Ihan oikeasti, nyt menee hermot (laihduttamisesta)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luovutan kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattaa käydä vaa'alla päivittäin juuri sen painon vaihtelun vuoksi. Jos käy vain kerran viikossa, esim. ma, niin voi käydä vaikka näin:

ma 75,1 ti 75,0 ke 74,8 to 75,0 pe 74,7 la 74,7 su 74,6 ma 75,1 , saattaa näyttää ettei paino muutu ollenkaan, jos käy harvemmin. Päivittäin käymisessä myös oppii tuntemaan oman painonsa vaihtelun ja tietää että pienet heitot ovat ihan normaaleja.

No ihan samaa mietin just tänään. Jos oisin käynyt kerran viikkoon, niin tänään kun on virallinen punnituspäivä ja paino tosiaan nousi tuon 2,4kg parissa päivässä, niin oisin aivan varma että mä lihon tällä dieetillä. Nyt mä kuvittelen että tuo painonnnousu on nesteitä tai jotain, ja mun "oikea" paino on se alin mitattu .. Mutta ehkä mä huijaan itseäni, en tiedä. Jotenkin on vaan pakko saada tsempattua itteensä. Pelottaa vaan, että mitä jos mä en oikeasti laihdukaan. Ikinä.
 
Voihan sitä käydä päivittäin ja laskea sitten viikon keskipainon ja sitä sitten verrata edellisen viikon keskipainoon niin näkee ollaanko laskusuunnassa vai ei. Tsemppiä sinulle ap!
 
Minen ihan ymmärrä näitä "laihduttajia" jotka yrittää kaiken maailman näännytyskonsteilla saada kilot mahdollisimman nopeasti pois ja sitten itketään täällä kun ei onnistu.

Noinkin korkealla bmi:llä kuin ap:lla on niin laihdutuksen tulisi olla ELÄMÄNTAPAMUUTOS. Eli ruokavalio kohdilleen (herkut, alkoholi jne pois!) ja lisää liikuntaa!
 
mulla vuosien saatossa kertynyt kolmisenkymmentä liikakiloa. alkuvuodesta yritin karppaillen pudottaa, kun niin kehuivat nopeeta alkua. paskanmarjat. karppaus oli hyväksi mun vatsalle ja makunystyröille, mut painoo putos puolessa vuodessa vaan 3 kiloo, ja se on kyllä vähän!!! nyt kun viilenee ja pystyy taas jotenkuten olla, lisään taas liikuntaa ja vähennän rasvoja, jos toimis paremmin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattaa käydä vaa'alla päivittäin juuri sen painon vaihtelun vuoksi. Jos käy vain kerran viikossa, esim. ma, niin voi käydä vaikka näin:

ma 75,1 ti 75,0 ke 74,8 to 75,0 pe 74,7 la 74,7 su 74,6 ma 75,1 , saattaa näyttää ettei paino muutu ollenkaan, jos käy harvemmin. Päivittäin käymisessä myös oppii tuntemaan oman painonsa vaihtelun ja tietää että pienet heitot ovat ihan normaaleja.

no hei,eihan sun paino ole muuttunut miksikaan.
 
Jos sullakin paino ollut vuosia iso niin kestää elimistön tottua uuteen tilanteeseen,kaks viikkoa ei vielä kerro mitään,kahdessa kuukaudessa voi alkaa jo tapahtumaan enempi.Et todennäköisesti ole kahdessa viikossa lihonnutkaan,niin et voi kuvitella että siinä ajassa tapahtuu ihmeitä,sulla varmasti ainakin kahden vuoden projekti menossa,äläkä ajattele asiaa laihdutuksena vaan elämäntapa muutoksena.Ja tuota karppausta suosittelen minäkin,reilusti ylipainosille antaa hyvän alotuksen ja motivaation kun paino putoaa nopeasti alussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Minen ihan ymmärrä näitä "laihduttajia" jotka yrittää kaiken maailman näännytyskonsteilla saada kilot mahdollisimman nopeasti pois ja sitten itketään täällä kun ei onnistu.

Noinkin korkealla bmi:llä kuin ap:lla on niin laihdutuksen tulisi olla ELÄMÄNTAPAMUUTOS. Eli ruokavalio kohdilleen (herkut, alkoholi jne pois!) ja lisää liikuntaa!

