Mun tekis mieli leipoa jotain... Ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Iski taas olo, että ois kiva leipoa jotain. Makeeta, ei suolasia nyt.
Yleensä teen masaliisaa, porkkanakakkua, muffineita, juustokakkuja, täytekakkuja, kääretorttua. Mut nyt ois kiva keksiä jotian muuta, hyviä ideoita?

Lisäks mun pitäis keksiä, millaset leivokset tekisin isänpäiväksi. Mulla on tollanen silikoninen (muffini)vuoka, missä 8 koloa, mitkä on sydämen mallisia, ja siihen siis aattelin tehä leivokset. Pohajn teen varmaan ihan perus täytekakkupohjan, mutta mitäs mä siihen päälle keksisin?

Yleensä, jos oon leivoksia tehnyt, oon laittanut peruspohjan päälle juusto- tai rahkamössön ja siihen päälle marjoja tain hedelmiä. Nyt siis siihenki ois jotain erilaista kiva saada... Alkaa kyllästyttää nuo samat aina, vaikka ne onkin mielettömän hyviä :)

jos vaikka sellaisia missä keksipohjaisen mehevän pohjan päällä olisi moussetyyppinen mössö ja päälle suklaarouhetta tai vadelmia? Jos marjoja niin sitten kiille päälle?

[QUOTE="anne";22409829]Pullaa?? ihan perus- sellaista tai varioiden, täyttettyjä ...[/QUOTE]

Näh, pulla ei oikeen uppoo missään muodossa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22409833:
Mikä kuule on masaliisa? :O

Mä tein tänään hapankirsikkapiirakkaa rahkatäytteellä.

Kuulostaa aikas hyvälle... Missä ohje? ;)
Masaliisa on mokkapaloja, niinku joku jo oli vastannutki. Käytössä tosiaan ainakin täällä porissa :)

[QUOTE="kioto";22409838]lohimuffinsseja :)[/QUOTE]

Nää ei taitais olla kauheen makeita? ;) Tai toki, mikäpä estäis laittamasta sokeria mukaan :D

Tee pieniä marjapiirakoita, mää tein tässä taannoin ja ai että ovat hyviä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Tosin en tiiä miten vaikea on muropohjaa silikonivuokaan saada kivasti, mulla on muffinipelti. Mutta jokatapauksessa, ihan perusmurotaikinaa ja jotain hilloa, viimeksi laitoin vaniljakreemiä ja omenahilloa ja kansi päälle ja oli NIIIIIIIIN hyviä että!