Ihan kamalia vaatteita ÄP pakkauksessa, siis värisiä:(

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Mä laitoin suoraan melkein koko äitiyspakkauksen kierrätykseen. Ällötti ne mallit ja värit..varsinkin ne keltaraitaiset potkarit. Potkareissa ei ollu neppareita haaruksissa ja hirvee kasa oli vaatteita kokoa 70.. Itselleni säästin sen toppapussin,muutamat puolipotkarit ja yhden kietaisupaidan. Muut laitoin UFFille. Kaikki mukana tulleet tavarat otin talteen..kestovaipat lähti kans kiertoon. :x
Nyt nähtyäni pakkauksen,sillä rahalla olis saanu vaikka h&m:ltä nättejä vaatteita..
Siis etkö, ihan oikeasti, tutustunut pakkauksen sisältöön ennen kun tavallaan ostit sen 140 eurolla? :eek: :headwall:

Eipä sitä kelan sivuilta näkyny että vaatteissa ei oo neppareita haaroissa,menevät nukkaisiksi jo ekoissa pesuissa ja materiaalit on citymarket tasoa.
hmm... viimeksi oli ihan hyviä(äp05), nyt en sitten vielä tiedä laadusta, h&m ja lindexiä on vauvalle shoppailtu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
itse tykkään tän vuoden pakkauksesta ja toivoisin että ehdin sen saamaan. ainot turhat on ne kestis vaipat. ne menee myyntiin.

huhuja olen kuullut että kestiksiä olisi tulossa pakkaukseen lisää kun kertsikat pakkauksesta poistuvat mutta eihän sitä tiedä.... siinäkin mielessä haluisin tän sukupuolettomamamman pakauksen.
jospa lahjoitan sinulle ne joista en pidä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Eipä sitä kelan sivuilta näkyny että vaatteissa ei oo neppareita haaroissa,menevät nukkaisiksi jo ekoissa pesuissa ja materiaalit on citymarket tasoa.
Pikku vinkki... Laittakaa asiasta palautetta Kelalle älkääkä valittako täällä Kaksplussalla. Oikeesti, mun käsittääkseni Kelassa kuunnellaan äitiyspakkauksesta saatavaa palautetta huomattavasti herkemmällä korvalla kuin muita palautteita ja valituksia.
On laitettu palautetta kelalle,samalla laitoin siitä että kertakäyttövaipat katoaa pakkauksesta.
 
rasvie
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
toppapuku on kyllä niin valtava syksyllä syntyneelle vauvalle, että taitaa jäädä käyttämättä...
Mutta eikös ne oo kuitenkin pienentänyt sitä? Nyt oli 68cm ja joskus aikaisemmin ollut kuulemma 80cm.
Käytännössä kuitenkin haalari on yhtä suuri kuin ennenkin, vaikka kokolappu kertookin muuta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
oliko sinulla tämä viimeisin paukkaus?
oliko laatu todella huono?
verraten esim lindex tai h&m?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
On laitettu palautetta kelalle,samalla laitoin siitä että kertakäyttövaipat katoaa pakkauksesta.
Hyvä juttu, esimerkillistä toimintaa. =)

Ja toi ei ollut sarkasmia vaan ihan oikea toteamus. Hirmu paljon ihmiset nimittäin valittaa asioista keskustelupalstoilla, vaikka oikeampi valitusosoite olisi ihan jossain muualla.
 
Joka vuosi sama ruikutus. jos ette tykkää, jättäkää ottamatta! Ahneuksissaan pitää ottaa pakkaus kun muuten jää "tappiolle" ja sitten täällä hirveä valitus kun on ruma ja epäkäytännöllinen ja ties mitä. Kehtaattekin.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
oliko sinulla tämä viimeisin paukkaus?
oliko laatu todella huono?
verraten esim lindex tai h&m?
Meidän uusimmassa(vuoden 2008) paukkauksessa on ainaski ihan hyvän laatuisia vaatteita. Ei oo menneet monenkaan pesun jälkeen miksikään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
toppapuku on kyllä niin valtava syksyllä syntyneelle vauvalle, että taitaa jäädä käyttämättä...
Mutta eikös ne oo kuitenkin pienentänyt sitä? Nyt oli 68cm ja joskus aikaisemmin ollut kuulemma 80cm.
Käytännössä kuitenkin haalari on yhtä suuri kuin ennenkin, vaikka kokolappu kertookin muuta.
Harmi juttu jos näin on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
oliko sinulla tämä viimeisin paukkaus?
oliko laatu todella huono?
verraten esim lindex tai h&m?
Joo viimeisin pakkaus on ja verrattuna h&m ja lindex ni ne vaatteet on todella huonolaatuisia..h&m:llä on todella hyvänlaatuisia vauvanvaatteita. Äpakkauksen kuteet alko purkaantua ekassa pesussa ja nukkaantui..samaa laatua kun mitä saa citymarketista näitä ciraff kait oli se merkki ni niit vaatteita..toinen juttu mikä oli ni vauva on tulossa tossa keväällä ni se toppapuku on ihan turha ku on niin iso..sit enssyksynä on jo pieni.
 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
No mut siis se mitä hain niin eipä ainakaan näitä hailakoita värittömiä mitä kaikki täällä peräänkuuluttavat. Ei mulla ois mitään noitakaan vastaan. Selkeitä värieroja, mutku kaikki muut täällä tuntuvan haluavan just sellaisen näköistä/väristä mikä ois niinku pesty tuhat kertaa ja haalistunut. Eikä ollut viisastelua tämäkään.
 