No mun mielestä ei se ole hyvä elämäntapamuutos että jättää kaiken pois millä mahdollisesti aiemmin on lihonut.
Kohtuus on parempi eli asteittainen vähentäminen. Oman kokemukseni mukaan ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
mulla vuosien saatossa kertynyt kolmisenkymmentä liikakiloa. alkuvuodesta yritin karppaillen pudottaa, kun niin kehuivat nopeeta alkua. paskanmarjat. karppaus oli hyväksi mun vatsalle ja makunystyröille, mut painoo putos puolessa vuodessa vaan 3 kiloo, ja se on kyllä vähän!!! nyt kun viilenee ja pystyy taas jotenkuten olla, lisään taas liikuntaa ja vähennän rasvoja, jos toimis paremmin...

Juu ei varmasti kaikille sovikkaan mutta kokeilemisen arvoinen juttu,itse olen laihduttanut karppaamalla 25kg 8 kuukauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattaa käydä vaa'alla päivittäin juuri sen painon vaihtelun vuoksi. Jos käy vain kerran viikossa, esim. ma, niin voi käydä vaikka näin:

ma 75,1 ti 75,0 ke 74,8 to 75,0 pe 74,7 la 74,7 su 74,6 ma 75,1 , saattaa näyttää ettei paino muutu ollenkaan, jos käy harvemmin. Päivittäin käymisessä myös oppii tuntemaan oman painonsa vaihtelun ja tietää että pienet heitot ovat ihan normaaleja.

No ihan samaa mietin just tänään. Jos oisin käynyt kerran viikkoon, niin tänään kun on virallinen punnituspäivä ja paino tosiaan nousi tuon 2,4kg parissa päivässä, niin oisin aivan varma että mä lihon tällä dieetillä. Nyt mä kuvittelen että tuo painonnnousu on nesteitä tai jotain, ja mun "oikea" paino on se alin mitattu .. Mutta ehkä mä huijaan itseäni, en tiedä. Jotenkin on vaan pakko saada tsempattua itteensä. Pelottaa vaan, että mitä jos mä en oikeasti laihdukaan. Ikinä.

Etsit jonkun normaalipainoisen ystavamn, ja alatte pitamaan ruokapaivakirjaa yhdessa. eli meilailetta vaikka puolin toisin paivittaiset syomiset, niin saat vahan tietoa kuinka normaalipainoinen ystavasi syo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Minen ihan ymmärrä näitä "laihduttajia" jotka yrittää kaiken maailman näännytyskonsteilla saada kilot mahdollisimman nopeasti pois ja sitten itketään täällä kun ei onnistu.

Noinkin korkealla bmi:llä kuin ap:lla on niin laihdutuksen tulisi olla ELÄMÄNTAPAMUUTOS. Eli ruokavalio kohdilleen (herkut, alkoholi jne pois!) ja lisää liikuntaa!

Veit jalat suustani. Eikä tosiaan tapahdu oikeastaan mitään 2 viikossa :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä karppaan, pidän hiilarit alle 20g/vrk ja silti tää on tätä!

Voisitko kertoa että kuinka syöt rasvaa,proteiiniä?Grammoina siis per vuorokausi.

Hyvä proteiini määrä päivässä on noin ihannepainosi verran grammoissa,eli jos ihannepainosi on 70kg syö noin 70grammaa proteiinia päivittäin ja rasvat saa olla reippaasti yli 100g päivässä.Monelle aloittelevalle karpille on kompastuskivi liiallinen proteiinin saanti,eli pois jätettyjä hiilareita ei korvata proteiinillä vaan rasvalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä karppaan, pidän hiilarit alle 20g/vrk ja silti tää on tätä!

Voisitko kertoa että kuinka syöt rasvaa,proteiiniä?Grammoina siis per vuorokausi.

Hyvä proteiini määrä päivässä on noin ihannepainosi verran grammoissa,eli jos ihannepainosi on 70kg syö noin 70grammaa proteiinia päivittäin ja rasvat saa olla reippaasti yli 100g päivässä.Monelle aloittelevalle karpille on kompastuskivi liiallinen proteiinin saanti,eli pois jätettyjä hiilareita ei korvata proteiinillä vaan rasvalla.

