Ideoita yrityksen nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sama mieltä, jos kyseessä pieni yritys niin toiminimellä vaan. Oy silloin vaan jos isosta kysee ja iso laina esim....

Itse aloitan pian toimia sekä y-tunuksella että oy mun tapauksessa parempi tehdä 2lle firmalle, alkuun yhdelle

Ei tämä voi edes olla noin vaikeaa :D Nyt päätetään se..
Lumotarta ei löytynyt YTJ:stä, eli olisiko se sitten Kauneuspuoti Lumotar? Tuota puotia hieman mietin, että eikai siitä tule liian kallista mielikuvaa? kun tarkoituksena tosiaan on myydä edullisesti, eli siksi ajattelin alunperin sitä Kauneuskauppaa..

Totta puhuakseni Sädehtivä oli paljon parempi kuin Lumotar. Sädehtivä on toki melko retrohenkinen, mutta Lumottaresta tulee toisella tavalla vanhanaikainen fiilis... tulee mieleen keski-ikäisille naisihmisille suunnattu puoti. Joka on perustettu 80-luvun alussa.

Tämä on hirveän vaikeaa, enkä halua sotkea päätäsi enempää. Mutta ei näitä päätöksiä ole mikään pakko kiireellä tehdä. Yrityksen nimi on kuitenkin sen tärkein käyntikortti, siksi sen miettimiseen kannattaa nähdä enemmän vaivaa kuin vuorokauden keskustelut nettipalstalla.

Olisi kiva tietää vähän kohdeyleisöstä enemmän, ja siitä minkätyylisiä/henkisiä myymäsi tuotteet olisivat. Nettihän on täynnä vastaavanlaisia liikkeitä. Millä tavalla sinun liikkeesi erottuisi joukosta? Sen perusteella olisi helpompi sitä nimeäkin miettiä.

No okei..ehkä jatketaan sitten pohdintaa.. :D Kohderyhmänä siis naiset, jotka ovat ainakin pikkuisen turhamaisia ;) eli kaikenlaista ihanaa turhuutta on myynnissä ja nimenomaan edullisesti, sillä tavoitteena ei tosiaan ole tehdä suuria voittoja, vaan ihan vaan harrastusmielessä puuhastelua.. Eli siis erilaisia kynsikoristeita, tekokynsiä, hiusten klipsipidennyksiä, tekoripsiä ja ripsitupsuja, hiuskoristeita, koruja, ehkä jotain meikkipussukoita ja iltalaukkuja ja mahdollisesti myös jotain bilemekkoja.
Sen takia nimenkään ei nyt tarvitse välttämättä ihan täydellinen olla, sillä elantoni ei ole kuitenkaan tästä riippuvainen :)

[QUOTE="yrittäjä";26755420]MIstä ihmeestä näillä ihmisillä on käsitys, että osakeyhtiö olisi jotenkin turvallisempi yritysmuoto kuin toiminimi. Jos perustaa yksin tai perheen kanssa osakeyhtiön, niin AINA vaaditaan rahoitukseen henkilötakaukset tai vakuuksia. Tavarantoimittajilta voi saada tavaraluottoa pienellä luottorajalla, mutta jos ostot nousevat vähänkään isommiksi, niin tavarantoimittajat käyvät varovaisiksi juuri sen osakeyhtiömuodon vuoksi. Eivät hekään ota riskejä, joita asiakkaan osakeyhtiömuoto tuo tavarantoimittajalle konkurssitilanteessa. Mistä johtuu ajatus, että osakehtiön voi noin vain laittaa konkurssiin ilman jälkiseuraamuksia ja on mahdollisuus vain jättää velat maksamatta, jos yritys ei kannatakaan.

Vastaavasti osakeyhtiötä koskevat velvoitteet ovat paljon suurempia ja byrokraattisempia ja kalliimpia kuin toiminimellä. Osakeyhtiön lopetus on hankalaa, jos yritys ei tuotakaan. Konkurssimenettely on edesä
ja se taas tuo raskaat kulut ja oikeudenkäynnit useimmiten. Toiminimen voi lopettaa vain ilmoittamalla.

Osakeyhtiö vaatii vielä tilintarkastajat, hallituksen kokoukset pöytäkirjoineen, nimenkirjoitusoikeudet ym, y.

Siksi en näe 30 vuoden perheyrityskokemuksella oikeastaan yhtään etua pienimuotoisessa
toiminnassa osakeyhtiömuodlla. Jos toiminta kasvaa, niin on helppoa muutaman vuoden kuluttua muuttaa yritys osakeyhtiöksi, jos siltä tuntuu.[/QUOTE]

Minulla on "vain" 18 vuoden perheyrittäjyyskokemus ja pysyn silti kantani takana.
Niin montaa firmaa & tilannetta olen nähnyt.
Kuinka isosta liikevaihdosta UNELMOIDEN suunnilleen on kysymys?

