Ihan pakko avautua- koko yön oli satanut, pk:n piha yhtä kuravelliä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
...eivätkä olleet pistäneet lapselle ulkoiluun kuravaatteita, eli haalari oli kaulaan saakka tummanruskea kurasta ja hiekasta, ja kuivauskaapissa olon jälkeen täysin tönkkö siitä kuivuneesta ravasta, jota oli siis kauttaaltaan, pelkään ettei lähde edes pesussa enää puhtaaksi. Kun kysyin että eikös olisi kannattanut laittaa kuravaatteet kun aamulla satoi kaatamalla ja maa oli rapainen, sanoivat, että "silloin kun lähdimme ulos, ei satanut". Mutta jokaisen ppäiväkodin työntekijän töihin tullessa oli satanut, ja varmasti näkivät että piha on mutavelliä.

Joo, huomenna otan varahaalarin varmuuden vuoksi mukaan lasta hakiessa, ettei enää tarvitse pukea mutahaalaria lapsen päälle lähtiessä. Oli aika inhaa laittaa lapsi auton istuimeen niin rapaisena, ja varsinkin mennä kauppaan. Kuravaatteet eivät ole naulakossa koristeena, vaan sitä varten että niitä pidetään lapsen päällä kurakeleillä. Ei se ole kiinni siitä sataako juuri silloin kun ollaan ulos lähdössä...

Niin, ja huomenna aamulla tietenkin myös pyydän että voisivatko laittaa kuravaatteet vaikkei sataisikaan, jos yöllä on satanut ja piha on kurainen. Mutta pitipähän päästä avautumaan. Vaikka tiedänkin että täältä saa vaan kakkaa niskaa, ap täällä yleensä lytätään, oli aihe mikä hyvänsä. Helpotti silti kun sai purkaa. :-D

Lisään vielä, että sen lisäksi että sanoivat ettei ulkoilemaan lähtiessä ollut satanut, sanoivat että tällaista tämä kura-aika on, saa varautua siihen että lapsen vaatteet ovat kurassa.

Mitä varten ne kuravaatteet sitten ovat...?

Lisäksi huomasin että ryhmästä suurimman osan kuravaatteita oli selvästi käytetty. Vain minun ja parin muun lapsen kuravaatteet roikkuivat naulakossa käyttämättöminä.

Ma kanssa välillä ärsyttää, ettei mun lapselle laiteta kurahousuja kun menevät iltapäivällä ulos. Syynä on kuulemma se, että haen lapsen niin aikaisin (kolmelta), ettei lapsi ehdi liata itseään. Luulisi, että omin silmin näkisivät, missä kunnossa kaveri on, kun tulen hakemaan. En ole jaksanut sanoa asiasta, koska lapsi kuitenkin on tyytyväinen, ettei tarvitse pukea kurahousuja. Liikkuminen on helpompaa, eikä tule niin kuuma. Pesen haalaria useammin, ei ole iso vaiva.

Ja moni täällä valittaa siitä, että ostavat turhaa laadukkaat tekniset haalarit, kun niiden päälle kuitenkin puetaan kuravaatteet. Kai se on mahdotonta kaikkia miellyttää.

ilman muuta sano asiasta,minä olen saanut haukut eräiltä vanhemmilta kun olen lapsille pukenut kuravaatteet vaikkei ole satanut..sen jälkeen olen vanhemmilta kysynyt että laitetaanko kurikset jos märkää vaikkei sillä sekunnillla sataisikaan.

[QUOTE="pk:n täti";27288580]ilman muuta sano asiasta,minä olen saanut haukut eräiltä vanhemmilta kun olen lapsille pukenut kuravaatteet vaikkei ole satanut..sen jälkeen olen vanhemmilta kysynyt että laitetaanko kurikset jos märkää vaikkei sillä sekunnillla sataisikaan.[/QUOTE]

Joo varmaan se menee just niin että kaikkia on tooosi vaikea miellyttää. :-D Mutta itse ajattelen niin, että jos vielä aamulla tuntia ennen ulkoiluaikaa sataa kaatamalla ja piha on selvästi pelkkää kuavelliä, kuravaatteet ovat paikallaan vaikkei ulkoillessa sataisikaan. Ei se piha kuivu puolessa tunnissa, jos on tuntikaupalla satanut kaatamalla. Yöllä jo heräsinsiihen kaatosateeseen, eli on aika kauan satanut.

