Ihan mielekiinnosta kysyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peikko"

Vieras
Olen täällä pyörinyt nyt jonkun aikaa ja lukenut ja välillä vastaillutkin muiden viesteihin.. Olen tässä pohtinut että virallisestihan tämä on perhesivusto ja kuvittelin että täällä puhuttaisiin vauvoihin ja lapsiin liittyvistä asioista mutta siis todella pieni osa viesteistä koskee lapsia. Olen myös huomannut että kun joku kysyy jotain lapsiin liittyvää niin vastaukset on välillä törkeitä ja niitä tulee vain muutama kun taas esim. jos aiheena on tukiainen (tai muu iso uutinen) niin vastauksia tulee monta sivua. Mistä tämä mahtaa johtua? Kannattaako siis muista sivustoista lähteä kysymään mielipiteitä jos on jotain lapsiin liittyviä kysymyksiä??

Tämä Mitäs nyt -osio on sellainen, jossa keskustelut voivat olla mitä vaan maan ja taivaan välillä. Jos haluaa asiallisempaa keskustelua, kannattaa rekkautua ja mennä noille muille sivuille keskustelemaan samanhenkisten kanssa.

Tällä osiolla keskustellaan kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä. Muissa osioissa keskustellaan sitten enemmän juuri siihen aiheeseen liittyen, tosin rekisteröitymispakko niitä varten on vienyt paljon kirjoittajia sieltä, kuten minut.

Täällä kannattaa otsikoida aloituksensa hyvin, jos niitä vastauksia haluaa saada. Joku täysin mitäänsanomaton otsikko skipataan helposti, toisaalta ei kannata jotain kohuotsikko kyhytä, missä kysytään sitten jotain aivan muuta kuin mitä otsikko osoittaa. Silloin teilataan varmuudella, eikä vastata itse kysymykseen, vaikka se voisi olla asiallinenkin.

Tuolta foorumin etusivulta kun katsot, niin sieltä löytyy osioita eri ikäisille äideille, vauvakuumeisille, odottajille, eri ikäisten lasten kehityksen seuraamiseen....

http://kaksplus.fi/keskustelu/

Tämä yleinen keskusteluosio on nimenomaa tarkoitettu ihan kaikkile aiheille, ei rajattu lapsiin tai perheeseen. Vaikka kyllä täällä saa lapsistakin keskustelua aikaiseksi, jos vain aihe on mielenkiintoinen, provosoiva tai ajankohtainen.

Tosiaan tuo korrekti otsikointi auttaa myös asiaa.

Yhteistyössä