Ok. Millaisesta tyylistä suurin piirtein puhutaan? Siis onko näillä tavaroilla mitään tiettyä punaista lankaa, tyylisuuntaa? Mikä ikähaitari? "Turhamaisen" alle mahtuu aika paljon kaikenlaista.

Minulla on "vain" 18 vuoden perheyrittäjyyskokemus ja pysyn silti kantani takana.
Niin montaa firmaa & tilannetta olen nähnyt.
Kuinka isosta liikevaihdosta UNELMOIDEN suunnilleen on kysymys?

Minulla on huomattavasti vähemmän kokemusta, mutta sanonpa kuitenkin ihan omasta kokemuksesta, että aloittelevalle pienyrittäjälle ei kyllä siitä osakeyhtiöstä ole mitään hyötyä. Mitään lainaa tai luottoa ei saa ellei sitä ota omiin nimiinsä; tavaraakaan ei mieluusti toimiteta laskulle uuden Oy:n nimiin. Miksi ihmeessä siis ruveta yksin mihinkään Oy-ruljanssiin?

Jos siis puhutaan yrityksestä, jonka liikevaihto on pieni ja jota yksin pyöritetään.

[QUOTE="...";26760396]Minulla on huomattavasti vähemmän kokemusta, mutta sanonpa kuitenkin ihan omasta kokemuksesta, että aloittelevalle pienyrittäjälle ei kyllä siitä osakeyhtiöstä ole mitään hyötyä. Mitään lainaa tai luottoa ei saa ellei sitä ota omiin nimiinsä; tavaraakaan ei mieluusti toimiteta laskulle uuden Oy:n nimiin. Miksi ihmeessä siis ruveta yksin mihinkään Oy-ruljanssiin?

Jos siis puhutaan yrityksestä, jonka liikevaihto on pieni ja jota yksin pyöritetään.[/QUOTE]

paitsi jos veto! en ole uhkapeluri muuten vaan!

[QUOTE="...";26760396]Minulla on huomattavasti vähemmän kokemusta, mutta sanonpa kuitenkin ihan omasta kokemuksesta, että aloittelevalle pienyrittäjälle ei kyllä siitä osakeyhtiöstä ole mitään hyötyä. Mitään lainaa tai luottoa ei saa ellei sitä ota omiin nimiinsä; tavaraakaan ei mieluusti toimiteta laskulle uuden Oy:n nimiin. Miksi ihmeessä siis ruveta yksin mihinkään Oy-ruljanssiin?

Jos siis puhutaan yrityksestä, jonka liikevaihto on pieni ja jota yksin pyöritetään.[/QUOTE]

Nii-in, mutta jos se toiminta jonain kauniina päivänä laajenee, on parempi pitää "ovet auki" ja tulevaisuus on siten osakeyhtiönä helpompaa. =)
Toki, jos tietää, että KOKO yrityksen olemassa olo ajan aikoo tehdä sitä vain pienellä liikevaihdolla/-voitolla & sivubisneksenä, mikäs siinä.
Mutta monesti se vauhtisokeus iskee....

Nii-in, mutta jos se toiminta jonain kauniina päivänä laajenee, on parempi pitää "ovet auki" ja tulevaisuus on siten osakeyhtiönä helpompaa. =)
Toki, jos tietää, että KOKO yrityksen olemassa olo ajan aikoo tehdä sitä vain pienellä liikevaihdolla/-voitolla & sivubisneksenä, mikäs siinä.

mutta jos yritys tekee jotain niin ei menesty! Ja juoru kellot toiminnassa!

Henkilöyhtiön Oy:ksi muuttaminen on suht kivuton operaatio, verotuksen ja muun byrokratian takia henkilöyhtiöllä on helpompi aloittaa ja sillä voi jatkaa hyvinkin mielellään kun ei kerry palkansivukuluja yms "ylimääräistä" maksettavaa.

Jokainen tietysti päättää itse yhtiömuotonsa mut ei Oy ole autuaaksi tekevä muoto.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Mun mielestä noi "keimaleva, sädehtivä" on juurikin suoraan 50-luvulta ja tulee mieleen joku juntti yritys, anteeksi vain että sanon suoraan. Mielipidejuttujahan nää.

Mun mielestä joku englannin kielinen ois jotenkin parempi, joku helposti muistettava kuitenkin. :) On mun mielestä trendikkäämpi ja nuorekkaampi.

Mun ehdotus, Woman's worth, shine, glossy...

:)

No itseasiassa itsellekin tuli mieleen, että enlganniksi olisi oikeasti helpompi keksiä vaikka aluksi olin nimenomaan sitä mieltä, että suomalainen pitäisi olla.. :ashamed: Minulle nimittäin tuli mieleen sellainen kuin Girls Only? mutta siihenkin haluaisin vielä lisätä jonkin suomalaisen määritelmän, kuten kauneuskauppa, kauneusmyymälä, kauneuspuoti tms. jossa tulisi ilmi että kyseessä tosiaankin ihan vain pikkuinen suomalainen pulju :)

Yhteistyössä