Jeps, tiedän tän. Olen pyrkinyt laskemaan vain ja ainoastaan hiilarit, mutta rasvaa olen sitten lisännyt reippaasti sillä se pitää nälän poissa. Uskon, että proteiinit on maksimissaan tuon 70g/päivässä, menee varmaan allekin. Ketoosi on vienyt ruokahalun ja nälän, mutta pyrin syömään kolme kertaa päivässä. Aamupalan kuittaan parilla kupillisella kahvia, jossa kermaa. Lounaaksi jokin salaatti, joka koostuu vihreistä vihanneksista, öljypohjaisesta kastikkeesta ja jostain proteiinin lähteestä. Lounaalla lämmintä ruokaa, jälleen lisuke vihreistä kasviksista rasvaa kaihtamatta. Juustoja pyrin välttämään, juon reilusti vettä vuorokaudessa, vähintään noin kolme litraa. Annoskoot on oikeasti pieniä, pienempiä kuin mitä mulla on ikinä olleet. Ja niistä tulen jo siis kylläiseksi.

Tänä aamuna aamupalaksi kahvin lisäksi muutama lusikalline munavoita, ja olo on todella kylläinen ja täysikin. Seuraavan kerran syön kun nälkä tulee, eli joskus iltapäivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jeps, tiedän tän. Olen pyrkinyt laskemaan vain ja ainoastaan hiilarit, mutta rasvaa olen sitten lisännyt reippaasti sillä se pitää nälän poissa. Uskon, että proteiinit on maksimissaan tuon 70g/päivässä, menee varmaan allekin. Ketoosi on vienyt ruokahalun ja nälän, mutta pyrin syömään kolme kertaa päivässä. Aamupalan kuittaan parilla kupillisella kahvia, jossa kermaa. Lounaaksi jokin salaatti, joka koostuu vihreistä vihanneksista, öljypohjaisesta kastikkeesta ja jostain proteiinin lähteestä. Lounaalla lämmintä ruokaa, jälleen lisuke vihreistä kasviksista rasvaa kaihtamatta. Juustoja pyrin välttämään, juon reilusti vettä vuorokaudessa, vähintään noin kolme litraa. Annoskoot on oikeasti pieniä, pienempiä kuin mitä mulla on ikinä olleet. Ja niistä tulen jo siis kylläiseksi.

Tänä aamuna aamupalaksi kahvin lisäksi muutama lusikalline munavoita, ja olo on todella kylläinen ja täysikin. Seuraavan kerran syön kun nälkä tulee, eli joskus iltapäivällä.

Ei se noin mene. Säännöllinen ruokarytmi pitää olla, siten saat painosi putoamaan. Lisäksi tietenkin liikunta.
 
Mä olen nyt karppauksella laihtunut 5viikossa 8kg.
Siis hiilarit pääsääntöisesti alle 20g päivässä.
Näläntunteeni on melkein poissa ja pystyn pitämään melkoista kalorivajetta yllä.
Minäkään en laihdu symällä ns. normaaleja ja reiluja annoksia. Syön kituuttamalla ja näin painoni putoaa.
Kituuttamaan pystyn ketoosin ansiosta. Muuten en.
Tämä nyt ei ole karppauksen idea eikä varmasti "oikea" tapa mutta näin laihdun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattaa käydä vaa'alla päivittäin juuri sen painon vaihtelun vuoksi. Jos käy vain kerran viikossa, esim. ma, niin voi käydä vaikka näin:

ma 75,1 ti 75,0 ke 74,8 to 75,0 pe 74,7 la 74,7 su 74,6 ma 75,1 , saattaa näyttää ettei paino muutu ollenkaan, jos käy harvemmin. Päivittäin käymisessä myös oppii tuntemaan oman painonsa vaihtelun ja tietää että pienet heitot ovat ihan normaaleja.

Ööööh.. No eihän tuo sinun paino tuossa ole muuttunutkaan, eli et ole laihtunut yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattaa käydä vaa'alla päivittäin juuri sen painon vaihtelun vuoksi. Jos käy vain kerran viikossa, esim. ma, niin voi käydä vaikka näin:

ma 75,1 ti 75,0 ke 74,8 to 75,0 pe 74,7 la 74,7 su 74,6 ma 75,1 , saattaa näyttää ettei paino muutu ollenkaan, jos käy harvemmin. Päivittäin käymisessä myös oppii tuntemaan oman painonsa vaihtelun ja tietää että pienet heitot ovat ihan normaaleja.

No ihan samaa mietin just tänään. Jos oisin käynyt kerran viikkoon, niin tänään kun on virallinen punnituspäivä ja paino tosiaan nousi tuon 2,4kg parissa päivässä, niin oisin aivan varma että mä lihon tällä dieetillä. Nyt mä kuvittelen että tuo painonnnousu on nesteitä tai jotain, ja mun "oikea" paino on se alin mitattu .. Mutta ehkä mä huijaan itseäni, en tiedä. Jotenkin on vaan pakko saada tsempattua itteensä. Pelottaa vaan, että mitä jos mä en oikeasti laihdukaan. Ikinä.

