Ideoita yrityksen nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Henkilöyhtiön Oy:ksi muuttaminen on suht kivuton operaatio, verotuksen ja muun byrokratian takia henkilöyhtiöllä on helpompi aloittaa ja sillä voi jatkaa hyvinkin mielellään kun ei kerry palkansivukuluja yms "ylimääräistä" maksettavaa.

Jokainen tietysti päättää itse yhtiömuotonsa mut ei Oy ole autuaaksi tekevä muoto.

No tuo korostamani osuus teksistäsi ei ole mikään absoluuttinen totuus - ei se ihan kivuton operaatio ole, tai riippuu toki toiminnan suuruudesta.
En jaksa alkaa selittämään, mutta kokemusta on tuostakin.
Tuo palkanmaksuhomma on toki henkilöyhtiössä kevyempi, mutta verotuksellisissa asioissa saa olla "kieli keskellä suuta", notta mikä nyt sitten on firman ja mikä omia rahoja - Oy:ssä helpompi eritellä.

Toki päättää itse, mutta minusta Oy on kätevin sitten kuitenkin loppujen lopuksi - toki alku on osakeyhtiötiellä hankalampi.

No tuo korostamani osuus teksistäsi ei ole mikään absoluuttinen totuus - ei se ihan kivuton operaatio ole, tai riippuu toki toiminnan suuruudesta.
En jaksa alkaa selittämään, mutta kokemusta on tuostakin.
Tuo palkanmaksuhomma on toki henkilöyhtiössä kevyempi, mutta verotuksellisissa asioissa saa olla "kieli keskellä suuta", notta mikä nyt sitten on firman ja mikä omia rahoja - Oy:ssä helpompi eritellä.

Toki päättää itse, mutta minusta Oy on kätevin sitten kuitenkin loppujen lopuksi - toki alku on osakeyhtiötiellä hankalampi.

Mikä on yritystoiminnassa absoluuttinen totuus? Siis muut kun verot?

Omat ja yrityksen rahat on todella helppo pitää erillään jos pystyy hallinnoimaan kahta tai useampaa pankkitiliä.

Sun mielestä Oy on paras ja mä olen erimieltä ja onneks me voidaan molemmat olla väärässä ;)

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Mikä on yritystoiminnassa absoluuttinen totuus? Siis muut kun verot?

Omat ja yrityksen rahat on todella helppo pitää erillään jos pystyy hallinnoimaan kahta tai useampaa pankkitiliä.

Sun mielestä Oy on paras ja mä olen erimieltä ja onneks me voidaan molemmat olla väärässä ;)

Toinen absoluuttinen totuus on byrokratia, joka osin liittyy veroihinkin.
Ja juu, niin voidaan... ;)

Toinen absoluuttinen totuus on byrokratia, joka osin liittyy veroihinkin.
Ja juu, niin voidaan... ;)

En kyllä näe, miten se byrokratia olisi yhden hengen pienyritykselle yhtään sen helpompaa Oy:nä. Olen ollut nyt yrittäjä muutaman vuoden, toiminimenä on kirjanpito sujunut ihan normaalisti ainakin toistaiseksi, ja tulot ovat pysyneet sen verran pieninä ettei muutos Oy:ksi ole yksinkertaisesti vielä kannattanut. Enkä silti näe, miten ihmeessä se muutos olisi vaikeaa tarvittaessa tehdä, jos liiketoiminta alkaisi yhtäkkiä kasvamaan. Tiedän kyllä, miten se tehdään.

En ole vielä päättänyt, mutta nyt meinasin teidän avulla päättää :D Eli mikä näistä:
1. Heitukka
2. Zircon
3. Dazzling
4.Bilehile?

Zircon tulee siis Zirkoniasta, joka meinaa tässä yhteydessä tekotimanttia. Heitukka on ehkä oma suosikkini, mutta onko se jotenkin sopimaton?

2 ja 3 ei muista, jos tarkoitus on palata samaan kauppaan. Laita siksi suomenkielinen nimi. Bilehile ehkä parempi, mutta ei kyllä vetoa tällaiseen ei-teiniin, tyylitietoiseen naiseen pätkääkään. Yritä keksiä joku neutraalimpi.

Bilehile on kyllä ihana! Mutta kuulostaa jotenkin teinikaupalta, en tiedä kehtaisko tämmönen keski-ikäälähestyvä nainen edes ko. kauppaan mennä... Mutta tietty, jos kohde on nimenomaan nuoret bilehileet, niin sitten ilman muuta se! :)

Yhteistyössä