Ideoita ristiäistarjoiluihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Teen perus kermakakun mutta mitä muuta pitäis olla?
Vieraita tulee 6 aikuista, 1 teini ja yks 4v. + pappi. Yks vieraista on tosin niin syömärajoitteinen etten sille edes yritä keksiä mitään tarjottavaa, pappikaan tuskin juuri syö mitään kun ne on sille kolmannet ristiäiset samana päivänä.
Budjetti on hyvin rajallinen... Riittääkö jos on jotain keksiä ja pullaa? Vai pitäiskö olla jotain suolaista? Noi suolaiset on vaan niin kalliita ostaa, enkä oikeen ton kakun lisäksi jaksais nyt muuta leipoa kun oon flunssas.

Me laitettiin uunissa coctail-piirakoita ja tein siihen itse munavoin. Ei kovin kallista eikä vaikeaa. Menivät hyvin kaupaksi :) Ja muuten,ne rainbown coctailpiirakat on ihan samanmakuisia kun kalliimmat merkit!

No meillä tarjottiin seuraavia sortteja:

- Lohivoileipäkakku
- Kinkku-juustopiirakka

- Perus kermamansikkakakku
- Pieni laktoositon hedelmäkakku (tarkoitettu sille yhdelle laktoosi-intolerantikolle)
- Mango-juustokakku
- Tiikerikakku
- Pullapitkoa
- Pikkuleipiä

Juomina oli kahvia ja mehua. Muut tekivät kauppansa, mutta tiikerikakusta, pullapitkosta eikä pikkuleivistä niin välitetty. Ehkäpä siksi, kun sitä hyvää tarjottavaa oli muutakin.

Mutta tosiaan aivan hyvin riittää pienemmätkin tarjoilut, sehän on ihan miten susta itsestäsi hyvältä tuntuu ja miten sulla energiaa tarjoilujen järjestämiseen piisaa. Mutta nuo pullat, pikkuleivät ja tiikerikakun aion seuraavissa ristiäisissä jättää pois.

Mistä asti sun vieraat tulee?

Meillä tytön ristiäisissä oli seuraavat tarjoilut:
- Kinkkuvoileipäkakku
- Lohipasteijat

- Kermakakku
- Tiikerikakku
- Pullakranssi
- Lusikkaleipiä

Juomana mehu, kahvi, tee.

Pullaa jäi eniten syömättä meilläkin. Meillä vieraat tuli myös kauempaa, mutta myös lähempää. :)

Ei voi olla riisipiirakat ja munavoi liian kallista, kai te nyt normaalistikin jotain syötte, vaikkei ois mitään juhlia. Paitsi että mun mielestä sun ei pitäis leipoa vieraille mitään, jos olet flunssainen. Ällöttää, että flunssainen ihminen tekee muille jotain täytekakkua. No eipä tarvi kostutukseen uhrata kallista mehua, riittäää kun ei pyyhi nenää. Tai aivastaa pärskäyttää kakkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25190090:
No meillä tarjottiin seuraavia sortteja:

- Lohivoileipäkakku
- Kinkku-juustopiirakka

- Perus kermamansikkakakku
- Pieni laktoositon hedelmäkakku (tarkoitettu sille yhdelle laktoosi-intolerantikolle)
- Mango-juustokakku
- Tiikerikakku
- Pullapitkoa
- Pikkuleipiä

Juomina oli kahvia ja mehua. Muut tekivät kauppansa, mutta tiikerikakusta, pullapitkosta eikä pikkuleivistä niin välitetty. Ehkäpä siksi, kun sitä hyvää tarjottavaa oli muutakin.

Mutta tosiaan aivan hyvin riittää pienemmätkin tarjoilut, sehän on ihan miten susta itsestäsi hyvältä tuntuu ja miten sulla energiaa tarjoilujen järjestämiseen piisaa. Mutta nuo pullat, pikkuleivät ja tiikerikakun aion seuraavissa ristiäisissä jättää pois.

Mistä asti sun vieraat tulee?

Ei oo tosiaan varaa kovin mittaviin tarjoiluihin.
Vieraat on kaikki tästä läheltä.

Ne coctail-piirakat ja munavoi, muna-anjovisleipiä/muita voileipiä, kermakakku, joulutorttuja ja pipareita.

Olen huomannut, että kahvipöydässä on ihan tavallisilla voileivillä hyvä menekki. Sitten tähän vuoden aikaan sopii hyvin piparit ja joulutortut.