Tädin vastaushan kuulostaa piilovttuilulta; jos lapsi on todella ollut yltä päältä kurassa?
Miksi muilla olisi kuravaatteet mutta ap;nlapsella ei ? Oudolta kuulostaa, kyllä aihetta pieneen keskusteluun tarhatädin kanssa.

[QUOTE="vieras";27288808]Tädin vastaushan kuulostaa piilovttuilulta; jos lapsi on todella ollut yltä päältä kurassa?
Miksi muilla olisi kuravaatteet mutta ap;nlapsella ei ? Oudolta kuulostaa, kyllä aihetta pieneen keskusteluun tarhatädin kanssa.[/QUOTE]

Haalari oli siis ihan kaulaan saakka paksun kurakerroksen peitossa. Olivat laittaneet kumisaappaat, kurahanskat ja haalarin, jossa on alaosa kyllä vedenpitävä, yläosa ei. Mutta siis muille olivat laittaneet kuravaatteet siitä huolimatta onko vedenpitävä haalari, ja todella kuraisella kelillä mielestäni kuravaatteet ovat tarpeen, varsinkin jos ne suurimmalle osalle laitetaan.

Aamulla vien lapsen niin aikaisin ettei vielä välttämättä kukaan hoitaja lapseni ryhmästä ole paikalla, mutta täytyy aamupäivällä ennen ulkoilua soittaa päiväkotiin ja keskustella asiasta.

tää kyseinen kuravellipäiväkoti vantaalla. Lapseni on ollut täällä vantaalla pienehkössä päiväkodissa, jonka piha ollut ihan oikeasti pelkkää kuravelliä muutaman päivän... Oli järkytys hakea lapsi sieltä pois...

kannattaa aian laittaa varahaalari mukan, ne kuriksetkin saattavat pästää läpi. Meillä oli lapsile aiana kaksi halaria ja kahdet kengät/sapaat päiväkodisa ja usemapi pari hanskoja.
Ei yhtään ihme ettei sitten nitä koskaan takaisn saatukaan. joku varasti ne vaikka oli nimetkin.

Jaahas.

Alaosasta vettä pitävät haalarit ovat yleensä sadevaatemateriaalilla päällystettyjä. Eli järkyttävän hiostavia jo ilman kurahousujakin. Anteeksi kun sanon suoraan, mutta älä enää laita niitä lapsellesi päiväkotiin, niin ei tarvitse KAKSIA kuravaatteita kantaa päällään. Sellainen toive on jo aika hassu.

Kysyisin vielä, minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Jos yli 3-v, niin silloin hänelle ei laiteta enää kuriksia, vaan hän pukee ne itse. Yleensä hoitajat ajattelevat lapsen parasta eivätkä rasita lapsia jos vain ilman kuravaaterumbaa selvitään. Aloittajan lapsi on selvinnyt säästä kuivana, joten hoitajien toiminta on ollut ok.

[QUOTE="vieras";27288858]tää kyseinen kuravellipäiväkoti vantaalla. Lapseni on ollut täällä vantaalla pienehkössä päiväkodissa, jonka piha ollut ihan oikeasti pelkkää kuravelliä muutaman päivän... Oli järkytys hakea lapsi sieltä pois...[/QUOTE]

:D

Mitä päiväkodin lasten olisi pitänyt tehdä edellisinä ja seuraavina päivinä? Nököttää sisällä?

[QUOTE="minä vain";27290475]
Alaosasta vettä pitävät haalarit ovat yleensä sadevaatemateriaalilla päällystettyjä.
Eli järkyttävän hiostavia jo ilman kurahousujakin. Anteeksi kun sanon suoraan, mutta älä enää laita niitä lapsellesi päiväkotiin, niin ei tarvitse KAKSIA kuravaatteita kantaa päällään. Sellainen toive on jo aika hassu.

[/QUOTE]
Ei kai se nyt noin ole...
Aika moni haalari kai on sellainen, jossa on alaosassa teipatut saumat, ja vedenpitävä kangas joka ei ole mikään kuminen kurahousukangas.

...ja jokaista kurahaalaria kaipaavaa naista kohti on yksi toinen, joka vetää herneet nenään kun kosteussuojatun haalarin päälle on vedetty kurikset "turhaan". Meidän lapsen pk:ssa ainakin tietävät, mikä haalari pitää vettä. Minulta on kysytty että mikä on kanta kuravaatteisiin siellä kun on hiekkapiha ja voi tulla sotkuja sitten; sanoin että pukekaa kuin laittaisitte omillenekin ja lupaan etten valita :).