Ja sitä vielä että noiden pakkausten laatu ja taso vaihtelee tosi paljon, samankin vuoden pakkauksissa isoja laatueroja. Paljon olen kuullut palautetta että vaatteista saumat auki, reikiä kankaissa, pussilakana ommeltu umpeen joka reunasta jne. ja taas toisaalta kuullut paljon hyvää palautetta.

Meillä oli ihan ok vaatteita. Hyvin kestivät sen aikaa mitä käytössä olivat vaikka kuivasin rummussa. Taitaa olla vähän tuuripeliä millaisen pakkauksen saa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
oliko sinulla tämä viimeisin paukkaus?
oliko laatu todella huono?
verraten esim lindex tai h&m?
Joo viimeisin pakkaus on ja verrattuna h&m ja lindex ni ne vaatteet on todella huonolaatuisia..h&m:llä on todella hyvänlaatuisia vauvanvaatteita. Äpakkauksen kuteet alko purkaantua ekassa pesussa ja nukkaantui..samaa laatua kun mitä saa citymarketista näitä ciraff kait oli se merkki ni niit vaatteita..toinen juttu mikä oli ni vauva on tulossa tossa keväällä ni se toppapuku on ihan turha ku on niin iso..sit enssyksynä on jo pieni.
no ciraffia en itsekkään enään osta, kun en viitsi maksaa sellaisesta mikä ei kestä ohjeen mukaista pesua =)
H&m ja lindex vaatteita meillä on ollut myös 3vuotiaalla ja ovat kestäneet hyvin kulutusta ja pesua
 
Ei ne mustakaan ole kovin hienoja. Lisäksi ne on huonolaatuisia, nyppyyntyivät nopeammin kuin mitkään muut meille ostetut vauvanvaatteet. Mutta mä ratkaisen asian niin, että otan rahana ja olen siitä kiitollinen. Eipähän tarvitse sitten valittaa.

Muoks.. Eikös ne ciraffit ole Prismasta? Ainakin Prisman vauvanvaatteet ovat yövaatteina meillä olleet tosi kestäviä, ihme kyllä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"varauksia" vain kuka haluaa kestot :D
Laita kaksplussan kirpparille tai huutonettiin! :) Kiinnostuneita löytyy varmasti näin kestoilun innottamana aikana.
täytyy laittaa heti kun sitten paketin saa, lahjoitetaan osastolle menee, no postikulut tietty ottajalle jos ei noutamaan pääse
 
