todennäkösesti muuttovaiheessa jonkun verran kesken khh, sauna ja takkahuone + muut tilat. ja ulkopuolen rappaus on sitten vasta kesällä.
ja me tosiaan tehdään kaikki itse, miehellä on onneks vielä viime vuodelta kesälomaa 3 viikkoa pitämättä B)

Voi, olen melkein kade :) Meillä homma aivan alkutekijöissään eli tontilla tehty maaperätutkimus ja nyt vertaillaan piirustusten pohjalta saatuja tarjouksia. Mutta jos oikein hyvin käy, niin ehkä minäkin reilun vuoden päästä hihkun intoani.

Saanko udella, paljonko teille tulee neliöitä? Olette ilmeisesti rakentaneet pitkälti itse? Kaunako teillä on rakentaminen kestänyt?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 15:29 vieras kirjoitti:
Voi, olen melkein kade :) Meillä homma aivan alkutekijöissään eli tontilla tehty maaperätutkimus ja nyt vertaillaan piirustusten pohjalta saatuja tarjouksia. Mutta jos oikein hyvin käy, niin ehkä minäkin reilun vuoden päästä hihkun intoani.

Saanko udella, paljonko teille tulee neliöitä? Olette ilmeisesti rakentaneet pitkälti itse? Kaunako teillä on rakentaminen kestänyt?

huoneistoala 184 ja kok. 240. ollaan tehty kokonaan itse, ainoastaan sisätasotukset otettiin ja ulkorappaus tulee samalta tekijältä. vuosi sitten kaadettiin puita, eli nopeesti ollaan edetty. mutta mies piti viime kesänä mun äitiyslomat, eli ei käyny töissä vaan muuras kokopäiväsesti. ja ei otettu pakettia vaan rautakaupan tavarasta.

ja tosiaan kyllä tässä rupee tuntumaan että ei olla piiitkään aikaan mitään muuta tehtykään kun järjestelty lasten hoitoja ja olla koko ajan menossa johonkin. harvassa on ne hetket jolloin ollaan kotona kaikki yhtäaikaa ja mietitään että mitähän tehtäis... :whistle:

voi kuulostaa ihanalta!! te ootte jo voiton puolella projektissa :)

me tullaan perässä, työntekijät on muuten hommattu mutta sähkö ja lvi-tarjoukset on nyt urakoitsijoilla sisällä,,,, toukokuussa alkaa maanvaihdolla ja perustuksilla sitten =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2006 klo 18:25 Pupu Tupuna kirjoitti:
voi kuulostaa ihanalta!! te ootte jo voiton puolella projektissa :)

me tullaan perässä, työntekijät on muuten hommattu mutta sähkö ja lvi-tarjoukset on nyt urakoitsijoilla sisällä,,,, toukokuussa alkaa maanvaihdolla ja perustuksilla sitten =)

nyt on se kaikista malttamattomin olo koko projektin ajalta. aikasemmin muutto on tuntunu kaukaselta asialta, nyt tuntuu ettei malttais odottaa enää yhtään viikkoa/ kuukautta.

mut kyllä se aika menee joutusaan. vaikka nyt tuntuu että siitä on ikuisuus kun muutettiin tähän vuokra-asuntoon, ja muutosta on nyt tasan vuosi.

ei muuta kun tsemppiä ja pitkää pinnaa B)

Yhteistyössä