Etsit jonkun normaalipainoisen ystavamn, ja alatte pitamaan ruokapaivakirjaa yhdessa. eli meilailetta vaikka puolin toisin paivittaiset syomiset, niin saat vahan tietoa kuinka normaalipainoinen ystavasi syo.


tossahan ei ole mitään järkeä, moni normipainoinen syö sen 2000kcal ja yli jolloin ei liho eikä laihdu (liikunta ja aineenvaihdunta yksilöllistä), ja tästä ei ole laihduttajalle mitään hyötyä. Jos laihduttaja matkii normipainoisen syömisiä, paino junnaa sen sijaan että laihtuis. Daa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä karppaan, pidän hiilarit alle 20g/vrk ja silti tää on tätä!

Voisitko kertoa että kuinka syöt rasvaa,proteiiniä?Grammoina siis per vuorokausi.

Hyvä proteiini määrä päivässä on noin ihannepainosi verran grammoissa,eli jos ihannepainosi on 70kg syö noin 70grammaa proteiinia päivittäin ja rasvat saa olla reippaasti yli 100g päivässä.Monelle aloittelevalle karpille on kompastuskivi liiallinen proteiinin saanti,eli pois jätettyjä hiilareita ei korvata proteiinillä vaan rasvalla.

Jeps, tiedän tän. Olen pyrkinyt laskemaan vain ja ainoastaan hiilarit, mutta rasvaa olen sitten lisännyt reippaasti sillä se pitää nälän poissa. Uskon, että proteiinit on maksimissaan tuon 70g/päivässä, menee varmaan allekin. Ketoosi on vienyt ruokahalun ja nälän, mutta pyrin syömään kolme kertaa päivässä. Aamupalan kuittaan parilla kupillisella kahvia, jossa kermaa. Lounaaksi jokin salaatti, joka koostuu vihreistä vihanneksista, öljypohjaisesta kastikkeesta ja jostain proteiinin lähteestä. Lounaalla lämmintä ruokaa, jälleen lisuke vihreistä kasviksista rasvaa kaihtamatta. Juustoja pyrin välttämään, juon reilusti vettä vuorokaudessa, vähintään noin kolme litraa. Annoskoot on oikeasti pieniä, pienempiä kuin mitä mulla on ikinä olleet. Ja niistä tulen jo siis kylläiseksi.

Tänä aamuna aamupalaksi kahvin lisäksi muutama lusikalline munavoita, ja olo on todella kylläinen ja täysikin. Seuraavan kerran syön kun nälkä tulee, eli joskus iltapäivällä.


Toi ei voi olla terveellistä!!! Minne on kadonnut normaali ruokaympyrä???
Ihan sairasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luovutan kohta:
Kun pitäis todellakin olla mistä lähteä. Aloitus BMI kaks viikkoa sitten oli 42. Kahden viikon aikana maksimipudotus on ollut 3kg, tänään kun kävin vaa´alla niin painoa on tullut takaisin plus 2,4kg!!!!!!!!!!! Mulla menee niin hermot, miten tää voi olla näin saatanan vaikeeta?! Ja olen pysynyt ruodussa, laskenut kaikki tarkkaan ja syönyt oikeasti vähän. Mä en laihdu kai ikinä!!!

Itkettää.

Heitä nyt se vaaka vittuun ja jatka reippaasti valitsemallasi tiellä.
Punniotse itsesi kerran kuukaudessa vaikka mieli tekisi muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luovutan kohta:
Kun pitäis todellakin olla mistä lähteä. Aloitus BMI kaks viikkoa sitten oli 42. Kahden viikon aikana maksimipudotus on ollut 3kg, tänään kun kävin vaa´alla niin painoa on tullut takaisin plus 2,4kg!!!!!!!!!!! Mulla menee niin hermot, miten tää voi olla näin saatanan vaikeeta?! Ja olen pysynyt ruodussa, laskenut kaikki tarkkaan ja syönyt oikeasti vähän. Mä en laihdu kai ikinä!!!

Itkettää.

Heitä nyt se vaaka vittuun ja jatka reippaasti valitsemallasi tiellä.
Punniotse itsesi kerran kuukaudessa vaikka mieli tekisi muuta.


:laugh: :laugh: pakko peesata.
 

Similar threads

Yhteistyössä