Idioottikysymys, mutta eväsvinkkejä tarvitaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"reppis"

Vieras
Lähdetään huomenna reissuun ja halpamatkalaisia kun ollaan, niin otetaan omat eväät mukaan tietty. Aamulla syödään kotona aamupala, mutta loppupäivä ollaan eväiden varassa. Automatka kestää n. 3 h ja sitten hengaillaan koko päivä kohteessa. Paikan päällä on grillausmahdollisuus ja makkarat ostetaan vasta perillä, mutta muut ruuat teen kotona valmiiksi ja pakkaan mukaan. Huomenna on törkeen kuuma päivä, ja vaikka kylmälaukku onkin mukana, niin jotain hyvin säilyvää evästä pitäis keksiä mukaan. Reissuun lähtee kaksi aikuista ja kolme 2-6 vuotiasta lasta.

Lihapullia, makaroonisalaattia, kurkkua, porkkanaa yms kasviksia pilkottuna, patonkia, karjalanpiirakkaa, lihapiirakkaa.
Pistä tänään vaikka muutama litran mehu (jussi tai vastaava) pakkaseen ja ne huomenna kylmälaukkuun pitävät kauan kylmänä ja sit ne voi juoda pois.

[QUOTE="vieras";24236111]Lihapullia, makaroonisalaattia, kurkkua, porkkanaa yms kasviksia pilkottuna, patonkia, karjalanpiirakkaa, lihapiirakkaa.
Pistä tänään vaikka muutama litran mehu (jussi tai vastaava) pakkaseen ja ne huomenna kylmälaukkuun pitävät kauan kylmänä ja sit ne voi juoda pois.[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä! Juu, mä otan aina jäätyneitä pillimehuja kylmäkalleiksi mukaan.

Minä olen tehnyt tällaisille matkoilla takavuosina muhkeita piirakoita, jotka käytän pakastimen kautta ja jotka sitten sulavat matkan myötä ja olivat aikanaan käyttövalmiita. Eli kinkkupiirakkaa, kalapiirakkaa, jauhelihapiirakkaa, mukaan täytteeseen paljon kasviksia.

Myös keitetyt munat, limsapulloon tehty lettutaikina (jos on joku muurikankaltainen paistamiseen, monella leirintäalueella on), salaatti ilman kastikkeita jne. ovat käytännöllisiä.

Yhteistyössä