ä-pak
Mun mielestä tuo 2007 pakkaus oli nätti ja aika neutraali väreiltään, ehkä vähän kivempi vielä kuin tuo 2008 pakkaus. Meille tuli esikoisesta 2006 pakkaus ja siinä oli se turkoosi ulkohaalari sekä kana-/pupukuvioisia kelta-/oranssisia vaatteita. Se ei miellyttänyt mua lainkaan, mut pojalla käytettiin kyllä näitä vaatteita. En oikeesti tiennyt et Kelan sivuilla on kuvat tuosta paketista ja koska lapsi syntyi 2007 en olisi edes älynnyt, että saamme vielä keväällä 2006 pakkauksen.
Nyt meillä tyttö ja otin 140 eur rahana. Yritin etsiä kirppareilta itseäni miellyttävää toppapukua ja yhden löysinkin, mut mietin taannoin et ostanko kirppikseltä sen ä-pakkauksen 2007 toppapuvun (hinta keskimäärin 8 eur ja oli tosi hyväkuntoinen). En ostanu ja meinataan kärvistellä tää kevättalvi neidillä sillä haalarilla jonka ostin kirpparilta ja tuolla turkoosilla haalarilla. Ostin sen 2007 valko-mintunvärisen pumpulipuvun kirpparilta käyttämättömänä 2 eurolla ja se on varmasti keväällä oikein pirteä neidillä. Eli oikeasti kyllä kirpparilta nämä vaatteet saa erittäin hyväkuntoisina tosi edullisesti. Olen ostellut pieniä kietaisupaitoja, puolipotkareita, kokopukuja, verkkareita ja collegeja sekä fleece-asuja hintaa 20 senttiä - 5 euroa kpl eli tuolla 140 eurolla saa kirpparilta ja aleista vaikka mitä. Lindexin joulun jälkeisistä aleista sai kietaisubodyja hintaan 2 eur/kpl ja eilen H&m:llä maksoi fleeceverkkapuku 5 eur ja pusero-potkariyhdistelmä 5 eur. Siniruutuinen talvihaalari (kokoja oli 74 cm - 86 cm) hintaan 15 eur. Nyt siis kannattais kierrellä kaupoissa (ja pikku hiljaa kirppareilla) jos haluaa sijoittaa tuon 140 eur neutraaleihin mieleisiinsä vaatteisiin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Mä sain vuoden 2007 pakkauksen ja MUN MIELESTÄ se vihreä puku (joka monen mielestä oli hirveä) oli kaikkein ihanin. Ja mun kaverilla nyt tää vuoden 2008 pakkaus ja meidän molempien mielestä se oranssi puku oli kaikkista paras! Lapsetkin tykkää enempi kirkkaista väreistä. Mut niinku sanoin, niin mielipiteitä on yhtä paljon kuin saajiakin. Minä tykkäisin värikkäimmistä vaatteista, mutta kuhan asiansa ajavat niin se on tärkeintä!
Tohon on ihan pakko muuten kertoo yks juttu ja tää ei oo viisastelua yms.. tutkimusten mukaan vauvat näkee parhaiten mustavalkoiset värikombot ja pitävät niistä eniten.
oliko sinulla tämä viimeisin paukkaus?
oliko laatu todella huono?
verraten esim lindex tai h&m?
Joo viimeisin pakkaus on ja verrattuna h&m ja lindex ni ne vaatteet on todella huonolaatuisia..h&m:llä on todella hyvänlaatuisia vauvanvaatteita. Äpakkauksen kuteet alko purkaantua ekassa pesussa ja nukkaantui..samaa laatua kun mitä saa citymarketista näitä ciraff kait oli se merkki ni niit vaatteita..toinen juttu mikä oli ni vauva on tulossa tossa keväällä ni se toppapuku on ihan turha ku on niin iso..sit enssyksynä on jo pieni. [/quote]


Meillä ainakin se haalari on sopiva nyt 1-vuotiaalle, ja ihan normaalikokoinen poika kyseessä, ei mikään pieni. Pituutta pojalla on nyt 80cm.
 
Pölö
No ainakin minä ihastelin miten paljon pakkaus on muuttunut vuosien aikana. Vaatteet ovat aivan ihania. Oranssi on mahtava väri jota molemmat aikaisemmat lapseni ovat paljon käyttäneet.
 
maisa
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
toppapuku on kyllä niin valtava syksyllä syntyneelle vauvalle, että taitaa jäädä käyttämättä...
Mutta eikös ne oo kuitenkin pienentänyt sitä? Nyt oli 68cm ja joskus aikaisemmin ollut kuulemma 80cm.
Käytännössä kuitenkin haalari on yhtä suuri kuin ennenkin, vaikka kokolappu kertookin muuta.
Harmi juttu jos näin on.
Mulla on syyskuussa 07 syntynyt lapsi joka käyttää edellee pakkauksen pukua. tai itse asiassa otettiin se käyttöön vasta tänä talvena, kun viime talvena se olis vielä hukkunu siihen. Muuten käyttää kokoa 80-86 eli iso se haalari on :)
 
jessus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Miksei voi olla beigeä, valkoista ym. neutraalia, vaan kirkuvan keltaisia ja oransseja...
ne kirkuvan keltaiset ym siinä pahimmat onkin =)
vanhemmista pakkauksista jos joku vaihtaa mutta kellä sitten olis käyttämätöntä onkin eri juttu =)

on siinä kanss kehtaa valittaa parista vaatekappaleesta, eikai ny kukaan ala vaihtaa jotain äp vaatteita :0 eikai niin köyhää ole et voi siinä tapaukses marssia kauppaan ostaa mieluisia vaatteita? sit ei kannata niitä kakaroita enää enempää tehä jos noin köyhää on
 

Yhteistyössä