ihan on pakko kysyä että mikä siinä on niin pahaa jos ihminen elää toimeentulotuella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En arvosta, niitä jotka elää toimeentulolla, koska ei huvita käydä töissä tai ei löydy mukamas töitä tms. Mun mielestä se toimeentulotuki on tarkoitettu niille, jotka ei oikeasti voi käydä töissä, koska eivät ole työkykyisiä sairauden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Dulle:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ystäväni on kolmen lapsen yh-äiti, lähihoitaja, käy työssä ja on siitä huolimatta toimeentulotukiasiakas. Palkat on liian pieniä!

Palkat pieniä mihin? Miksi Yh? Voisiko kouluttautua "uralla"?

Idiooteista idiootein kysymys, miksi yh! No varmaan siksi että on eronnut, eikä ole löytänyt miestä. HAH HAH!

Mun mielestä siinä ei ole mitään.
Mua aina naurattaa noi "perkeleen pummit käyttävät meidän töissäkäyvien verorahoja"..
:laugh: No ne verorahat menis nyt kuitenkin palkoista, niin mitä väliä.
Ja yhdyn IDUNNORIN kommenttiin, että onpa ilmeisesti suomalaiset vaan kateellisia ja pahansuopia!! Ihan oikeasti, katsokaa vähän itseänne..ei sielläkään ole kaikki niin täydellistä että voi muita manailla.

Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
jotenkin aina hauska lukea täältä noita "haukkumisia" ihmisiä kohtaan jotka elävät näin ja etenkin kommentteja "mene töihin" yms..

miksi se on niin hirveän paha? jos esim ihminen ei ole töissä siksi että yksinkertaisesti ei ole töitä tarjolla, tai koulussa vaikka..öö..elämäntilanteen vuoksi?

=)
Koska sellainen on LUUSERI ja mua Vtuttaa maksaa 30 prosenttia tuloistani tommoisten luusereitten takia ja niiden vajaaälyisten pentujen takia...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Joo. Toi "ÖÖ" oli tosi kuvaavaa. Eli kun ei huvita, tai mikä syy milloinkin on. Elämäntapatyöttömät/opiskelemattomat suututtaa, kukas ne korvaukset maksaa jollei veronmaksajat.

Minä olen veronmaksaja. olen kituutellut aikoinaan myös toimeentulotuella. Maksan mielelläni veroja jotta sellaiset ihmiset jotka tarvitsevat tukia saavat niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Siksi koska suomalaiset ovat niin pirun kateellista ja pahansuopaa porukkaa. Ihan sama mikä tilanne jollakin on, varmasti hän on sen itse aiheuttanut ja saa ylimitoitettua apua. :headwall:

Vaikea kuvitella että joku kadehtisi sossun rahoja... sen sijaan se, että ne rahat maksetaan työssäkäyvien veroista, jotka vaan nousevat, herättää närää...

Niin eli kateellinen siitä että joku "käyttää SUn ansaitsemia rahoja perkele".

Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Mua aina naurattaa noi "perkeleen pummit käyttävät meidän töissäkäyvien verorahoja"..
Ja yhdyn IDUNNORIN kommenttiin, että onpa ilmeisesti suomalaiset vaan kateellisia ja pahansuopia!! Ihan oikeasti, katsokaa vähän itseänne..ei sielläkään ole kaikki niin täydellistä että voi muita manailla.

Jos kukaan ei kävisi töissä *niin mitä väliiiii*

Onko sinulla ammattia, oletko töissä? Aiotko mennä töihin? Oletko muuttanut työpaikan perässä?

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/08/07/tyossakayvat-koyhat-juurtuivat-suomeen/201010700/139

ei työssäkäyntikään aina takaa sitä, etteikö tarvitsisi tukia.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Siksi koska suomalaiset ovat niin pirun kateellista ja pahansuopaa porukkaa. Ihan sama mikä tilanne jollakin on, varmasti hän on sen itse aiheuttanut ja saa ylimitoitettua apua. :headwall:

Vaikea kuvitella että joku kadehtisi sossun rahoja... sen sijaan se, että ne rahat maksetaan työssäkäyvien veroista, jotka vaan nousevat, herättää närää...

Niin eli kateellinen siitä että joku "käyttää SUn ansaitsemia rahoja perkele".

Mikä on veroprosenttisi?

Jos ei tule toimeen omillaan niin kärsiköön...hemmetti...mua ei kiinnosta maksella pummien elämää...haluaisin pienemmän veroprosentin ja että kaupunki voisi vaikka panostaa maisemointiin mieluummin kuin kaikenmaailman luusereitten elättämiseen!

en oo kateellinen todellakaan niille, jotka elävät toimeentulolla. Haluaisin vain, että se toimeentulotuki menisi oikeasti niille, jotka sitä tarvitsivat. Kun sitä on rajallisesti, sitten ne jotka sitä oikeasti tarvis, jää ilman ja jotkut saa enemmän ku tarvis.

Onko sinulla ammattia, oletko töissä? Aiotko mennä töihin? Oletko muuttanut työpaikan perässä?

Eihän nuo sos.pummit töihin halua...ihan turha edes kysellä...vingutaan vaan lisää "etuuksia"...

"Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää esimerkiksi ylivelkaantumisesta tai taloudellisen tilanteen äkillisestä heikentymisestä aiheutuvien vaikeuksien lieventämiseksi."

tässä teille velkahelvetissä eläjät :D

Alkuperäinen kirjoittaja prkl:
jotenkin aina hauska lukea täältä noita "haukkumisia" ihmisiä kohtaan jotka elävät näin ja etenkin kommentteja "mene töihin" yms..

miksi se on niin hirveän paha? jos esim ihminen ei ole töissä siksi että yksinkertaisesti ei ole töitä tarjolla, tai koulussa vaikka..öö..elämäntilanteen vuoksi?

=)
Koska sellainen on LUUSERI ja mua Vtuttaa maksaa 30 prosenttia tuloistani tommoisten luusereitten takia ja niiden vajaaälyisten pentujen takia...

Luuseri ja vajaaälyinen sinäkin olet, kapeakatseinen nimittäin ja ilmeisesti myös kuvittelet, että elämässä tärkeintä on ainainen työnteko.

Miettikää tilannetta, että ei olisi toimeentulotukea ja muita sosiaalietuuksia. Menisivätkö nämä kaikki "teidän verorahoillanne" elelijät töihin??? Ei todellakaan. Rikollisuus lisääntyisi ihan varmasti, kerjääminen yms. Kaikille ei kuitenkaan ole tarjolla töitä, kaikki eivät pärjää esim. siivoustöissä tai puhelinmyynnissä, missä eniten työpaikkoja olisi tarjolla. Kaikista ei ole työntekoon ollenkaan, mutta eivät silti pääse sairaseläkkeenkään piiriin. Kaikki eivät ole yhtä onniostuneita, mutta heilläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään ja toimeentuloon.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Dulle:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ystäväni on kolmen lapsen yh-äiti, lähihoitaja, käy työssä ja on siitä huolimatta toimeentulotukiasiakas. Palkat on liian pieniä!

Palkat pieniä mihin? Miksi Yh? Voisiko kouluttautua "uralla"?

Idiooteista idiootein kysymys, miksi yh! No varmaan siksi että on eronnut, eikä ole löytänyt miestä. HAH HAH!

No hei-- elämä on valintoja ja vastuuta; kenen kanssa niitä lapsia maailmaan saattaa ja kuka ne elättää... ihan hyvä miettiä ENNEN kuin...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Miettikää tilannetta, että ei olisi toimeentulotukea ja muita sosiaalietuuksia. Menisivätkö nämä kaikki "teidän verorahoillanne" elelijät töihin??? Ei todellakaan. Rikollisuus lisääntyisi ihan varmasti, kerjääminen yms. Kaikille ei kuitenkaan ole tarjolla töitä, kaikki eivät pärjää esim. siivoustöissä tai puhelinmyynnissä, missä eniten työpaikkoja olisi tarjolla. Kaikista ei ole työntekoon ollenkaan, mutta eivät silti pääse sairaseläkkeenkään piiriin. Kaikki eivät ole yhtä onniostuneita, mutta heilläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään ja toimeentuloon.

Miksei pärjää siivoustöissä vaikka?

Ahaa..enpäs tarkoittanutkaan sitä niin, että KUKAAN ei kävisi töissä.
Vaan tilanne tämmösenä kun nyt vaan on. Joitakin on välillä toimeentulotuella, jos ei muuta saa ja etsivät ratkaisua tilanteeseensa.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa..

Opiskelen???!

=)

Luuseri ja vajaaälyinen sinäkin olet, kapeakatseinen nimittäin ja ilmeisesti myös kuvittelet, että elämässä tärkeintä on ainainen työnteko.

Jos kukaan ei tekisi töitä et sinkään nostaisi tukirahoja... se että käy töissä ja ansaitsee itse elantonsa ei suinkaan tarkoita sitä että työ on tärkeintä elämässä...

Oon miettinyt ihan samaa mikä siinä on niin kamalaa?
Ja toi että "hyväksyn sen vaan väliaikaisena ratkaisuna", mitä sekin nyt tarkoittaa (=joko saat töitä parissa kuukaudessa tai oot luuseri?)...
Hyvähän se niiden on puhua joilla on töitä :kieh:

Esimerkiksi omalla paikkakunnallani (tai lähipaikkakunnilla joille voisin kulkea) ei ole tarjolla MITÄÄN sellaisia töitä johon mulla riittäisi koulutus tai muuten taidot. Elän siis pelkän tuen avulla. Olenpa mä kauhea pummi, kun päivittäin katselen töitä ja aina kun tulee jotain sopivaa niin haen.

Enkä kyllä tiedä ketään joka HALUAISI elää pelkällä toimeentulotuella, asumislisällä ja muilla, koska ne tuet ei jätä paljoa rahaa käteen sen jälkeen kun on vuokra ja laskut maksettu. Just ja just saa ruuan ostettua, esim. uusista vaatteista saa vain unelmoida jos haluaa syödä hyvin.

=)

Minä haluan elättää itseni työllä, en toisten siivellä. Siivelläeläjän pitäisi hävetä!

=)

Aina on töitä tarjolla! On ihmisiä joilla on lapsia ja opiskelevat ja käyvät töissä samanaikaisesti. Turha sepostella tekosyitä.

Yhteistyössä