Ihan maailman paras ruoka on tässä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lempiruokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lempiruokaa

Vieras
Nimittäin punajuurijauhelihavuoka! Oi nam!

Punajuuret kuoritaan ja silputaan tikuiksi, paistellaan jauheliha ja maustetaan. Samaan vuokaan sitten punajuuret, jauheliha, aurajuustomurut ja päälle kermaa. Sitten uuniin muhimaan ainakin tunniksi 175-200 astetta.

Vie kielen mennessään!

Muakin tökkii punajuurien käsittely, mutta kunnollinen, terävä vihannesveitsi ja kertakäyttöhanskat helpottavat tuskaa. Plus se, että valitsee mahdollisimman suuria punajuuria.
Suosittelen ehdottomasti tuota ruokaa, kaikki se vaiva punajuurien kanssa on todellakin sen arvoista :)

(Ja rasvakammoiset voi varmaan vaihtaa kerman ja auran siihen aurajuustokermakkeeseen, itse käytän mieluummin aitoja tuotteita ja rasvaa kuin lisäaineita. Mutta kukin tavallaan.)

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
Mä oon tehnyt punajuurivuokaa, johon tulee raastettua punajuurta, ananasmurskaa, nakkipaloja, aurajuustoo ja smetanaa. Ja se on tosi hyvää, vaikka kuulostaa epäilyttävälle! :)

[QUOTE="hmm";30402343]Mä en ole koskaan tehnyt punajuurista mitään, miksi se käsittely tökkii?[/QUOTE]

Raaka punajuuri värjää kädet, puiset leikkuulaudat yms. Tosin se väri häipyy ajan kanssa, mutta minulla on eilisen punajuurien kuorimisen jäljiltä sormet sen näköiset kuin en olisi moneen päivään pessyt niitä :) Ei tosin haittaa minua yhtään. Punajuuri on hyvää.

Punajuuri on ihana, varsinkin aurajuuston tai vuohenjuuston kanssa. Tosiaan se käsittely vaan tökkii, enkä koskaan muista ostaa kertakäyttökäsineitä sen perkeleen perkaamiseen..

Ruoasta puheenollen, onko se ruokahaaste nyt menneen palstan juttuja?

Yhteistyössä