Toivottavasti paranet flunssasta pian!

[QUOTE="vieras";25190154]Ei voi olla riisipiirakat ja munavoi liian kallista, kai te nyt normaalistikin jotain syötte, vaikkei ois mitään juhlia. Paitsi että mun mielestä sun ei pitäis leipoa vieraille mitään, jos olet flunssainen. Ällöttää, että flunssainen ihminen tekee muille jotain täytekakkua. No eipä tarvi kostutukseen uhrata kallista mehua, riittäää kun ei pyyhi nenää. Tai aivastaa pärskäyttää kakkuun.[/QUOTE]

No en ajatellu pärskiä tai pudotella räkää kakkuun. Kaikki tulossa olevat vieraat tietää että olen flunssas ja eiköhän noi jätä kakun syömättä jos hirvittää.

[QUOTE="mina";25190854]Ne coctail-piirakat ja munavoi, muna-anjovisleipiä/muita voileipiä, kermakakku, joulutorttuja ja pipareita.

Olen huomannut, että kahvipöydässä on ihan tavallisilla voileivillä hyvä menekki. Sitten tähän vuoden aikaan sopii hyvin piparit ja joulutortut.

Toivottavasti paranet flunssasta pian![/QUOTE]

Mun äiti on joskus tehny meidän juhliin voileipiä ja ne on tosiaan kadonnu hyvin äkkiä. Mä en vaan osaa tehdä kovin kauniita leipiä (vertaan niitä tietty äitin tekemiin ja sen tekemät voileivät on taideteoksia) eikä äiti enää jaksa niitä väsätä.

Noita pipareita ja torttuja mietin kans mutta kun toisaalta niitä tähän aikaan tarjotaan joka paikas.

Onko tyttö- vai poikavauvan ristiäiset ja onko teillä jotain teemaa muuten?

Tyttövauvan ristiäisiin vois ostaa niitä Frödingen prinsessaleivoksia pakastealtaasta, yhdessä pkt on muistaakseni 4kpl eivätkä oo kalliita, ois vähän juhlavampia kuin keksi ja pulla. Eikä tarttis välttämättä sitä kakkuakaan lainkaan.

Mutta ei ristiäisissä mitään miljoonaa sorttia tarvii olla, pienelläkin budjetilla saa kivoja juttuja.

Viimeksi muokattu:
Tyttövauva. Ei oo mitään teemaa.

Noissa prinsessaleivoksissa on varmaan marsipaania? Meillä on yks pähkinä allerginen joten marsipaani ei käy.

Mä en oo tänään saanu mitään muuta aikaan ku väsänny rusetin kastemekkoon eli kaikki jää taas huomiselle. Tai no on sunnuntainakin vielä onneksi aikaa kun ristiäiset on vasta kolmelta.

Pirkalla on myös pasteijoita, kala, liha ja muna, ne muna pasteijat on olleet aina tosi suosittuja, niitäkin voi harkita, jos ei halua muuta kuin pistäää roippeet uuniin ja tarjolle.

Yksi todella edullinen, hyvä ja hieman erikoinen tarjoittava on pakasteesta Pirkan tuulihatut. Paketissa on reilusti tuulihattuja ja hinta joku pari euroa. Jos ei sulata ihan ohjeiden mukaan että jättää ne kohmeisiksi niin ihan kuin olisi jäätelöä sisällä.

On ne voileivät hyvänmakuisia, vaikka kurkut eivät ole kiharalla.

Mie olen tehnyt vaniljaisia joulutorttuja. Helposti mukavaa vaihtelua tavallisiin. Tässä ohjeeni:

Vaniljakreemi:
1 pss vaniljakastikejauhetta
1,5 dl maitoa
1 rkl sokeria

Torttutaikinalevyjä

Luumumarmeladia

Ota sulamaan taikinalevyt. Tee kreemi sekoittamalla ainekset ja lämmittämällä niitä niin kauan, että muodostavat tahnan. Laita uuni lämpenemään.

Leikkaa levyt puoliksi. Laita kreemiä ympyrän muotoon palaselle. Älä laita keskelle, jotta saat tukevasti painettua kulmat siihen. Taita levyn kulmat keskelle. Painele huolella kiinni. Pistele haarukalla muutamaan kertaan keskeltä. Laita keskelle luumumarmeladia. Paista uunissa 15 minuuttia.