[QUOTE="minä vain";27290475]Jaahas.

Alaosasta vettä pitävät haalarit ovat yleensä sadevaatemateriaalilla päällystettyjä. Eli järkyttävän hiostavia jo ilman kurahousujakin. Anteeksi kun sanon suoraan, mutta älä enää laita niitä lapsellesi päiväkotiin, niin ei tarvitse KAKSIA kuravaatteita kantaa päällään. Sellainen toive on jo aika hassu.

Kysyisin vielä, minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Jos yli 3-v, niin silloin hänelle ei laiteta enää kuriksia, vaan hän pukee ne itse. Yleensä hoitajat ajattelevat lapsen parasta eivätkä rasita lapsia jos vain ilman kuravaaterumbaa selvitään. Aloittajan lapsi on selvinnyt säästä kuivana, joten hoitajien toiminta on ollut ok.[/QUOTE]

No siis ei ole sadevaatemateriaalia tämä haalari, Lennen välikausihaalari. On meillä sellainenkin haalari joka on kokonaan kurahousumateriaalia, siinä on fleecevuori, kohta voisi sen ottaa käyttöön. Sen päälle ei tietenkään kuriksia laiteta. Mutta sateella tuo vk-haalari niitä kyllä seurakseen kaipaa, ihan jo siksikin että ei ole täysin vedenpitävä. En nyt muista vesipilarilukemia tms., mutta ei mielestäni yhtä vedenpitävä kuin esim. Reimatec. Ja yläosa on eri kangasta, vettähylkivä, eli ei kestä ollenkaan kosteutta. Nyt oli se yläosakin ihan läpimärkä ja kurainen, siis sisävuoriin asti.

Lapseni on 3 v, ja kyllä itse saa kurahousut jalkaan, mutta ei ala niitä itse laittamaan jos ei hänelle sanota että ne pitää laittaa-ei siis itse mene katsomaan ikkunasta, totea että ahaa, maa on märkää, pitää laittaa kurikset. :-D

Otin asian puheeksi, niin nyt on ollut tuon jälkeen kurikset päällä hänelläkin kosteana päivänä. Asia on siis kunnossa.Taisi tuo keli vähän yllättää hoitajatkin.

[QUOTE="a p";27288520]...eivätkä olleet pistäneet lapselle ulkoiluun kuravaatteita, eli haalari oli kaulaan saakka tummanruskea kurasta ja hiekasta, ja kuivauskaapissa olon jälkeen täysin tönkkö siitä kuivuneesta ravasta, jota oli siis kauttaaltaan, pelkään ettei lähde edes pesussa enää puhtaaksi. Kun kysyin että eikös olisi kannattanut laittaa kuravaatteet kun aamulla satoi kaatamalla ja maa oli rapainen, sanoivat, että "silloin kun lähdimme ulos, ei satanut". Mutta jokaisen ppäiväkodin työntekijän töihin tullessa oli satanut, ja varmasti näkivät että piha on mutavelliä.

Joo, huomenna otan varahaalarin varmuuden vuoksi mukaan lasta hakiessa, ettei enää tarvitse pukea mutahaalaria lapsen päälle lähtiessä. Oli aika inhaa laittaa lapsi auton istuimeen niin rapaisena, ja varsinkin mennä kauppaan. Kuravaatteet eivät ole naulakossa koristeena, vaan sitä varten että niitä pidetään lapsen päällä kurakeleillä. Ei se ole kiinni siitä sataako juuri silloin kun ollaan ulos lähdössä...

Niin, ja huomenna aamulla tietenkin myös pyydän että voisivatko laittaa kuravaatteet vaikkei sataisikaan, jos yöllä on satanut ja piha on kurainen. Mutta pitipähän päästä avautumaan. Vaikka tiedänkin että täältä saa vaan kakkaa niskaa, ap täällä yleensä lytätään, oli aihe mikä hyvänsä. Helpotti silti kun sai purkaa. :-D[/QUOTE]

ei liity aloitukseen, mutta aloittajaa ei lytätä jos kertoo ostoksistaan, tai sisustuksestaan. tai kehuu itseään.

Yhteistyössä